85
Fotogalerie

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - malá hvězda

Kapitoly článku:


Interiér = Mercedes

Pokud ztrácíte víru v moderní inkarnace klasických vzorů a hodnot, nové „béčko“ od Mercedesu pro vás může být jistým druhem zadostiučinění. Těšit se můžete na kvalitní, ale především dobře sestavené obkladové a čalounické díly, jejichž dojem u zkoušeného vozu zdůrazňovalo světlé zbarvení sedadel a spodních částí dveří a palubní desky.

P1100578.JPGP1100579.JPGP1100580.JPG
Na předních i sedadlech je dostatek místa, vzadu pochopitelně opět spíše pro dva

Zároveň se však potvrdila nutnost podobně světlé interiéry průběžně čistit. Ačkoli totiž testovaný Mercedes B-Class neměl najeto ani 20 000 km, třeba loketní opěrka mezi předními sedadly již vypadala poněkud omšele. Palubní deska působí hodnotným dojmem, k němuž do značné míry přispívá také instalace pětice kruhových, „klasicky“ vypadajících průduchů ventilace odkazujících na šedesátá léta, jež v roce 2009 vzkřísila premiéra supersportu Mercedes-Benz SLS AMG.

P1100594.JPGP1100605.JPGP1100608.JPG
Použité materiály působí kvalitním dojmem, světlé čalounění si však vyžaduje náročnější údržbu

Ačkoli jde o celkem malý a dostupný model, sedadla na všech místech mají dostatečně rozměrné a vhodně tvarované sedáky i opěráky a i na zadních sedadlech se pohodlně usadí postavy většího vzrůstu. Sezení je zde poměrně vzpřímené, což ale nijak komfortu jízdy neubírá a navíc zlepšuje výhled z vozu. Řidičovo sedadlo bohužel nabízí pouze základní roviny nastavení bez možnosti ovlivnit třeba sklon sedáku nebo tuhost bederní opěry.

P1100628.JPGP1100629.JPGP1100630.JPG
Moduly grafického znázorňování vzdálenosti od překážek za vozem i před ním

Řidič má k usnadnění orientace v okolním prostředí k dispozici nejen rozsáhlou prosklenou plochu karoserie a zrcátka s dostatečně rozměrnou a vhodně tvarovanou odrazovou plochou, ale také „chytrý“ parkovací asistent. Ten má čidla v předním i zadním nárazníku a v „manuálním“ módu (s nímž budete pracovat přeci jen nejčastěji) využívá k informování řidiče černých „kapliček“ na palubní desce a stropu zavazadlového prostoru (vpředu občas háže odlesky do čelního skla), jež vizuální indikací skrze LED a akustickým signálem v maximálním přiblížení řidiče spolehlivě a přehledně informují o vnějších okrajích karoserie jeho vozu.

Zavazadelník nepřekvapí

Důležitým rysem vozu této kategorie je zavazadlový prostor a jeho objem a využitelnost. Ve voze Mercedes-Benz B-Class zklamaní v tomto ohledu nebudete. Nákladový práh je díky vysoké výklopné stěně dosti nízko nad zemí a v úrovni podlahy, což usnadňuje manipulaci se zavazadly a nákladem.

P1100570.JPGP1100571.JPGP1100572.JPG
Prostor pro zavazadla má nízkou nákladovou hranu
P1100574.JPGP1100575.JPGP1100576.JPG
Zadní opěráky lze snadno sklápět na sedáky

V případě nutnosti lze jeho objem zvětšit sklápěním nestejně dělených zadních opěradel na pevné sedáky. Vzniklá plocha sice není zcela rovná, ale obejde se bez přechodové hrany. S hlavovými opěrkami není přitom třeba manipulovat, také bezpečnostní pásy krajních sedadel můžete zaklesnout do výběžku ve vodorovných plastových obkladech, takže se vám při manipulaci s opěradly nebudou plést pod ruce.

Za volantem

Pokud mercedesy alespoň povšechně znáte, budete se na sedadle řidiče cítit jako doma, neboť většina typických prvků zůstala zachována. Povědomá vám budou třeba tlačítka ovládání oken a zrcátek na dveřích, ale také jediná páka vlevo pod volantem sdružující kromě blinkrů také stěrače (vpravo tedy žádnou nenajdete) i menší páčka níže ovládající tempomat.

P1100585.JPGP1100596.JPGP1100598.JPG
Palubní deska působí hodnotným dojmem

Pod panýlkem vnějšího osvětlení na palubní desce vlevo si všimneme tradiční páky ruční, resp. spíše zajišťovací brzdy, která však má již elektrické ovládání, nicméně se bohužel neodjišťuje při povolování spojky samočinně (jak jsme jinak dnes již zvyklí), ale pouze přímým manuálním pokynem.

P1100603.JPGP1100627.JPGP1100604.JPG
Středová konzole s přehledně rozmístěnými ovladači

Klimatizace a rádio se ovládají běžným způsobem přehledně rozmístěnými prvky, přičemž naprostou většinu dalších funkcí od navigace přes palubní počítač až po audiosoustavu lze regulovat skrze nenápadný otočný ovladač za řadicí pákou. Něco můžete ovládat zároveň tlačítky na volantu a využívat displeje uprostřed přehledného přístrojového štítu, takže je třeba si na celý systém zvyknout.

P1100609.JPGP1100599.JPGP1100600.JPGP1100601.JPG
P1100584.JPGP1100588.JPGP1100590.JPG
Znáte-li mercedesy, budete se za volantem béčka cítit jako ryba ve vodě

Ano, je to trochu něco jiného než třeba u PSA nebo VW Group a působí to poněkud důmyslnějším a rafinovanějším systémem, který vám, až jej ovládnete, umožní mimořádně přehledné a snadné ovládání všech potřebných komponent skrze dva tři prvky. Ve skutečnosti poměrně malý barevný displej s širokým rámem vypadá na palubní desce jako dodatečný element, čímž se může stát trofejí kolemjdoucí „fetky“. Ta ji z vozu zřejmě nevytrhne, ale jistě při svém pokusu nějakou škodu způsobí.

P1100611.JPGP1100626.JPGP1100612.JPGP1100613.JPGP1100614.JPGP1100623.JPG
Na ovládání zábavního systému a navigace je třeba si chvíli zvykat

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud