Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Jednodenní testovací zápůjčky mají zásadní nevýhodu: Pokud je zrovna hnusné počasí, máte zkažený celý test. Když jsem si šel vyzvednout AMG GT S, tak bylo samozřejmě chladno a zcela samozřejmě také pršelo...
Seznam kapitol
  1. Úvod, Opravdový krasavec
  2. Prší, aneb když má být AMG GT S obyčejné auto
  3. Je sucho, aneb když Arnold zahodí kočárek
  4. Za závodní okruh bych se fakt nezlobil, Interiér pouze dvoumístný
  5. Je skvělý, jen je trochu nepřirozený, Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Nevím, jak to kolega Jirka dělá, ale má vzácnou vlastnost ovlivňovat počasí. Tak například když letěl v květnu na prezentaci Audi Q7, napadl tam sníh, což způsobilo docela velké komplikace, protože kromě jiného bylo kompletně celé stádo testovacích Q7 na letních pneumatikách. Když nedávno letěl na dvoudenní prezentaci Porsche Boxster Spyder, jeden den pršelo a když jsme v polovině června dostali na jednodenní test Mercedes-AMG GT S, samozřejmě bylo chladno a opět pršelo. Mohl jsem to vlastně tušit dopředu.

Prohlédněte si Mercedes-AMG GT v obří galerii a na sedmi videích

Prohlédněte si Mercedes-AMG GT v obří galerii a na sedmi videích

Na auta jako je AMG GT ještě k tomu v silnější verzi S se vždy čeká dlouhá fronta, podle toho, jaké priority vám konkrétní automobilka přidělí a ještě se navíc musí testy rozložit mezi marketingové akce. Čím déle na takový vůz čekáte, tím více se na něj těšíte a tím více také doufáte, že vám bude přát počasí. Pokud  prší, otestujete ze schopností vozu na sto procent leda tak funkci stabilizace, kontrolu trakce a stěrače. Zdálo se, že tohle bude náš případ.

Opravdový krasavec

Ráno jsme se sbalil a vyrazil pro auto na pražský Chodov. Ty prokleté proudy vody mě opravdu moc neuklidnily při představě, že mám usednout do zadolkolky s výkonem 510 koní. Jistou nervozitu ještě přidalo čekání v showroomu, kdy jsem jen tak z dlouhé chvíle okouknul jiný exemplář AMG GT S, u kterého hrdě visela cenovka 5 100 000 Kč. Dnes to bude opravdu dobrodružné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tohle žluté AMG GT S jste už patrně viděli v televizi nebo v jiných testech a patrně jste už o něm také četli, že to je moc pěkné auto. Je to pravda. Na kolemjdoucí působí jako magnet

Jakmile přijel žlutý testovací exemplář, který jste už určitě viděli v televizi, na nějaké akci nebo někde jinde na webu, bylo jasné, že ostatní kolegové (a nejen ti čeští) měli pravdu. Designově se tohle auto Mercedesu povedlo více než hodně. Dlouhá kapota, kabina posazená daleko dozadu, elegantní zadní partie a k tomu kombinace žluté karoserie s černými disky. Někteří v tomto autě vidí Porsche 911, mně připomíná spíše Jaguar F-Type Coupé. Ale to je v zásadě jedno, hlavní je, že budí pozornost.

Mercedes-AMG GT S vs. konkurence
  AMG GT S Jaguar F-Type R Porsche 911 GTS
Zdvihový objem (cm3) 3982 5000 3800
Výkon (kW/k) 375/510 405/550 316/430
Točivý moment (Nm) 650 680 440
0-100 km/h (s) 3,8 4,2 4,0
Max. rychlost (km/h) 310 300 304
Pohotovostní hmotnost (kg) 1645 1650 1445
Délka/šířka/výška (mm) 4546/1939/1288 4470/1923/1314 4509/1852/1295
Rozvor (mm) 2630 2622 2450
Cena (Kč) 3 775 200 3 170 926 3 326 000

Pokud se náhodou někdy dostanete za volant AMG GT, zjistíte to prakticky okamžitě. Kamkoliv přijedete, hned si na vás někdo bude ukazovat, ti odvážnější za vámi přijdou a začnou se vyptávat a přirozeně si potřebují auto i vyfotit. Jak tak čekám před redakcí na Jiřího, pozoruji dobrých deset lidí rozmístěných všude okolo, kteří nejprve slyšeli zvuk vozu a pak se přišli podívat blíže, cože to za žlutou parádu přijelo.

Mercedesu se prostě podařilo stvořit elegantní kupé, u kterého na první pohled i každé malé dítě pozná, že to není úplně obyčejné auto. Kdo chce být středem pozornosti, ten bude nadšen. 

Radosti
Motor, převodovka, brzdy
Relativně pohodlný podvozek
Výborné jízdní vlastnosti
Povedený design
Čitelné chování na limitu
Starosti
Nepřehledný středový panel
F-Type R i 911 GTS jsou levnější
Ať zaparkujete, kde chcete, vždy přijde někdo, kdo si potřebuje auto prohlédnout
9  /10
Pokračování testu
Fotogalerie123 fotografií
amggt-17.jpg amggt-15.jpg amggt-16.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Opravdový krasavec
  2. Prší, aneb když má být AMG GT S obyčejné auto
  3. Je sucho, aneb když Arnold zahodí kočárek
  4. Za závodní okruh bych se fakt nezlobil, Interiér pouze dvoumístný
  5. Je skvělý, jen je trochu nepřirozený, Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie

bazar

Mercedes Vito 2,2
Rok výroby: 2014
Stav: 112 776 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2008
Stav: 109 380 km
Cena: 150 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 268 945 km
Cena: 200 000 Kč
Mercedes A 1,5
Rok výroby: 2011
Stav: 76 386 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes E 3
Rok výroby: 2011
Stav: 103 871 km
Cena: 540 000 Kč
Mercedes 190 1,8
Rok výroby: 1991
Stav: 228 974 km
Cena: 100 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků