Kapitoly článku:
Motory natočit…
Šestiválec! Sláva! A má pěkný zvuk. Nechme motor prohřívat a nastavme si volant a sedadlo do optimální pozice (s ohledem na všestrannou regulaci sedadla řidiče to chvíli potrvá). Dobře, kolena se opírají o dveře a středovou konzoli, ale jinak je sezení pohodlné a řidič má ze své pozice pohodlný výhled na všechny kontrolní a ovládací prvky. Při pohledu šikmo vpravo vás zarazí, že skoro nevidíte přes masivní patu středového zrcátka, jež nese senzory bezpečnostních prvků. To je relativita bezpečnosti…
Za hvězdou uprostřed masky chladiče se skrývá hlavní část senzorů jízdních asistentů
Volič pod volantem má naštěstí jen málo poloh. Na středu je neutrál, nahoru se řadí zpátečka a dolů pohyb směrem vpřed, blokování pro parkování se aktivuje tlačítkem na hraně páčky, do módu manuálního řazení se dostanete páčkami pod volantem. Při zařazení polohy D, nebo R je tendence k rozjezdu nezvykle malá, což výrazně znesnadňuje třeba parkování ve svahu: auto nejede, opatrně tlačíte na plynový pedál a najednou to cukne a už šlapete na brzdu.
Při pohledu z profilu vynikají zdůrazněné kontury zadních blatníků
V jízdě ale sladění motoru a převodovky nelze nic vytknout. Motor má zkrátka mamutí tah, ale je třeba přeci jen počítat s prodlevami danými kombinací postupného náběhu točivého momentu přeplňovaného motoru a přepočítávání převodového poměru. Převodovka řadí hladce a bez náznaků cukání, prudkou akceleraci přes kick-down urychluje schopnost převodovky přeskakovat převody (u vícestupňových automatů bývá jinak právě tato disciplína nepříjemným problémem…).
Dálky volají
Převodovka má tři režimy cyklicky přepínané tlačítkem s režimy Eco, Sport a Manual umístěným vlevo od otočného ovladače Comand. Akcelerace vozu je impozantní, konstruktéři dokonce v nastavení stabilizace umožnili řidiči efektně pohodit zádí do náznaku přetáčivého smyku. Sílu motoru si ale u tohoto auta užijete hlavně při jízdě v přímém směru a v mírných zatáčkách na kvalitních vozovkách.
Mohutný motor si i s dvě tuny těžkým autem hravě poradí, světlomety z LED svítí znamenitě
Otevřená karoserie je snad i díky celkem malému rozvoru náprav překvapivě tuhá a ani v extrémních situacích nemá tendenci kroutit se. Velmi protivné ale bylo vrzání okna ve dveřích u řidiče, jež se i na mírných nerovnostech třelo o gumovou spojnici s přiléhajícím oknem zadním. I přes celkem tuhé odladění jsou rázy kol od nerovností na vozovce v průniku do interiéru velmi účinně tlumeny.
Jízdní vlastnosti jsou vyvážené, ale svoji vysokou hmotnost toto auto nezapře
Stabilita vozu je znamenitá jak v přímém směru, tak i v zatáčkách, ovšem nerovnosti tomuto auto prostě nesvědčí. Podvozek může být sladěn sebelépe, ale uvědomme si, že tento Mercedes vykazuje pohotovostní hmotnost takřka 2 000 kg, takže setrvačné síly pohybů jeho karoserie jsou samozřejmě znát. Proto se snad ani nelze divit náznakům odskakování kol a nutnosti velmi intenzivně přemlouvat auto z jedné zatáčky do druhé….
Slova chvály jsme pěli na vynikající řízení se strmým převodem a náležitou odezvou ve vyšších rychlostech. Brzdy jsou vhodně dávkovány a i zpomalování takto těžkého auta zvládají s přehledem a rezervami i při opakované zátěži.