Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - malá hvězda

Pomineme-li nové „áčko“, jež si zatím na naše silnice teprve chystá cestu, je nejlevnější možností nákupu nového vozu Mercedes-Benz pořídit si řadu B.
Seznam kapitol
  1. Novou cestou, Nabídka verzí, Motory jsou pouze tři
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Zvenčí si jej nespletete
  3. Interiér = Mercedes, Zavazadelník nepřekvapí, Za volantem
  4. Na silnici, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Novou cestou

Zatímco nový Mercedes-Benz A Class vyráží vlastním směrem, model B Class si zachovává princip původní „sendvičové“ platformy, která byla dosud pro řady A i B prakticky shodná. Je ale celkově vzato citelně větší než předchůdce. Novinka je dlouhá 4 359 mm, široká 1 786 mm a vysoká 1 557 mm, čímž je o 86 mm delší, o 9 mm širší, ale také o 43 mm nižší, z čehož mají těžit hlavně prostor pro posádku a její zavazadla a jízdní vlastnosti.

Mercedes – Benz B 2012 již v plné parádě

Mercedes – Benz B 2012 již v plné parádě

Mercedes-Benz B Class oslavil svoji premiéru před veřejností na loňském podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Nová generace působí citelně modernějším, dynamičtějším a řekněme i honosnějším dojmem, přičemž koeficient odporu vzduchu Cx zároveň klesl na 0,26 a v případě připravovaných verzí Eco až na 0,24.

Eko test: Mercedes-Benz B 180 NGT – plynově

Eko test: Mercedes-Benz B 180 NGT – plynově

Na první pohled si všimneme hlavně robustní masky chladiče a předních i zadních svítilen protažených po vzoru dalších soudobých Mercedesů hluboko do boků karoserie, přičemž dynamickému zjevu při pohledu z profilu prospívá i směrem vzhůru lomený prolis na bocích karoserie v úrovni dveří.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz B Class se představil vloni ve Frankfurtu

Nabídka verzí

Stávající „béčko“ v aktuálním ceníku platném k 11. květnu letošního roku figuruje v pouhých pěti verzích. Ty jsou charakterizovány použitou pohonnou jednotkou, přičemž výbavový stupeň je typický vždy pro konkrétní agregát. A to je dobře a plně v duchu německých „prémiovek“: seznam příplatkové výbavy je natolik bohatý, že zákazník může vybírat pouze ty prvky, které opravdu chce.

Nikdo mu přitom (jak je zejména u VW Group zvykem) nenutí nic nepotřebného a paket je pro Mercedes-Benz B Class prakticky jediný. Jmenuje se Active, zahrnuje aktivní parkovací asistent, multifunkční kožený volant, vyhřívání předních sedadel a bi-xenonové světlomety a k dispozici je pro všech pět modelů.

Variant je tedy pět, nicméně motory jsou vlastně pouze tři, ve všech případech čtyřválcové. Ty vznětové zastupuje „osmnáctistovka“ CDI dostupná ve verzích B 180 CDI BlueEFFICIENCY a B 200 CDI BlueEFFICIENCY s výkonem 109 a 136 koní (80, resp. 100 kW) a cenami od 586 000 Kč.

Motory jsou pouze tři

Zájemci o zážehové jednotky mají na výběr především agregát s objemem 1,6 l. Ten dává ve verzi B 180 BlueEFFICIENCY výkon 122 koní (90 kW) a v provedení B 200 BlueEFFICIENCY dosahuje až 156 koní (115 kW). Třešničkou na dortu řady B-Class se stává varianta B 250 BlueEFFICIENCY s „dvoulitrem“ naladěným na plných 211 koní (155 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vznětový čtyřválec s objemem 1,8 l je dodáván ve dvou výkonových verzích

Špičková verze kompaktního MPV B-Class vás přijde v základu na nemalých 780 000 Kč, ale z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,8 s a jede až 240 km/h při průměrné spotřebě 6,3 l/100 km. Zatímco všechny ostatní varianty B-Class jsou opatřeny pouze šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením, typ B 250 BlueEFFICIENCY je kombinován výhradně se sedmistupňovým dvouspojkovým „automatem“ 7G DCT.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Novou cestou, Nabídka verzí, Motory jsou pouze tři
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Zvenčí si jej nespletete
  3. Interiér = Mercedes, Zavazadelník nepřekvapí, Za volantem
  4. Na silnici, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků