Kapitoly článku:
Je sucho, aneb když Arnold zahodí kočárek
Když máme nafocené veškeré průjezdy, loučím se s kolegou Jirkou, který se musí vrátit do redakce, a vyrážím směr Mnichovo Hradiště. Je to až komické a já se tomu musím opravdu smát, protože prakticky v ten moment, co Jiří opustil auto, přestává pršet. Než dojedu na letiště v Hoškovicích, kouká na mně naprosto suchá silnice a začíná být jasno. Nastal čas, aby nám tenhle Mercedes ukázal svaly, nastal čas, aby Arnold zahodil kočárek, přestal si hrát na spořádaného tatínka, vzal do ruky pořádný rotační kulomet a všechny srovnal do latě.
Co všechno se dá stihnout za jeden den... Dopolední déšť je minulostí, krátce po obědě přestalo pršet a během chvíle jsou silnice suché. Konečně můžeme naplno vyzkoušet, co AMG GT S opravdu dokáže
Jenom abychom v tom měli jasno, AMG GT používá nový čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec, který produkuje v základní verzi 340 kW (462 k), respektive 375 kW (510 k) a 650 Nm, pokud si připlatíte za provedení S, což je náš případ.
Oficiálně máme zvládnout sprint z nuly na sto za 3,8 s a pokud by byla dráha v Hoškovicích dost dlouhá, mohli jsme si vyzkoušet i maximálku 310 km/h. Tedy vlastně nemohli, protože tohle auto nebylo zapůjčeno k extrémnímu testování a už vůbec ne nějakému driftování. Takže oprava, zkoušet maximálku nikoho z redakce absolutně vůbec nikdy nenapadlo ani náznakem.
Na rozdíl od GT má GT S už ve standardu nastavitelný podvozek AMG RIDE CONTROL, širší pneumatiky, na zadní nápravě dvacetipalcová kola (GT má devatenáctky na obou nápravách), jsou zde také vpředu větší kotouče (390 mm vs. 360 mm) a na zadní nápravě elektronicky řízený diferenciál. Všechno to zní jako velmi dobrý základ k tomu, abych si do žíly vytočil trochu toho adrenalinu.
Mercedes-AMG GT S stovku za
3,8 s umí, ale jenom někdy
U testovaného auta jsme také změřili reálnou
dynamiku. Celý článek najdete zde. Vůz je opravdu
schopný pokořit sprint na stovku za 3,8 s, ale pouze
s využitím řízeného startu (Race Start), nicméně
systém je nastavený tak, že si ho příliš často neužijete.
Pokud jsou splněny všechny podmínky, můžete si
Race Start vyzkoušet jednou, ale poté si vůz
vyžádá pauzu a znovu vám povolí Race
Start až po jisté době. Kromě toho o aktivaci této
funkce v návodu umístěném v multimediálním
systému nenajdete prakticky vůbec nic.
Zkoumám různá nastavení vozu a objevuje se drobný problém. Vyznat se v kulatých ovladačích je trochu věda. To támhle vpředu máte na výběr různé režimy, aby o tři řady dozadu bylo tlačítko pro samostatné nastavení podvozku, na druhé straně zase v jiné řadě nastavení převodovky a vpravo vzadu pro změnu čudlík pro klapky ve výfuku.
Základní koncept středového tunelu je vlastně stejný jako u Porsche, akorát místo telefonů Vertu se tohle blíží něčemu, co je po stránce designu sice velmi efektní, ale dost nepřehledné. Upravovat si za jízdy třeba nastavení podvozku je mírně komplikované. Ano, máte na to velké tlačítko, ale protože je tak moc vzadu, musíte klopit zrak. A to se u AMG GT S nemusí úplně vyplatit.
Panel kolem voliče jízdních režimů vypadá velmi efektně, ale po praktické stránce to není úplně to pravé ořechové. Volič samotný je také dost vzadu a je dost malý. Přednost dostal ovladač multimediálního systému
Korunu tomu všemu pak designéři nasadili umístěním voliče jízdních režimů, který je dost malý a dost vzadu. Musel se uskrovnit kvůli potřebám udělat pořádný ovladač multimediálního systému. Zrovna tyhle dvě věci by vzhledem k zaměření vozu možná měly být spíše opačně. Velký volič režimů jízdy a až za ním menší ovladač multimediálního systému.
Dost bylo zkoumání, volím režim Race a dávám pedál na podlahu. Z motoru to zaburácí a já jsem najednou tak nacpaný do sedačky, že mi nezbývá nic jiného, než valit oči. Ručička otáčkoměru fofrem vylítne k sedmi tisícům, následuje prásknutí do výfuku, kopanec od převodovky, která nekompromisně řadí další rychlost, a pokračujeme dále.
Výkon motoru je více než dostatečný, reakce na plyn skvělá, hlavně od čtyř tisíc otáček výše, a ze zvuku motoru se vám budou ježit chlupy na rukou ještě večer doma v posteli. Jenže to je jenom část z toho, co AMG GT S umí. Je to ta očekávatelná část. Nebo si snad někdo myslel, že dítě divize AMG bude pomalé?