Test Mazda 6 CD Combi: komfortní a promyšlená

47 komentářů

Michal Kolář
16. ledna • 17:57

Zajímavé, jak nová auta testujete s maxi výbavou, kterou si nikdo nekoupí, aby vypadaly co nejlíp, i když ani to jim často nepomůže. Tuto Mazdu, která je v nejhorší výbavě je ve skutečnosti téměř nemožné sehnat. Většinou je ve střední naprosto dostatečné palbě - autoklima, všechna okna v el., loketka, kožený paket. Mazda 6 1. generace je velmi praktická, spolehlivá, perfektně jezdící a i po 10 a více letech stále moc pěkné auto ! Kam se na ni většina dnešní rádoby moderní konkurence hrabe!

baramíro
27. ledna • 18:57

To, že vykonovo slabší diesel má rovnaký (dispozičný) krútiaci moment pri 2000ot/min ako výkonnejšia verzia môže byť v poriadku. To, že inštalovaný výkon u silnejšej verzie je výšší sa dá dobre pochopiť pri porovnávaní trakčných charakteristík oboch motorov v celom pracovnom rozmedzí otáčok. Dispozičný moment silnejšej verzie smerom k vyšším otáčkam ide po vyšších hodnotách..]

tomm1k
27. května • 10:11

Mám již tři roky mazdu6, 2007, dvoulitr 105Kw naftu šestikvalt,plná palba,webasto s dálkou(+hodiny),... ( předtím : mazda 3, mondeo, passat, firemní ochcavia II), mám s čím srovnávat, a mohu s klidem říct že spokojenější jsem s jiným autem nebyl. Mám najeto 185tis., jezdím opravdu hodně, auto nešetřím (slouží mě, ne já jemu), řadím se mezi svižnější řidiče (namachrované husté týpky v zakouřených Tdíčkách vidím pouze ve zpětném zrcátku), a můžu říct že jen jezdím, tankuju naftu a měním olej (obrazně - pro hnidopichy).Možná jsem měl štěstí na kus, ale po zkušenostech s trapným koncernem teď opravdu jen jezdím a jezdím.Navíc je to svezení opravdu jinde než je passat (ochcavia je naprosto jízdně tupé a neporovnatelné auto).
A pro barvoslepé či mozkově slabé jedince - podsvícení přístrojů včetně ovladaču a pod. je samozdřejmě červené (a regulovatelné).Pro odborníka coviděl auto zřejmě jen na svém čínském monitoru a píše že je oranžové, a tupě se hádá mám jednoduchou radu ...chlapečku, popros maminku ať ti koupí kilo pomerančů, a než ho doma kolektivně sníte, sedni si a pozoruj oranžovou barvičku :-)
Asi tak.

jiri muller
1. listopadu • 10:32

mam v umyslu zakoupit mazdu 6 r.v. 2006-7, v nafte jen nevim ci vybrat motor o 89kw ci 100kw ci 105kw..muze nekdo poradit dekuji Jirka

Dom
4. dubna • 20:02

Popis těch dieselů taky nebude v pořádku... nevím jak to u nich je, ale vím jistě, že dva motory s rozdílným výkonem ve stejných otáčkách nebudou mít stejný točivý moment při stejných otáčkách, odporovalo by to vzorečku...

Composite
4. dubna • 10:29

je to síce mazda, ale aj tak je cena vysoká
Dal by som zaň max. 5 000 €, čo je asi 132 500 KČ (1€:26,5 CZ)

.
31. března • 10:17

"Všechny motory, bloky i válce, byly odlévány do písku technologií Cosworth, ty zážehové mají dva vačkové hřídele hnané řetězy, vznětové pak jediný hřídel s pohonem ozubeným řetězem." - Jak by asi vypadal ozubený řetěz? :-DAsi má být "...ozubeným řemenem", že?

david
30. října • 21:30

přečti si to ještě jednou

Composite
4. dubna • 10:35

je tam reťaz a nie remeň

Sedvo
4. dubna • 11:49

Nafta používá řemen!!! Sám jsem ho měnil i s hydraulickým napínákem. Až nový motor 2.2 MZR-CD používá řetěz, ale ten je použit jenom v nové Mazdě 6, nové Mazdě 3 a taky CX-7.

