Test Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC: Tohle není crossover

Říká se, že by se nic nemělo přehánět, respektive že všeho moc škodí. Testovací exemplář Mercedesu-Benz GLA to dokazuje více než dobře. Někdo tak dlouho křížil a zmenšoval, až místo crossoveru skončil v podstatě u hatchbacku.
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz GLA v kostce
  2. Úvod, Otázka světlé výšky, Design: několik málo rozdílů
  3. Interiér: malý a známý
  4. S dieselem pod pět litrů, Do města, na okresky nebo na dálnice?
  5. Terén? Jaký terén, Crosshatchback
  6. Fotogalerie

Mercedes-Benz GLA je celkově povedené auto, které ovšem nese několik problémů. Testované provedení coby crossover se sníženým podvozek vzbuzuje naprosto oprávněné otázky, zda to vůbec ještě stále je crossover (pokud za tímto slovem vidíme mix několika kategorií alespoň s nějakými ambicemi na jízdu mimo silnice), nebo zda to náhodou není pouze lehce upravený hatchback.

Po sedmi dnech jsem dospěl k závěru, že tohle už není crossover. Ze všeho nejvíce se mu líbí na kvalitních dálnicích a kvalitních okreskách, kde můžete jezdit vysoce nepředpisovým tempem. Jakmile se ale cesta změní a začnou se objevovat překážky typu výmolů, dlažby, tramvajových kolejí, GLA začne být nepohodlné. Tedy alespoň to testovací osazené sportovním podvozkem a pneumatikami run-flat.

Možná za to může pouze naše konkrétní specifikace, ale já jsem nakonec nenašel odpověď na otázku, co vlastně jiného GLA ve srovnání s třídou A nabídne. Ano, jsou zde jisté úpravy karoserie, vyšší posaz a jiný design, nicméně rozdíly jsou to velmi malé. Stojí za příplatek oproti áčku? Vůbec si tím nejsem jistý. Nadruhou stranu příplatek to je de facto velmi malý, což samo o sobě také ledasco naznačuje.

Radosti
Nízká spotřeba
Jistý podvozek
Spolehlivě fungující pohon všech kol
Vzhled testované verze
Kvalitně zpracovaný interiér
Starosti
Výška podvozku na úrovni běžných osobních automobilů
Prostor v interiéru
Výhled z vozu
V některých režimech jízdy velmi pomalá převodovka
Až přílišná podobnost se základním hatchbackem
6  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz GLA v kostce
  2. Úvod, Otázka světlé výšky, Design: několik málo rozdílů
  3. Interiér: malý a známý
  4. S dieselem pod pět litrů, Do města, na okresky nebo na dálnice?
  5. Terén? Jaký terén, Crosshatchback
  6. Fotogalerie
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků