TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

27 komentářů

Roman
21. února • 12:04

Taky Kupuji Mazdu C X30 mě se líbí daleko lepší jak škoda karoq porovnal jsem aj jízdu a mazda o hodně lepší a ještě auto s turbem nechci kort dneska same 1l vyhnane turbem a po 60 000 km KO byl jsem toho svědkem takže atmosféra nejlepší.....

FAMIKSA
5. srpna • 22:25

Objednal jsem si Mazdu CX30 skyactive X, all drive, AT již v únoru. Do dnes na auto čekám. V průběhu čekání se objevilo hodně negativních názorů a kritiky X. před objednáním jsem si auto osobně odzkoušel a porovnal se Subaru, Toyotou, Jeepem. Nezdálo se mi špatné. Jenom mělo tvrdší podvozek. Teď doufám, že jako jeden z prvních testovatelů X nedopadnu moc špatně. Tedy tak špatně, jak předpokládá většina diskutujících.

Marťan
28. března • 23:47

Podle mě je celý Skyactiv-X jen marketing, je to celkem silná atmosféra, co žere, a notně předražená. Proč nezvolit obyčejnější verzi? Prostě atmosféra jedna jako druhá. Přidej objem nebo udělátko (Skyactiv-X) pro výkon, vždy zaplatíš benzinem. Pokud to nemá turbo, tak to rychlejš a za míň benzinu nepojede. Turbo má zase svý specifika, zvlášť u benzinu, že… Tohle auto jsem chtěl, ale za tu nekřesťanskou cenu ve čtyřkolce ne. Šel jsem jinam, motor mám slabší, spotřebu stejnou, nový auto je o cca 200K levnější, koncepce crossoveru podobná.

Wolfsteen
31. března • 9:06

A já Sky-X mám a jsem maximálně spokojen:-))

Radim
28. března • 10:50

No, mozna jako jediny z diskutujicich, mam toto auto doma. Mam na nem najeto 3,5 tis. takze stale jeste malo...nicmene nejake poznatky mam...neni to moje prvni mazda, ale nejsem ani zadny fanaticky zastance teto znacky...je mi jen sympaticka za to,ze se snazi delat veci trosku jinak...ale zpet k autu...ano, to cukani potvrzuji take, a je to asi jedina vec,ktera mi opravdu vadi...co se tyce podvozku..ja k tomu vyhrady nemam, vyhovuje mi..ani tvrdy ani mekky..pro me akorat..vnitrek a cele ovladani auta je na opravdu dobre urovni a clovek si na to zvykne opravdu rychle...spolehlivost motoru muzeme opravdu resit az treba za dva tri roky...ale nemyslim si,ze to bude nejaky velky pruser..jako treba tsi...a spotreba?..no jak jsem uz psal, neni moje prvni mazda...ale 4-ta, tak vim..ze se to ustali tak nekdy kolem 15tis km...tzn...napr..mazda 6 121kw benz zacatek na 7.5 na konci 6.2...mazda 3..na zacatku 7.8 po 20 tis..6.4..atd...takze soucasna CX 30 s prevahou dalnic a mesta,najetyma jen 3,5tis,predokolka manual, je 6.5 docela dobre..predpokladam pad nekde k 5.5.az 5.7...ale i 6.5 je na 180k benzin si myslim slusna spotreba...jo a jeste k tomu pocitu..ze tam neni tech 180 koni..myslim..ze je to prevazne tim..ze to auto je velice dobre odhlucnene a clovek ve 110 km za hodinu mysli..ze jede tak 60...tedy alespon tak to vnimam ja...treba v minule mazde 3 165k jsem pri 90 mel pocit..ze jedu tak 130...tady to je presne opacne...tot prispevek cloveka...ktery to auto vlastni...

ACE
26. března • 5:25

Je to tak 5-6 test s tímto motorem a poprvé co čtu tolik negativ, nějaké škubání, to se zatím nikdo nezmiňoval. Ach jo, aby se zase člověk jel radši projet sám, aby zjistil jak to je B-]

Kappo
26. března • 10:56

Skyactive-X som skusal a nepresvedcil. Nie ze by bol zly, ale v zasade som nespozoroval rozdiel v dynamike oproti Skyactive-G. Kultura chodu sa mi zdale tiez mierne horsia. Nakoniec som kupil Skyactive-G. Ten motor je podla mna skvely. Co sa tyka podvozku, s testom suhlasim, mohol by byt mäkší. Interiér je OK do 180cm, s tým tiež súhlasím. Na predvadzacke som testoval aj C-HR s hybridom, ten mi nesadol ani nahodou. Mozno tak re dochodcu. Na CX-30 mimo mesto urobim spotreby okolo 5,7 pri dynamickej jazde, menej fakt uz nepotrebujem.

ACE
26. března • 11:05

S G jsem se projel v M3 a jízda byla velmi příjemná. X ještě nebylo k mání, tak budu muset porovnat.

Julo
25. března • 19:13

Zmysel toho motora som nepochopil, možno tak ako zdroj problémov tak ako to už mazda predviedla. Podobne výkonné turba sú už viacmenej odchytane lepšia spotreba a dynamika ale toto.. Kolega je tiež betatester mazdy spotreba zatiaľ trasa do práce 7.7l, ta istá trasa 1.6ecoboost 6.8l, a 1.8Tdci 5.6 l, žiadnu výhodu nevidím

Shimi
25. března • 19:46

Žádná výhoda tam není a ani být nemůže, bude to stejný p*ůser jako Wankel.

Mirek
25. března • 22:40

Já tedy nevím co si o tomto motoru myslet, ale před asi půl rokem jsem viděl tento test a nepřišlo mi to až tak špatné. Dokonce i na "show Autosalon" ho chválili.
https://www.youtube.com/watch...
průměrná spotřeba při:
90 km/hod 3,7 l
140 km/hod 7,0 l
A pro představu s dvoumetrovým testerem, jaký je prostor a...
https://www.youtube.com/watch...

Vlk z Vlkohradu
25. března • 20:05

xD určitě!

JK
25. března • 18:39

Trojka je nádherná - bezkonkurenčně nejhezčí ve třídě - jak exteriér, tak interiér. Interiér mě baví hodně - evokuje staré 911ky ještě z dob předpatlacích. CX-30 je z venku divná. Ten plastový "podstavec" vypadá silně neesteticky. Motoru fandím, ale asi by to chtělo dát mu čas, aby ukázal co umí. Za mě Mazda palec nahoru, že hledá i jiné cesty než bezhlavě jen do zásuvky.

Tom
25. března • 18:49

Tak design je opravdu věc subjektivního vnímání. Mi teda trojka nepřijde žádný zázrak. A uvnitr jak o třídu menší dvojka.

Kankunen
25. března • 18:22

Skyactive x je nejméně povedená věc Mazdy od roku 2012. Žere a nejede. Moje 2,5 jede mnohem líp a při aktivní jízdě žere stejně. No a kdo kupuje Mazdu přece nechce být členem vláčků, které se táhnou jak smrad.

Joe Doe
26. března • 9:54

2.5 litrovy Sky benzin automat v M6 kombik. Dlhodoby priemer 6.5 litra.
2.0 litra manual v M3 - 5.3Nauc sa jazdit.

Kankunen
26. března • 16:05

Ok, dáme závody.

Pravda pravdoucí
25. března • 19:20

Nevím přesný poměr, ale 95-98% mazd v japonsku, je nafta. Proč by někdo nechtěl napodobit styl božského národa?

Paly
25. března • 18:09

S tymto novym dieslom na bezin by som počkal,ešte nie je overena spoľahlivosť v praxi.Nech skušaju iní testovači.Asi o 2 roky po 10 miliónoch odjazdenych km už budú mať všetky muchy vychytane.

petr r. (petrumr)
25. března • 18:32

že by každý vzpomenul ten mazdí diesel? taky ho vychvalovali všichni do nebes a potom majitelé zjistili opak.
čekám, až někdo zmíní toyotu C-HR a ten jejich hybrid.

ijon
26. března • 7:31

Co je problematické na toyotím hybridu, nepočítám-li specifické vlastnosti e-CVT?

petr r. (petrumr)
26. března • 15:16

já jsem něco psal o problémech? Já sem zminoval, až někdo napíše, že toyota dělá auta bez turba, která mají poloviční spotřebu než tenhle bazmek, kde se v kompresoru bude přepalovat olej.

Vlk z Vlkohradu
25. března • 18:01

A jéje, článek o Mazdě, to tu dříve nebo později můžeme očekávat uživatele s nickem "Neřeknu", který zde vyzvrací pár odkazů na Youtube a různá webová fóra, a ublíženě vyplodí (zkopíruje) nějaký svůj canc, na který je škoda reagovat.

VladaS75
25. března • 19:59

tak to sedí, za chvíli se Marian objeví a bude plivat hromy blesky :-D:-D:-D a svoje konspirační moudra :-D:-D:-D

verny
25. března • 17:38

Díky za první reálný test pokrokového motoru se skvělou spotřebou bohužel jen na papíře. ze Skyactive X mám zatím rozporuplný dojem ze zkušební jízdy a test to jen potvrdil. To samé podvozek, všichni básní jak to Mazda umí skvěle naladit komfort/agilita, ale i mě při zkušební jízdě na horším povrchu komfort trochu chyběl. Možná jsem ale čekal moc. Ještě jedné pro mě podstatné chybičky jsem si všimnul - mizerná sedadla - úzká s krátkým sedákem jak pro malé útlé japonečky. Na to jak velkou reklamu tomu Mazda dává, tak za mě zklamání.

jonyst
25. března • 17:38

6 bodů? To se málokdy vidí. Tak to je podle testu celkem špatné auto. Rekordně špatné.
Jenže tomu nechci věřit...

verny
25. března • 17:41

Svez se a uvěříš. Já měl z jízdy a spotřeby na počítači za 20 km podobné pocity. Když toto auto tak se základním benzínem 90 Kw a manuálem a na menších kolech.

Doporučujeme

Články odjinud