Test Mercedes-Benz GL 350 BlueTec: Sen (zámožných) Čechů

Octavia Combi? Zapomeňte. Češi milují obrovský Mercedes třídy GL – tedy ti, kteří si ho mohou dovolit. Vyzkoušeli jsme, jak jejich nároky naplňuje druhá generace tohoto obřího SUV.

Ačkoliv lidé instinktivně považují auta typu SUV za prostorná, většina z nich je v tomto ohledu skromnější, než se při pohledu zvenku zdá. Ne ovšem Mercedes-Benz třídy GL. Toto luxusní SUV s půdorysem limuzíny poskytuje vnitřní prostor na úrovni velkého rodinného vanu.

Od loňského roku se Mercedes-Benz třídy GL prodává ve druhé generaci. Ta první přišla na trh v roce 2005. Cílila zejména na bohatou klientelu ve Spojených státech, kde se také vyrábí. Továrna u města Tuscaloosa v Alabamě produkuje velké mercedesy už od roku 1997, kdy odsud začala vyjáždět do světa první třída M.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes GL je delší než třída S se standardním rozvorem a jen o něco méně luxusní

Přestože se vyrábí v Americe pro Američany, nečekaného úspěchu se třída GL dočkala i v jedné maličké evropské zemi. Česká republika je pro tento model jedním z nejvýznamnějších trhů světa. Osciluje okolo desátého místa, jednou byla dokonce šestá. Absolutně, nikoliv po přepočtu na počet obyvatel!

My Češi prostě obří luxusní SUV milujeme. A čím větší, tím lepší, zdá se.

Proto se nám druhá generace třídy GL musí líbit. Přestože se to nezdálo možné, je ještě delší, širší a vyšší než původní třída GL. Tohle auto v podzemních garážích dokonale prověří vaše manévrovací schopnosti. Při délce 5120 mm je nejdelší ze všech mercedesů s výjimkou prodloužené třídy S. Na šířku včetně zrcátek měří 2141 mm (zapomeňte na zúžené pruhy v dálničních uzavírkách) a vysoká je 1850 mm.

Navzdory větším rozměrům dokázala třída GL mezigeneračně zhubnout. Díky hliníkové kapotě motoru i blatníkům je o 90 kg lehčí. Při udávané provozní hmotnosti 2455 kg ale pořád váží 60 kilo víc než přesluhující Audi Q7, které se zrodilo v nešetřící „předkrizové“ době. O něco menší, hliníkový a pouze pětimístný Range Rover je lehčí bezmála o tři metráky. (Ve všech případech porovnáváme hmotnost vznětových šestiválců.)

V podobném duchu bychom mohli pokračovat ještě chvíli, ale snad je zjevné, co chceme říci: Mercedes-Benz GL je skutečné monstrum.

V dalších kapitolách se podíváme na to, z čeho je poskládán a zejména jak se s takovým kolosem jezdí po úzkých českých silnicích.

Předchozí KAPITOLY Následující
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

včera | Svět motorů | 9 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků