Jsou zákazníci, pro které je velké kombi s naftovým motorem a pohonem všech kol naprosto ideální záležitost. Mazda pro ně dlouhou dobu nic neměla, ale to se s posledním faceliftem Šestky změnilo. I tento model má konečně také pohon všech kol. Jaký je v praxi?
Kapitoly článku:
Minulý rok přinesl opravdu hodně faceliftů a právě Mazda6 je jedním z nich. I tato modernizace, stejně jako řada jiných, se na pohled dost špatně rozeznává.
Když Mazda přicházela se zcela novými technologiemi Skyactiv, psal se rok 2011 a na trh se chystal model CX-5 coby první vůz, který tuto novinku dostal. Nedlouho po něm následovala Šestka. Jenže čas pokročil. V současnosti Mazda úspěšně obměnila celou svou nabídku a protože známá pravda praví, že konkurence nikdy nespí, bylo potřeba už také tyto relativně nově vypadající auta modernizovat. Na český trh dorazila upravená CX-5 a Mazda6 letos v létě.
Inženýři objevili několik oblastí možného vylepšování, ale design karoserie to nebyl. Tam se přidala jen velmi decentně upravená maska chladiče a nová světla, která mohou být složena kompletně celá z diod.


Poznat modernizovanou Mazdu6 je téměř neřešitelný úkol. Změny exteriéru jsou totiž vyloženě kosmetické. Drobných úprav se například dočkala maska nebo mlhovky
Když si současnou Mazdu6 prohlédnete někde na showroomu, okamžitě pochopíte, proč se Mazda rozhodla vzhled zachovat. Je totiž nesmírně povedený a absolutně vůbec nezestárl. I když za dobu působení na trhu přišlo nové Mondeo, Passat i Superb, Mazda6 je v mých očích pořád nejhezčím modelem této kategorie.
Interiér především praktický
Modernizaci interiéru poznáte jednoduše podle nových výdechů klimatizace, přepracovaného přístrojového štítu, upravené středové konzole nebo podle tlačítka parkovací brzdy. Jenže když jsem otevřel dveře testovaného exempláře, zavládlo menší zklamání. Naše výbava Attraction obsahuje všechno důležité, ale interiér je beznadějně nudný a šedý. I když moment, neměla by to být spíš výhoda? Copak jsme tu v nějaké galerii?
Šedý interiér vás coby řidiče neruší. Každopádně Mazda umí i luxusnější verze. Třeba taková Revolution Top může mít kompletně obšitou palubní desku, přičemž pro lepší dojem byly nasazeny dvojité švy, nechybí dvoubarevná sedadla a luxusní výbava. Pak ale samozřejmě překračuje pořizovací cena milion korun.



Interiér testované verze s výbavou Attraction je beznadějně šedý a na první pohled nudný. Jenže po praktické stránce mu není až na několik detailů co vytýkat
Novinky v interiéru se týkají také multimediálního systému. To víte, aplikace, internet, konektivita... Velmi chytrá je vychytávka, kdy můžete systém ovládat dotykově, pokud vůz stojí, pokud jede, máte k dispozici otočný ovladač na středovém tunelu. Obrazovka za jízdy na vaše dotyky nereaguje. Jde o skvělý kompromis, kdy při jízdě pohodlně ovládáte všechno možné, ale před cestou můžete rychleji naťukat třeba cílové místo navigace. Zadávat otočným ovladačem do navigace obce typu Nová Ves u Nového Města na Moravě je přece jen trochu otravné.
Je ale škoda, vzhledem k nedávnému faceliftu, že se Mazda nezaměřila i na přízemnější věci. Třeba úvodní hláška, podle které „nemáte používat rozptylování při řízení“ je zajisté zábavná, ale o nekončené preciznosti tak docela nesvědčí. Aktualizaci by si určitě zasloužily i mapové podklady samotné.
Mazda6 Wagon vs. Ford Mondeo Kombi vs. VW Passat Variant: Rozměry prostoru pro cestující (cm) |
Model |
Mazda6 Wagon |
Ford Mondeo Kombi |
VW Passat Variant |
Šířka v úrovni loktů vpředu |
153 |
156 |
154 |
Maximální prostor pro hlavu vpředu |
100 |
99 |
101 |
Délka sedáku vpředu |
49 |
48 |
52 |
Délka opěradla vpředu |
64 |
63 |
64 |
Šířka v úrovni loktů vzadu |
149 |
155 |
153 |
Prostor pro hlavu vzadu |
97 |
95 |
101 |
Délka sedáku vzadu |
46 |
50 |
49 |
Délka opěradla vzadu |
71 |
65 |
67 |
Prostor pro kolena za řidičem vysokým 190 cm |
18 |
- |
- |
Prostor pro kolena za řidičem vysokým 178 cm |
- |
23 |
28 |
Když už jsme u kritiky, zmínil bych ještě dvě věci a obě se shodou okolností týkají loketní opěrky. Ta ve dveřích je dost malá, respektive velmi posunutá vpřed, takže vyšší lidé sedící se sedadlem více vzadu už mají loket mimo (kromě toho je také hodně tvrdá), ta středová je pro změnu odsunuta příliš dozadu. Ideální to je tehdy, pokud si opřete ruku a chcete kroutit otočným voličem multimediálního systému. Pro běžné cestování ale není její pozice příliš dobrá, na řazení s loktem opřeným na opěrce rovnou zapomeňte.
Mazda6 vám ale tyto své neduhy celkem rychle vynahradí. Třeba pozice za volantem je skvělá, pracoviště řidiče přehledné, vzadu je místa více než dost a kufr, byť to podle tabulek nevypadá, je rozměrný a velmi dobře využitelný. Více vám klasicky řekne tabulka přesných naměřených hodnot.
Z přímého srovnání s novým Mondeem a Passatem jasně vyplývá, že je Mazda6 uvnitř kompaktnější. Stále ale jde o prostorný vůz.
Mazda6 Wagon vs. Ford Mondeo Kombi vs. VW Passat Variant: Rozměry prostoru pro zavazadla (cm) |
Model |
Mazda6 Wagon |
Ford Mondeo Kombi |
VW Passat Variant |
Minimální šířka ložné plochy |
101 |
113 |
101 |
Maximální šířka ložné plochy |
144 |
139 |
147 |
Minimální délka ložné plochy |
108 |
108 |
111 |
Výška po roletu |
45 |
46 |
48 |
Výška nakládacího otvoru |
81 |
71 |
72 |
Šířka nakládacího otvoru |
104 |
109 |
108 |
Výška otevření pátých dveří |
178 |
179 |
190 |
Výška nakládací hrany |
56 |
61 |
63 |
Maximální délka nákladu |
225 |
235 |
226 |
Výborné jízdní vlastnosti
Nízká spotřeba
Na řízení zajímavý vůz
Povedený design
Rozumná cena
Horší odhlučnění podvozku
Neaktuální mapové podklady navigace
Nádrž o objemu pouze 52 l
Špatně použitelné loketní opěrky vpředu
8 /10
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5