Test Mercedes-Benz C 220 BlueTec kombi: Základní biturbo

Role vstupních motorizací přebraly v aktuální třídě C šestnáctistovky. Nejdostupnější cestu k dieselu s „tradičním“ objemem okolo dvou litrů tak představuje motorizace C 220. Základ je to ale víc než slušný, technicky totiž vychází z motorizace C 250 CDI a nechal si i její dvě turbodmychadla.
Seznam kapitol
  1. Úvod testu; konstrukce a motory
  2. Interiér a vnitřní prostor
  3. Motor a jízdní vlastnosti
  4. Ceny a výbava; verdikt
  5. Technické údaje; kompletní fotogalerie

Aktuální generace třídy C se řízením osudu do našeho redakčního testu zatím nedostala, ačkoliv na trh přišla už začátkem loňského roku. Než se proto pustíme do zkoumání, zkoušení a měření konkrétního exempláře, připomeňme si hlavní novinky „céčkového“ Mercedesu s interním označením W205, resp. S205 v případě kombi.

Větší a hliníkovější

Hlavní novinkou je přechod na novou platformu. Konstrukce pojmenovaná MRA (Modular Rear-drive Architecture) využívá ve vysoké míře hliníku, díky čemuž je nová třída C asi o 100 kg lehčí než ekvivalentní provedení předchozí generace. Přitom narostla do délky i do šířky. Zavěšení je tvořeno víceprvkovým uspořádáním na obou koncích – vzadu pětiprvkové, vpředu čtyřprvkové. Poprvé je možno objednávat třídu C také s pneumatickým pérováním, které bylo dosud vyhrazeno větším modelům.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aktuální třída C vznikla na modulární platformě Mercedesu pro modely se zadním pohonem, v jejíž konstrukci se hojně uplatnil hliník

Krátce po uvedení sedanu představil Daimler i variantu kombi, kterou dnes testujeme. Ta je při délce 4702 mm o 96 mm delší než předchůdce a rozvor náprav narostl o významných 80 mm, na 2840. Z toho je očividné, že z větší délky by měli těžit zejména cestující. Připomeňme, že na poměry střední třídy patřil dřívější céčkový Mercedes k autům spíše „útulnějším“.

Narostla i šířka karoserie, o významné čtyři centimetry, a prostor pro nohy vzadu je podle automobilky o 45 větší než dřív. Na prostornost nové karoserie se samozřejmě detailně zaměříme v kapitole věnované interiéru.

V naftě jen čtyřválce

Necháme-li stranou specifické sportovní provedení C 63 AMG, je Mercedes-Benz třídy C kombi na českém trhu k dostání s osmi vznětovými a osmi zážehovými motorizacemi. Nebo lépe řečeno kombinacemi motoru, převodovky a pohonu. Mezi „benziny“ najdeme i třílitrový šestiválec, naftové motory jsou všechny čtyřválce, s objemem 1,6 nebo 2,1 l. To je i případ testovaného provedení.

Mercedes-Benz třídy C: Pět nových verzí a pohon 4Matic pro víc motorů

Mercedes-Benz třídy C: Pět nových verzí a pohon 4Matic pro víc motorů

Za označením C 220 BlueTec se skrývá dvěma turbodmychadly přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2143 cm3 se šestnáctiventilovou technikou. Sériově je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou a pohání zadní kola. Testované auto mělo samočinný 7G-Tronic Plus.

Při uvedení nové třídy C jste určitě nepřehlédli, že záměrně působí jako zmenšená třída S. U kombi není tento efekt tolik patrný jednoduše kvůli odlišnému profilu karoserie, ale i jeho podoba je samozřejmě diktována zaobleným designem, kterému u Mercedesu říkají „bionický“. Testované auto mělo příplatkový exteriérový paket Linie AMG se sportovněji stylizovanými nárazníky a litými koly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě výrazné modré metalízy „Brilliant“ přitahovalo testované auto pozornost i exteriérovým AMG paketem, standardní provedení třídy C působí o něco usedleji

Při příchodu aktuální třídy C se hodně mluvilo o jejím interiéru. Právem. Co do vnímané kvality i designu představuje nová kabina ohromný posun vpřed a z popelky prémiové střední třídy rázem udělala princeznu. Do prostoru vystrčený displej systému Comand se nemusí líbit každému a stejně jako v dřívějších mercedesech připomínají některé plasty gumu, ale díky moderním tvarům, velkým lakovaným plochám a hojným detailům kovového vzhledu je celkový dojem úplně někde jinde.

Na praktickou použitelnost a zejména prostornost nového interiéru se zaměříme v následující kapitole. 

Radosti
Atraktivní interiér
Dílenské zpracování
Pozice za volantem
Pružný a tichý motor
Ovladatelnost
Rozumná základní výbava
Starosti
Občas zmatené reakce automatu
Komfort odpružení zj. ve městě
Složitější orientace v systému Comand
Lakované plochy v kabině se rychle ušpiní
Omezený vnitřní prostor
6  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod testu; konstrukce a motory
  2. Interiér a vnitřní prostor
  3. Motor a jízdní vlastnosti
  4. Ceny a výbava; verdikt
  5. Technické údaje; kompletní fotogalerie
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků