Test Mercedes-Benz GL 350 BlueTec: Sen (zámožných) Čechů

Octavia Combi? Zapomeňte. Češi milují obrovský Mercedes třídy GL – tedy ti, kteří si ho mohou dovolit. Vyzkoušeli jsme, jak jejich nároky naplňuje druhá generace tohoto obřího SUV.

Ačkoliv lidé instinktivně považují auta typu SUV za prostorná, většina z nich je v tomto ohledu skromnější, než se při pohledu zvenku zdá. Ne ovšem Mercedes-Benz třídy GL. Toto luxusní SUV s půdorysem limuzíny poskytuje vnitřní prostor na úrovni velkého rodinného vanu.

Od loňského roku se Mercedes-Benz třídy GL prodává ve druhé generaci. Ta první přišla na trh v roce 2005. Cílila zejména na bohatou klientelu ve Spojených státech, kde se také vyrábí. Továrna u města Tuscaloosa v Alabamě produkuje velké mercedesy už od roku 1997, kdy odsud začala vyjáždět do světa první třída M.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes GL je delší než třída S se standardním rozvorem a jen o něco méně luxusní

Přestože se vyrábí v Americe pro Američany, nečekaného úspěchu se třída GL dočkala i v jedné maličké evropské zemi. Česká republika je pro tento model jedním z nejvýznamnějších trhů světa. Osciluje okolo desátého místa, jednou byla dokonce šestá. Absolutně, nikoliv po přepočtu na počet obyvatel!

My Češi prostě obří luxusní SUV milujeme. A čím větší, tím lepší, zdá se.

Proto se nám druhá generace třídy GL musí líbit. Přestože se to nezdálo možné, je ještě delší, širší a vyšší než původní třída GL. Tohle auto v podzemních garážích dokonale prověří vaše manévrovací schopnosti. Při délce 5120 mm je nejdelší ze všech mercedesů s výjimkou prodloužené třídy S. Na šířku včetně zrcátek měří 2141 mm (zapomeňte na zúžené pruhy v dálničních uzavírkách) a vysoká je 1850 mm.

Navzdory větším rozměrům dokázala třída GL mezigeneračně zhubnout. Díky hliníkové kapotě motoru i blatníkům je o 90 kg lehčí. Při udávané provozní hmotnosti 2455 kg ale pořád váží 60 kilo víc než přesluhující Audi Q7, které se zrodilo v nešetřící „předkrizové“ době. O něco menší, hliníkový a pouze pětimístný Range Rover je lehčí bezmála o tři metráky. (Ve všech případech porovnáváme hmotnost vznětových šestiválců.)

V podobném duchu bychom mohli pokračovat ještě chvíli, ale snad je zjevné, co chceme říci: Mercedes-Benz GL je skutečné monstrum.

V dalších kapitolách se podíváme na to, z čeho je poskládán a zejména jak se s takovým kolosem jezdí po úzkých českých silnicích.

Předchozí KAPITOLY Následující
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků