Jednodenní testovací zápůjčky mají zásadní nevýhodu: Pokud je zrovna hnusné počasí, máte zkažený celý test. Když jsem si šel vyzvednout AMG GT S, tak bylo samozřejmě chladno a zcela samozřejmě také pršelo...
Kapitoly článku:
Nevím, jak to kolega Jirka dělá, ale má vzácnou vlastnost ovlivňovat počasí. Tak například když letěl v květnu na prezentaci Audi Q7, napadl tam sníh, což způsobilo docela velké komplikace, protože kromě jiného bylo kompletně celé stádo testovacích Q7 na letních pneumatikách. Když nedávno letěl na dvoudenní prezentaci Porsche Boxster Spyder, jeden den pršelo a když jsme v polovině června dostali na jednodenní test Mercedes-AMG GT S, samozřejmě bylo chladno a opět pršelo. Mohl jsem to vlastně tušit dopředu.
Na auta jako je AMG GT ještě k tomu v silnější verzi S se vždy čeká dlouhá fronta, podle toho, jaké priority vám konkrétní automobilka přidělí a ještě se navíc musí testy rozložit mezi marketingové akce. Čím déle na takový vůz čekáte, tím více se na něj těšíte a tím více také doufáte, že vám bude přát počasí. Pokud prší, otestujete ze schopností vozu na sto procent leda tak funkci stabilizace, kontrolu trakce a stěrače. Zdálo se, že tohle bude náš případ.
Opravdový krasavec
Ráno jsme se sbalil a vyrazil pro auto na pražský Chodov. Ty prokleté proudy vody mě opravdu moc neuklidnily při představě, že mám usednout do zadolkolky s výkonem 510 koní. Jistou nervozitu ještě přidalo čekání v showroomu, kdy jsem jen tak z dlouhé chvíle okouknul jiný exemplář AMG GT S, u kterého hrdě visela cenovka 5 100 000 Kč. Dnes to bude opravdu dobrodružné.
Tohle žluté AMG GT S jste už patrně viděli v televizi nebo v jiných testech a patrně jste už o něm také četli, že to je moc pěkné auto. Je to pravda. Na kolemjdoucí působí jako magnet
Jakmile přijel žlutý testovací exemplář, který jste už určitě viděli v televizi, na nějaké akci nebo někde jinde na webu, bylo jasné, že ostatní kolegové (a nejen ti čeští) měli pravdu. Designově se tohle auto Mercedesu povedlo více než hodně. Dlouhá kapota, kabina posazená daleko dozadu, elegantní zadní partie a k tomu kombinace žluté karoserie s černými disky. Někteří v tomto autě vidí Porsche 911, mně připomíná spíše Jaguar F-Type Coupé. Ale to je v zásadě jedno, hlavní je, že budí pozornost.
Mercedes-AMG GT S vs. konkurence |
|
AMG GT S |
Jaguar F-Type R |
Porsche 911 GTS |
Zdvihový objem (cm3) |
3982 |
5000 |
3800 |
Výkon (kW/k) |
375/510 |
405/550 |
316/430 |
Točivý moment (Nm) |
650 |
680 |
440 |
0-100 km/h (s) |
3,8 |
4,2 |
4,0 |
Max. rychlost (km/h) |
310 |
300 |
304 |
Pohotovostní hmotnost (kg) |
1645 |
1650 |
1445 |
Délka/šířka/výška (mm) |
4546/1939/1288 |
4470/1923/1314 |
4509/1852/1295 |
Rozvor (mm) |
2630 |
2622 |
2450 |
Cena (Kč) |
3 775 200 |
3 170 926 |
3 326 000 |
Pokud se náhodou někdy dostanete za volant AMG GT, zjistíte to prakticky okamžitě. Kamkoliv přijedete, hned si na vás někdo bude ukazovat, ti odvážnější za vámi přijdou a začnou se vyptávat a přirozeně si potřebují auto i vyfotit. Jak tak čekám před redakcí na Jiřího, pozoruji dobrých deset lidí rozmístěných všude okolo, kteří nejprve slyšeli zvuk vozu a pak se přišli podívat blíže, cože to za žlutou parádu přijelo.
Mercedesu se prostě podařilo stvořit elegantní kupé, u kterého na první pohled i každé malé dítě pozná, že to není úplně obyčejné auto. Kdo chce být středem pozornosti, ten bude nadšen.
Motor, převodovka, brzdy
Relativně pohodlný podvozek
Výborné jízdní vlastnosti
Povedený design
Čitelné chování na limitu
Nepřehledný středový panel
F-Type R i 911 GTS jsou levnější
Ať zaparkujete, kde chcete, vždy přijde někdo, kdo si potřebuje auto prohlédnout
9 /10