TEST Mercedes-Benz EQV 300: Tichá plavba elektrickou hvězdnou lodí

Elektrifikace proniká do všemožných sfér – auta, motorky, koloběžky, kola... I civilní dodávky. Pokud víte, k čemu budete tento elektrický minibus používat, odvede skvělou práci.
Radosti
Ticho od podvozku a nízký aerodynamický hluk
Spotřeba v rámci udávaných parametrů
Kvalitní zpracování
Komfortní odpružení
Starosti
Zranitelná nabíjecí zdířka
Dává smysl jen pro specifické využití
8  /10

Určitě jste si ještě před přečtením prvního písmenka tohoto testu položili otázku, proč by si někdo kupoval velkoprostorové auto na baterie, když si může vesele koupit o několik set tisíc korun levnější naftový dvoulitr, se kterým ujede více, natankuje všude a velmi rychle a u nějž nebude dojezd ovlivňovat venkovní teplota. Moje odpověď zní: nafta vyhoví většině zákazníků, ale těm, kteří hodlají třídu V používat ke specifickému typu provozu, se zase bude hodit elektřina, která má také své výhody.

Elektrický Mercedes-Benz EQV dorazil do Česka. V základu se vejde pod 2 miliony

Elektrický Mercedes-Benz EQV dorazil do Česka. V základu se vejde pod 2 miliony

Mercedes-Benz EQV pohání asynchronní elektromotor s trvalým výkonem 70 kW a nejvyšším výkonem 150 kW, maximem točivého momentu je 362 N.m. Baterie má brutto kapacitu 100 kWh a využitelných je 90 kWh, v ideálním případě by EQV 300 mělo ujet až 418 kilometrů.

Praxe je z hlediska dojezdu v kombinovaném provozu samozřejmě méně optimistická, stejně jako u téměř každého elektromobilu, ale navzdory podmínkám testu s teplotami mezi nulou a čtrnácti stupni Celsia se jeví použitelně pro skutečného člověka – počítat se dá s více než třemi sty kilometry a pokud se nebudete prohánět po Autobahnu vysokou rychlostí, s dojezdem větší problém není.

Mercedes-Benz EQV oficiálně: Prémiové MPV na baterky se pyšní dojezdem 405 km

Mercedes-Benz EQV oficiálně: Prémiové MPV na baterky se pyšní dojezdem 405 km

Ne že by EQV na dálnici nemělo co dělat – rychlost drží zdatně, ve vyšším tempu je krásně tiché od kol i z hlediska aerodynamického hluku. Spotřeba také není závratná, s lehkou nohou a v legálním tempu se pohybujete okolo 30 kWh, v kombinovaném provozu se dostanete na udávané hodnoty – i když v podmínkách testu bez většího topení. Ale to bude majitel řešit skrze aplikaci nebo nastavení palubního systému dokud je vůz „na drátě,“ wallboxy doma zatím vybaveni nejsme.

Vytopit či naopak vychladit velký vnitřní prostor prostě žere baterii a bez přípravy vás tato praktika okrade o cenný dojezd. Ten se dá rychle doplnit díky stejnosměrnému nabíjení až 110 kW, přičemž při koupi dostáváte kartu Mercedes me Charge pro vybrané poskytovatele dobíjení na rok a také roční zlevněné nabíjení v síti IONITY. Nabíjecí zdířka se nachází v přední části vozu pod pravým světlometem, což by teoreticky při čelní kolizi mohlo znamenat dražší opravu.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

včera | Jan Mička | 38 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 9 příspěvků
TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

15.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků