Test Mercedes-Benz 250 D: extratřída i po letech

44 komentářů

MJ
28. prosince • 9:55

Věcné chyby:
- dřevěný dekor interiéru není imitace, ale skutečná dýha
- u motorizace 250 TDT byla rovněž 5 st. manuální převodovka (sice jen výjimečně, ale byla)
- kotoučové brzdy vzadu měly všechny motorizace (vpředu podle motorizace i větrané a také čtyřpístkové - např. 300E-24V)

Vladimír
11. května • 13:40

Dobrý den, chci jenom říct , že toto auto jsi koupila moje žena. už je bohužel ve šrotu. Motor měl 500tis (byl stočený cca o 150tis) a nedal jsem do něj skoro nic (jenom cena filtrů). Byly jsme s ním i v Chorvatsku ,na motor bylo spolehnutí. Jezdili jsme v létě na "lepší" naftu cca za 5,2l ,na tu "horší" to bylo o půl litru více. Auto hodně plavalo (chtělo to kompletní renovaci nápravy) ,nemělo zadní opěrky ,nivo a ani ABS, pouze ASR. Ten teploměr pořád mám:). Teď má žena W210 320cdi a zase stočený cca 100tis. Já osobně mám W123 230ce.

Brabus63
24. června • 11:03

Hlavně to psal autor, co v tom dost plave. Spousta nepravd a nepřesností, které snižují úroveň auta. V článku si sám kolikrát protiřečí.

Vojta
24. srpna • 21:14

Tak nevim, ale urcite bych rad zminil, ze moje 124ka z r. 1990 rozhodne ma kotouce na vsech ctyrech, sedacky s operkami a bocnim vedenim taktéz. Casto s ni jezdim trasu Praha - Cheb, po vetsinu casu po plzenske dalnici, a to misty i 160 km/h a Méďa sedi jak pribitej a kdejaka oktavka dostava na prdel :-) Zvlaste setrilci v benzinech si davam jednoho za druhym a cim vic se Meda blizi ke svemu domovu, Deutschland, tim se mu jede lepe :-D

Tom
30. prosince • 23:43

Ve Světě motorů z roku 2010 jsem objevil srovnávací test 200E a Škoda Superb a kromě lepší manévrovatelnosti (Superb musel o 5km/h zpomalit, aby zvládl stejný manévr), 124 dříve zastavila!!!!!
Mluvili tam ještě něco o tom, že u Superbu je strmější řízení a tedy volant se z jedné strany na druhou otočí o 3 otášky, zatímco u W124 řidič musí otočit 4x, ale už zapomněli říct, že u MB se kola otočí skoro jak u náklaďáku a tam, kde jsem při otáčení s dvojkovým golfem musel točit přes zpátečku na 2x, tam jsem se s W124 vytočil naráz!

charlie
25. listopadu • 22:01

cožéééé,vzadu bubnové brzdy?????:-O

wojtech w124 pomatenec
8. listopadu • 17:40

4x4 se u mercedesu už "x" let označuje jako 4 - Matic a ne E - Matic.....kdo to psal???Tich chyb je tu nějak moc ne?

wojtech w124 pomatenec
8. listopadu • 17:35

Žádný střešní okno u w124 neni. Je to posuvná střecha a z rozměry klasického vokýnka nemá níc společného. Prostě a jednoduše: Z tohodle vokna klidne můžeš čučet jak nějaká "halivůdská" hvězda před kinem........

Mark 
16. srpna • 12:47

Interiér si mám domyslieť?!!!!!!!!!!!!!!:-/:-/:-/:-/:-/:-/:-/:-/:-/:-/:-/:-/:-/:-/:-/:-/3-[3-[:-(:-(:-(:-|:-|:-|:-|:-|:-|:-|:-|:-/:-/:-/?????????????...:-(:-(:-(:-(:-(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

wojtech w124 pomatenec
8. listopadu • 17:38

tak si dej kompletní fotogalerii a pak řvi...vole!

koroze
8. srpna • 15:52

to je pozink, nebo jaktože to neni schnilý?:-O

JirkaK
8. srpna • 15:57

Jestli to je pozink nevím, ale pokud to není bouračka tak nereznou. Rezatět začaly až masařky.....

dall
8. srpna • 17:24

já měl asi před rokem 124/250D rok 1988 a nebylo na něm kouska rezu, což se skutečně o 10 let mladší masařce říct nedá...

lis
8. srpna • 20:28

duvodem bylo zvyseni zisku automobilky, zacali nakupovat levny plechy z ciny a i celkove kvalita sla rapidne dolu.

Peugeotak
8. srpna • 15:42

Snad Smenou, aby to ladilo s dobou???

Marek
8. srpna • 10:59

Je neuveritelne, jak to auto absolutne nezestarlo !

LIS
8. srpna • 9:36

a ten ctyrkvalt se mi taky nejak nepozdava. 250D z techto let jen se 4 kvaltem je tusim nesmysl. zajimalo jestli s tim autor vubel jel, nebo jestli si jen pokecali s bazarnikem. podle faktu zde uvedenych by to tak odpovidalo.....

jj
8. srpna • 16:09

mozna chyba v textu..jendou tam je, ze zarazis 4 a vydrzi ti az do maximalky..a a ousek nize se pise, ze petka je dlouha:-O

Lukas-e21
8. srpna • 14:58

nožný je vše, 5-kvalt byl třeba u 200d za připlatek snad jeste v roce 1990.

Tada
8. srpna • 0:17

No co, tak jsme si pocetli a zasmali jsme se... ;-)

dall
7. srpna • 21:23

zaregistroval vůbec autor, že to auto má i NIVO?

Standa
7. srpna • 19:38

Kotouče vzadu měla už 115ka od roku 1968. No a u 250D jsem měl kombinovanou spotřebu 6,9 litru a to jezdím svižně.

Nimra
7. srpna • 18:35

Jakž takž se orientuju v tom, co je pagoda a co je Gullwing. Trochu už mám ale zmatek v tom, co je čína, piáno, mamut a proč se ji tak říká. Nestálo by za to někdy udělat článek (s fotkama) vysvětlující lidové názvy mercedesů pro nás, ne-mercedesisty? Případně obdobné články o přízviscích vozů jiných značek?

JirkaK
7. srpna • 19:02

"Piáno" - řada W 123, předchůdce zde recenzované řady W 124. Název vznikl podle tvaru víka zavazadelníku, které připomíná víko od klávesnice piána.
"Masařka" - řada W 210 - E klasse, následovník řady W 124. Název asi podle tvaru předních světlometů.
"Mamut" stará S-klasse z devadesátých let, řady W 140, protože to auto je prostě velké, těžké a mohutné jako mamut.
Předchůdce " Mamuta" byla "Čína" W 126, ale proč se tak jmenuje nevím.
Jinak samotná W 124 se dělí na "Lišťáka" z osmdesátých let, který měl kolem boků ochranné lišty. Po faceliftu v 89. dostal plastové obložení spodní části dveří a blatníků, proto "plasťák". V roce 93 proběhl další facelift, auto dostalo novou masku chladiče, designové stejnou s řadou C a S, a od té doby je to E-klasse.
Pokud jde o podvozek, tak vzadu je pětiprvková náprava, kterou M-B předběhl ostatní o patnáct - dvacet let. Takže o jízdní vlastnosti netřeba mít strach.
Zpátečka "nahoru - k sobě - dozadu" mě přijde naprosto normální, to ostatní auta jsou divná.
Spíš si těžko zvykám na zmíněné kuličkové řízení, a ani zašlapávací "ruční" brzda mě nenadchla.
Kdo si chce prohlédnout fotogalerie, je jich spousta na www.mercedes-classic.cz v příslušných sekcích. S výjimkou "masařky" W 210, která už se mezi "classic cars" nepočítá .

Vincent
17. září • 22:07

Chlapci, len trošku poopravím , takzvaný Číňan bola prezývka pre W116 ( nie 126 ) a to kvôli tvaru predných smeroviek , ktoré pri pohľade z profilu pripomínali šikmé ,,čínske,, oči. Model W126 už mal blinkre aj svetlá v poriadku. Apropo napríklad názov piáno poznáme len u nás Česko a Slovensko , v Nemecku keď poviete Mercedes piáno nikto nebude vedieť o ktorom type hovoríte , tam je to jednoducho W123 .

wojtech w124 pomatenec
8. listopadu • 17:41

neboj neboj...čekuju každej den..........;-)

furgon
7. srpna • 18:55

W126 - cina kvuli uzkym prednim svetlum
W123 - piano kvuli zadnimu viku
W140 - mamut kvuli mohutnosti
W210 - masarka kvuli svetlum
W220 - motylek kvuli svetlum
R129 - zehlicka kvuli placatymu tvaru
W201 - golf, kvuli velikosti :-D
C126 - sekacka, kvuli oznaceni SEC zraloka a kratase vysvetli dall :-)

Tom
19. března • 16:14

Čína je W116, W126 je velké piáno. Nivo je u všech kombi W124, u sedanů jen výjimečně.

furgon
19. března • 17:57

W116 není čína ale číňan když už, W126 není velké piáno

dall
7. srpna • 20:23

děkuji za slovo :-)
W114 - kraťas, kvůli malé přední masce
W115 - žralok, facelift kraťase, žralok kvůli otvoru pod nárazníkem připomínající hubu žralokaono je toho ještě víc, křídlák, ponton, atd...

Nimra
8. srpna • 15:35

Děkuji všem :-)

furgon
7. srpna • 18:59

sorry, cina kvuli nizkym svetlum

EF
7. srpna • 11:02

Dřevo v interiéru je pravé a zadní brzdy jsou kotoučové-nikoli bubny.

dall
7. srpna • 11:31

přesně tak, brzdy má čtyřka kotoučové, dřeva bylo dokonce několik druhů, vnitřní světla jsou mlhovky, ne dálkové a auto klimatizaci nemá, nemůže teda fungovat...

LIS
7. srpna • 10:57

Testovany vuz vubec klimatizaci vybaven nebyl, tudiz se nedivim, ze byla nefunkcni. Svetlomety nemaji delena dalkova a tlumena svetla. To co je vedle hlavni paraboly jsou mlhovky. Zadni operky tam 100% byly, jen je nekdo odstranil a diry na ne zakryl temi luxusnimi potahy. No a komentar k 200D? 160km/h neni zadnou papirovou hodnotou, ale realem a co se tyce dynamiky neni to takova hruza. Pokud je clovek schopen naucit se s tim jezdit, je v dnesnim provozu dostacujici. Navic se tento motor odmeni naprostou spolehlivosti a minimalnimi pozadavky na servis.

Pepa
7. srpna • 12:47

Čtyřky jsem měl tři 230E, 200D a 300D, tříkilo naprosto skvělé, ale 200D je skutečně tragédie v dnešním provozu zcela nedostačující.

LIS
8. srpna • 9:39

slapnout na plyn v sestivalci nebo ve skoro 140 PS benzinu umi kazdy. ja v te 200D jezdil rok a pul a malo kdo byl rychlejsi nez ja. Predjizdeli me vzdy pouze dravci v TDi, jinak vsichni jezdi jak posrani, takze znovu opakuji ze 200D je i v dnesnim provozu naprosto dostacujici.

fahrer
7. srpna • 15:19

Zadní kotouče jsem měl už na pianu.

JB
7. srpna • 10:12

To drevo neni zadna imitace, ale opravdovy kus stromu. A podle fotek spis vidim obyc drevo a ne korenove.

Koba
7. srpna • 8:10

celkom fajn testik... len nech to takto pokracuje... ;-)inak, celkom ma pobavilo to radio... clovek by cakal nejaky kazetak s tym takym otocnym ladenim radia :-D

Lukas-e21
7. srpna • 5:49

No to ste mu davali co proto, ja mam 300D 24V v automatu, 99,9% provoz v praze a spotřeba se pohybuje kolem 9,5-10l/100km.

Lukas-e21
7. srpna • 5:45

v roce 89 kdy se z lištákia udělal plasťák a v roce 93 kdy vzniklo první Ečko (maska ala mamut - zapuštěná maska chladiče).Od roku 1993 se taky datuje první Ečko (takže nikoliv jak si všichni myslí že Ečko byla až W210).

Tom
19. března • 16:22

Ano, a předchůdce prvního E(93) není W124, protože první E JE W124. Lišťák, plasťák, éčko, vše 124. Autor by si měl před psaním zjistit aspoň základní věci. Co se týče testu superb vs. W124 ve SM, tak superb vyhrál vlastně jen v akceleraci a spotřebě (a taky v emisích, což je z dnešního hlediska už dost diskutabilní).

Lukas-e21
7. srpna • 5:50

omluva, až na konci članku se o tom zminujete...........mel sem to bejval dočíst až dokonce :-)

Doporučujeme

Články odjinud