Role vstupních motorizací přebraly v aktuální třídě C šestnáctistovky. Nejdostupnější cestu k dieselu s „tradičním“ objemem okolo dvou litrů tak představuje motorizace C 220. Základ je to ale víc než slušný, technicky totiž vychází z motorizace C 250 CDI a nechal si i její dvě turbodmychadla.
Aktuální generace třídy C se řízením osudu do našeho redakčního testu zatím nedostala, ačkoliv na trh přišla už začátkem loňského roku. Než se proto pustíme do zkoumání, zkoušení a měření konkrétního exempláře, připomeňme si hlavní novinky „céčkového“ Mercedesu s interním označením W205, resp. S205 v případě kombi.
Větší a hliníkovější
Hlavní novinkou je přechod na novou platformu. Konstrukce pojmenovaná MRA (Modular Rear-drive Architecture) využívá ve vysoké míře hliníku, díky čemuž je nová třída C asi o 100 kg lehčí než ekvivalentní provedení předchozí generace. Přitom narostla do délky i do šířky. Zavěšení je tvořeno víceprvkovým uspořádáním na obou koncích – vzadu pětiprvkové, vpředu čtyřprvkové. Poprvé je možno objednávat třídu C také s pneumatickým pérováním, které bylo dosud vyhrazeno větším modelům.






Aktuální třída C vznikla na modulární platformě Mercedesu pro modely se zadním pohonem, v jejíž konstrukci se hojně uplatnil hliník
Krátce po uvedení sedanu představil Daimler i variantu kombi, kterou dnes testujeme. Ta je při délce 4702 mm o 96 mm delší než předchůdce a rozvor náprav narostl o významných 80 mm, na 2840. Z toho je očividné, že z větší délky by měli těžit zejména cestující. Připomeňme, že na poměry střední třídy patřil dřívější céčkový Mercedes k autům spíše „útulnějším“.
Narostla i šířka karoserie, o významné čtyři centimetry, a prostor pro nohy vzadu je podle automobilky o 45 větší než dřív. Na prostornost nové karoserie se samozřejmě detailně zaměříme v kapitole věnované interiéru.
V naftě jen čtyřválce
Necháme-li stranou specifické sportovní provedení C 63 AMG, je Mercedes-Benz třídy C kombi na českém trhu k dostání s osmi vznětovými a osmi zážehovými motorizacemi. Nebo lépe řečeno kombinacemi motoru, převodovky a pohonu. Mezi „benziny“ najdeme i třílitrový šestiválec, naftové motory jsou všechny čtyřválce, s objemem 1,6 nebo 2,1 l. To je i případ testovaného provedení.
Za označením C 220 BlueTec se skrývá dvěma turbodmychadly přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2143 cm3 se šestnáctiventilovou technikou. Sériově je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou a pohání zadní kola. Testované auto mělo samočinný 7G-Tronic Plus.
Při uvedení nové třídy C jste určitě nepřehlédli, že záměrně působí jako zmenšená třída S. U kombi není tento efekt tolik patrný jednoduše kvůli odlišnému profilu karoserie, ale i jeho podoba je samozřejmě diktována zaobleným designem, kterému u Mercedesu říkají „bionický“. Testované auto mělo příplatkový exteriérový paket Linie AMG se sportovněji stylizovanými nárazníky a litými koly.



Kromě výrazné modré metalízy „Brilliant“ přitahovalo testované auto pozornost i exteriérovým AMG paketem, standardní provedení třídy C působí o něco usedleji
Při příchodu aktuální třídy C se hodně mluvilo o jejím interiéru. Právem. Co do vnímané kvality i designu představuje nová kabina ohromný posun vpřed a z popelky prémiové střední třídy rázem udělala princeznu. Do prostoru vystrčený displej systému Comand se nemusí líbit každému a stejně jako v dřívějších mercedesech připomínají některé plasty gumu, ale díky moderním tvarům, velkým lakovaným plochám a hojným detailům kovového vzhledu je celkový dojem úplně někde jinde.
Na praktickou použitelnost a zejména prostornost nového interiéru se zaměříme v následující kapitole.
Atraktivní interiér
Dílenské zpracování
Pozice za volantem
Pružný a tichý motor
Ovladatelnost
Rozumná základní výbava
Občas zmatené reakce automatu
Komfort odpružení zj. ve městě
Složitější orientace v systému Comand
Lakované plochy v kabině se rychle ušpiní
Omezený vnitřní prostor
6 /10