TEST Mercedes-Benz CLS 400d 4Matic: Řadový samet v elegantním kabátu

fero  |  30. 10. 2018 12:47

Nepochybujem ze to bude vyborne auto, ale subjektivne mi ten dizan moc nehovori. A cerveny interier tomu dava trochu korunu.

Odpovědět  |   | 
Markus  |  30. 10. 2018 21:32

Prave, jak prisla prvni generace CLS byla to sametova nadhera. Dvojka byla zajima, ale uz to bylo jen super auto. Ale predek trojkove generace se mi nelibi. Ze motor je super samozrejme vim a nepochybuju.

Odpovědět  |   | 
Adrian  |  30. 10. 2018 12:52

Vynikající motor, trochu disproporční design zadní části, auto v zásadě pěkně postavené, ale nová A7 dává ve všem větší smysl. A to mluvím i o zpracování, kdy nové CLS je pohledově nádherné, ale interiér tu a tam vidí kde se šetřilo, to v Audi nenajdete, navíc podvozek u nové A7 je naprosto famozní a špičkově odladěný. Obě auta znám, můj pohled. Hezký den

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  30. 10. 2018 13:22

Treba si primo nekonkuruji. U nas mne v jednom kuse predjizdeji Audiny (od nejmensich po SUV mastodonty), Mercedesy obcas. Mozna je to dane % zastoupenim, mozna jen ridici M tolik nespechaji, nesili. Nevim

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  30. 10. 2018 13:33

a7 neni ta ista kategoria.. aky pablb by si kupil predny pohon nad 50k e...

Odpovědět  |   | 
doomsnoopy  |  30. 10. 2018 15:35

ten motor , je ok ale super urcite nieje.... zerie olej ale co je horsie ani ta 9 stupnova prevodovka nieje ziadny zazrak oproti 8st v bmw...

Odpovědět  |   | 
osvicene vejce  |  30. 10. 2018 16:40

Ale hned na te prvni fotce je napsano, ze je to 6AT.

Odpovědět  |   | 
JohnST  |  30. 10. 2018 18:49

Mercedes a ich 9 stupnova prevodovka je len marketing a v porovnani so ZF od BMW je to nieco co je o dve triedy nizsie. A nech sa na mna nikto nehneva ale ten dizajn je pritepleny najma ta predna maska. Nununu

Odpovědět  |   | 
Yellowhammer  |  30. 10. 2018 18:03

A7 kvalitnější? Zrovna ta mě moc zklamala, už jen tím obr černým lesklým plastem, co se táhne na palubce od displeje.. Ne klavírní lak, ne dřevo, ale hnusný plast s typicky "pomerančovou" strukturou.. Zatímco v CLS jsem se cítil jako v obýváku alpské chaty s hořícím krbem, s medvědí kůží na zemi a whiskey v ruce

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  30. 10. 2018 18:41

Alpska chata, medved na zemi a whiskey (americka?)... to smrdi kdyz ne vychodni mafii tak stopro vychodnim malomestactvim

Odpovědět  |   | 
Andreas  |  30. 10. 2018 18:57

A7 je uvnitř určitě kvalitnější, ne o moc, ale je. Ten plast je jedna věc, jasanové dřevo dole v zajímavě strukturované desce taktéž, můžete si vybrat co chte, lak, dřevo, kov... je toho mraky, Audi jede styl Bauhaus, symetrie a ostré linie určují kvalitu a luxus v německém pojetí. Osobně se mi nové interiéry MB moc líbí, ale kvalitní jsou jen opticky, stačí prstem zatlačit na střed palubky a ozve se strašné praskaní a vrzání, navíc orientace na asijské trhy je více než viditelná, vše je otázka vkusu. V tomhle je nejfortelnější BMW, které nikdy nebylo co do interiéru zrovna vzorem krásy, ale tuhost a masivnost vždy měly. Audi je úžasně vyrobená, opravdu mi věřte to auto je skvělé.

Odpovědět  |   | 
Bautista  |  30. 10. 2018 13:18

Bavorská Octavia,bravo!!!

Odpovědět  |   | 
Carl Johnson  |  30. 10. 2018 14:57

autisto zalez..

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  30. 10. 2018 17:51

Neurážej autisty. Díky.

Odpovědět  |   | 
Carl Johnson  |  30. 10. 2018 20:57

Promiň.

Odpovědět  |   | 
Kvr  |  30. 10. 2018 13:31

Auto za 2,5 mega a v interiéru rázy od kol, valivý hluk a infotainment na pikaču? Hm, to se moc kluci neukázali.

Odpovědět  |   | 
Bautista  |  30. 10. 2018 13:54

Tak to vis,Fabie to neni...

Odpovědět  |   | 
osvicene vejce  |  30. 10. 2018 14:17

Kdyz Vam to vadi, nemate na to. Nechte to byt. I Kia Vas do Boleslavi doveze naprosto stejne tak spolehlive jako Skoda do Nosovic.

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  31. 10. 2018 20:19

Největší děs je ta tabletozní přístrojovka. Navíc ji cpou do většiny modelů.Kdo tohle vymyslel by zasloužil.

Odpovědět  |   | 
Andreas  |  30. 10. 2018 16:21

Nová A7 a CLS je samozřejmě stejná kategorie, jen jedno se povedlo více a druhé méně. Nová A7 je příkladem toho jak má vypadat vyspělý a všestranný sportovní sedan. CLS je skvělé, ale jízdně na A7 prostě objektivně nemá, kdo tvrdí opak zřejmě nezná jedno ani druhé. Stačí vyzkoušet, čímž nechci říct, že se nejedná o skvělé vozy. Dokonce i prodejci MB doporučují spíše než CLS novou A7 pro svou všestrannost i vyváženější design. No a 6GT od BMW má nejlepší převodovku, ale přehlídka krásy to rozhodně není. Bohužel, Audi novou A7 je momentálně nejlepším vozem ve své třídě.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  30. 10. 2018 16:36

No, zatím jsem nejel ani jednu, ale docela bych se divil, kdyby Audi najednou udělalo dobré řidičské auto a Mercedes najednou ne. Zvláště když CLS je s klasickou koncepcí a A7 je v podstatě předokolka s haldexem (OK, u nafty to bude zase torsen, ale jak dlouho?).

A že prodejci Mercedesu doporučují jít do A7? Ale no tak... :D

Odpovědět  |   | 
Andreas  |  30. 10. 2018 18:52

Je to tak, dávno nežijeme v roce 2002, kdy byla Audina jen derivát VW, dneska zcela zaslouženě dělá velmi kvalitní a prvotřídní vozy se skvělými jízdními vlastnostmi, ano chybí jí klasická koncepce, ale to vozidlu vůbec nevadí, naopak, vozidlo je skvělé ovladatelné a mimořádně komfortní, určitě vyzkoušejte než se rozeběhnete pro CLS. Neskutečná přilnavost, stabilita a absolutní kontrola vozu, navíc v nadčasovém pojetí. A7 mne naprosto dostala jak zvládá v podstatě všechno lépe než CLS, které řekněme si narovinu nikdy nebylo řidičsky zajímavé auto, oproti divizi AMG, která dělá famozní řidičské vozy viz. 43 AMG to je řidičský ráj. Abych tu neřval jen superlativy na čtyři kruhy jediná slabá stránka je poněkud váhající převodovka, ale 55 TFSI je určitě lepší volbou než nepříliš povedený 50 TDI, tady MB nabízí jednoznačně lepší motorizace. A to, že u MB nabízejí A7 to tak rozhodně není, ale oceňují komplexnost lépe postaveného vozu konkurence.

Odpovědět  |   | 
WP  |  31. 10. 2018 08:09

Připomíná mi to jediné, a to naučené věty prodejce. Neměl jsem ještě možnost vyzkoušet běžnou novou A7 v provozu. Budu tedy možná překvapen, předchozí generace měla:
- vágní řízení
- nepříliš dobře fungující S-tronic při dynamické jízdě, u dvouspojky bych navíc předpokládal mnohem lepší sladění s direktivním řazením pádly
- podvozek, který se neumí usadit v oblouku
- na větších kolech problém s diskomfortem

Co naopak kvituji je přechod na dotykové ovládání, MMI nikdy nedosáhlo dokonalosti BMW nebo M-B. Zůstalo neohrabené a pozornost vyžadující.
Jsem take zvědav na naladění Quattra, běžné verze (tedy konkurence tohoto M-B) byly neutrální, ale s nastupující a jasnou nedotáčivostí.
Dalším problémem jsou motory, kde Audi zaostává jak v naftě, tak v benzínu.

Odpovědět  |   | 
Old  |  31. 10. 2018 09:19

MMI nikdy nesáhlo dokonalosti M-B? To si děláš srandu, MMI bylo vždy hodnoceno lépe než Mercedes Command, který když mluvíš o minulé generaci docela tristně zaostával jak za BMW, tak za Audi. Vypadá to, že z tebe mluví vlastní garáž.

Odpovědět  |   | 
WP  |  31. 10. 2018 10:37

Ne, MMI pro mě bylo vždy nejhůře obsluhovatelné. M-B tak, jak je v odcházejícím stavu je pořád lepší než MMI v poslední generaci A6. Pokud by ze mě měla mluvit vlastní garáž, pak bych si musel sám nadělat do jejího rohu.
Absence MBUX v CLS je spíš ostudou M-B, je to výrazný krok kupředu. Stále mi však nejvíc vyhovuje iDrive, ten je pro mě vypilovaný k dokonalosti.

Odpovědět  |   | 
Adrian  |  31. 10. 2018 12:52

To je stará A7, která opravdu vynikala jen krásou a řidičské auto to opravdu nebylo, nová verze:
- Skvělé a velmi přesné řízení
- Převodovka je stále trochu pomalejší při rozjezdu to se úplně odstranit nepodařilo
- Podvozek je asi největší devizou nové A7, neskutečně odladěný, jak v komfortním tak sportovním režimu, čitelné chování, příkladné chování na silnici, v podstatě na jakémkoliv povrchu
- Větší kola nejsou problém, vozidlo jsem zkoušel s 21 ráfky a komfort byl příkladný, nic nebouchalo, celkově vozidlo působí při řízení jako sportovní hatch.
- Nové MMI je doslova revoluční, idrive od BMW je stále to nejlepší, ale rozdíly nejsou už tak velké, jde jen o to čemu dáváte přednost. Command od MB byl vždy tím nejhorším ze svaté trojice, ale to tak nějak víme, zmatené ovládání, pomalé reakce, nové CLS má pořád starší verzi commandu než např. nové GLE nebo A.
- Quattro je svět sám pro sebe, paráda
- Motory A7 v naftě za MB jasně zaostávají, o benzínu se to říci určitě nedá, nové 55 TFSI je skvělé, pokud porovnáváme s AMG tak to je jiná liga, tady MB kraluje stejně tak BMW, tady má Audi pořád dost práce, to nic nemění na faktu, že je nová A7 úžasný stroj i s trochou charismatu.

Odpovědět  |   | 
WP  |  31. 10. 2018 13:12

Zní to dobře, budu mít tedy velká očekávání

Odpovědět  |   | 
osvicene vejce  |  30. 10. 2018 16:43

Jasne, a Gordon Ramsay doporucuje jako nejlepsi steak BigMac.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  30. 10. 2018 17:30

Mne se 6GT libi, navic je snadno identifikovatelne (i v ramci znacky).

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  30. 10. 2018 19:40

A ten test má pokračování, nebo to je jen nasírací tlačítko?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  31. 10. 2018 17:48

A vzhledem k tomu že pokračování testu nefunguje nikomu v mém okolí a redakce na to se.., jen mínusákovi ano, tak kdo si to chce přečíst celé, tak má šanci tady:

Zásadně řadově
U nového CLS Mercedes poprvé zcela dokončil transformaci z vidlicových na řadové šestiválce. Jedná se z principu o jednodušší a vyváženější konstrukci, která sice potřebuje více podélného, ale zato méně příčného místa. V nabídce jsou třílitry. Dieselové 350d a 400d, a benzinové 450 a AMG 53. Na výběr jsou i čtyřválce 350 a 300d. Naopak výš se údajně u CLS nepůjde. Na osm válců tak nejspíš zapomeňte. Variantu AMG 63 si totiž rezervovalo čtyřdveřové GT. To je fakticky CLS s jinou karoserií.

Do testu jsem převzal nejsilnější vznětovou verzi 400d. A byl plný očekávání. Tato jednotka mě totiž bez přehánění nadchla už v testu faceliftované třídy S, kde debutovala. Jenže to bylo ještě v době, kdy splňovala emise jen dle měřícího cyklu NEDC. Mezitím se u motoru vyměnil jak software, tak i celá řada komponent včetně vstřikovače kapaliny AdBlue a senzorů v emisně potlačujícím řetězci.

Právě nové normy WLTP nám již třeba v případě Audi ukázaly, že dokáží u silných dieselů nadělat dost škod. Třílitrový šestiválec 50 TDI má v Audi značnou prodlevu a schází mu kultivovanost, už jen z principu své véčkové architektury. Nebudu to natahovat, i po homologaci na nové normy, kdy právě CLS tento zdlouhavý proces absolvoval jako první Mercedes, je verze 400d tím nejlepším dieselovým šestiválcem na trhu. V mém subjektivním pohledu překovává lehce i jednotku BMW, což už je co říct.

Svých 700 newtonmetrů maximálního točivého momentu podává už od 1200 otáček. A především bez vibrací a hluku při rozjezdu. Tento motor redefinuje pojem sametový chod. Už jako studený si na volnoběh jen tak tiše kloktá, při jízdě o něm prostě nevíte. Ve finále tak připomíná jízdu spíše s velkoobjemovými osmiválci. Skvělá devítistupňová převodovka využívá nízko položeného "krouťáku" a při běžné jízdě se tak pohybujete do dvou, dvou a půl tisíc otáček. A tedy klidně i za 6 litrů v kombinovaném režimu. A to i bez podpůrných mild-hybridních elektromotorů.

Z toho při pouhém přemisťování získáte pocit, že je to zkrátka pohodář. Tento motor je ale zároveň až extrémně točivý. Výkon 250 kilowattů má ve 4400 otáčkách, kam se jednotka vyplácí vytáčet, což převodovka v kickdownu činí. A následuje opravdu suverénní zrychlení. V praxi však raději sešlápnete pedál ze tří čtvrtin. Tehdy software váš zájem krásně pochopí a nechá zařazený vyšší převodový stupeň. Zároveň se mi zdá, že v nižších rychlostech si skříň 9G Tronic s tímto motorem rozumí lépe, než s těmi benzínovými. Žádného cukání při zbrklém sešlápnutí plynu se totiž nedočkáte.

Podvozek by chtěl, ale takhle nemůže...
Stejně jako je módní splývavá střecha a posádce přinese jen starosti, i dvacetipalcová kola CLS moc sluší. Zbavují jej posledních záchvěvů zavalitosti a nechávají promluvit ladné křivky. Testovací týden však ukázal, že pro příplatkové vzduchové odpružení už je to příliš. A to i přesto, že zrovna Mercedes jej umí odladit dost možná nejlépe. Dokáže potlačit vrozený neduh tohoto odpružení, tedy marný boj s krátkými příčnými nerovnostmi a rázy.

Když však Airmaticu nadělíte nízké zdvihy vynucené stavbou karoserie, a především zmíněné obří disky kol s nízkoprofilovými pneumatikami, tak dokonalý, jako třeba ve třídě S, není. A co teprve, když jsou pneumatiky s profilovým číslem 35 vpředu a 30 vzadu ještě run-flat. Mají extrémně tuhé bočnice, které sice udrží auto i bez tlaku, ovšem neposkytují téměř žádnou filtraci jemných nerovností.

Marné vzduchové měchy tak mohou být sebelepší, se sebelepším naladěním, ovšem pokud na to jsou samy a vyfiltrovat mají tyto obruče s natřenou gumou, nezvládají to. Několikrát jsem se při přejezdu větších nerovností lekl. To když v té absolutní pohodě, kterou CLS dokáže vytvořit, narazí těžké kolo do dorazu. Přitom podvozek dokáže pohodlí vykouzlit. Na vlnách dokonce cítíte i typické a velmi návykové "mercedesovské" zhoupnutí. Auto se umí nést, ale nejen krátké příčné nerovnosti či větší díry, ale i hrubý povrch atmosféru zkazí.

Ono houpání zmizí při agresivnější jízdě. Po okreskách se tohle auto vodí vážně příjemně. Překvapilo mě, kolik citu máte ve volantu. CLS umí v řidičovi navodit velmi rychle pocit jistoty. Chová se do poslední chvíle neutrálně a vy tak v táhlém oblouku můžete opravdu přitlačit na pilu. A rozezpívat pneumatiky P Zero v dost slušných rychlostech, přitom bez dramatických přesunů hmotnosti. Tedy dokud nenarazíte na rozmlácené krajnice, které z výše uvedených důvodů dokážou auto rozhodit.

Plynem si však stopu regulovat lze jen minimálně. Pohon všech kol je tu spíše k získání maximální trakce na výjezdu, než aby upřednostňoval zadní kola tak agresivně, jako tak činí vozy BMW s klasickou koncepcí nebo jak si to třeba pamatuji z aktuálního Porsche Cayenne S. CLS tak zvládá velmi rychlé tempo a dává řidiče překvapivě dost informací na to, aby se při tom cítil bezpečně a dokonce se i bavil. A to já přesně od tohoto auta žádám.

Zajímavé je řízení. Když vodíte třídu S, jedná se stále o specifický zážitek. Už ji nekormidlujete, jako pár generací zpátky, ale část z té vláčnosti tam stále je. Na okresce máte pocit, že předek vozu do zatáček velmi elegantně... vkládáte. To vytváří velice specifický projev luxusní limuzíny. A v CLS to také cítíte, byť jen velmi vzdáleně. Zcela pochopitelně a cíleně je zde řízení přímější a dravější, avšak stále vysoce vyvážené.

CLS, to je i kupa nejnovějších asistenčních systémů. Jsou velmi dobře odladěny, auto umí jet samo v koloně a nežádá si tak často opakování cyklu stisknutím tlačítka. Drží se hezky uprostřed pruhu i na dálnici. Vždy při nastartování pak zapíná aktivní držení v pruzích, což dříve Mercedesy nedělaly. Umí tak překvapit zásahem do volantu či dokonce přibrzděním jedné strany kol. Naladění však naštěstí není agresivní a tlačítko na vypnutí máte hned vlevo u volantu.

Závěr
Pokud mám hodnotit CLS jako model v nabídce Mercedesu, nejlepším hodnocením je, že to není jen placaté "éčko". Má svůj vlastní styl a do portfolia přesně zapadá. Počítat musíte s omezeným prostorem na hlavu zadních cestujících a zavazadelník také není zrovna na stěhování. Rozhodně bych zvážil menší kola či alespoň výměnu runflatů za běžné pneumatiky, byť tím v případě defektu riskujete potíže s lepicí sadou.

Jinak je to ale nejen své, ale i kvalitní a opravdu luxusní auto, co se interiéru týče. A také má famózní pohonné ústrojí. V zatáčkách či při cestování pak dělá přesně to, co má. Dokonale maskuje rychlost, je za všech okolností jisté a nabírání rychlosti, které zajišťuje silný turbodiesel, bere se samozřejmostí. A vy jen koukáte, jak ta čísla na tachometru rostou...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  30. 10. 2018 23:12

Nové CLS fakt lépe vypadá než jezdí (zadní část se fakt nepovedla), auto se po silnici pohybuje velmi neohrabaně, nicméně má super motor, nové diesely MB jsou neskutečně vyladěné, ale jak tu píše pán nová A7 je prostě lepším autem, tím podvozkem je prostě neskutečná. Šestka od Bawka je podivná designem, ale svoje zákazníky si najde. Audina je pro mne asi nejlepší volbou, vypadá skvěle, jezdí famozně.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  31. 10. 2018 07:23

Mohli by este pridat nejaky ultra energazing rezim proti mikrospanku. Z vyduchov liter vody medzi oci, sedacka uplne hore a nadoraz dopredu a volantom dolu cez c.raka. Nieco podobne by sa hodilo tomu, ktoreho som stretol tak cca mesiac dozadu. Ten snad ani nevedel na ktorej planete sa nachadza.

Auto zaujimave,hoci ten bocny bananovy profil nemusim. Za motor ale pochvala, presne takto ma vyzerat ten spravny pohon do takejto masiny. Ten adolescentny interier je vec vkusu, ja by som volil nieco decentnejsie,ale odvaha sa ceni. Ta zadna cast to bohuzial uplne dorazila. To je jednoznacne odflaknute.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  31. 10. 2018 07:42

A teraz si predstavte, že také auto nemá motor z taxíka, ale tichučký benzínový. To je vám potom ale paráda.

Odpovědět  |   | 
Perunwit  |  31. 10. 2018 07:51

Tak ten interiér, ten je pekelnej , připadat si při každé jízdě jak v dojče pornofilmu, to tedy pěkně děkuji.

Přední část je vertikálně nesourodá (hrany/obliny), záď je brutálně zjednodušený nápad původní CLS.

Odpovědět  |   | 
WP  |  31. 10. 2018 08:09

Barevných kombinací máš víc než dost.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

včera | Vladimír Kadera | 77 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nád…

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

12.  10.  2020 | | 82 N/A
Rusol David
PrezidentTatra
Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácn…

Mezi speciality první novodobé škodovky s pohonem předních kol patřívaly nejen akční modely, ale i zahraniční přestavby. Nejunikátnější z nich byla dopřána Holanďanům.

17.  10.  2020 | | 6 N/A
Prejzek Lukáš
Škoda FavoritRetro
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O levné SUV-kupé může být velký zájem

Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O l…

Stylové SUV-kupé za lidovou cenu zprvu určené pro Rusko míří dále do světa. Česku se rovněž nevyhne.

23.  9.  2020 | | 48 N/A
Fuglevič Daniel
EvropaArkanaRenault
Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD Slušovice ale tajně testovali v ČSSR

Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD …

Audi léta tvrdí, že muzejní exponát Sport Quattro RS 002 skupiny S s pětiválcem uprostřed je nástupce Sport Quattra S1 E2 skupiny B. Není to tak docela pravda. Mezi těmito automobily stojí funkční prototypy RS 001, které byly kvůli utajení před Volkswagenem testovány za železnou oponou v Československu. Když se existence strojů provalila, pod osobním dohledem Piëcha musely být rozebrány a dodnes se o nich nemluví.

27.  9.  2020 | | 38 N/A
Mihálik Miro
WRCprototypQuattroRallyeAudiTajnéRetro