Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - malá hvězda

Pomineme-li nové „áčko“, jež si zatím na naše silnice teprve chystá cestu, je nejlevnější možností nákupu nového vozu Mercedes-Benz pořídit si řadu B.
Seznam kapitol
  1. Novou cestou, Nabídka verzí, Motory jsou pouze tři
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Zvenčí si jej nespletete
  3. Interiér = Mercedes, Zavazadelník nepřekvapí, Za volantem
  4. Na silnici, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Novou cestou

Zatímco nový Mercedes-Benz A Class vyráží vlastním směrem, model B Class si zachovává princip původní „sendvičové“ platformy, která byla dosud pro řady A i B prakticky shodná. Je ale celkově vzato citelně větší než předchůdce. Novinka je dlouhá 4 359 mm, široká 1 786 mm a vysoká 1 557 mm, čímž je o 86 mm delší, o 9 mm širší, ale také o 43 mm nižší, z čehož mají těžit hlavně prostor pro posádku a její zavazadla a jízdní vlastnosti.

Mercedes – Benz B 2012 již v plné parádě

Mercedes – Benz B 2012 již v plné parádě

Mercedes-Benz B Class oslavil svoji premiéru před veřejností na loňském podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Nová generace působí citelně modernějším, dynamičtějším a řekněme i honosnějším dojmem, přičemž koeficient odporu vzduchu Cx zároveň klesl na 0,26 a v případě připravovaných verzí Eco až na 0,24.

Eko test: Mercedes-Benz B 180 NGT – plynově

Eko test: Mercedes-Benz B 180 NGT – plynově

Na první pohled si všimneme hlavně robustní masky chladiče a předních i zadních svítilen protažených po vzoru dalších soudobých Mercedesů hluboko do boků karoserie, přičemž dynamickému zjevu při pohledu z profilu prospívá i směrem vzhůru lomený prolis na bocích karoserie v úrovni dveří.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz B Class se představil vloni ve Frankfurtu

Nabídka verzí

Stávající „béčko“ v aktuálním ceníku platném k 11. květnu letošního roku figuruje v pouhých pěti verzích. Ty jsou charakterizovány použitou pohonnou jednotkou, přičemž výbavový stupeň je typický vždy pro konkrétní agregát. A to je dobře a plně v duchu německých „prémiovek“: seznam příplatkové výbavy je natolik bohatý, že zákazník může vybírat pouze ty prvky, které opravdu chce.

Nikdo mu přitom (jak je zejména u VW Group zvykem) nenutí nic nepotřebného a paket je pro Mercedes-Benz B Class prakticky jediný. Jmenuje se Active, zahrnuje aktivní parkovací asistent, multifunkční kožený volant, vyhřívání předních sedadel a bi-xenonové světlomety a k dispozici je pro všech pět modelů.

Variant je tedy pět, nicméně motory jsou vlastně pouze tři, ve všech případech čtyřválcové. Ty vznětové zastupuje „osmnáctistovka“ CDI dostupná ve verzích B 180 CDI BlueEFFICIENCY a B 200 CDI BlueEFFICIENCY s výkonem 109 a 136 koní (80, resp. 100 kW) a cenami od 586 000 Kč.

Motory jsou pouze tři

Zájemci o zážehové jednotky mají na výběr především agregát s objemem 1,6 l. Ten dává ve verzi B 180 BlueEFFICIENCY výkon 122 koní (90 kW) a v provedení B 200 BlueEFFICIENCY dosahuje až 156 koní (115 kW). Třešničkou na dortu řady B-Class se stává varianta B 250 BlueEFFICIENCY s „dvoulitrem“ naladěným na plných 211 koní (155 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vznětový čtyřválec s objemem 1,8 l je dodáván ve dvou výkonových verzích

Špičková verze kompaktního MPV B-Class vás přijde v základu na nemalých 780 000 Kč, ale z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,8 s a jede až 240 km/h při průměrné spotřebě 6,3 l/100 km. Zatímco všechny ostatní varianty B-Class jsou opatřeny pouze šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením, typ B 250 BlueEFFICIENCY je kombinován výhradně se sedmistupňovým dvouspojkovým „automatem“ 7G DCT.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Novou cestou, Nabídka verzí, Motory jsou pouze tři
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Zvenčí si jej nespletete
  3. Interiér = Mercedes, Zavazadelník nepřekvapí, Za volantem
  4. Na silnici, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků