127
Fotogalerie

Test Mercedes-Benz E 350 CDI kabriolet: nejsilnější diesel a plátěná střecha

Kapitoly článku:


Motory natočit…

Šestiválec! Sláva! A má pěkný zvuk. Nechme motor prohřívat a nastavme si volant a sedadlo do optimální pozice (s ohledem na všestrannou regulaci sedadla řidiče to chvíli potrvá). Dobře, kolena se opírají o dveře a středovou konzoli, ale jinak je sezení pohodlné a řidič má ze své pozice pohodlný výhled na všechny kontrolní a ovládací prvky. Při pohledu šikmo vpravo vás zarazí, že skoro nevidíte přes masivní patu středového zrcátka, jež nese senzory bezpečnostních prvků. To je relativita bezpečnosti…

IMG_0681.JPGIMG_0684.JPGIMG_0682.JPGIMG_0686.JPGIMG_0687.JPGIMG_0688.JPG
Za hvězdou uprostřed masky chladiče se skrývá hlavní část senzorů jízdních asistentů

Volič pod volantem má naštěstí jen málo poloh. Na středu je neutrál, nahoru se řadí zpátečka a dolů pohyb směrem vpřed, blokování pro parkování se aktivuje tlačítkem na hraně páčky, do módu manuálního řazení se dostanete páčkami pod volantem. Při zařazení polohy D, nebo R je tendence k rozjezdu nezvykle malá, což výrazně znesnadňuje třeba parkování ve svahu: auto nejede, opatrně tlačíte na plynový pedál a najednou to cukne a už šlapete na brzdu.

IMG_0777.JPGIMG_0778.JPGIMG_0768.JPGIMG_0769.JPGIMG_0770.JPGIMG_0781.JPG
Při pohledu z profilu vynikají zdůrazněné kontury zadních blatníků

V jízdě ale sladění motoru a převodovky nelze nic vytknout. Motor má zkrátka mamutí tah, ale je třeba přeci jen počítat s prodlevami danými kombinací postupného náběhu točivého momentu přeplňovaného motoru a přepočítávání převodového poměru. Převodovka řadí hladce a bez náznaků cukání, prudkou akceleraci přes kick-down urychluje schopnost převodovky přeskakovat převody (u vícestupňových automatů bývá jinak právě tato disciplína nepříjemným problémem…).

Dálky volají

Převodovka má tři režimy cyklicky přepínané tlačítkem s režimy Eco, Sport a Manual umístěným vlevo od otočného ovladače Comand. Akcelerace vozu je impozantní, konstruktéři dokonce v nastavení stabilizace umožnili řidiči efektně pohodit zádí do náznaku přetáčivého smyku. Sílu motoru si ale u tohoto auta užijete hlavně při jízdě v přímém směru a v mírných zatáčkách na kvalitních vozovkách.

IMG_0749.JPGIMG_0750.JPGIMG_0751.JPGIMG_0697.JPGIMG_0752.JPGIMG_0753.JPG
Mohutný motor si i s dvě tuny těžkým autem hravě poradí, světlomety z LED svítí znamenitě

Otevřená karoserie je snad i díky celkem malému rozvoru náprav překvapivě tuhá a ani v extrémních situacích nemá tendenci kroutit se. Velmi protivné ale bylo vrzání okna ve dveřích u řidiče, jež se i na mírných nerovnostech třelo o gumovou spojnici s přiléhajícím oknem zadním. I přes celkem tuhé odladění jsou rázy kol od nerovností na vozovce v průniku do interiéru velmi účinně tlumeny.

IMG_0791.JPGIMG_0762.JPGIMG_0767.JPG
Jízdní vlastnosti jsou vyvážené, ale svoji vysokou hmotnost toto auto nezapře

Stabilita vozu je znamenitá jak v přímém směru, tak i v zatáčkách, ovšem nerovnosti tomuto auto prostě nesvědčí. Podvozek může být sladěn sebelépe, ale uvědomme si, že tento Mercedes vykazuje pohotovostní hmotnost takřka 2 000 kg, takže setrvačné síly pohybů jeho karoserie jsou samozřejmě znát. Proto se snad ani nelze divit náznakům odskakování kol a nutnosti velmi intenzivně přemlouvat auto z jedné zatáčky do druhé….

Slova chvály jsme pěli na vynikající řízení se strmým převodem a náležitou odezvou ve vyšších rychlostech. Brzdy jsou vhodně dávkovány a i zpomalování takto těžkého auta zvládají s přehledem a rezervami i při opakované zátěži.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud