Test Mazda2 1,3: s lehkostí proti konkurenci

52 komentářů

Karel
3. listopadu • 10:56

Podvozek nekvalitní hned vymlácený každa nerovnost jde cítit různý pazvuky z palubovky i podvozku

ivan
16. června • 19:04

vnutrajšok na fotografiach nič moc také tuctové a vzadu miesta len pre malé deti ako je vyfotené,a dizajn tuctový dnes zo 100m nerozoznám či je to nová corza,fiesta mazda etc.. a sedadlá nevyzerajú tiež nič moc inak zvyknú byť v mazde dosť tvrdé...B-]

majkicz
16. června • 19:14

Ty vogo a vyresils zahadu. Sedels v tom? Zrejme ne, tak nekritizuj pouze z obrazku.
A to, ze na 100m nerozeznas o ktere auto jde, je problem tvuj. Ti kdo chteji, je bezpecne rozeznaji :-P

ivan
25. července • 22:26

chod vyššie a prečítaj si tu kvalitu ešte ani farby nevedia dať dokopy..
:-D

majkicz
25. července • 22:49

Rozdily v barve najdu i na tvem Justy, byl jsem si ho projet :-) a poradne prohlidnout. Jinak, ja mam na sve Dvojce jiz 9tkm a nemam si na co stezovat, to auto je radost ridit, na me doporuceni si ho koupil i clovek, co predtim jezdil tri roky v Xedose 9, jenze potreboval neco do mesta a nemuze si Dvojku vynachvalit, tak jako spousta jinych lidi. A jak pises vyse o podplacenych recenzich, uprimne, proc tady hazes takovou spinu, tu podplacenou recenzi na Japonske auto, to bych chtel videt :-). Ani Mazda, ani Honda, ani Subaru tohle nepotrebuji, na podplaceni jsou tady jine automobilky.

kuba
22. května • 10:14

Na takhle spatny test Mazdy 2 jsem jeste nenarazil. Byt to jediny dostupny test na netu, tak asi zrusim v salonu objednavku. Jen dement muze z auta zdimat 180 km/h na ctyrku, kdyz ma psanou Vmax 172 ( rekl bych ze na petku ). Na kasparky co se snazej o drift s predokolkou je smutny pohled, autorovi pri driftu navic zasahuje ABS ( pri akceleraci, to jsou mi novinky ). Autor bud nevi co je t drift, anebo nezna rozdil mezi ABS a stabilizacnim systemem( ktery pokud vim v mazde neni vypinatelny ). Jinak z dvojky jsem nadseny, testoval jsem a rozhodoval se mezi peti auty podobne kategorie, M2 vyhrala na cele care.

majkicz
22. května • 10:18

Hoj, pisni mi na roswellak@volny.cz , ja uz ji mam (najdes na MACZ), muzeme pokecat atd. ;-)

majkicz
22. května • 9:33

Pane Vasicku, koukam, ze na ni neni original koncovka vyfuku, nahodou nevite, co za "tuning" to byl? :-)

majkicz
22. května • 9:58

Tak uz jsem si to zjistil, je to od Sebringu :-))

P.M.
21. května • 22:36

To je zajímavý. Když se píše o HTP, je spotřeba na dálnici při plynu na podlaze 10litrů moc.
Když se píše o Mazdě je 10l/100km málo.
Řekl bych, že je tady někdo zaujatý! :-|

tomas
22. května • 9:38

aj ja som mal taký dojem, ale asi s tým jazdili divoko, výrobca uvádza menej

Oskar
21. května • 23:51

Mezi předníma sedadlama není konektor pro sluchátka ale pro přehrávač. Dáse bezproblému jezdit na pětku padesát a když budete jezdit bez velkýho řazení na okreskách podle předpisů v rozmezí od 50 do 100 hlavně na pětku tak je spotřeba šest litrů bez problému a při takovým stilu jízdy není zrychlení zase tak špatný. Deset litrů je maximum při dost brutální jízdě. Takhle žádná ženská jezdit nebude ta bude jezdit v rozmezí 6 až 7 litrů to je vyzkoušeno.Žadný fleky na palubní desce ani vrzání jsem nezaznamenal ani náchylnost na boční výtr jak třeba u renaultu scenic tady je to v pohodě.

majkicz
22. května • 9:04

No, na petku padesat, to uz mi prijde, ze ten motor nezvlada (mam 63kW verzi). Fleky taky nemam, na silnici sedi jak pribita a s lehkou nohou jezdi bez problemu za tovarni hodnoty.

robert
21. května • 14:23

Místy bych přivítal místo té vzletné poezie více faktických údajů. Dozvěděl jsem se, že spotřeba ve městě vyšla na 7,3 l/100 km. Mimo město 5,9 l/100 km, když se M2 šlape na krk vezme víc jak 10/100 . O "dálničním sprintu" autor napsal, že při 100km/h bere M2 6,5 l/100 (promiňte, ale to je spíš rychlost na kvalitní okresce, na dálnici tak nikdo nejezdí) a dálniční sprint končí po sto kilometrech se spotřebou 9,8 l/100 km(?) poté co přestala řidiče bavit a jel (zřejmě) na doraz. Těch 100km za 9,8l byla pouze rychlá jízda s využitím maxima motoru nebo jde o průměr s tou 100km/h?! Jaká je spotřeba při (autor bude asi překvapený) nejběžnějších 130km/h?
I když pominu tyhle nejasnosti, vychází mi z toho, že jeden z hlavních argumentů PR Mazdy pro M2 byl testem zpochybněn. Malé, lehké (ano), svižné auto (relativně ano) s nízkou spotřebou (zřejmě žádný zázrak...:-()

aaa
7. dubna • 23:06

no ehm, mne sa vidi ze to je postavene na zimnych, takze to tiez nieco spravilo

majkicz
22. května • 9:02

No ja uprimne nevim, kde s tim a co s tim autor delal, protoze na 10l jsem se nedostal, ani kdyz jsem se snazil jet jako prase. Momentalne mi dela celkova spotreba po 6tkm 7.2l/100km, pokud to vemu zhruba na km, tak cca. 3000km stravenych ve meste (Praha a jeji zacpy), 2000km stravenych na dalnicich (coz pri 160km/h si veme tolik, co jizdou po meste) a 1000km na okreskach (pri dodrzovani rychlostnich limitu umi jet za 5.5l/100km). Ja rozhodne nejezdim lehkou nohou a kdyz mam prilezitost, tak to auto protahnu, ten podvozek si o mezimestske klikate silnice mezi poli primo rika :). Kdyz to zhrnu a srovnam trikrat projetou stejnou trasu nejdrive hned po nakupu (7.6l), nekdy kolem 4tkm (7.3l) a ted naposled (6.9l) a jeste co jsem si precetl na zahranicnich forech (kde je prece jen majitelu vic), tak ta spotreba se ustali nekde kolem najetych 10tkm. Uvidime. Az tech 10tkm najedu, tak ji potom vemu a zkusim vyhnat do limitu a uvidime, jaka spotreba se ukaze...
Co me mrzi je fakt, ze si Mazda u Dvojky nechava docela tvrde priplatit za 1.4 diesel - tusim 54tkc - coz je naprosto absurdni palka a co mam informace o prodejich, tak byly prodany v CR zatim jen 2 (jedna v dubnu, druha ted v kvetnu).

drgi
22. května • 23:39

absurdne je kupit si mestske auto s dieslovym motorom.

majkicz
23. května • 9:26

Pokud nekdo denne dojizdi za praci treba 30km ci vice, tak nevidim jediny duvod, proc by to melo byt absurdni?

w
21. května • 19:33

mna vzdy fascinuje ako s tymi malickymi autickami s malymi motormi jazdia vsetci 'fantasticky' pod 7 litrov. s hondou civic r.v. 2000 (ano, ina trieda ako mazda2) jazdim okolo sest a co sa tyka kvality vypracovania je este stale na mile vzdialene 'modernym' autam

martan
21. května • 18:26

S vasim prispevkom naprosto suhlasim. Autor bol bud pri teste alebo pri pisani riadne zhuleny. Ked mu na okreskach vysla vyssia spotreba ako na dialnici.
No a tie trapne pokusy so svokrou, to je vyslovene ubohe. Dufam ze si precita tento clanok, aby vedela aky balast si vzala jej dcera :-D

tomas
21. května • 14:28

no ked to čítam má dojem že je to iba lahké a žere to viac jak HTP...a jaká je bezpečnosť tak lahkého auta?a ani spodný krit motora to nemá, celý je špinavý od blata

k22
21. května • 19:30

Má to 5 hvězd a 34 bodů, takže v bezpečnosti patří ke špicce ...B-]

tomas
21. května • 21:21

ano, ak ho šlahli o stenu. To je náraz asi s rovnakým autom. Rovnako lahkým autom.Auto je to krasnučke, ale na mna posobi trochu subtilne...

alambert
21. května • 13:36

snad nejhezci malej vuz co sem videl...

k22
21. května • 13:09

vyhrál Swiftík :-D, sedl mi prostě tak nějak lípB-]

olina
21. května • 10:53

nevadila vám pri teste konzola radiacej páky? o mazde2 som dosť uvažoval, ale ked som sa bol na nej previezť tak mi celý ten blok okolo radiacej páky nenormálne vadil, nechápem prečo tam vyrobili taký nádor, pritom nepatrím medzi najvyšších ľudí a nemal som si kam dať pravú nohu.

majkicz
22. května • 8:53

Ne, nevadila a nevadi, merim 177cm a nadmiru si toto reseni pochvaluji, spolu s loketni operkou je to skvely napad, kdyz jsem nedavno presednul do sluzebni Fiesty, pripadal jsem si jak autobusak (ta dlouha tyc radicky...). Navic mi naprosto vyhovuje, ze pri delsi jizde si mohu oprit o bok stredove konzole koleno a nemusim ji drzet porad vzprimenou..

Venda
21. května • 8:07

Zdravím a děkuji za test, přemýšlím o koupi. Nedá mi to ,abych nenapsal dvě připomínky k textu. Proč si pane Vašíčku kazíte jinak zajímavý text-test těmi stupidně stereotypními slovy o tchyních a ženských ručkách? Jestli že je vaše tchýně balast, je mi Vás líto. Ta moje je zajímavá žena.
Václav Šneberger

MickeyMon
21. května • 13:27

Ja ti chlope s radostou venujem moju svokru a pridam este 10 000 CK. :-D

legnaw
25. května • 12:52

ty mas desat tisic cestovnych kancelarii???:-O

elipsoid
21. května • 11:38

Mně tchýně celkem pobavila. Mnohem lepší než stereotypní narážky na policii pana Ondrášika.

Georga
21. května • 9:28

Souhlasím. Test je to pěkný, ale tý srandy za každou cenu je tam až dost.

J. Bárta
21. května • 9:34

Mně to přišlo úsměvné, je to sice auto mimo můj zájem, ale pro ten jazyk jsem nakonec test přečetl celý. Autorovi děkuji. J.

F
21. května • 10:06

Ja taky tak :-))

tempe
21. května • 8:11

Nás ale Tvá super tchýně vůbec ale vůbec nezajímá. :-))

Tomcat
21. května • 7:58

Jo a kdyby vyhráli válku němci, tak jezdíme VW. Nebo jezdíme? :-D:-D:-D

tonda
21. května • 13:06

Ne, jezdíme v HéTéPéB-]

můjkomentář
21. května • 6:24

Na malou Mazdu2 jsou jen samé pozitivní recenze,
o to víc se těším na Mazdu3 a zejména na novou modelovou řadu CX-5.
Jenom doufám že narozdíl od stávájící CX-7 do CX-5 vrazí
méně chastající benz. motor.

majkicz
22. května • 8:44

CX-7 dostane nekdy v zari novou 2.2 diesel s vykonem 180koniku B-] .
CX-5 bude primarne urcena pro Rusky trh, tak snad na Evropu nezanevrou...

Tomáš
21. května • 12:55

Zdravim, sám jsem Mazdu 2 koupil a musím říct, že z kvality provedení jsou dost zklamaný. Jednak na nerovnostech vrže palubní deska, dále na palubní desce jsou barevné odlišnosti - fleky. Tyto závady jsem reklamoval, ale servis je neuznal. Překvapení také nastalo, když jsem zjistil, že vnitřní plechy kolem dveří mají jiný odstín než venkovní lak, dle vyjádření Mazdy je to v pořádku.

demio
19. února • 9:50

tak načo si si ju kúpil?ty úbožiak mazda sa nedá konkurovat s yarisom mazda je priestrannejšia krajšia a lepšie vybaavenejšia

ivan
25. července • 22:20

netreba veriť tým tzv pozit recenziám vačšina je podplatených a zdaleka neodrážajú holú skutočnosť ako napr recenzia porovnávala Mazdu 2 so Subaru Justy,že Subaru Justy má príšernú hlasitosť motora hl pri vyšších rýchlostiach všetko tam vrzga plasty majú nizku kvalitu etct etc
Kupili sme Subaru Justy plasty jemne drnčia jedine pri hrubej nerovnosti
cesty tretej triedy Made in Slovakia motor ide tichúčko dobre akceleruje
vela miesta na sedenie etc manželka za 2 mesiace už nabehala vyše 5000 km a ja mám konečne pocit,že sedím v aute,ktoré je radosť šoferovať:-)

