Test Mercedes-Benz GL 350 BlueTec: Sen (zámožných) Čechů

30 komentářů

JirkaK
6. prosince • 8:21

Že se naftové motory masově prodávají v autech jako je Octavia a Passat, tomu tak nějak rozumím. Ale že si někdo koupí LUXUSNÍ auto za dva a půl melounu a dá do něj NAFTOVÝ motor aby UŠETŘIL, to mi hlava nebere. To je jako kdyby si na to auto dal megafon a celou cestu do něj řval "jsem buran, jsem buran, jsem buran". Ale asi je to něco jako podnikatelské baroko :-D

Macek
16. prosince • 10:00

třeba jsou takový, co takhle velký auto prostě potřebujou. A taky doba je taková na ženské přirození, takže při dnešních cenách živit 5 litr v benzinu je docela mazec.
Před GL jsem měl Audi S8, super kára, ale jsem rád že jsem se toho zbavil. Stejně jsme se do toho nevešli (třetí přírustek) a když se člověk rozhlédl po trhu, tak aut kde se vejdou tři dětský sedačky vedle sebe je hodně málo. A pokud chce SUV tak jedním (vlastně jediným) z nich je GL. Japonci ani náhodou, jsou hubený.
Takže klidně budu buranem, doveze mne to kam potřebuju, do lesa to taky zajede a hlavně v tom odvezu co potřebuju a nemusím řešit les/město/pole. Jediný co mi dělá problém, že po městě na mne koukaj jak na gaunera a stydím se v tom jezdit.
Jinak souhlasím, že v benzínu 6.3 by to bylo takový lepší, ale to bych musel zpět do USA, kde v době co jsem tam působil stál litr na naše 16 CZK!

Macek
4. prosince • 10:46

Mám předchozí generaci a spíš by mne zajímalo jestli už soudruzi vyřešily to, že od předních kol létají šutry na zadní blatníky a dveře a jsou omlácené až na plech. Evidentně konstrukční záležitost.
Kultivovanost dieslů je i u předchozí genereca slušná, minimálně v porovnání s BMW X5, které klepe jak starej Ford, stáli jsme oba na semaforu a ten zvuk byl děsnej, ještě jsem si stáhnul okýnko abych se o tom přesvědčil a nevěřil uším. Podotýkám vcelku nový X5 ne ta první plečka.
Ten 3.0l není úplně špatnej, v itálii jsem si to nechal vytáhnout n a190kW a to už docela umí pelášit, jen je třeba pamatovat na to, že máte 3 tuny a to ubrzdit fakt není sranda.
Jinak do terénu s tím taky jezdím a limit je rozměr a hmotnost. Nejvíc jsem se pobavil, když v servisu se zděsili nad tím, že stím jezdím do lesa!. No a jak mám to prase přivést? :)
Jinak se českým MB servisům vyhněte zdaleka, naprosto otřesný zkušenosti. Naúčtujou vám naprsoto všechno, ale pak zjistíte až za čas, že ani olej nevyměnily natož filtry nebo cokoliv. Banda gaunerů na odstřel.

Zelí
4. prosince • 19:46

Vzhledem k tomu, že jste se přiznal k ježdění do lesa a máte tudíž pravděpodobně flintu a na závěr jste konstatoval, že jsou gauneři v servisu na odstřel je možné, že to NSA zachytí a v tomto demokratickém, právním prostředí na vás pošle spřátelenou BIS. Bacha na ně. Jinak s konstatováním, že čím luxusnější servis tím větší darebáci, by souhlasilo 8 z 10 ti uživatelů. V americe by vlítnul do servisu školou povinný usmrkanec a automatickou puškou by to vyřídil za vás.:-D

Macek
4. prosince • 21:01

ano je to tak a ne jednu, však PČR dobře ví ...B-]
Gauneři to jsou a klidně to zopakuju. Za posledních 7 let jsem do firmy kupoval MB E 320, ML 320, GL 320 ve všech případech stejný zkušenosti a "zákazník" je jen objekt pro oškubání a dělání z něj blbce, kdy mistři tohoto jsou ve všech zastoupní MB co jsem kdy potkal a to je Hošek v Brně, Chodov, M3000 i SBM ...
Před MB jsem měl Audi S8 a to bylo jiný, v autě Jarov jsem byl zákazník. Ano bylo to drahý, ale neojebávali mne.... Akorát že Q7 je jebka, tak jsem šel do GL a kolega vždy do MB, protože tu hvězdu asi miluje.
Tak a ať mi BIS, CIA, NKVD, KGB i Mi5 skočí na cara vč. NSA . :-D

Snílek Čech
3. prosince • 23:12

Mě do toho vašeho obskurního spolku milovníků nevkusu netahejte. Já chci 911ku.

Antiautomat
3. prosince • 13:25

hm, auto je to pekne, to ano, lenze ked si zoberiem cenovku slusnejsie vybaveneho GL, ktora je niekde okolo 2.4M, potom za polovicnu cenu mam velke Pajero v plnej vybave. Ako cestovna rychlost na auto tejto velkosti mi bohate staci 130-140, co to Pajero zvlada tiez. No a ostane mi este aj na prives a dve motorky, pripadne na garaz, alebo dalsiu karu, kombinacii je nekonecne vela.....Cena tych priplatkov je samozrejme absurdna a seriova vybava na auto takejto cenovky prilis slaba. Co je ale ostatne problem nielen tohoto auta /trebars u mensej x5, kde je rozdiel vo vybave medzi zakladnu a najsilnejsou motorizaciou defacto len automat a kozeny volant je to uz uplna drzost/ , skratka filozofia oholit zakaznika za kazdu cenu z toho krici na mile daleko.
A je to skoda, auto je to rozhodne pekne - k testovanemu kusu by som ale skor k farbe kasne volil inu farbu interieru, tam mi to trosku neladi.

Tom
3. prosince • 14:39

no ne že bych byl fanda tohodle GL , ale Pajero fakt není pro tohle konkurence

Antiautomat
3. prosince • 16:59

Podla filozofie 'obal, marketingove zvasty a nalepkla na dekli predavaju' mozno ano.
Lenze podme na to ciste prakticky: ked si na jednu stranu hodim to GL a na druhu to Pajero, dvojnasobna cenovka (pripadne este vyssia ak si to dovybavim komplet) v pripade toho GL naozaj nie je velmi presvedciva, navyse s nedostatkami vo vybave. Suma sumarum, okrem lepsieho zrychlenia a vyssej maximalky /silnejsi motor/, ma nenapada nic, co by to dvojnasobne drahsie GL mohlo zvladat lepsie ako to Pajero, pripadne o tolko lepsie, aby sa za to oplatilo vysadzat 2x viac. Dlha cesta, odtiahnut prives, prekonat aky-taky teren : toto obe auta zvladaju velmi podobne ak nie rovnako, to Pajero ten teren mozno aj lepsie. Preto povazujem tu cenu za prehnanu.

Noclaf
3. prosince • 17:23

Imidž, tu druhou půlku platíš za imidž. Někteří bez toho pocitu nemůžou být. ;-)

Zelí
3. prosince • 18:02

Ano, 90% ceny platíš za imidž. Je to jako s nákupní taškou s logem lojzy výtaha.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
3. prosince • 20:31

Škoda, že nejste schopen komunikovat normálně. 90 % ceny opravdu za image naplatíte, to nemůže napsat normální člověk, auto není kabelka (Luise Vuitton opravdu není Lojza Výtah, jak se snažíte uboze machrovat). Když připustím, že vám seriozní vyjadřování nikdy nešlo a myslel jste asi, že několik procent platíte za image, tak to také již mohdy naplatí. Srovnejte nejvýkonnější Ochcávku v plné palbě za něco přes milion a MB C srovnatelné motorizace a výbavě (aní nemluvě o tom, že Golf vyjde levněji než Ochcávka právě díky vyšší výbavě) nebo Tuareg, Q7 a Cayenne atd. Dnes je cenový rozdíl již v řádu procent a to často také ne. Např. Cayanne za 2,2 mega máte 281 kW nafťáka od Poresche a za 2 mega 245 kW VW Tuarega, ale na přepočet výkonu a výší výbavy vám ten Porscho vyjde levněji než VW.

Tom
3. prosince • 20:41

Tak ju, zkusil jsem tu octavku a mercedes C a rozdil byl ca 200t kc. Coz vzhledem k tomu, ze mercedes je o tridu vyse, ale mista je v nem mene svedci o tom, ze s priplaciza image kolem 20 procent.

Petr
3. prosince • 22:12

Ochcávka 2.0 l. TDI 600,-, xenony 25,-, adaptivní tempomat 17,-, zadní parkovací asistent 5,-, autoalarm 6,-, navigace 66,-, zavazadlový koš 10,-, lanne asistant 15,-, boční airbagy 11,-, příprava na tažný 3,-, prodloužená záruka na 5 let, do 150 000 km 18 tis, a jsme na cca 775,- a už se mi nechce dále hledat...
MB C 200 CDI 800,-, výbava ve standardu a když využijete nějaký akční model dostanete se na standardní cenu Ochcávky, tak jak jsem psal

Zelí
4. prosince • 19:38

Jsem rád, že jste si to ujasnil nad ceníkem. Problém s mercedesem třídy c je v tom, že holt kouzlo placky se třema šprušlema někam vyprchalo a už holt nemůžou tu cenu našponovat, protože by už asi nic neprodali. Pravdou je, že v posledních třech letech se u medvěda vypjali k neskutečnému inovačnímu výkonu. Nic jiného jim totiž nezbývalo, protože předchozí generace ať už ve třídě c nebo e byly tragické a tím jim ta cena tržně poněkud spadla dolů. Teď do těch výtvorů narvou ještě motory z pažouta a poslední trocha kouzla krožku se třema šprušlema vyprchá a zbude jen ta obyčejná lahev od octa. Jak by řekl klasik.

><
3. prosince • 12:21

Exteriér jak Hjůndaj, interiér ala KIA. V mercedesu si nějak neví rady. :-/

Sjacob
3. prosince • 9:25

Já bych ho bral, jen ne v kombinaci, červený lak + černý klavírní lak uvnitř + bílé kožené sedačky. A co se týče RRovera, tak ten měl být v prodloužené verzi taky 7 místný, tak kdyby jo, tak má GL konkurenci. Ty 2 nouzová sedadla jsou sice nouzová, ale to patří mezi tzv. věci co člověk ''chce'' ale nepotřebuje, jako vyhřívaná a masážní sedadla...

veteran RR
6. února • 1:37

Si dělate srandu ne? 5+2 je dokonce s 4 frontovou klimatizací dostupná ve všech verzích motoru jen příplatek je trochu větší 5000 dollatu. Autor článku si toho jen nevšiml x-)

jirin
3. prosince • 11:21

No, bez vyhřívaných sedadel bych si už auto nekoupil...

Vana666
3. prosince • 13:58

a já bych nechtěl ani vyhřívání ani kůži
každý má jiné preference

Petr
3. prosince • 11:59

u kožených sedaček (často koženkových ani o tom majitelé MB, BMW, Audin nebo Prosche nevědí) je to v zimě dobrá věc (dvojnásob pro ženský), osobně kůži nemusím, alcantara nebo kvalitní látka jsou pro mne příjemnější a u těch vyhřívání není potřeba ani v zimě (u ženských to neplatí)

homer
3. prosince • 15:52

jako že u u těch značek cos vypsal sedíš na žigulácký kožence ale naúčtovali ti vepře? Některý bláboly by se už měly začít trestat.

Petr
3. prosince • 22:18

najdi si konfigurátor Mercedesu např. C a první "kůže" v nabídce... no a co se tam píše: umělá kůže ARTICO

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
4. prosince • 13:41

ty reaguješ sám na sebe nebo je to jinej Petr? mezi umělou a pravou kůží je rozdíl jako mezi vibrátorem a penisem

Petr
3. prosince • 16:35

pokud máš nějaký problém, tak si jej kompenzuji někde jinde a snaž se diskutovat ne jako hovado, pokud příslušné znalosti nemáš, tak si to ověř, je to velmi cenná informace, ale pro některá hovada je to škoda slov
PS: a zjisti si z čeho se dělají kožené potahy do aut, být jako ty, tak tu tvoji debilitu osolím

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
q
4. prosince • 12:32

hovado hovado hovado

Pepík z Čechystánu
3. prosince • 8:07

Nemůžu si pomoct, ale tohle je opravdu ošklivý kus železa :-/

Petr
2. prosince • 22:00

Nemáte někdo zkušenosti jak si stojí nový GL a nový Rang Rover v konfortu?

Tom
3. prosince • 8:28

nevím, ale RR na mě pořád působí jako luxusní a ne tenhle autobus pro "vedení" tržnice SAPA

brabus
2. prosince • 19:34

Pre mna ako stvorene, mnam ;-)

Doporučujeme

Články odjinud