Composite
5. dubna • 14:44

ja som to vyvodil z preklepu, tak potom, ak je tam remeň, tak neviem čo tým autor chcel povedať.ja som za benzíny od 1.8 a tam kvalitnejšie značky majú už len reťaz

Jiří Duchoň
31. března • 14:15

Dobrý den, děkuji, ano, zážehové motory jsou obhospodařovávány řetězy, nafťáky pak ozubeným "řemenem". Nechápu to, tento "překlep" se mi stává skoro pokaždé... Hned to opravím.

Rhino
31. března • 13:13

Ja bych se take pozastavil nad tim odlevanim do pisku. Nemohu uverit tomu, ze by to tak opravdu delali. Pro kazdy blok motoru zvlast piskovou formu? To predse neni nic pro seriovou vyrobu. Nemam to overene, ale opravdu pochybuju ze je to tak...

Composite
4. dubna • 10:36

pieskovanie sa používa aj vo veľkosériovej výrobe, a dnes aj v hromadnej, ak máš potrebné technologie, je to veľmi rýchle a účinné, presne a dokonca lacnejšie, samozrejme ak máš technologie.
Jeden stroj spraví všetko a ty len prenesieš formu a odleješ

martan1981
31. března • 17:31

Mozno sa ti to nezda, ale je to tak. Odlievaju sa napriklad vo firme Rautenbach v Ziari nad Hronom. Konkretne bloky pre VW a Audi. Vacsinou 6 a 8 valce. Najskor sa odlievaju pieskove formy a do tych sa po vychladnuti nalieva tekuty hlinik. Potom staci pieskovu formu porozbijat, vyfukat a vycistit a je to :-D

Čičo
30. dubna • 20:59

Rautenbach sa už nejaký ten piatok volá Nemak. A bloky sa tam neodlievajú ani náhodou. Odlievajú sa tam hlavy (maximálne pre 6-valce). Do kokiíl. S pieskovými jadrami (ktoré vytvoria sacie, výfukové, olejové a vodné kanály). A ani tie jadrá sa neodlievajú...

Rhino
31. března • 21:49

No u 6 a 8 valcu bych to jeste uveril, tech se nedela az takove mnozstvi, a je levnejsi udelat jeden pomerne komplikovanej dverenej model bloku a pak levne (i kdyz ne rychle) vzdycky piskovou formu pro kazdej odlitek. I kdyz pri tom rozmeru odlitku uz je problem udrzet formu neporusenou, pri hydrostatickem tlaku kovu.Ale lejt tisice 4-valcovych bloku denne do pisku? Pri tech poctech se jim snad uz oplati udelat nakou tu kokilu, ktera vydrzi trochu vic nez 1 odlitek. Krom toho, odlitek do pisku je dost drsny, to bys na neopracovanem povrchu zjistil. A mimochodem, to bych opravdu rad vedel, jak se "odlevaji" piskove formy. Ty se snad pechuji, ne? Alespon za mych casu to tak bylo. I kdyz pravda je, ze uz je to nakej patek, co sem tu strojarinu studoval...

Pavel Ryba
30. března • 12:44

- Při letmém čtení sem našel cca tři překlepy...
- podsvícení mají Mazdy 6 oranžové (ne červené) :-)Tento typ auta podrobně znám, pro případného kupce to nebyl důkladný test - kde jsou například informace o stavu motoru (kromě toho že jede a točí :)) ), náprav (jenom tlumiče)...hezký začátek, ale horkou nití psaný článek... škoda..

Permon
31. března • 11:55

V testu se primo pise ulozeni naprav ani rizeni nevykazuji vuli! Co bys sis jeste proboha predstavoval?

Radek Ondrášík
30. března • 14:44

Stav motoru člověk zjistít jak? Rozebere, změří vůle, házivost apod? Nebo jak schcete popsat motor. Prostě buď jede nebo ne....

Rhino
30. března • 15:18

Kuprikladu takove zmereni kompresnich tlaku vam napovi, v jakem stavu jsou spalovaci prostory, zejmena valce a pistni krouzky...

Rocky
30. března • 21:29

Chodim sem vacsinou ako nezaujaty pozorovatel, ale velmi ma zarazilo spravanie miestnych redaktorov k diskutujucim....Zaujimavy sposob:-/

Radek Ondrášík
30. března • 21:55

Ani jeden redaktor se v teto diskusi neobjevil. Mate nejaky fantas?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
KK
30. března • 22:10

On taky nepíše o této diskuzi.

Radek Ondrášík
30. března • 22:16

Mát spolu nějakou horkou linku, že hovoříte za něj?

KK
30. března • 22:34

Ne, jen dovedu číst. Tak zkuste vychladnout, protože tu zase začíná úřadovat Vaše arogance, která stojí na velmi vratkých základech.

Rocky
31. března • 9:10

Suhlasim s Vami a dakujem za za vysvetlenie...

Radek Ondrášík
31. března • 20:49

Takže koukám opravdu horká linka CZ-SK. Ještě že máte za sebe náhradníka co?

rohYpnol
30. března • 14:56

Nevím ale podle mě vykazuje motor určité provozní vlastnosti. Jak drží otáčny při neutrálu, hlučnost, vibrace a další projevy jako je kouřivost, ochota vytáčet se apod. Jelikož testujou páni novináři odborníci, pak by mohli mít také porovnání s novým vozem, ne?
Mě teda v testu docela schází fotografie náchylných částí vozu na korozi. Konkrétně M6 je tím proslulá, tak bych se rád podíval, jak vypadá po 200 tis. km... Ale to se musí i hřbet ohnout a to se ani Ivánkovi nechtělo.

marek
30. března • 17:08

No ta koroze by mě osobně také u té M6 zajímala.

Haf
29. září • 19:58

Ohledně koroze: Vlastním nyní Mazdu 6 r.v. 2006 najeto 161000 km a nad zadním blatníkem už vidím náznak rzi. Ještě není vidět skrz, ale už "bobtná". Takže Mazda tomu moc nedala, co se týče ochrany před korozí, když už po ca 5-ti letech začíná reznout.

Radek Ondrášík
30. března • 15:16

Kdo chce psa bit, hul si vzdycky najde. Lidi jako vy by pindali i kdyby tam bylo vse z vyse uvedenho. Zase by jim vadilo, ze nezmerili na setinu presne kotouce, pak zase a pak zase.

rohYpnol
31. března • 20:24

Já jen reagoval na vaše slova: "...Stav motoru člověk zjistít jak? Rozebere, změří vůle, házivost apod? Nebo jak schcete popsat motor...." Já si nikde nestěžoval. Tak opravdu nevím co tady prudíte. Vyjádřil jsem se velmi slušně, co mě tady scházelo a co by podle mě recenze povýšilo - fotografie spodku vozu... Tak si strčte prst do zadku a zamyslete se sám nad sebou, než sem zase něco napíšete B-]

Pavel Ryba
30. března • 17:32

nejsem z těch čtenářů co tu pořád "pindá" :-D
Ale opravdu některé info o motoru se hodí (rozumné detaily)... Stačí když článek (technika) bude napsán ve stylu kontroly při koupi v autobazaru a budeme mít všichni radost...Věty typu "motor jde za plynem" nemají moc velkou stavu-vypovídající hodnotu ;-)Ad. palubka: jsou tam žárovky s oranžovou krytkou. Barvocit mám dobrej, červená vypadá jinak :D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Permon
31. března • 11:57

Podsviceni je cervene, opakuji to podruhe! 10 z 10 ocnich lekaru rekne, ze je cervene. Oranzovy je pomeranc nikoliv jahoda, pokud to nevis....

Pavel Ryba
1. dubna • 10:02

nevím kde se na tu palubku díváš, ale standartem před F/L bylo oranžové podsvícení. Oražnová má v optickém spektru opravdu blízko k červené. Tady sem ti našel jednu fotku: http://www.volny.cz/pryba/mazda/m1.gif :-) Nejlépe to poznáš, když rovnou s tím podvícením otevřeš dveře - rosvítí se ti "ČERVENÁ" ikonka otevřených dveří ;-)

ITTI
30. března • 14:38

Pak by mne zajímalo, jak vypadá červená barva...rozhodně má podsvícení blíž k červené než k oranžové, barvocit jsem si dal minulý týden u očního.:-)

Rhino
30. března • 15:24

Ja se nechci hadat, ale na o par let mladsim voze kterym sem jezdil ja bylo podsviceni opravdu spis oranzove. Popsal bych tu farbu jako syte oranzovou. Ovsem na skousenem voze se snad mohlo za tech 200tisic km na diody (nebo sou tam zarovky?) nachytat neco prachu, a pak to muze nabrat spis cerveny nadech...

Permon
31. března • 11:52

Podsviceni je cervene! Konec diskuze. Nech si vysetrit zrak.

truba
30. března • 10:27

to uz je fakt ubohe s testami na autorevue.cz...uz take auto.cz alebo autoweb.cz je na mile vzdialene od vas..mali by ste sa zamysliet nad sebou,lebo upadok kvality je ozaj katastrofalny

ITTI
30. března • 14:34

jj, už je to tu, jako dlouhá léta na špičkových zahraničních autařských webech, jako:
http://auto.server.sk/
nebo
http://www.auto.sk/ aj....
Vždy mne nekonečně fascinují lidé, kteří řeší co jinde a neřeší co doma.BTW:diskuse na uvedených jsou tak "bohaté" , výlučně nečesky, resp. zpravidla ticho po pěšině...tam se nediskutuje ani slovensky, natož česky. Chtělo by to už studii mentality národa.
Zkus napsat něco k té M6. Já k ní psal loni, letos necítím potřebu. Jenom to jezdí, nic víc.B-]

trein
23. listopadu • 22:37

ehmm...on chváli české weby a nie slovenské...typický komplexák - niekto ťa skritizuje a ty to hneď zazdíš národnosťou...fakt úbohé...

truba
30. března • 16:05

no ja si môžem písať čo len chcem a kde chcem..a to že kritizujem,je moja osobná vec..a kto nevidi ,že už dlhší čas tu nebol test,ktorý sa fakt s radosťou dal čítať,tak ten je slepý

Rhino
30. března • 9:31

Mel sem tu cest jezdit asi pul roku s M6/liftback, pridam par svych postrehu:
Predni sedadla maji dost nesikovne reseny operky, posunuty nejak daleko dozadu, a nedaji se lepe nastavit (jenom vyskove).Pisete ze vyhled je velmi dobry, no ja subjektivne nemel ten dojem. Co mi velice vadilo byly dratky topeni na zadnym sklu, priserne deformovali vyhled vzad! Testovany vuz byl ovsem kombik, takze to tam zrejme nevadilo, ten nema zadni okno tak sklonene...Jo, a jeste jedna vec ktera mne pekne vytacela: ty kruhove vydechy ventilace! Neda se na nich nijak ovladat intenzita proudeni. Jsou tam jednom dve nebo tri spojene klapky, ktere se naklapi a otaci, ale nikde nemuzete nastavit jakou intenzinou vzduch proudi. Jedine pri velice sklonenych klapkach se to priskrti. Jeste k podvozku: pisete ze byl laden komfortne, tak to ja mam presne opacne skusenosti. Vuz na kterem sem jezdil mel pruzeni spris tvrde, sportovni. Nenaklanel se skoro vubec, ale stopu drzel krasne. K tomu zaveseni kol: M6 na ktere sem jezdil byla z roku ~2005, a vepredu mela zdvojene pricne ramena, to sem si naprosto jist. Byl sem prekvapenej pri vymene kol, cekal sem tam levnejsi mcpherson...

Michal Kolář
16. ledna • 18:06

No, Když ti nevoní Mazda 6 tak si kup Ochcávku nebo Renaulta budeš jistě spokojenější :-P. Já mám kombíka a výhled je naprosto v pohodě všemi směry a sedačky jakbysmet. Pokud tedy nejsi 170 centimtrový trpaslík !

Composite
4. dubna • 10:33

M6 má podvozok športovo ladený
avenssis má komfortne

majkicz
30. března • 10:07

McPherson je pro Bcka :-D...nene, sranda. Mazda6 ma vpredu pomocny ram, na kterem je dvojita lichobeznikova predni naprava, vzadu je pak multilink s asymetricky ulozenymi pruzinami a tlumici. Dumyslne (a celkem i narocne) reseni, ktere ale propujcuje vozu spickovou neutralnost, zejmena pak v zatackach.

Doporučujeme

Články odjinud