majkicz
22. května • 8:50

Kdy a kde jsi kupoval? (jak uz tu nekdo psal, nektere servisy/dealeri jeste stale nepochopili, ze jsou zivi ze zakaznika) Mne teda nevrze vubec nic (a to denne jezdim po prazskych kocicich hlavach), barevne odlisnosti na karoserii jsem take nezpozoroval (mam zelenou metlu) a fleky na palubce nemam (nesnazil ses ji cistit nejakym prasackym pripravkem??).
Jinak to, ze napsat dopis i s vyjadrenim dealera primo na reditelstvi, at uz tady do Prahy nebo rovnou na EU headquarter, vetsinou pomuze (znam pripad jak z Mazdy, tak z Fiatu i Mercedesu).

MickeyMon
21. května • 13:23

Vyjadrenie Mazdy je priamo od officialneho zastupenia alebo miestneho bomba servisu ?
Skus ineho dealera alebo ak vies nieco po nemecky / anglicky, tak skus priamo Mazdu alebo servis za hranicami. Mazda ma garanciu po celej EU. Lenivi bastardi z CR ti nepomozu. To iste plati o SR. Ak nesedi lak na aute, da sa to dokazat. (v DE TUV / Dekra ... - maju merace farieb a laku, ci to auto nahodou nespadlo z kaminou a pod.) Inak - brak 3-[

_Teddy_
22. května • 7:15

Suhlas. Problem je casto v mizernej servisnej sieti, kde si pojem "kvalita" vysvetluju po svojom. Poznam pripad chlapika, ktory kupil audinu za 2 melony, a v servise mu s bohorovnym pokojom tvrdili, ze vibracie volantu su "v norme, a nebrania uzivaniu vozidla" (!). Lenze chlapik si dal tu robotu, ze napisal priamo do automobilky, a poslal im aj prelozene vyjadrenie spominaneho servisu. Az potom zacala poriadna akcia: auto mu okamzite vymenili, a spominany "servis-boss" uz v danom servise nepracuje...

standa666
21. května • 8:05

cx7 neni pro strece co preferujou chrochtaka. mne na ni chybi, ze to nedelaji v automatu. cili sem asi taky strec :-D

w
21. května • 7:17

mazda je pre mazdu obrovsky uspech, ale na yaris nema. skoda, ze ako konkurenta yaris nik nespomenie

SStanley
23. září • 23:01

ahoj, dříve jsem měl yarika1.0 a byl super-prostě letadlo. Právě kupuji auto pro manželku a projížděl jsem si nového 1.0 i 1.3 a je to fakt bída to se musí zažít. Naopak nová mazda 2 1.3/85k je ve třídě aut do 300tis bez konkurence trochu se jí blíží fiesta, ale jinak nic. Už jsem zkoušel i30, astru3, colt, bravo, c3 i megána ale nic není tak živé jako 2ka. Chtěl jsem testnout polo1.4, protože jsem s ním byl také moc spokojený, ale po třetí neúspěšné návštěvě WV na to kašlu. Prej ať přijdu v BŘEZNU!?!, ani povozit nenechali.

demio
19. února • 9:47

ale vsak yaris ma omnoho menší obsah a nižšiu výbavu.

majkicz
22. května • 8:48

Opravdu na nej nema? V cem je Yaris lepsi? Kdyz pominu designovou stranku veci (kdy me se teda uzky vysoky Yaris nelibi, o interieru nemluve), tak mi neprijde lepsi ani podvozkove, natoz razenim (ktere je ve Dvojce naprosto presne, v Yarisu melo celkem velke vule a to mel najeto sotva 2tkm), mozna motor je na tom o krapanek lepe. Yaris je podle meho auto presne pro zeny, kdezto za volantem Mazdy2 si uziji i ridici, kteri si umi jizdu uzivat...

petr
24. května • 15:31

Užívat se dá s oběma, Yaris má verzi TSport s 1.8 DualVVTi 98kW a Mazda zase verzi GT 1.5 76kW. Jinak jsou to obě spíše nákupní tašky pro ženy.

majkicz
24. května • 15:48

Mno nevim, zda se da TSport srovnavat s M2 GT (GT je nestastne oznaceni pro modelove rady M2, co se prodavaji v CR - napr. v UK je k dostani 1.5 uz se SAP paketem, tempomatem a dalsima vychytavkama, ktere se k nam nejspis do M2 nedostanou). TSport ma navic sportovni sedacky, snizeny podvozek atd., spis bych ho posadil nad M2 GT, nicmene zase bude nize nez M2 MPS. Takze asi tak ;-)

Doporučujeme

Články odjinud