Test Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC: Tohle není crossover

Říká se, že by se nic nemělo přehánět, respektive že všeho moc škodí. Testovací exemplář Mercedesu-Benz GLA to dokazuje více než dobře. Někdo tak dlouho křížil a zmenšoval, až místo crossoveru skončil v podstatě u hatchbacku.
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz GLA v kostce
  2. Úvod, Otázka světlé výšky, Design: několik málo rozdílů
  3. Interiér: malý a známý
  4. S dieselem pod pět litrů, Do města, na okresky nebo na dálnice?
  5. Terén? Jaký terén, Crosshatchback
  6. Fotogalerie

Mercedes-Benz GLA je celkově povedené auto, které ovšem nese několik problémů. Testované provedení coby crossover se sníženým podvozek vzbuzuje naprosto oprávněné otázky, zda to vůbec ještě stále je crossover (pokud za tímto slovem vidíme mix několika kategorií alespoň s nějakými ambicemi na jízdu mimo silnice), nebo zda to náhodou není pouze lehce upravený hatchback.

Po sedmi dnech jsem dospěl k závěru, že tohle už není crossover. Ze všeho nejvíce se mu líbí na kvalitních dálnicích a kvalitních okreskách, kde můžete jezdit vysoce nepředpisovým tempem. Jakmile se ale cesta změní a začnou se objevovat překážky typu výmolů, dlažby, tramvajových kolejí, GLA začne být nepohodlné. Tedy alespoň to testovací osazené sportovním podvozkem a pneumatikami run-flat.

Možná za to může pouze naše konkrétní specifikace, ale já jsem nakonec nenašel odpověď na otázku, co vlastně jiného GLA ve srovnání s třídou A nabídne. Ano, jsou zde jisté úpravy karoserie, vyšší posaz a jiný design, nicméně rozdíly jsou to velmi malé. Stojí za příplatek oproti áčku? Vůbec si tím nejsem jistý. Nadruhou stranu příplatek to je de facto velmi malý, což samo o sobě také ledasco naznačuje.

Radosti
Nízká spotřeba
Jistý podvozek
Spolehlivě fungující pohon všech kol
Vzhled testované verze
Kvalitně zpracovaný interiér
Starosti
Výška podvozku na úrovni běžných osobních automobilů
Prostor v interiéru
Výhled z vozu
V některých režimech jízdy velmi pomalá převodovka
Až přílišná podobnost se základním hatchbackem
6  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz GLA v kostce
  2. Úvod, Otázka světlé výšky, Design: několik málo rozdílů
  3. Interiér: malý a známý
  4. S dieselem pod pět litrů, Do města, na okresky nebo na dálnice?
  5. Terén? Jaký terén, Crosshatchback
  6. Fotogalerie
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

včera | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 150 příspěvků