Test Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic: SUV, které bychom vážně chtěli

Ztratil originalitu danou hranatou karoserií a přišel o šestiválcové motory, přesto jsme nový Mercedes-Benz GLC vraceli s tím, že bychom tohle auto opravdu chtěli. Proč?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design přeskočme
  2. Prostorově ideál, Čtyřválec stačí
  3. Ale ten šestiválec by mu vážně slušel
  4. Cena překvapivě sympatická, Verdikt, Technické údaje
  5. Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic: Fotogalerie

Nový Mercedes-Benz GLC je ukázkový příklad dnešní doby. Předchozí generace byla tvarově zajímavá, měla velmi výkonné naftové i benzinové šestiválce, byla originální a existuje celá řada lidí, kteří na ní nedají dopustit. A přesto je s nástupem nové generace všechno jinak.

GLC coby náhrada za GLK už není tak originální jako dříve, v podstatě vypadá jako zmenšené GLE, už nemá šestiválcové motory (to víte, downsizing a ekologie), naopak brzy přijde hybridní varianta a auto jako takové se o poznání zvětšilo. Pro někoho to bude jasný důkaz toho, jak je dnešní doba celá špatně, jenže ono to tak docela není. Minimálně ne v případě nového GLC.

Mercedes-Benz GLC je nejpohodlnější prémiové SUV (první jízdní dojmy)

Mercedes-Benz GLC je nejpohodlnější prémiové SUV (první jízdní dojmy)

Nebudu vás napínat, objektivně se tohle auto velmi povedlo. Sice vypadá jako ocucaná hašlerka a ten šestiválec pod kapotou by mu fakt slušel, jenže hned od prvních kilometrů ujetých po předání auta mě doslova zavalily pozitivní dojmy. Před několika měsíci jsem o tomto modelu napsal, že to je nejpohodlnější prémiové SUV. Dobře jsem tenkrát udělal, protože týden ve společnosti tohoto Mercedesu mi vnukl myšlenku, že to je navíc vůbec nejlepší SUV této kategorie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z původního GLK toho moc nezbylo. Novinka je větší, robustnější, uhlazenější, nemá šestiválcové motory a nakonec dostala i jiné jméno 

Design přeskočme

Bavit se o designu má v poslední době smysl tehdy, když přichází nějaké první auto z nové generace modelů té které automobilky. Třeba teď u Volva a nové XC90, tam je debata o designu na místě. Pak ale dorazí další modely a ty už budou představovat pouze různé variace na to samé. Stejnou taktiku dnes praktikují v podstatě všichni od Audi, přes BMW, Lexus, Jaguar, Volvo a ani Mercedes není výjimkou.

GLC? Známe. Stejnou masku má dnes snad už každý model od Mercedesu a to samé platí také o palubní desce. Dárcem orgánů nového německého SUV je Mercedes třídy C a podle toho to také vypadá. Design jako takový klidně můžeme přeskočit, protože jsme ho už viděli.

Mercedes-Benz GLC vs. GLK: Srovnání vnějších rozměrů
  GLK GLC Rozdíl
Délka (mm) 4536 4656 +120
Šířka (mm) 1840 1890 +50
Výška (mm) 1630 1639 +9
Rozvor (mm) 2755 2873 +188
Rozchod vpředu/vzadu (mm) 1574/1597 1621/1617 +47/20

Na téma vzhledu lze přidat pro zajímavost snad jen fakt, že Mercedes nabízí GLC ve třech variantách. Sáhnou můžete po provedení Exclusive, Off-Road a AMG Line. Ty se mezi sebou vzájemně liší, použitými disky, provedením masky, jinými nárazníky a u AMG Line dostanete rovněž sportovněji naladěný podvozek. Jeden pohled na relativně nenápadný testovací exemplář stačí k tomu, abychom věděli, s čím máme tu čest. Nejde ani o Off-Road, ani o AMG Line, do redakce nám přijela varianta Exclusive.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pokud vám nestačí základní verze, lze dokoupit jednu ze tří variant. Ta testovací dostala paket Exclusive, což znamená více chromu, výrazné lamely na masce a osmnáctipalcové disky. Škoda falešných koncovek. Opravdu má Mercedes takovou věc zapotřebí?

To znamená osmnáctipalcová litá kola, klasický nárazník, chromové dekory a dvě chromové koncovky vzadu. I když moment. Bližší pohled ukazuje na designový podvod. To nejsou koncovky, to jsou kulaté kusy plastu. Výfuk je zde totiž jen jeden a končí před levou zadní „koncovkou“. No řekněte, má tohle Mercedes zapotřebí?

Mercedes-Benz GLC je lehčí, prostornější a nemá šestiválec

Mercedes-Benz GLC je lehčí, prostornější a nemá šestiválec

Jak už bylo řečeno, palubní deska a pracoviště řidiče se moc neliší od ostatních Mercedesů současné produkce. Nelze mít příliš velké výhrady ani ke zpracování, ani k uspořádání. Pouze je potřeba přivyknout na absenci pravé páčky pod volantem, kam se odstěhoval volič převodovky. Vše ostatní je vlevo. 

Radosti
Vynikající komfort
Tichý interiér
Pohodlný podvozek
Rozumná cena
Prostorná kabina
Starosti
Ovládání multimediálního systému Comand
Falešné koncovky výfuku vypadají u Mercedesu opravdu divně
Absence šestiválcového motoru v nabídce
9  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design přeskočme
  2. Prostorově ideál, Čtyřválec stačí
  3. Ale ten šestiválec by mu vážně slušel
  4. Cena překvapivě sympatická, Verdikt, Technické údaje
  5. Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic: Fotogalerie
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků