Test Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC: Tohle není crossover

Říká se, že by se nic nemělo přehánět, respektive že všeho moc škodí. Testovací exemplář Mercedesu-Benz GLA to dokazuje více než dobře. Někdo tak dlouho křížil a zmenšoval, až místo crossoveru skončil v podstatě u hatchbacku.
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz GLA v kostce
  2. Úvod, Otázka světlé výšky, Design: několik málo rozdílů
  3. Interiér: malý a známý
  4. S dieselem pod pět litrů, Do města, na okresky nebo na dálnice?
  5. Terén? Jaký terén, Crosshatchback
  6. Fotogalerie

Mercedes-Benz GLA je celkově povedené auto, které ovšem nese několik problémů. Testované provedení coby crossover se sníženým podvozek vzbuzuje naprosto oprávněné otázky, zda to vůbec ještě stále je crossover (pokud za tímto slovem vidíme mix několika kategorií alespoň s nějakými ambicemi na jízdu mimo silnice), nebo zda to náhodou není pouze lehce upravený hatchback.

Po sedmi dnech jsem dospěl k závěru, že tohle už není crossover. Ze všeho nejvíce se mu líbí na kvalitních dálnicích a kvalitních okreskách, kde můžete jezdit vysoce nepředpisovým tempem. Jakmile se ale cesta změní a začnou se objevovat překážky typu výmolů, dlažby, tramvajových kolejí, GLA začne být nepohodlné. Tedy alespoň to testovací osazené sportovním podvozkem a pneumatikami run-flat.

Možná za to může pouze naše konkrétní specifikace, ale já jsem nakonec nenašel odpověď na otázku, co vlastně jiného GLA ve srovnání s třídou A nabídne. Ano, jsou zde jisté úpravy karoserie, vyšší posaz a jiný design, nicméně rozdíly jsou to velmi malé. Stojí za příplatek oproti áčku? Vůbec si tím nejsem jistý. Nadruhou stranu příplatek to je de facto velmi malý, což samo o sobě také ledasco naznačuje.

Radosti
Nízká spotřeba
Jistý podvozek
Spolehlivě fungující pohon všech kol
Vzhled testované verze
Kvalitně zpracovaný interiér
Starosti
Výška podvozku na úrovni běžných osobních automobilů
Prostor v interiéru
Výhled z vozu
V některých režimech jízdy velmi pomalá převodovka
Až přílišná podobnost se základním hatchbackem
6  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz GLA v kostce
  2. Úvod, Otázka světlé výšky, Design: několik málo rozdílů
  3. Interiér: malý a známý
  4. S dieselem pod pět litrů, Do města, na okresky nebo na dálnice?
  5. Terén? Jaký terén, Crosshatchback
  6. Fotogalerie
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků