TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

52 komentářů

Richard
14. srpna • 14:26

Práve som s týmto autom odjazdil celý týždeň na Sardínii. Objednal som si cez požičovňu Audi A3. Mercedes A 180D majú ako nový ekvivalent. Úvodom musím povedať, že toto auto u mňa prebúralo všetky predsudky voči dieselom a zároveň predsudok malého Mercedesu ako menej vybaveného Méďáka pre nemajetných. Jazdím na rôznych autách, či už benzínových alebo naftových, manuáloch aj automatoch. Toto auto je jednoducho perfektné. Hneď ako sa usadíte, získate pocit súzvuku s autom, ktorý sa Vám prehĺbi, akonáhle zošliapnete plyn. Je fakt, že v našom prípade sa jednalo o nadštandartne vybavenú verziu v 7-stupňovom automate, s hlasovou navigáciou, LED svetlometmi a pod. Odhlučnenie kabíny je dokonalé, volant nádherne padne do rúk, podvozok tlmí dobre nerovnosti, záťah motora napriek udávaným parametrom je vynikajúci, infotejnment senzačný. Jediné, čo by som možno našiel, je menej miesta vzadu na sedadlách (som väčší). Jazdili sme po asfaltkách aj po prašných cestách - podvozok je dosť nízky, (sem-tam som jemne chytil športový spojler) - hodil by sa vzduchový s nastaviteľnou výškou. Perfektným prvkom je účinná klimatizácia s 5 nádhernými výduchmi v prednom prístrojovom paneli a nezávislými výduchmi v zadnej časti vozidla - zatiaľ asi najlepšia, s akou som sa stretol ( v teplotách vonku cez 35°C a čiernom aute do 1 minúty menila vzduch vo vozidle na dýchateľný - proste paráda). Motor v aute sotva počuť (diesel !!!) a je veľmi dobre sprevodovaný - prakticky som ani nepozoroval, kedy radí (automat). Kto uvažuje nad kúpou tohto vozidla, určite nebude sklamaný - práve naopak !

Tias
17. prosince • 14:27

.....do dálniční stotřicítky, při níž motor na sedmičku točí 2250 otáček, můžete prohánět kdekoho....Co mi na té větě u 115 koňového dieselu nesedí....Pravda, měl jsem tu čest pouze s předešlým Áčkem ve verzi 180d a musím říct, že to byl asi ten nejlínější motor, který jsem kdy řídil. Skutečná tragédie a po této zkušenosti jsem na silnici litoval každého, koho jsem v Mercedesu s nápisem 180d na zádi potkal.

Opera
17. prosince • 19:24

No proč by ne, třeba cyklisty proženeš skoro všechny, když tedy nenarazíš třeba na nějakého Sagana. :-D

Karel.
17. prosince • 9:37

Mercedes s torzkou a s motorem od Renaultu to zní zhruba stejně jako šejk na sociálních dávkách.

nazorovy troller
17. prosince • 10:48

Ono to neco rika jednak o tom, kolik MB ocekava zakazniku teto konkretni motorizace a pak take jak je na tom MB v oblasti mensich motoru.De facto je to takovy podfuk na hejly, kteri si tohle auto porizuji jen proto, aby meli status. Proste musi mit status, at to stoji, co to stoji a vic je absolutne nezajima. Myslim, ze tihle si zrovna nic lepsiho snad ani nezaslouzi. B-]

Karel.
17. prosince • 13:49

Jo, souhlas. Mercedesy začínají od třídy C nahoru, tohle je pouťový šmuk.

Ne321
17. prosince • 8:57

U auta, ktere ma trapnych 43 litru nadrz bych o jinem pohonu nez dieselovem ani neuvazoval. Pokud chce clovek nekam doject, tak je to celkem jedina moznost. Turbobenzin pojede lepe, ale jak na nej slapnete, tak jste tam za 10 litru plus a pak uz jezdite jenom od pumpy k pumpe.

