Kapitoly článku:
Nejlepší ve své třídě? Ano.
I přes kritiku v posledních kapitolách musím konstatovat, že Céčkový Mercedes dnes mezi svými konkurenty představuje obecně nejlepší celek. Neznamená to, že je právě pro vás tou nejlepší volbou, ale mám-li hledat nějaký obecně platný soud, musí to být tento. Proč? Především proto, že Mercedes-Benz třídy C trpí nejméně minusy, které navíc obvylke nejsou zásadní, a má mezi svými konkurenty největší smysl. Mezi pozitivy jasně dominuje podvozek, který je jednoduše špičkový, šíře jeho schopností bude uspokojovat většinu zákazníků včetně těch sportovně zaměřených. A pokud pominu hluk motoru v testované verzi, představuje nové Céčko neobyčejně kvalitní cestovní vůz, který vás navíc bude bavit i jinde než na dálnici. Pokud si vyberete verzi s jiným motorem než dieselovým čtyřválcem, pořídíte si vynikající auto, na němž vám mohou vadit leda drobné neduhy jako nevypínatelné ESP.
Mercedes chtěl udělat vynikající GT a opravdu jej stvořil. Jasný smysl, který vůz svými vlastnostmi bohatě naplňuje a přidává k tomu i něco navíc, jej v mých očích staví vysoko.
Žádný z jeho německých konkurentů mi dnes takový smysl nedává. Trojkové BMW chce být mezi luxusně-sportovnimi sedany tou sportovnější volbou, ale není dnes ani dost dobře sportovní, ani dost dobře komfortní. Brzdí jej zejména podvozek, který při snaze o sportovní svezení nefunguje jinde než na kvalitních cestách a tam i jinde vás bude ve většině verzí trápit nedotáčivým naladěním. Komfort podvozku je přitom nedostatečný po stránce funkční i hlukové. Audi A4 se snaží být dobrým kompromisem, ale vedle Céčka na tom není tak dobře ani co do komfortu, ani co do jízdních vlastností. V druhém jmenovaném aspektu je na tom hůře už kvůli své přirozené nedotáčivosti dané umístěním motoru, navíc postrádá působivou agilitu třídy C. A po stránce komfortu ve verzích, které se svými jízdními schopnostmi budou blížit možnostem Mercedesu C, není zdaleka tak příjemné při normální jízdě. Kvalitou interiéru jej předčí, ale akustickým komfortem nikoli.
Tak je tomu z mého pohledu nyní. Céčko si ale své nadvlády už dlouho užívat nemusí. Karty budou znovu rozdány v nejbližších měsících, kdy se do boje o zákazníky pustí nové Audi A4. Máme se tedy ještě na co těšit...
Cena v základním provedení (C 200 CDI Classic): 861 000 Kč
Cena základního provedení testovaného vozu (C 220 CDI Avantgarde): 971 954 Kč
Cena testovaného vozu: 1 334 318 Kč
Technické parametry
Hodnoty udávané výrobcem
Motor
- Řadový, kapalinou chlazený vznětový čtyřválec, uložený vpředu podél za přední nápravou
- Objem: 2 148 ccm
- Největší výkon: 125 kW (170 k) při 3 800 ot./min
- Největší točivý moment: 400 Nm při 2 000 ot./min
- Palivo: Nafta
Provozní vlastnosti
- Max. rychlost: 229 km/h
- Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,5 s
- Spotřeba paliva (l/100 km):
- Město: 8,2 - 8,4
- Mimo město: 4,9 - 5,1
- Kombinovaná: 6,1 - 6,3
- Objem palivové nádrže: 66 l
Podvozek
- Zavěšení předních kol: typu McPherson
- Zavěšení zadních kol: víceprvkové
- Rozměr pneumatik: 225/45 R17
Hmotnosti
- Pohotovostní hmotnost: 1 585 kg
- Užitečná hmotnost: 485 kg
Vnější rozměry
- Délka: 4 581 mm
- Šířka: 1 770 mm
- Výška: 1 447 mm
- Rozvor náprav: 2 760 mm
Vnitřní rozměry
- Základní objem zavazadlového prostoru: 475 l