| Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic | Foto: Michal Kollert

 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert
 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert
 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert
 | Mercedes-AMG C43 4Matic Foto: Michal Kollert
38
Fotogalerie

TEST Mercedes-AMG C43 4Matic: Dokonale diskrétní střela a zřejmě i budoucí klasika

Umí vypadat jako naftový služebák šikovnějšího manažera, ale přitom jde o ryzí sporťák. To znamená mnoho radosti i pár starostí.

Radosti
Široké možnosti nastavení pohonu
Potentní motor
Skvěle odladěný podvozek a řízení zadních kol
Starosti
Cukání v nižších rychlostech
Stop start občas zaspí
Jízdní komfort v pomalém tempu
9  /10

Pokud vám pohon civilních verzí aktuální třídy C přijde málo akční a zároveň nechcete své okolí provokovat plnotučným C63 AMG, Mercedes pro vás má ideální kompromis – vlastně ani ne z hlediska pohonu, o tom se pobavíme za chvíli, ale po stránce střídmého vzhledu, který si můžete dopřát s tvary sedanu i kombi.

Je to obří klišé, ale C43 je opravdu zlatá střední cesta, zvlášť v této stříbrné barvě, kterou vidíte na fotografiích. Od normálního Céčka se liší maskou chladiče, vstupy vzduchu vpředu a špetkou chromovaných doplňků, máme tu také výraznější prahy a vzadu difuzor ve spodní části nárazníku plus čtyři koncovky výfuku. Tento kousek je osazen sadami Night I a II, které přidávají o to méně nápadné tmavé prvky masky chladiče, černé označení modelu a zatmavená zadní boční skla, extra výbavou jsou také 20“ kola (standardně má C43 osmnáctky) – opět žádná divočina. Ale zatím co zvenčí je auto leteckou terminologií téměř „stealth“, vnitřek slibuje akční projížďku na první pohled.

Interiér: Decentně sportovní luxus

Ty sedačky… S jednodílnými opěradly, skutečně velkými bočnicemi okolo stehen i trupu, tuhé a dokonale obepínající tělo. Jde sice o příplatkovou záležitost v rámci sady AMG Performance Advanced, což kromě konstrukce znamená také čalounění syntetickou kůží, výhřev, elektrické nastavení včetně bederní opěrky, ale jde o výborně utracených 65 tisíc korun. Jediným důvodem proč je nebrat by bylo, pokud máte v plánu kodrcat se se svým AMG převážně po dlažebních kostkách nebo extra děravých silnicích, ale k tomu si sportovně střižený Mercedes asi kupovat nebudete. A pokud na podobný „terén“ občas narazíte, jejich tvrdost jim jistě odpustíte.

Jinak je zbytek interiéru v tmavé barvě i se sériovými výplněmi z pleteného kovu velmi decentní bez nějakých závodnických dětinskostí, možná až na rudé pásy, které patří k příplatkovým sedadlům, a dva ovladače s mini integrovanými obrazovkami ve spodní části volantu, na nichž ovládáte funkce spojené s jízdními režimy a obecně dynamikou. Překvapivě snadno si na ně zvyknete a časem zjistíte, že jsou takto velmi šikovně po ruce, pokud zatoužíte po ostřejším nastavení – podobné to má BMW s aktivací M režimů dvěma čudlíky přímo na volantu i RSová Audi s jedním tlačítkem.

Volantu jako takovému lze zcela objektivně vytknout dotykové ovládání, které najdeme rozložené hned na dvou patrech každého bočního ramene. Na některé jeho prvky hůře dosáhnete, pokud máte menší ruce, a třeba pohyb v menu digitálního přístrojového štítu nebo palubním systému MBUX, řešený křížovým schématem a symboly „domů“ a „zpět“, chce občas více pokusů. Jako takový ale volant padne do ruky znamenitě a boční části z Alcantary je radost držet.

Tradičně bezproblémová je spolupráce s infotainmentem MBUX – prvků je v něm hodně, ale není složité se zorientovat. Najdete zde i specifické funkce pro AMG, například Track Pace, což je zapisovač dat pro jízdy na okruhu, nebo stopky. Moc pěkným doplňkem je u C43 standardně dodávaná rozšířená realita navigačního systému, která vám při odbočování nebo na kruhových objezdech promítne obraz z čelní kamery se šipkami, kde a kam konkrétně máte ve skutečném prostředí odbočit – pak je skoro škoda používat alternativy skrze Apple CarPlay nebo Android Auto. Šikovné je také zobrazení z kamery na semaforech, díky němuž jasně poznáte, kdy vám padne zelená, aniž byste se museli za volantem kroutit jako had.

Klimatizaci sice obsluhujete přes displej, ale máte ji vždy na očích ve spodní části a její piktogramy jsou dostatečně velké. Pod displejem pak najdete lištu se stisknutelnými ovládacími prvky – nastavení AMG režimů, parkovací kamery, hlasitost. Ta sice podobně jako na volantu funguje i v režimu posuvníku, což občas může vyvolat nechtěné reakce, ale stačí se naučit ji mačkat a pak jde vše hladce.

Snadné pořízení je pak s digitálním přístrojovým štítem o úhlopříčce 12,3 palce, který má mnoho zobrazení od konzervativního s budíky přes vyčerpávající ohledně technického stavu vozu nebo navigační mapu až po rudě sportovní. Jak centrální infotainment tak obrazovka před řidičem mají krásně jemné rozlišení a dobře se čtou i na slunci, rozhodně patří k tomu nejlepšímu, co můžete u současných aut dostat.

A když už jsme lehce načali kvalitu, zpracování přední části vozu je pěkné s hodnotnými materiály, ale opět se zde projevuje to, co v prakticky každém Mercedesu poslední doby – zatlačíte na palubní desku a ta v některých místech vrzne nebo plastikově zakřupe. To se třeba ještě u třetí generace Céčka nedělo, a to jeho výroba skončila před deseti lety.

Pojďme dozadu. I C43 je stejně jako civilní verze plně použitelný sedan s dostatkem místa pro nohy i hlavy, i zde posádku oblaží velmi povedené čalounění z mikrovlákna a při ostřejší jízdě tvarování nejen sedáku, ale i opěradel. Komfortu pak prospívá čtyřzonová klimatizace i s možností nastavení směru ventilace směrem k trupu ze zakončení středového tunelu nebo na nohy. Co je ale zvláštní – zatímco vpředu najdete automaticky čtyři USB porty (dva na začátku tunelu a další dva ve schránce pod loketní opěrkou), za dva zadní si musíte připlatit devět tisíc korun. Na jednu z TOP verzí třídy C, u níž je předpokládá i jiné využití než řezání zatáček, by toto mohlo být v ceně.

Když se posuneme úplně nejvíc dozadu, a to do kufru, zasahují do něj celkem značně tunely okolo podběhů a vstupní otvor do kabiny je po sklopení opěradel druhé řady poměrně úzký, navíc se schodem. Praktičnost ale zvyšuje dělení zadních opěradel 40:20:40, takže na hory můžete vyrazit pohodlně ve čtyřech i bez rakve.

Pokračování 2 / 3

Jízda: Čím rychleji, tím lépe

Fakt, že jde o AMG střední ráže, v tomto případě absolutně neznamená, že by šlo o polovičatou práci, nebo něco ošizeného. Zajímavých prvků je v pohonu více než dost a když se spojí v jednom akordu, zatáčku po zatáčce zjišťujete, že jde o úžasnou symfonii. Tedy, ne tu zvukovou, to si řekněme rovnou – předchozí C43 mělo šestiválec, zde najdeme foukaný čtyřválcový dvoulitr, který prostě zní jako foukaný čtyřválec, byť velmi akční a zvláště s příplatkovým prvkem AMG Performance Sound, který vám posílá skutečný soundtrack ze zadní části vozu do kabiny.

Technika motoru je mimořádně působivá, na rozdíl od dřívějška je navíc stavěn vždy jedním expertem od AMG (i s podpisem na deklu), tak jak se od Affalterbachu sluší a patří. Předně má turbodmychadlo s elektrickou asistencí. Na hřídeli mezi turbínou a kompresorem se nachází elektromotor, který umožňuje dosáhnout vyšších otáček dříve, než pouze díky výfukovým plynům. Stará se také o udržování plnicího tlaku i když řidič pustí plyn kvůli lepším reakcím po opětovném sešlápnutí pedálu.

Jednotka s označením M139 má dvoustupňové vstřikování paliva – skrze piezoelektrické vstřikovače a přes elektromagneticky řízené vstřikovací ventily v plnicím potrubí. Nechybí zde 48V mild-hybridní systém s řemenovým startér generátorem, který nejen umí přidat k 300 kW a 500 Nm spalovací jednotky dalších 10 kW, ale také umožňuje plachtění a samozřejmě rekuperuje energii. Převodovka s planetovou konstrukcí je také zajímavá, devítistupňový automat využívá místo měniče vícelamelovou spojku a spojky používá také pro změny stupňů.

Pak tu máme podvozek – kombinuje ocelové pružiny s adaptivními tlumiči, u nichž je možné volit z nastavení Comfort, Sport a Sport+. Zadní náprava je řiditelná až do úhlu natočení 2,5 stupně, do 100 km/h až do tohoto maxima proti směru jízdy v závislosti na aktuální rychlosti, nad stovku pak až o 0,7 stupně – oba stavy se řídí aktuálním nastavením v rámci jízdních režimů AMG Dynamic Select.

Že je toho hodně? Jistě, tenhle stroj má mnoho vrstev, tak je pojďme loupat postupně jako cibuli. Pokud do něj sednete poprvé a rozjedete se když je vše v pohonu studené, překvapí jistou neotesaností – plyn reaguje dost zbrkle i v nejcivilnějším nastavení, sedačky na nerovnostech nejsou dvakrát pohodlné a než se vymotáte z intravilánu na okresku, můžete mít zcela oprávněné stížnosti na stop/start, který umí zvlášť při potřebě rychle vyjet z vedlejší na hlavní do rychlejšího provozu řidiče pěkně vypéct. Vypnout se samozřejmě dá.

Na popojíždění a korzování ve městech a po dlažebních kostkách tohle auto není stavěné, odpružení je tuhé i v nastavení Comfort, což ještě umocňují sportovní sedačky. Vyjeďte mimo město a na dálnici – hned je to lepší, auto začíná moc pěkně fungovat při plynulé jízdě, mild hybrid pomáhá a nepřekáží a všimnete si také dobře odladěných asistenčních systémů, které u některých Mercedesů (třeba třídě A před faceliftem) uměly řidiče svou brutální přecitlivělostí dost vyděsit.

Pokud se jen tak vozíte bez přílišného šetření, dá se spotřeba udržet pod devíti litry na sto, ale auto je stále poměrně tvrdé i v komfortním nastavení, zvlášť pro posádku vpředu v téměř skořepinových (byť nepovinných) sedadlech. Ale už zde si začnete všímat, že odpružení začíná mnohem lépe fungovat se zvyšujícím se tempem, bez ostrých rázů jako při popojíždění okolo padesátky hrbolatým městem nebo vsí. A když na to konečně můžete šlápnout? Jo, pak to celé začne dávat sakra velký smysl.

Podvozek funguje tím lépe, čím více ho ždímete. Dostaňte ho do větší komprese a odskoku ve vyšším tempu, pošlete ho do zatáčky v rychlostech okreskových a třeba i nad dálniční limit a budete skutečně ohromeni delikátní součinností se zbytkem auta. Výše zaznělo cosi o Audi RS4 a BMW M3/4 – vůz z Ingolstadtu vás před onou akční vložkou lehce před apexem a pod plynem tlačí na zadní vnější kolo, Bavorsko zase plynule a celkem symetricky posouvá tíhu tahu od jemného pnutí mezi předními a zadními koly až po drift.

Mercedes C43 ale s řízením zadních kol funguje jako kružítko, s natáčením kol vám při rychlé jízdě nepřijde nepřirozeně ujíždějící z hlediska rotace v oblouku, byť důraz na zadní kola je jednoznačný – jeho 4Matic má rozdělení točivého momentu v poměru 31:69 % ve prospěch zadních kol. Na českou okresku se hodí nejlépe nejostřejší nastavení všeho a podvozek v Comfortu – díry nebo větší nerovnosti vás přece jen mohou trochu vypéct, dále pak motor potřebuje točit, byť mu chybí explozivní vrchol jako u M3 nebo M4.

Co je hodně fajn: U C43 se nemusíte bát pořádně šlápnout na plyn, protože i když je svižné dost a dost, jeho 300 kW není se čtyřkolkou nijak zákeřných a možná si je užijete více, než nakoňovanější konkurenci. K tomu se opravdu dobře hodí řízení, které je těsně na hraně nervozity – citlivé, s velmi solidní zpětnou vazbou (byť tu máte převážně od odpružení) a hodně dobře odladěné v kombinaci s řízením zadní nápravy. A převodovka? Sází kvalty bez cukání do pohonu kdykoliv mimo nízké rychlosti.

Pokračování 3 / 3

Verdikt: Kočár hodný kavalíra

I když jde o jíž zmíněnou „střední ráži“ AMG, schopností a zajímavé techniky má více než dost. Skoro se vkrádá myšlenka, zda potřebujete vrcholné C63 S E Performance, které sice nabídne rovných 500 kW a drtivých 1020 Nm, ale váží pohotovostních 2165 kilogramů (byť C43 není se svými 1810 kg také žádný Lotus 7).

Co je velmi sympatické – to auto funguje navzdory své pokročilé technice řidičsky a analogově, pozéry odradí po první projížďce, v zatáčkách funguje elegantně a dostatečně odlišně od BMW i Audi, abyste si ho mohli oblíbit pro specifické a v jistých ohledech nekompromisní vlastnosti. Jistě, úplný univerzál to není, což by se od středu nabídky dalo čekat, ale o to více respektu Mercedesu a AMG, že i tuto třídu více posunula do sportovna.

Dnes i do budoucna jde a půjde o volbu znalců, kterou si můžete dopřát i jako kombi – pak bude možná ještě lepší.

Mercedes-AMG C43 4Matic - souhrn cen
Základní cena vozu                    1.172.490 Kč (C 180/125 kw)
Cena s testovaným motorem      2.113.870 Kč (AMG C 43 4Matic/300 kW)
Cena s test. motorem a výbavou  2.516.577 Kč (AMG C 43 4Matic/300 kW)

Technické údaje: Mercedes-Benz C43 AMG

Rok
2024
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 991 cm3
Stupeň komprese
10,0:1
Nejvyšší výkon
300 kW (408 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 750 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
500 Nm při 5 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
4,6 s
Nejvyšší rychlost
250 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 9 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
455 l
Objem palivové nádrže
66 l
Hmotnost: provozní • celková
1 765 kg • 2 280 kg
Prům. spotřeba: komb.
9,1 l/100 km
Rozvor náprav
2 865 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 591 mm • 1 602 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 791 × 1 824 × 1 450 mm

Sériová výbava: Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s paměťovou funkcí, Ovládání AMG na volantu, Ozdobné výplně interiéru - pletený kov "Metal-weave", Sada osvětlení interiéru, Čalounění stropu - tkanina černá, Aktivní asistent jízdy v pruzích, Asistent hlídání mrtvého úhlu, Asistent prevence kolize Active Brake Assist, Digitální přijímač rozhlasového vysílání DAB, KEYLESS-GO, Mercedes-Benz e-call, Monitorování tlaku v pneumatikách, Multimediální systém MBUX s rozšířenými funkcemi, Ochrana chodců (aktivní přední kapota), Příprava pro aktivní adaptivní tempomat DISTRONIC, Rozšířená realita pro navigaci multimediálního systému MBUX, Dálkové elektrické otevírání/zavírání víka zavazadlového prostoru, Sada navigace MBUX Premiuu (3letá bezplatná aktualizace mapových podkladů pro navigaci, Komunikační modul LTE pro služby Mercedes me connect, Příprava pro Live Traffic Information), Sada pro parkování s 360° kamerou (Aktivní parkovací asistent s funkcí PARKTRONIC, 360° kamera), Středový airbag, Natáčecí zadní náprava s úhlem natočení 2,5°, Podvozek DYNAMIC BODY CONTROL s adaptivními tlumiči, AMG odtrhová hrana víka zavazadlového prostoru, Ambientní osvětlení., Syntetická kůže ARTICO/mikrovlákno MICROCUT černé, Přístrojová deska a vrchní díl dveří potažené syntetickou kůží ARTICO, Osvětlené prahové lišty dveří s výměnným krytem, Funkce projekce animací, Funkce projekce jízdních pruhů, Funkce projekce symbolů, Sada komfortních funkcí zrcátek, Osvětlení nástupního prostoru s projekcí loga Mercedes-Benz, Stěrače čelního skla s dešťovým senzorem

Příplatková výbava: Typ AMG Premium Plus (Ambientní osvětlení Plus, Sada navigace MBUX Premium, Sada konektivity, Bezpečnostní vesta pro řidiče, Asistent dopravního značení, Sada na opravu pneumatik TIREFIT, Dodatečné USB zásuvky, Palivová nádrž s větším objemem (66 l), Bezdrátové nabíjení pro mobilní telefony, Panoramatické elektricky ovládané střešní okno, Vyhřívání předních sedadel, Centrální 11,9" displej, Sada pro smartphone, Mercedes-AMG exteriér, Surround soundsystém Burmester® 3D, Mercedes-AMG interiér, Head-up displej, Sada DIGITAL LIGHT s funkcemi projekce, Snímač otisků prstů, Sdružený 12,3" displej, Automatická klimatizace THERMOTRONIC. Sada pro parkování s 360° kamerou) (+116.731 Kč), Sada AMG DYNAMIC Plus (Sportovní volant AMG Performance potažený kůží nappa/mikrovlákno MICROCUT, Červeně lakované brzdové třmeny) (+60.016 Kč), Sada AMG Night (Determální tmavá skla od B sloupku) (+28.508 Kč), Sada AMG Night II (Černé lesklé označení typu, Černě lakované prvky v masce chladiče) (+16.504 Kč), 20" disky kol AMG z lehké slitiny, 5dvoupaprskové (+37.510 Kč), Metalíza - stříbrná high-tech (+24.306 Kč), Laminovaná bezpečnostní skla s akustickou a tepelnou izolací (+3.601 Kč), Sada DIGITAL LIGHT s funkcemi projekce (Světlomety DIGITAL LIGHT, Asistent adaptivních dálkových světel Plus) (+0 Kč), Sada sedadel AMG Performance Advanced (Čidlo pro rozpoznání dětské sedačky na sedadle spolujezdce vpředu, Bederní opěrky nastavitelné 4 směry) (+64.517 Kč), Středová konzole - pletený kov "Metal-weave" (+4.501 Kč). Sada energizující klimatizace (+4.501 Kč), Bezpečnostní pásy v červené barvě (+0 Kč), Sportovní zvuk AMG Real Performance (+16.504 Kč), Aktivní adaptivní tempomat DISTRONIC (+12.003 Kč), AMG Track Pace (+7.502 Kč), Palubní kamera (+6.002 Kč)

AMG

Společnost AMG byla založena v roce 1967 jako motorárna a poté pokračovala jako nezávislý úpravce. Zkratka AMG je složená ze jmen zakladatelů a rodného města prvního z nich - Aufrecht, Melcher, Großaspach.

V současnosti je AMG výrobcem sportovních derivátů vozů Mercedes-Benz, ale i zcela vlastních strojů jako třeba AMG One.

Mercedes-AMG GT Black Series • Mercedes-AMG GLB

Doporučujeme

Články odjinud