Marek71
17. prosince • 10:18

Na druhé straně, toto auto zřejmě nebude sloužit jako dálniční expres, ani jako auto na nějaké dlouhy to vadilo.é cestování. Spíš bych to viděl jako druhé auto do města, pro manželku a pod. Ano, i tam je opruz jezdit co 500 km na benzinku, ale neviděl bych to jako velký problém, u auta na delší štreky by to vadilo.PS:
koukám, že už se pomalu potkává dojezd spalovacího auta s autem na elektřinu :-)

Ne321
17. prosince • 12:37

Prave, ze minula generace byla jeste celkem viceucelova a krome poskakovani po meste se dala pouzit i na nejake to vetsi prejizdeni. Interier nebyl sice nic moc, ale relativne jezdit i delsi trat se v tom dalo. Jenze predchozi Acko melo jeste 56 litru nadrz, takze alespon nekam se doject dalo. Tohle s benzinovym turbomotorem uz je fakt tak na jezdeni kolem komina.

Anti-automat
17. prosince • 7:48

skor by som sa zaujimal, na co komu TAKETO AUTO je.

Marek71
17. prosince • 10:18

Jak to myslíš? Jako obecně malý Mercedes nebo malé auto v naftě nebo jak?

mpolan
17. prosince • 11:21

Hádám, že prostě jen závidí ten Mercedes.

mpolan
17. prosince • 7:57

Já bych řekl, že na jízdu, jako každé jiné auto.

Assasin
17. prosince • 7:31

Jeden z nejkrasnejsich kompaktu na trhu. Mel jsem sice moznost pouze statickou...Nicmene nepochybuju o paradnich jizdnich vlastnostech. Bravo.

KPC
16. prosince • 21:47

Mega za podměrečnou naftu od Rencka? A s torzkou vzadu? To je výsměch a ne seriózní nabídka.

Miloš Bumbál
16. prosince • 19:45

naftu bych nikdy nechtěl .drahá udržba vozu a litr je dražší než benzín + navíc zákaz vjezdu do některých měst v říši.co nevidět to bude i u nás.takže ve vlastnění diesela vidím jen samé záporyB-]

Lojza
20. prosince • 6:13

jses taky drazsi nepoznavam rozdil v servisu benalu ci nafte. Olej me stoji stejne, vsechny filtry take. Rozdil ve filtrech jsou v radu korun. Jo kdyz si koupi nekdo olitanou mrdku z dojtchalndu po duchodci co ma na tachaci 100 000km, ve skutecnosti 450 000km a potom se divi, ze mu odejdou striky, tak ty neco stoji.

Anti-automat
17. prosince • 7:14

...Vy tam este jazdite? Ja o tom od isteho casu ani len neuvazujem. No a draha udrzba, no. Zalezi na akom aute. Motory sa z hladiska udrzby delia na:
a/ podarene (jednoducho navrhnute a robustne)
b/ nepodarene (vsetky ostatne smejdy)Pricom povacsinou plati, ze cim viac je to (na papieri a v katalogu) 'eko', tym mate vacsiu sancu, ze sa trafite do mnoziny 'b'.

Jan
16. prosince • 20:06

Právě u 1,5 DCi stačí jen měnit palivový filtr každých 40tis(kolem 800,-Kč),olej po 10-15 tis. km(700,- ELF),vstřiky vydrží už klidně 500tis km(repase 30 tis s čerpadlem),max po ujetých každých 150 tis nechat vygenerovat nový kódy u specialisty na vstřiky k vstřikovačům,kdy se pak motor ztiší na úroveň nového a stojí to kolem 2000,-,zákazy tady jen těžko budou,max zóny v Praze...
Spotřeba je u tý 1,5 kolem 4,7 l dlouhodobě a kdo má naftu za 20,- jako já tak není o čem....

petr r. (petrumr)
17. prosince • 18:42

jane, tuším, že hospodářská kriminálka ti to vysvětlí, já to vidím tak na deset let.:-D

E15
17. prosince • 16:12

typický dieselový píčus. To naftou za dvacku tomu nasadil korunu :-D.

keci v klecy
16. prosince • 21:08

Kazdej, kdo ma naftu za 20, o tom bude drzet hubu jako hrob. :-P

ACE
16. prosince • 23:30

Protože je kradená.

Jan
17. prosince • 8:00

Kradená ne,normálně koupená,ale od traktoristů,stavebních strojů atd,kvalitní,rovnou z čerpačky,před 10-ti lety byla ale za 10,-/litr......

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
17. prosince • 10:53

Zelená nafta pro zemědělce, ze který se neplatí spotřební daň. Je určena jako úleva pro zemědělské stroje, taková "dotace", kterou využíváš na úkor ostatních. Super kauf...

ACE
17. prosince • 10:38

Já netvrdil, žes jí ukrad Ty..... Ale původ Ti musí bejt jasnej.

E15
16. prosince • 19:10

Opravdu potřebujete naftu? NE! Naftu v osobním autě nikdo nepotřebuje a ani nikdy nepotřeboval. Pouze půlka Evropy zmagořená nesmyslně nízkým zdaněním nafty (nebo vysokým zdaněním benzinu - jak se to vezme) si myslí, kdoví jaký že není diesel terno. Ne není. Diesel je akorát ochcávačka pro sociopatické kolenovrty, aby mohli jezdit levně na úkor všech ostatních
Největší paradox je, že se od dieselů začalo ustupovat ve chvíli, když už začaly být i celkem přijatelné (od Euro 6d nebo tak nějak).
A teď minusujte, dieseloví píčusové :-D.

Lojza
20. prosince • 6:11

Opravdu naftu potrebuji. jezdim za 10letru nafty, u druheho auta za 8.6lnafty. Za 13-14 litru benalu jezdit nechci. Pulka Evropy je zmagorena do nafty proto, protoze tady stoji dvojnasobek oproti USA nebo Australii-). Az bude stat benal 15kc 1litr i nafta podobne co v USA, nikdo resit nebude, zda ma jezdit na naftu nebo benzin. Vzdy kdyz slysim hlasku kolenovrt, tak to pochazi od lidi co maji nova auta na leasing, domy na hypoteku a ostatni by chteli radit, jak maji zit ci na co maji jezdit. Jinymi slovy, maji holou rit. Zdravi naftovej picus.

JohnST
17. prosince • 23:51

Tak ty si sa vyradil co?B-]

Kubrt
17. prosince • 20:03

Nesmyslně nízkým zdaněním nafty? Dovol aby se zasmál. Uhlí, CNG, LPG, elektřina, všechno je zdaněno daleko méně než nafta. Ano nafta je zdaněna o něco méně než benzín, ale mluvit o nesmyslně nízkém zdanění nafty je hluboká neznalost věci. Kdyby stát zdanil el. energii nebo plyn stejně jako naftu, tak půlka sociálně slabších vychcípá zimou. Kdyby se nasadila nějaká spravedlivá jednotná daň na všechny zdroje, tak cena benzínu i nafty půjde prudce dolů, elektřina nebo plyn prudce nahoru.

chytrak
17. prosince • 14:27

Ale kulový. Diesel má lepší spotřebu a emise než benzín, kromě problematických nox, a ty jsou aktuálně taky již vyřešeny. Navíc s namáháním motoru rozdíl ve spotřebě roste v neprospěch benzínu. A to nemluvím o obecně lepší charakteristice motoru pro normální ježdění, kdy sbírá od nižších otáček než benzín. S dieselem je jednodušší a příjemnější ježdění.

Degustátor
17. prosince • 14:50

S dieslem je v první řadě jízda utrpením. Nechápu, k čemu mercedes a zprasit to motorem pro dělníky, na kterých šéf škudlí. Nafta vrčí, duní, klepe, chrochtá. Vždyť je to doslova trapné, když přijede krásné drahé auto se zvukovou kulisou, jak vylítaná jetta. Tohle fakt nechápu. A lepší charakteristika? cha cha. Dobrý joke. Není nad kvalitní a dobře odladěný benzínový motor. Nafta se pořizuje z důvodu vystihnutí trendů stáda a následném machrování. Popřípadě cesťáci a taxikáři, kteří pomalu v autě bydlí. Což není případ malého Míši.

řidič
16. prosince • 20:28

A erekci máš pravidelnou?

skodafil
16. prosince • 21:31

Ma uplnou pravdu.

ACE
16. prosince • 18:36

Tak kde jsou ty názory, že s takovou předraženou srágorou si můžou...…. a podobně. Vždyt to má zrychlení sotva lepší než Favorit a v dnešním provozu s autem pod 200-300k podle některejch znalců přece skoro ani nejde vyjet. Ale co, zase si to můžete kousek po kousku dovybavit to je velká výhoda a kdo nechce naftu, může si koupit sportovní 1.3 :-D

JohnST
16. prosince • 17:59

No benzinovy motor 1300cm3 a 160 koni je uplne na hrane. To je 123 koni z 1L objemu a to nemaju ani mnohe supersportiaky. Kolko ten motor realne vydrzi 100000km ,no mam obavu.B-]:-/

Jarmil
16. prosince • 20:06

Je to úplně normální hodnota. To by odpovídalo zhruba 175kw na 2.0l motor.To mají skoro všichni.

...
16. prosince • 19:59

Moje Lancia Delta osmiventil měla 140 koní z objemu 1.6 již před 25 roky a taky vydržela. Dnes jsou motory úplně někde jinde. Buď v klidu, vydrží hodně dlouho.

E15
16. prosince • 19:04

proč pořád někdo spojuje životnost s objemem válců jako takovým? Není pro to žádný důvod...

JohnST
17. prosince • 23:49

Je pre to praveze padny dovod a je ich niekolko. B-] Mensi motor je vo vacsom aute viac namahany. Jeho limity vykonnostne su nizsie ako u objemnejsieho motora a tym padom trpi po mechanickej stranke.B-]

mpolan
18. prosince • 7:12

A máš pro to i důkaz, nebo jen spoustu keců?
Oproti starším motorům jsou taky někde jinde materiály, technologie...

Majko
16. prosince • 18:28

Plus-mínus toľko má litrový ecoboost. A tie jazdia a jazdia ...
Skôr mi poraďte, žena si vymyslela že chce práve takéto Áčko, či ísť do toho diesla, či benzín. Do roboty to má cca 30 km, najazdí 1500-2000km mesačne.

Joe Doe
18. prosince • 9:44

1. Skus jej vyhovorit A-cko - napr. tym, ze A-cko je prakticky Renault/Dacia s hviezdou na kapote :)
2. Z toho, co popisujes o jej jazdeni, tak sa mi najvyhodnejsi javi elektromobil (ak mas kde nabijat) alebo full hybrid (s tym budes mat nizsie naklady dlhodobo, vratane servisu).

Majko
18. prosince • 10:28

Veci sa ešte viac komplikujú. Páči sa jej aj T-roc aj Volvo XC40 ... Že ja som jej nekúpil Qashqai, bol by kľud.

Marek71
18. prosince • 10:39

Hyundai Kona v elektrice, klidně i tu slabší baterku, na její ježdění to postačí v pohodě. Teda... pokud se ji bude líbit. Nebo pak třeba Toyota C-HR, ale ta je specifická, někomu se líbí a někomu vůbec. Na diesel bych se vykašlal každopádně.PS:
Vím, že Kona je dost drahá, ale když se ji líbí XC40, tak předpokládám, že na to koukáš a máš na to rozpočet, takže tam by se ta Kona vešla :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Majko
18. prosince • 22:10

Hyundai, Kia, Škoda, to asi skôr nie. Ale tá Toyota je naozaj zaujímavá. Predtým mala Juke, toto by sa jej páčilo.

Saman
19. prosince • 11:04

pritom zrovna Hyundai Kona je ve svete dost uznavana a vihrava kde muze v rucnych anketach kde co :-D

Marek71
19. prosince • 8:09

No tak pokud předtým měla Juke, tak CH-R je jasná volba :-)

Jan
16. prosince • 19:09

1,5 DCi vydrží klidně 400 tis.km a i bez repase vstřiků,při spatřebě kolem 5l nafty,sám mám najeto na 1,5 320tis km...
1,3 dělal MB s Renaultem nebo spíš opačně.. Renault měl velký problém s 1,2TCe 85 i 96 Kw kde se dostával benzín do oleje a výdrž toho motoru je tak 200 tis.km,pak velká repase dílů a opotřebení,někdy se stávalo i po 120 tis.,proto šel s vývojem k MB,která to snad odstranil a 160k jede v Meganu krásně a úplně jiná křivka výkonu než 1,2TCe a výdrž?To je otázka ... snad .....

Saman
19. prosince • 11:02

1,5DCi je 100% spoluprace s Renaultem, Mercedes zadny svuj maly diesel nema

Majko
16. prosince • 22:41

Auto na zhruba 4 roky, čiže okolo 100 tisíc. Asi skúsim ten benzín, predsa bude asi tichší. Keby niečo, záruka.

mpolan
17. prosince • 7:56

Pokazit se může jakýkoli motor a problémy starších 1,2 Tce už Renault dávno vychytal. Takže u nové třináctky se toho nebojím.

Doporučujeme

Články odjinud