Test Mazda 6 2,5 MZR: vrchol řidičské střední

Mate chybu v otackach maximalniho momentu 14.000 A ted rozdil ve zrychleni udavanem a namerenem mi prijde hodne velky8,3s vs 10,7s ....

SE Xperia Neo V | Kia Magentis 2,7 V6, Hyundai Genesis coupe 3,8

Odpovědět  |   | 
Tomáš B  |  05. 06. 2008 08:52

Sakra 10,7 a 8,3 mi teda taky příjde jako hodně velký rozdíl....Neměřili jste to do kopce

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  05. 06. 2008 08:58

Holt to nejelo :)

Odpovědět  |   | 
Permon  |  05. 06. 2008 09:52

Holt ma nekdo leve ruky... i nohy. A potom je z toho 10.7s u 170konoveho auta o vaze 1400kg. Od kdy delaji testy na autorevue cerstvi absolventi autoskoly?

Odpovědět  |   | 
mackie  |  05. 06. 2008 16:34

A kolik to mělo najeto, nebyl motor ještě "syrový"?

Odpovědět  |   | 
kewlarsiet  |  06. 06. 2008 06:45

Holt opät slaby test ze?

Odpovědět  |   | 
ACE  |  06. 06. 2008 08:54

Zrychlení jak moje stará 1,3? To je teda bída.

Odpovědět  |   | 
puck  |  05. 06. 2008 09:21

to zryuchlenie je fakt nejake divne... podobny cas mam namerany aj s lagunou 1.6kou niekde v tom merani musi byt chyba

Odpovědět  |   | 
rockblock  |  05. 06. 2008 09:54

10.8s mam s 115konovym 2.0 TDCi v Mondeu
kde sa stala chyba?

Odpovědět  |   | 
Arnie J  |  05. 06. 2008 10:47

Nebyl to nakonec dvoulitr? Všechny naměřené hodnoty by ukazovaly na něj.

Odpovědět  |   | 
Permon  |  05. 06. 2008 10:49

nene, to byla 1.8i!

Odpovědět  |   | 
puck  |  05. 06. 2008 10:51

no ved... 115 a laguna ma 112 cize to je identicke vysledky, a ta mazda so 170 mi do toho nesadne

Odpovědět  |   | 
Pavel R.  |  05. 06. 2008 09:19

Shodou okolností jsem včera obsoloval testovací jízdu s Mazdou 6 ve verzi kombi s dieslovým motorem. Vytknout bych rozhodně měl co. Naprosto nepřesné řazení, zejména do trojky. Spojkový pedál, který bere prudce a nezvykle vysoko. Motor s nepříjemným zvukem a chrčením v různých otočkách. Na můj bvkus zbytečně hlučný. Hluk vzadu musí být snad trochu moc nad vkus každého. Celkově velké zklamání a odstoupení od úmyslu zakoupit. Navíc malý volant v trochu divné pozici, nepříjemné plasty, ale hlavně ten šílený zvuk a hluk motoru. Tohle fakt ne.

Odpovědět  |   | 
JP  |  05. 06. 2008 09:33

Aj tie pruznosti su cele nejake divne a 2x za sebou 5ka a z 80-120 je 5ka 11s a potom 5ka 25s to co?

Odpovědět  |   | 
Permon  |  05. 06. 2008 09:41

A v kterem autobazaru jsi testoval tu Mazdu 626 r.v. 1983? Taky si to zajdu testnout Ale vazne. S cim tu M6 srovnavas? Nepresne razeni? V Mazde6? Mas poruchy motoriky? Jestli ma M6 nepresne razeni, tak nevim jak bys popsal razeni napr. v Renaultech, nebo Peugeotech. Maly volant...? Ahaa, uz vim, tys M6 srovnaval s autobusem. Aaaha. Vim, ze v autobuse nemaji vyskove a podelne nastaveni volantu, ale M6 ho ma. Tak to priste pouzij, az budes zase hodnotit umisteni volantu

Odpovědět  |   | 
Pavel R.  |  05. 06. 2008 09:48

Nesrovnávám s Renaulty. Jezdím dvěma auty Toyota Avensis a Honda Accord. Nejvíce s Avensisem a bohužel, ikdyž tohle auto je na trhu nějakých +- 6 let, tak zázračná nová mazda 6 na něj nemá.

Odpovědět  |   | 
Permon  |  05. 06. 2008 09:57

Nastesti jsi sam, kdo si mysli, ze je Avensis lepsi. A v cem ze jsou ty silne stranky Avensisu oproti M6?
V M6 jsem jel a cetl nespocet testu (i srovnavacich) a vsude se nejak "podivne" shoduji, ze je M6 ve sve kategorii spicka... a nejak jsem zatim nikde necetl, ze by mela podivny maly volant, ani ze by byla M6 hlucna (spise naopak).

Odpovědět  |   | 
Milan  |  05. 06. 2008 10:07

Vsechny kombi verze jsou vzadu trochu hlučnější, než sedany - větší prostor dělá svoje

Odpovědět  |   | 
Pavel R.  |  05. 06. 2008 10:12

Nevím, novinář si po rautu může psát co chce. Lepší je se ale svézt sám. Možná má ten motor lepší výkon atd. Poslouchat se ale nedá. Najezdím zhruba 40 tisíc km ročně a je mi celkem jedno, jestli má motor o půl vteřiny větší zrychlení na 100, ale chci mít komfort a ten mi Mazda nabízí menší. Samozřejmě, jestli někdo sedá do Mazdy z Renaultu, Pažouta je to nesrovnatelné. Sedám-li ale do toho ze 4 roky starýho avensise, pak je to krok zpět. Navíc vezmu-li v úvahu, že nová Mazda 6 je novější typ, protože Avensis se vyrábí okolo 6-ti let. Pak zde nevidím ani pokrok kupředu. Je to samozřejmě subjektivní dojem, nehodnotím tabulkové hodnoty. hodnotím pouze to, jak pohodlně se auto ovládá, ať již pedály, volant, řadící páka, jaké jsou sedačky, okolí řidiče, hluk v autě a pak je to prostě pro mě nekoupitelné auto. Ano, jel jsem ze zvědavosti v Renaultu a při 90 km/h jsem neslyšel ani rádio ani spolujezdce, ale to je přeci jen značka, která se nedá srovnávat se značkami, jakými jsou Mazda, Honda, Toyota a další.

Odpovědět  |   | 
Permon  |  05. 06. 2008 10:17

Proste ses starej paprda, co preferuje nevyraznou, klidnou Toyotu. Tot vse. Ale to neznamena, ze Mazda6 je spatne auto. M6 je proste auto orientovane na ridice, na zazitek z jizdym, to ja ocenim. Avsak to neni nic pro Tebe, jak jsem pochopil. A co se tyka Renaultu, pokud vim, tak nova Laguna je vyjimecne ticha a kultiovovana. Presne auto pro Tebe! Jdi ji vyzkouset, myslim, ze to je auto, ktere hledas!

Odpovědět  |   | 
Pavel R.  |  05. 06. 2008 10:26

Renaulta bych neřadil mezi auta No 20 už mi není, takže v tom bude asi problém. Pravdou je, že když jsem měl ve 20-ti Hondu Civica, tak mi taky přišlo být zajímavé, jak motor řve. Říkal jsem tomu, že je sportovně laděnej. Popravdě na pojížďky na nákup je to dobrý. Ale na dlouhý tratě mám radši, když mě nebolí uši a slyším dobře rádio. Mazda by mě fakt srala, už jen pro, že zní, jak porouchaná.

Odpovědět  |   | 
Arnie J  |  05. 06. 2008 10:33

Máš pravdu, nová Laguna s 1.9 dCi 150k a automatem je sen řidiče, který požaduje komfortní přesun z místa na místo. Už z venku mi ten chrochták přišel podezřele tichý a vevnitř není slyšet skoro vůbec.

K té Mazdě ... nevím co s ní bylo, ale už minulá Mazda 6 byla lepší než Avensis a nová je ještě o něco (málo :) ) lepší. Ale tak každému co jeho jest, že ano.

Odpovědět  |   | 
matuS  |  08. 06. 2008 20:54

tak zhodou okolnosti som v priebehu jednej hodiny jazdil aj s avensisom d4d 150k aj z mazdou 6 (predchodzia verzia) 2.0 mzrxxx (nejaky cca 140k naftak) a avensis bol lepsie auto.
oba boli kombiky, avensis neporovnatelne tichsi (dokonca tichsi ako C-220cdi t-modell - tiez predch.verzia) a kludnejsi na ceste.
V mazde sa lepsie radilo, a nemala tak dlhu drahu spojky ako avensis, ale inak sa mi v nicom nezdala lepsia.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  05. 06. 2008 11:09

Ano, novináři jsou uplacení a Pavel R. má jediný správný názor. Upřímně řečeno, něco tak tragického v ohledu na komfort, jako je Avensis se hledá jen těžko. Nepříjemné sedačky, hluk, podvozek apod. je vše, jenom ne komfortním.

Když budu chtít mluvit ve střední třídě o komfortu, tak se podívám na C5, přípandě tu Lagunu, případně P407. Jsou to auta pro komfort, na úkor sportovních ambicí.

Odpovědět  |   | 
Lubos1  |  05. 06. 2008 14:57

Ale no tak...hluk v Avensise? Podvozok? So sedadlami sa da suhlasit, ale s ostatnymi vecami tazko.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  05. 06. 2008 15:22

No vidíte, pro mne je avensis nekomfortní auto vůči některým vyloženě komfortním vozům. Pro někoho je to jinak. A kdo má pravdu?

Odpovědět  |   | 
Lubos1  |  05. 06. 2008 17:04

Kazdy tu svoju, samozrejme. Ale aj tak, hluk je objektivne meratelna velicina a ten je aj podla testov aj merani v Avensise na nizkej urovni. Avensis je vyborne odhlucneny od motora, podvozku, aerodyn. hluku.
Subjektivne - podvozok Avensisu je celkom OK, trochu sa naklana, ale stopu drzi bez problemov. Na nerovnostiach neodskakuje, skor ich slusne tlmi. Nazvat podovozok inak ako komfortny sa mi nezda spravne, ale toto je vazne vec nazoru.
Co je trochu sok, ked clovek presadne z ineho auta do Avensisu a zarazi ho vysoky posed sedadla. Trvalo mi to par dni, kym som si zvykol, teraz je to OK a nevadi mi to. Inak sedadla ako take nie su zle, skor patria k tym lepsim.

Odpovědět  |   | 
kewlarsiet  |  06. 06. 2008 06:44

Zakaznik. Pretoze je len na nom, pre ake auto sa rozhodne.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  06. 06. 2008 09:04

Radku jasne, nejlepsi je Laguna a hlavne ta tvoje, co ?
Neni ti to uz trapny ?

Odpovědět  |   | 
tempe  |  05. 06. 2008 22:46

Nemůžeš srovnávat Toyotu a Mazdu.Toyota je pro nevýrazné a nutné lidi,kdežto Mazda je pro lidi,které baví žít Jinak měl jsem služební Avensis a dostal jsem Mazdu 6 a ten rozdíl je tam znatelný.jsem preferentem japonských auto,ale Mazda je prostě lepší,zajímavější než Toyota.Ta je v podstatě z japonské "čtyřky "nejnudnější.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  06. 06. 2008 09:03

Jen podle auta skatulkovat lidi nelze. Ja treba pul roku jezdim v avensisu a jsem nevyrazny a nudny ? Pri me povaze si to rozhodne nemyslim. Avensis je konzervativni az nudny designem, to uznavam, ale spousta lidi presne tohle hleda. Mazda 6 ma sportovni design a presne tohle spousta lidi hleda. Neni tezke pochopit co tim chci rict. Kazdemu co jeho jest.

Odpovědět  |   | 
jaj  |  01. 09. 2008 12:40

mazda má športový podovzok pre športovú jazdu, avensis je pre starúšov lebo má mäkký komfortný podvozok pre kľudovú jazdu ;)
Takže neviem čo tu stále zrovnávaš?
Ty porovnávaš cesťák na galuskach a horský bike s 2,3" kolesami ;)
S benzínovu mazdou, či dieselovou nebol nejaký problém s hlukom ;) to niesu traktory TDDi od fordu :D

Odpovědět  |   | 
Pavel R.  |  05. 06. 2008 09:51

A ještě k volantu. Sama Mazda se chlubí, jak jej hodila do jiné polohy pro osvěžující jízdu. No já z toho osvěženej nebyl

Odpovědět  |   | 
Tomáš B  |  05. 06. 2008 09:46

A proč zkoušíš takovýhle době auto s dieselem?

Odpovědět  |   | 
Permon  |  05. 06. 2008 10:00

Asi je jeden z tech, co se domniva, ze ho investice do dieselu vyjde levneji Takovych lidi je hodne.... nejak proste nedokazou vzit do ruky kalkulator a zacit pocitat, a tak nam vsem nici zdravi karcinogennimi zplodinami z dieselu. jen pro jejich pocit, ze "uspori".

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  05. 06. 2008 10:06

A co když je pracháč, tak si chce dopřád naftu? Třeba se mu líbí charakteristika naftového motoru. Stejně jako v době levné nafty si lidi kupovali velké benzíny, tak jsou lidé, kteří si koupí naftu.

Navíc těch pár korun navíc za palivo stále při solidním nájezdu vyjde provozně levněji.

Odpovědět  |   | 
Tomáš B  |  05. 06. 2008 10:12

Kápnul si na to, asi je pracháč
BTW: co ten tvůj slíbený test

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  05. 06. 2008 10:37

To bude test na rozloucenou :)

Odpovědět  |   | 
Tomáš B  |  05. 06. 2008 10:52

Jsem myslel, že sis to rozmyslel A to bude kdy?

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  05. 06. 2008 10:57

za 25 dnů

Odpovědět  |   | 
TECH  |  05. 06. 2008 12:51

A co budeš testovat??

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  05. 06. 2008 13:10

Udělám nějaké chuťovky na závěr pro fanoušky určitých značek. Takže si to můžeš domyslet :)

Odpovědět  |   | 
puck  |  05. 06. 2008 13:52

hondaaaaa

Odpovědět  |   | 
jaj  |  01. 09. 2008 12:48

a čo tak ked má naftu za 34, resp. 28 sk ;) žiadny šrot, ale pekne z rafinerky slovnaft ;), na benzínkach je za 43 sk ;)

Odpovědět  |   | 
Permon  |  05. 06. 2008 10:47

Ja nemluvim o par korunach za naftu. Ja mluvim o tom, ze naftove verze stoji pri porizeni auta vetsinou o 30-50 tis vice. (jedine diesly, co se vyplati jsou asi BMW, pokud vim, tak jejich diesely jsou za podobne ceny jako jejich benzinove ekvivalenty).Jen malokdo tohle zaradi do ekonomicke kalkulace pri zvazovani benzin vs. diesel. To ani nemlvim o tom, ze common rail motory (nova, slozita, technologie) jsou poruchovejsi nez benzinove, maji turba.... proste potencionalne jsou problemove, tzn. drazsi.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  05. 06. 2008 11:08

Tak u Mazdy je příplatek za naftu 20tis. Kč a obdobně je to u většiny konkurentů ve střední třídě. Pokud budu jezdit v kombinaci s naftou za 6,5 a dvoulitrem za 8, tak na 100 km ušetřím baj voko 40-50 Kč. Tak těch 20tis. se mi čistě na spotčřebě vrátí za nějakých 40-50tkm. To je např. o něco méně, než najedu za rok. Takže čistě tato investice navíc by se mi vrátila za nějakých 9-10 měsíců. Pokud plánuji mít auto měsíců 36, tak na tom autě ušetřím na palivu nějakých 50-60 tis. A pro někoho to může být zajímavé.

Co se týká servisních nákladů, pak je zde záruka, která pokryje případné problémy mi jako prvnímu majiteli a pak mne to už netrápí. A navíc automobilky postupně i u benzínu přechází na turbo motory s přímým vstřikem a složitost nafty se tak postupně eliminuje.

Odpovědět  |   | 
rockblock  |  05. 06. 2008 22:42

len pre tvoju informaciu... napriklad repka, ktoru dotuje unia a primiesavaju ju do paliv... tak si predstav, ze nedavno prisli nato, ze produkuje omnoho toxickejsie latky, ako cela nafta dokopy. Navyse, jej pestovanie trvalo zatazuje prirodu, pretoze ju treba hodne striekat, takze ked si to nakonec spocitas, tak neviem neviem, aby si sa nakoniec necudoval, ze nafta bude cistejsia...

Odpovědět  |   | 
jaj  |  01. 09. 2008 12:51

a jej spracovanie je energeticky náročnejšie ako spracovanie iných surovín v ťažkom priemysle, treba na to viac energie a produkuje obrovské množstvo emisí, už pri výrobe ;)
dalej zvyšuje ceny a ľudia hľadjú, už aby to zakázali, toto bolo omyl 21. st

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  05. 06. 2008 10:21

Mno nevim, cims to a kdes to jezdil, mel jsem tu cest s naftovym liftbackem a nesouhlasim ani s jednim, co zde pises. Naftak se mi zdal (hlavne po zahrati) paradne odhlucneny a zvuk se projevoval spis ve vyssich otackach, jinak chod byl naprosto klidny, pri stani se nic nechvelo ani netrepalo. Spojkovy pedal ma sportovnejsi chod, je to o zvyku. Maly volant? S cim jezdis, s kamionem? Neprijemne plasty jsi nasel jakym zpusobem? Mazlil se s nimi? Nemel bys davat pozor na to, co se deje na silnici?? takze bud jsi jel s totalne dorasovanym kusem nebo nemas soudnost a vymyslis blaboly..

Odpovědět  |   | 
Pavel R.  |  05. 06. 2008 10:30

Nevím, jel jsem s tím, co mi autosalon poskytl. A vzhledem k tomu, že už byl prodanej, tak jsem litoval majitele Vymýšlet se nesnažím, kupuju do firmy nový auto a Mazda se mi vždycky líbila designem, testovací jízda mě ale upřímně zklamala. Toť vše.

Odpovědět  |   | 
tempe  |  05. 06. 2008 22:52

ale prdlajs si jezdil autem ze salonu.Tys totiž v Mazdě nikdy ani neseděl.Doma máš Dacii a chceš se jen cítit zajímavým,tak píšeš bláboly.Prozradil ses sám tím,že napíšeš ,že mazda má nepřesné řazení.takový nesmyslTady ti to hochu nikdo nesežere

Odpovědět  |   | 
tempe  |  05. 06. 2008 22:52

ale prdlajs si jezdil autem ze salonu.Tys totiž v Mazdě nikdy ani neseděl.Doma máš Dacii a chceš se jen cítit zajímavým,tak píšeš bláboly.Prozradil ses sám tím,že napíšeš ,že mazda má nepřesné řazení.takový nesmyslTady ti to hochu nikdo nesežere

Odpovědět  |   | 
P.  |  05. 06. 2008 10:24

Hlučný diesel? Sám občas jezdím manželčinou M6 první generace s 2l dieselem, o kterém se také v testech psalo, že je hlučnější. Nemám ten pocit, naopak jsem rád, že motor aspoň trochu slyším, naopak neslyšet motor by mi bylo poněkud nepříjemné hlavně při řazení. A propos, řazení, aspoň u té naší Mazdy roznhodně není nepřesné, to ani náhodou, tedy bych se hodně divil, kdyby se v tomto nová generace zhoršila.

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  05. 06. 2008 10:27

Vez ze se nezhorsila, spis sla v tom jeste dal a v aktualni M6 pusobi radici paka spis jako joystick, razeni je krapet tuzsi, ale rychlosti tam padaji takrka samy, je presne, kratke, presne podtrhuje celkovy dojem ze sportovni jizdy timto vozem.

Odpovědět  |   | 
Permon  |  05. 06. 2008 10:53

Razeni v nove M6 je temer jako v MX5.... a pokud vim, tak razeni v MX5 je jedna z nejlepsich veci na svete Kdo nezkusil, nepochopi.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  05. 06. 2008 16:14

MX-5 ma razeni vyborne, ale vedle S2000 nebo CTR je to jak Renault vedle Accordu, ktery ma to razeni v podstate na urovni te MX-5.

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  05. 06. 2008 16:18

Ona je taky S2000 cenou trochu jinde, ze

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  05. 06. 2008 22:50

Vždy se bavím nad nekonečnými debatami o kvalitě řazení. Věřím pevně tomu, že pokud bych tyto chytrolíny posadil s páskou na hlavě do pěti aut a nevěděli by, které je které, tak rozdíl v řazení nepoznají a už vůbec nepoznají to nejlepší, ale budou tipovat a možná se sem tam trefí.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  06. 06. 2008 07:54

Nesmis soudit ostatni podle tebe, ostatne ty bys to nepoznal ani s otevrenyma ocima

Odpovědět  |   | 
tomcat999  |  06. 06. 2008 08:53

dobrý

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  06. 06. 2008 07:53

Vsak o cene tady rec nebyla, nebo ano?

Odpovědět  |   | 
Permon  |  06. 06. 2008 09:39

Ale ale! Tos mne vazne pobavil s tim Accordem: -) Verim, ze jsi nikdy v MX5 nesedel! Jen z podstaty veci je razeni MX5 uplne jinde! MX5 pouziva system transaxle, tzn. motor vpredu + prevodovka vzadu pred zadni napravou, tzn. ze prevodovku mas primo pod zadkem a je to reseno tahlama, nikoliv lankama! Ta mechanicka vazba je naadherne citit! Citis jak krasne vse zapada do sebe, kov na kov. To jsem si jist ze v Accordu urcite takhle neni!

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  06. 06. 2008 10:27

"To jsem si jist ze v Accordu urcite takhle neni!"

Teds pobavil ty me. V podstate priznavas, ze jsi v Accordu nikdy nesedel a svou pravdu se snazis zabalit do hromady reci o nejake teorii.

Podivej Permone, ja bych NIKDY nenapsal, ze je to jak v Accordu, kdybych v tom sam nesedel. MX-5 ma kamarad, razeni je vyborne, ale vyjimecne nikoliv. To je domenou CTR a S2000. Chapu, ze nekomu vyjimecne pripada, vzdy zalezi, s cim se srovnava a na co je clovek zvykly. Ale kdyz si ty auta projedes sam, zjistis, ze pres vsechnu teorii umi Honda tohle jeste porad lip.

Odpovědět  |   | 
Permon  |  07. 06. 2008 21:54

Vidim, ze jsi Honda fan, tak debata dale nema smysl V Accordu jsem nikdy nejel. Pravda. Nicmene, nikdy jsem v testech Accordu necet, ze ma vyjimecne razeni (a ono by vyjimecne byt muselo, aby bylo lepsi nez razeni MX5). Kdezto, v kazdem testu MX5 se doctes, ze jeji prevodovka je jedna basen.... Tak co s tim ted? Verim, ze jsi fanda, ale nesnaz se nas krmit nesmysly.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  09. 06. 2008 09:52

Debata nema smysl ne proto, ze bych byl Honda fan, ale proto, ze tys v Accordu nejel a tedy placas kraviny.

Odpovědět  |   | 
Permon  |  09. 06. 2008 10:56

Vlastnil jsem MX5 4 roky.... nejel jsem v Accordu, ale porad mi nejde do palice jak prumerny predohrab stredni tridy muze mit lepsi prevodovku, nez MX5.... Proste mi to hlava nebere... Nedovedu si predstavit, ze by auto pro masy, jakym Accord je, melo prevodku jako MX5 (tim mam na mysli kratke drahy a takovou zpetnou mechanickou vazbu). S tim by se panicky asi nevyrovnali....

A nejak mi nejde do hlavy, ze tak "skvela prevodovka", co ma Accord, uuplne unikla pozornosti testovaciho jezdce". http://www.autorevue.cz/Prehled-testu/Honda-Accord-24-stale-skvela-test/Uvod-Exterier-Interier-Zavazadelnik/sc-132-sr-1-a-10728-ch-29332/default.aspx

O prevodovce ani zminka! Nechapu, pokud bych v testu auta stredni tridy zazil neco aspon trochu podobneho prevodovce MX5, tak bych tomu venoval nejmene odstavec. Ondrasik prevodovce Accordu nevenoval ANI SLOVO.

A dalsim testu http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=132&server=1&article=9720 se doknce docteme:
"Abych ale zkoušený Accord pouze nechválil. Dynamické jízdě poněkud bránila převodovka, respektive její již zřejmě opotřebované synchrony. Ne, že by nebyla přesná, ale zvláště při řazení ve vysokých otáčkách bylo zasouvání převodů poměrně obtížné. "

Ze pry lepsi nez v MX5)
To uz je fakt komedie. Dal se tu prosim uz neztrapnuj.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  09. 06. 2008 13:09

Tak jsem se po obede s chuti zasmal a ted konkretne:
1) "nejel jsem v Accordu" - timhle bysme mohli skoncit, nejels, nemuzes soudit a vse, co reknes, je pro me asi tak verohodne, jako reci cloveka o Bhutanu, kdyz tam nikdy nebyl.

2) Testy
Permone, jestli TOHLE ma byt argument, tak jeste jednou

Ale abys nerekl, tak tady:
"Naprosto skvělé je ovládání řadicí páky šestistupňové převodovky s přímým řazením. Ta má velmi krátké a naprosto přesné dráhy, což velmi zrychluje řazení", coz je z testu 2.4 z konkurencniho serveru.

3) Test Accordu 2.0 je v tomto smeru zcela irelevantni, zvlast ojetina z AAA je teda masakralni etalon

Ano, taky si myslim, ze by ses mel prestat ztrapnovat a misto omilani zazitku jinych se jit do Accordu aspon posadit.

Odpovědět  |   | 
Permon  |  09. 06. 2008 14:39

Ja aspon fairove priznam, ze jsem v Accordu nejel, kdezto ty tu valis kliny, ze jsi v MX5 jel. Ehm. (byl jsem informovan, ze nejaky typos s nickem Skyline je vysinuty... uz jen to, ze nick ma po kultovnim aute od Nissanu, ale je maniakalnim fandou Hondy )
Ale k veci. Naprosto skvele.....v porovnani s Lagunou? Nebo s cim? Jsem si jist, ze testujici mluvil vramci stredni tridy.... a vime jake prevodovky se ve stredni tride objevuji.... Urcite nemel testujici na mysli uroven razeni v MX5. Ale to nema smysl. Srovnavas jabka s hruskama. Nakonec z tebe vyleze, ze mluvis o automatu
Muj prispevek uz ani neber vazne, uz nediskutuji, jen se bavim

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  09. 06. 2008 14:56

"maniakalni fanda Hondy", ktery vi, co rika, je lepsi, nez maniakalni fanda Mazdy, ktery placa hlouposti z netu

Odpovědět  |   | 
iparkosh  |  08. 07. 2008 14:54

Permon nemluvi pravdu kdyz tvrdi o mx-5 ze ma razeni tahly a prevodovku pred zadni napravou. Vlastnim tento vuz, pripravoval na sezonu, prevodovka je v tezisti auta tzn mezi ridicem a spolujezdcem a radici paka je primo posazena na prevodovce, zadna tahla, zadne lanovody.

Odpovědět  |   | 
Permon  |  08. 03. 2009 11:12

Pravda, prevodovka je mezi ridïcem spolujedcem... nicmene to je pri rozmerech MX5 cca 70cm od zadni napravy:) Co se tyka tahel, vyjadril jsem se nepresne, tahlama jsem mel na mysli prime spojeni s prevodovkou, nikoliv lankama.... Diky za upresneni. A jak jsi spokojen s razenim MX5?

Odpovědět  |   | 
Lubos1  |  05. 06. 2008 14:59

Nepresne riadenie v Mazde 6? Mal som staru Mazdu 6, teraz mam novy Avensis... Riadenie je podobne, ale v Mazde urcite presnejsie a hlavne s kratsimi drahami paky.

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  06. 06. 2008 19:22

S přesností řazení má Luboš1 pravdu,Avensis má mírně "gumové", ale nic dramatického.Auto drží stopu,drží ji hodně dlouho, lehce neklidná záď je jen při rychlostech nad 130 na okresce, kde vyjeté koleje a musí se jimi projet lehce šikmo-znám místo, kde jsou koleje,ale připamlovaly se zde pruhy a holt se tím pak musí projet a s auty to při 90tce nedělá absolutně nic no a ve 130 lehce rozhodí...Jenže stabilizace to hlídá,taky ruce něco málo a dobrý.M6 i stará je trošku stabilnější.Hluk:před faceliftem mohla být M6 tišší,po něm dobré.Laguna 2 s 1,9 dCi není lepší.Protože mám jak L2 tak M6,tak mne ten pisálek,co mu M6 vadí docela pobavil. Moje zkušenost je za moje peníze.Občas si dokonce vemu L2 a den jezdím. Mám modifik.podvozek-byl akční model, takže když dojde na věc, pár let stíhám i lidi s M6, s výjimkou sebe.To technicky nezvládám=ujíždět si v M6 a být Lagunou2 nalepen na své M6.Vidět,že stále jsou rezervy...... Lagunu 3 neposoudím,protože jsem ji vyškrt ze seznamu skrz naprosto zoufalý servis a otřesný design. Takže do tohoto auta nikdy nesednu ani staticky.Protože je to o nové M6,tak jediné: protože prodejce je dobrý známý a ví, že se bude kupovat další auto, doma jsou pro další M6, tak jsem je zkusil, v benzínu i naftě. Je zde cítit posun. Kdo píše něco jiného, píše zbožná přání a jenom plácá. Myslím, že nový Accord bude dost stejný, takže také skvělý.
K cenám: kupuji výlučně naftu a protože cena auta je vždy pod cenou benzínové 1,8čky,pak není zase moc co řešit.Servis je drahý stejně. To platilo i pro Lagunu, ale třeba Octávku atd.Smluvní ceny se tomu říká.
Nic to nemění na faktu, že komu M6 nesedí, tak si ji nekoupí a koupí něco úplně něco jiného, třeba Touarega, nebo ceeda, nebo Clio, nebo Volvo C30 nebo letadlo. Zase bych z toho nedělal drama.

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  06. 06. 2008 22:59

Tak tak, kazdemu, co jeho jest . Co nakonec vyberes za vybavu?

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  07. 06. 2008 12:28

Auto bude určeno na každodenní ježdění po Praze, něco okresky,často D1, občas jinam.Takže stačí CE, motor určitě raději naftu,seč mne štve systém regenerace filtu pev.částic, je ještě čas.

Odpovědět  |   | 
Mira112  |  22. 07. 2008 13:24

Motor s nepříjemným zvukem a chrčením? A co čekáš od dieselu? Já jsem jel v benzínu 2.5 GTA a motor nebyl skoro slyšet...

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  05. 06. 2008 10:23

Mazda6 1. generace je postavena na platforme GG, nikoliv GC . A 626 z pocatkem vyroby 1987 (Evropa 1988) nebyla hranata, ale zaoblena, nicmene "kulatost" vyvrcholila az u GE platformy z r. 1993 (v USA 1992)

Odpovědět  |   | 
TweeTy  |  05. 06. 2008 10:31

Nieje náhodou to madlo na zadných dverách oškreté ? Vyzerá to ako nekvalitný nastriekaný plast čo sa po 2-3 rokoch celí olúpe.

Odpovědět  |   | 
rlxx  |  05. 06. 2008 10:32

Taky se pridam, prohlizel jsem si M6 v Zeneve a vubec me neuchvatila. Pritom jsem o ni stejne jako o cx7 premyslel. Kvalita itnerieru me dostala. Vsude samej tvrdej plast, celkove me to prislo jako korejec. Pritom vnejsi design me nadchnul...:( Jsem zvedavej na novou 3ku, stavajici 3MPS me dostala.....

Odpovědět  |   | 
LOL  |  05. 06. 2008 12:11

Názor odjinud :
Mazda 6 je výborné auto za svou cenu, tohle je jako její charakteristika asi nejpřesnější. IMHO nízká cena sebou nese jistá "rizika" při srovnání s dražšími konkurenty své třídy, omezená nabídka variant výbav, podprůměrné motorizace.atd. Úspora kil sice znamená špičkovou ovladatelnost mezi předokolkami, jenže chybí komfort, jak "zadkový" tak akustický, konkurenti vesměs zatáčejí o poznání méně poslušně, ale poskytují standardní komfort střední třídy, Mazda 6 je v tomto ohledu srovnatelná s nižší střední. Nakonec není to nic proti ničemu, a jistě to byl záměr Mazdy, nemyslím, že by neuměli udělat auto s více tlumícími hmotami nebo lepšími materiály v interiéru, oni prostě dobrovolně volí cestu zábavného auta za míň peněz. Je to z jejich strany už druhé kolo, jednička byla postavena stejně, otázkou je, jestli se v kombinaci nízké ceny s výbornou pověstí Mazdy co by držáku, podaří šestce zaujmout pozici fleetového auta, pokud ne, bude její výskyt sporadický...

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  05. 06. 2008 12:17

Fleetoveho auta tezko, tady panuje Passat, OII a Mondeo a nadale panovat budou, mentalitu tezko zmenis.. Nicmene uz jen k cekacim lhutam (momentalne 5 mesicu) lze predpokladat, ze jich na silnicich uvidime v konecnem stadiu vice nez prvni generaci (snad :) ).

Odpovědět  |   | 
Arnie J  |  05. 06. 2008 20:31

No když jsem v říjnu 2002 objednával první generaci Mazdy 6, tak na 2.0 se čekalo 4 měsíce, na diesel 7 měsíců a na 2.3 dokonce 10 měsíců! Takže z toho se moc usuzovat nedá :)

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  05. 06. 2008 20:44

Mno na tom taky neco bude, i kdyz teda ja mam zpravy o tom, ze limity pro Evropu jsou ted momentalne upne vycerpane . Nicmene Mazda ma zajimavy postup vyroby. V podstate prodejci sbiraji objednavky, zadavaji je do systemu. Ty si pak Mazda JP stahne a tyden se nic nevyrabi, jen se zadavaji auta do vyroby, az toto ustane, tak dalsi tri tydny v kuse se vyrabi auta, pak zase tyden klid, zadavaji se auta do vyroby, a pak se zase tri tydny v kuse vyrabi...atd.

Odpovědět  |   | 
pete  |  22. 07. 2008 09:14

No s tim bych nesouhlasil, po vikendu s M6 2.5 - mekcene plasty na pristrojovce (sice jen v prave casti), kozeny interier, navigace, super audiosouprava, kvalitni motor, ve vybave uz nevim co jineho by melo chybet... mozna vyhrivani zadnich sedadel... ale vic netusim... tempomat, palub. pocitac, ovladani vseho - klima, ventilace, radio - na volantu (imho vyborna vec), audiosystem s changerem a mp3, navigace (samostatna ne jako u VW), dvouzonova klima, vyhrivani sedadel...

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  05. 06. 2008 14:04

Mne se na nove Mazde 6 primarne nelibil ten interier. Design je odflaknuty, zadny napad, nektere prvky jako treba ty cervene displaye vypadaji jak z pet let stareho modelu. Celkove bych rekl, ze se ztratil proti predchozi generaci urcity sportovni drive. Na druhou stranu vypada to, ze nova sestka uz neni tak osizena jako predchozi a za ty prachy rozhodne nabizi docela hodne.

Odpovědět  |   | 
Alfons  |  05. 06. 2008 18:59

Studuji v USA a musim rict, ze Mazda se zde doposud masoveji nerozsirila. Nevim, co stoji za relativnim neuspechem, ale pomer aut, ktere lze spatrit na ulici je kupr.: asi 20 ku 1 ve prospech Hondy. Nejrozsirenejsi typ tak kupodivu predstavuje RX-8. Potkat Mazdu 6, ci VW Passat vyzaduje velkou davku stesti. Hold, jiny kraj, jiny mrav.

Odpovědět  |   | 
TM  |  05. 06. 2008 21:18

Auto je to asi pěkné, ale už bych do Mazdy nešel. Mám předchůdce - M6 2,3 rv. 2003, najeto 100.000 Km a nedávno mi v servisu sdělili , že mám zadřený motor - prý na pokyn dovozce do toho lili řídký olej, který při jízdě po dálnici vyšší rychlostí (jel jsem do Španělska) proteče kolem kroužků. Výsledkem je zadřený motor a odhadovaná cena opravy až 190000,-. Dnes jsem to byl v servisu vyřizovat a měli tam 3 auta se stejným problémem. Dovozce strká hlavu do písku a zamítl kulanci, ačkoliv auto nemá ani hladinoměr oleje (nesvítila mi žádná kontrolka) a olej jsem kontroloval na začátku cesty. Podobně jsem ostatně dopadl, kdykoliv jsem na autě něco reklamoval - nebylo toho moc, ale vždy vytáhli nějakej odstavec v záručních podmínkách a nezaplatili nic - nejbizarnější je, že se nevztahuje žádná záruka na korozi ničeho na spodku auta - v roce stáří mi uhnil kus výfuku a dostal jsem samozřejmě taky prd. Prostě podpora na nic a tudíž nebrat. P.S. všem, co tohle čtou a maj Mazdu s motorem 2.3 doporučuju rychlou výměnu oleje, i když bude předčasná - teď prej začali dávat nějakej hustší.

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  05. 06. 2008 21:28

A dovozcem je?? (bohuzel do jiste doby vse zajistoval AutoPalace, ktery dokazal mnohdy radne osolit zivot zakaznikum, no a az nedavno to prevzala samotna Mazda Motor Europe do svych rukou i v CR a SR)
Jinak, bohuzel, obcas kazdy slapne vedle a 2.3 pred F/L jsou zname timto problemem a pokud vim, tak servisy o tom byly radne pouceny a mely lit jiny olej a pri jakemkoliv objevenem problemu s propoustenim pres krouzky mel tento byt napraven. Tak samo jako byla svolavacka na zrezle lemy u prvnich kusu M6 nebo problemy v zacatku vyroby s ERG ventilem u 2.0 dieselu. Nicmene vsechny tyto mouchy, spise teda masarky, byly po F/L vychytany...

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  06. 06. 2008 19:27

Naftové neměly problém s EGR ventilem ale s SCV ventilem, což jsou nepatrně jiné zkratky, součásti a účel užití. Po 31.5.2006 je SCV ventil v pořádku.BTW:kdo měl velký nájezd,stihl ventil v záruce a zdarma, kdo malý,měl smůlu,ale to byla jediná součástka,která se nepodařila(myslím typická). Náhodně může komukoliv a cokoliv.

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  06. 06. 2008 22:46

Diky za opraveni, kazdy se obcas myli a jak jsem napsal, ve verzich po F/L jiz bylo vse v naprostem poradku.

Odpovědět  |   | 
TECH  |  05. 06. 2008 21:28

A jakou specifikaci oleje jsi tam měl když jsi to zadřel??Jinak to je síla...

Odpovědět  |   | 
TM  |  06. 06. 2008 21:59

5W30, značku nevím, nezajímal jsem se o to, jen jsem jezdil do značkového servisu a důvěřoval jim

Odpovědět  |   | 
Mr. Murphy  |  06. 06. 2008 09:04

vidím, že první M6 kopíruje Alfu 156 včetně zadřených motorů Tak dobře pořiď, no.... co na to říct....

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  06. 06. 2008 19:35

Je to sice nemilé,osobně bych 2,3 v benzínu nebral ani zadarmo.Krom spotřeby benzínu je tam problém-spotřeba oleje, jenže teď napíši drsnou pravdu (nemám servis na Mazdy)....výrobce stanovuje povinnost kontrolovat u tohoto motoru hladinu oleje při každém tankování. To je hůavní důvod, proč bych to nekoupil-uznávám, že si před zakoupením zjistím, kde je příp. hlavní problém a podle toho buď koupím, nebo často ne. Kdo nekontroloval, nic neuhádá, protože to v servisce stojí černé na bílém. Jo, vím že je to nepodařený motor, proto věta o tom, že ani zadarmo....

Odpovědět  |   | 
Alien  |  30. 06. 2008 16:32

Co se tyce motoru 2.3 a recicek o nespolehlivosti a spotrebe oleje.To sou presne recicky tech co neco koupej aniz by se predem informovali a tech co nectou manualy k veci kterou koupej.Motory Mazdy at uz tato 2.3 ci "proslusla" KL6 v Xedosu ajine sou zname tim ze pokud se o ne nekdo nestara tak zacnou papat olej.Kdo to pak nekontroluje ten splace.Ale co si budem povidat to je kazdeho chyba.Ja mel Xedos 9 2,5L V6 s najeto pres 250K km a olej sem si hlidal a i na dalkovych cestach sem nikdy motor nezadrel.Proc?Protoze o tom problemu vim a tudiz sem vedel co delat abych motor nezlikvidoval.A tato mala nepohodlnost je bohate vyvazena jizdnima vlastnostma.Ted mam Mazdu 6 prave s 2.3i a vzal sem prave tento motor misto 2L ci nejakeho diesela.Zcela zamerne neb ten motor je dobrej a pouen jak z xedosu tak z informaci na internetu do nej leju 10W-40 a motor si neveme ani kapku oleje i kdyz se s nim jede plnej kotel.Je to pouze o tom sehnat si dost informaci pred koupi a hlidat si nutne veci.Ta minuta kontroly jetsli je olej v norme me nezabije.Kdo to nedela necht nadava sam sobe.J ezajimave ze mobil resi kazdej aspon mesic nez si vybere a auto ktere je vyrazn e drazsi neresi skoro nikdo a predpoklada ze to nejde rozbit.PS:pro ty rozumbrady co rikaji cosi o nepovedenem motoru,ta sama story o znicenych motorech vlastniku kteri neumi cist manualy a web se da nasadit takrka na kazde auto s vetsim obsahem nez sou 2l.

Odpovědět  |   | 
veyron  |  05. 06. 2008 22:12

nejde mi do hlavy, ze vyrobce udava zrychleni 0-100 za 8,3 a autor clanku nameril 10,7...
trosku podivne...to v tom aute asi museli jet nejmin 4 a meli naplno zapnutou klimu, jinak nevim

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  05. 06. 2008 22:27

Občas se něco nepovede. V jednom testu jsme autu naměřili o téměř 20% lepší 0-100, než udává výrobce. A také s tím nešlo nic udělat.

Odpovědět  |   | 
mackie  |  06. 06. 2008 14:02

Opakuji svůj dotaz na stav tachometru. Zhruba do 5-10 000 ujetých km je každý motor "přidušený" a potom se většinou rozjede.

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  06. 06. 2008 14:07

Mno, vzhledem k tomu, ze v tehle verzi nejspis poskytuje Mazda jen jedno jedine auto, tak uz bude mit neco nabehano (stejnou testovali v roadlooku, v automagu, v AutoPalace maji uplne stejnou k testovacim jizdam pro zakazniky, mozna ze je to taky tahle...kdo vi )

Odpovědět  |   | 
earl  |  05. 06. 2008 23:01

Nepresvedcivy motor.

Ostatne zrychlenia (0-160, 0-200) tiez nie su prave zazracne. Aspon nie vzhladom na spotrebu. Skoda.

Odpovědět  |   | 
klasik  |  05. 06. 2008 23:17

Podla mna je skor ta tabulkova hodnota nejaka prilis optimisticka.

Odpovědět  |   | 
earl  |  05. 06. 2008 23:26

No neviem, na 125 kw mi tie tabulkove udaje vobec prestrelene nepripadaju.

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  06. 06. 2008 08:41

Si ji asi pujdu za par tydnu projet, abych si to zmeril sam, protoze autorevue je prvni, kdo takovou prestrelenou hodnotu nameril

Odpovědět  |   | 
Elpin  |  06. 06. 2008 23:32

Mozna je to trosku off-topic, ale pokazde kdyz ctu recenze na novy auta, musim se ptat... kde na to lidi berou? Nechapu to. Sam vydelam kolem 30 tisic mesicne, ale na drazsi auto nez za 100 se nezmuzu. Kazdy mesic davam 10 tisic za byt, dalsich 5 za zdravotni, socialni, telefon, internet a zbyde mi 15 tisic z cehoz dobre 10 je na jidlo. Kde mam teda vzit ten milion na nove auto?? Kde? Jak? Kazdou chvili je predstavene nejake nove a automobilky se predhaneji kolik toho prodaji. Pritom ja opravdu verim ze tech aut se proda hodne. Kazdou chvili vidim na ulici nejnovejsi a nejluxusnejsi modely Audi, BMW, Mercedes... dokonce uz i tri supersporty Audi R8 jsem videl tady za rohem a to ziju v Ostrave. Co teprve takova Praha...
To si vsichni berou vysoke leasingy na deset let a jedi vodu s chlebem?

Byl bych rad kdybyste se podelili o vase pocity z tohohle blazince...

Odpovědět  |   | 
DS  |  07. 06. 2008 00:21

Opravdu tech luxusnich aut potkavas tak hodne aby ti tak trochu statisticky nevyslo, ze to zrejme pripada na podnikatele? Neporovnavej to jen v pomeru luxusni auta X tem ostatnim, ale pripocti si k tomu ty kvanta lidi co jezdi hromadnou dopravou a auto nemaji vubec. U nas opravdu neni moc jinych moznosti vydelat penize na luxusni vuz, nez to proste risknout a postavit se na vlastni nohy. Platove podminky pro radoveho zamestnance jsou tak akorat na ziti a tech par profesi, kde se plati slusne castky (tim myslim stovka +), nebo tech par lidi co je na vysokych manazerskych postech... tohle v celkovem objemu nic neznamena. Tvych 30k je sice nad obycejne ceske pomery, ale porad to nejsou zadne penize. Muzes se trochu vic nazrat nez ten co ma tu "prumernou" dvacku, pripadne si dovolit v lete lepsi dovolenou... to je asi tak cele. Tak nejak to vidim ja... Jinak R8 jsem v Ove uz videl taky a minuly tyden jsem videl nejake Lambo

Odpovědět  |   | 
DS  |  07. 06. 2008 00:37

...a jeste ty leasingy.. tak to je u nas domena tech co si kupuji nova "ta obycejnejsi" auta... ale ne ani tak premiovy segment, na ktery narazis (tady mozna jeste tak ti, co si koupi na masirku premiove holatko)... pro tyhle lidi se stalo bezne uvazovat v rovine "zadluzim se a snad to nejak utahnu" ... koupim na leasing auto, vezmu hypoteku, synkovi na splatky mobil, do obyvaku na splatky DVD ... tihle lide uz jinak uvazovat nedokazi. Jestli jsi jiny a tohle nedelas, tak te muze tesit, ze jsi aspon normalni

PS za velke minus dnes povazuju bydlet v byte... v byte platis jak mourovatej.

Odpovědět  |   | 
Koly  |  07. 06. 2008 08:35

Moc žerieš

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  07. 06. 2008 08:41

Se zeptam, bydlis sam? Tech 30 vydelavas pro sebe? Jestli ano, muzes mi rict, jak muzes za mesic projist 10tkc? Tolik neprojime s pritelkyni, natoz sam. A to kupujeme hodne ovoce a zeleniny a casto nesahame po tom nejlevnejsim v regale. Milion na nove auto, na to bohuzel potrebujes jiny plat nebo byt proste podnikatelem. Zase takova spousta jich tu nejezdi, vetsina jsou take sluzebni tech vyssich postu, R8 a Lamba atd. si kupuji ti, co na to maji a v garazi jim stoji dalsi jedno, dva auta pro normalni jezdeni. Normalni clovek dneska koupit spis nizsi stredni, nekdy hotove z toho, co za zivot nasetril nebo mu k tomu dopomohli pribuzni dedictvim atd., no a ten zbytek kupuje na leasing a to bud s rozumem (tzn. umi si to spocitat, kolik do toho vrazi a co by museli vrazet treba to 8 let stareho auta za 100tkc, jak pises, a jeste se strachovat o to, co dalsiho se muze vy**at), nebo bez rozmyslu a pak jim to leasingovky zabavi a maji smitec...
Opravdu si nezoufej z toho, kolik luxusnich aut kolem sebe vidis, malokdo si na ne nasetril tim, ze je zamestnancem, vetsinou jsou to podnikatele nebo to jsou sluzebni auta (nepocitaje sportovni modely R8 apod) a holt jsou na takovych pozicich, ze si muzou rict jednou za par let, jake auto by od firmy chteli. Tot vse... Takze bud jit delat velkeho bosse :D, nebo se postavit na vlastni a zacit podnikat v necem, co tahne.

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  07. 06. 2008 12:18

Myslím,že pravdu máte oba,byť 10 tis jídlo/1osobu je docela hodně, spíš je dost málo 5 tis na zdrav+soc-mobil+net.Ono tak jak to uvedl míchá hrušky a jablka.Pokud je argument odvody a je zaměstnanec,pak to tam nemá co dělat a měl napsat čistý příjem.Nicméně také mám auto jako služební, sníží to daň. základ, od letoška-to je informace pro případnou závist-platba zdravotního a sociálního za OSVČ není nákladem,takže aby měli lidi radost,je to z čistého zisku,sice se snižuje DPFO, ale obecně stát vybere víc. Souhlasím, že každý nemůže podnikat, domnívat se, že všichni budou OSVČ je dost naivní představa z počátku 90. let. Také je pravda, že platy obecně jsou nízké,přece si to převeďme na Eura € a srovnejme s cenou čehokoliv v D,F,HL atd...a zjistíme,že kdo koupí auto za 250 tis, tj. očesanou Fabii je z pohledu občana původní EU milionář (tam zase platí jinou cenu za bydlení,např.), ale stejně.Pak hádky, co je a není lepší jsou směšné.A´t si koupí každý co chce a přejme každému, ať je zdravý,ať si vydělá, ať má z auta radost, ať jej nějaký pako nesejme a nezabije atd...

Odpovědět  |   | 
jaj  |  01. 09. 2008 13:02

pdnikaním, legálnym podnikaním si na také auta nenašetríš ;)
treba oje*avať štát o dane, ľudí o peniaze,... tak si našetríš na také autá ;) samozrejme, aby si mohol mať aj luxusný život a dovolenky

Odpovědět  |   | 
Elpin  |  07. 06. 2008 13:01

Diky za vase postrehy.
Predne bych chtel tedy objasnit ze jsem zivnostnik a 10tisic za jidlo dam za sebe i pritelkyni. Myslim si ze to neni zase nejak moc. I kdybych chtel setrit na jidle, stejne vic jak dva tisice nenasetrim. To ale neni dulezite, chtel jsem jen rict ze i kdyz mam lehce nadprumerny plat, na nove auto proste nemuzu mit ani kdybych kazdy mesic daval tretinu stranou a nechapu tedy, jak jich muze tolik jezdit po cestach.
Neznam statistiky podnikatele/zamestnanci, ale selskym rozumem mi vychazi ze tech novych aut je nejak moc. Lidi co jezdi MHD jezdi MHD ne proto ze by treba nemeli auto, ale proto, ze jet tri zastavky tramvaji do prace vyjde levnejs. Ale at uz je to jak chce, jezdi po ulicich mraky aut a co tak koukam tak 30% je novejch.
Rozumejte, obecne je mi jasny jak na novy auto vydelat, ale nejdou mi na rozum ty kvanta. I kdybych nebral v uvahu auta za milion, ale vzdyt jen takova blba nova Fabie vyjde na 400 tisic. A kolik jich uz jezdi po ceste... To ma kazdy treti clovek (nebo dejme tomu kazdy ctvrty,kdyz jsou i ti co auta nemaj) na konte volneho pul milionu na nove auto?

Proste vzhledem k prumernemu platu, ktery je snad prumerny z dobreho duvodu, mi vychazi ze novych aut by melo jezdit mnohem min. Jeste navic v Ostrave. Vzdyt kdo tady ma i ten prumerny plat?

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  07. 06. 2008 13:49

A pritelkyne nevydelava? Dva prijmy do domacnosti, s tim se hned lepe operuje, pak bys teoreticky mel platit i polovinu najmu (vim, hodne to zjednodusuji), takze kdybys platil pulku jidla, pulku najmu, hned mas desitku vedlejskem.
Ono, taky se podivej, kdo v tech autech (byt fabiich a nezapominej, ze nejvice jich jezdi oholenych, kde cena zacina pod 300tkc) jezdi - bud jsou to duchodci, kteri to vymenili za Schade 105, nebo jsou to vetsinou maminy s ditetem ci dvema (ktere to maji nejspis na leasing a do domacnosti se nosi dva prijmy - manzel + manzelka), nebo to jsou studentici bohatsich rodicu, nebo to jsou sluzebni auta (jen to nikde nemaji napsano - treba u nas ve firme mame 140 sluzebnich aut, vetsinu tvori Focusy a Mondea, vypadaji uplne stejne jako civilni, nepoznas, ze je to sluzebni - pokud bys nebral napis pod SPZtkou Arval ci LeasPlan jako voditko). Ono taky si na internetu najdi, kolik ktera financni firma poskytla uveru ci leasingu na auta, at uz GE Money, SanAnder, Skoda ci CSOB leasing atd., to jsou desetitisice smluv rocne (treba jen GE Money za minuly rok tusim kolem 40tisic). Ja osobne si vzal taky nove auto na leasing, spocital jsem si, co me bude stat po dalsi 4 roky oprava toho, co jsem mel, pak jeste prisel kamarad z autosalonu s hodne dobrou nabidkou, tak jsem se chvili rozhodoval a pak do toho sel. Splatka mi sezere ctvrtinu vyplaty, coz neni zase tak nejak moc, mesicne mi jeste stejna ctvrtina zbyde...ale taky je to tim, ze o najem i jidlo se s pritelkyni delime rovnym dilem, mno (jeji napad, ne muj :), ona je zase rada, ze muze jezdit autem). Takze asi tak, mno...
No a s tou OV mas pravdu, ja jsem z Karvine, ted dva roky makam v Praze (kde jsem ale prijel jen makat, casem to zapichnu nekde na Morave na vesnici :) ) a nestydim se za to, ze tu jsem jen kvuli penezum, moje mama bere v KA s tricetiletou praxi o tretinu min nez ja s praxi dvouletou..je to hruza, no, clovek potrebuje i trochu toho stesticka, me se podarilo v Praze najit levne bydleni a to mi dost pomaha, protoze jinak to co clovek vydela na platu oproti Ostrave, tu vrazi do najmu.

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  07. 06. 2008 14:09

2/3 lidí jej nemá. Vím, že u levnějších aut,do 400 tis vedou soukromá a nepodnikatelská,pak převládají služebn.Hodně lidí nemá jen ofiko příjem. Vím, kolik je sklepů, vinohradů a co si budeme povídat, ne vše je zdaněno. Nikomu nic nezávidím, ale my tohle doma nemůžeme praktikovat, tj. vše chodí na BU-čty a nelze zatajit ani korunu (také můžeme mít vinohrad i sklep, ale není to naše parketa). Znám dost lidí, kteří si takhle přivydělají, je to dřina, je to nejsté, nikdo těm lidem nemusí nic závidět (byť dobrý vinař udělá víno i z obyčejné vody...). Jen chci naznačit, že ne každý příjem je daněn a potom je zdánlivě víc nových aut. V Praze zejména, ale i jinde, kde jsou vysoké školy, se pronajímají byty. Oficiálně je bytový problém, jenže ti lidé byty kdysi primárně za komunistů a následně odkoupením získali, odstěhovali se jinam a pronajímají. Dcera platí nájemné měsíčně 12 tis a zcela upřímně: divil bych se, ža ta paní podá dańové přiznání a daní podle §9 odst.1 písmeno a/ zákona. Dcera to neřeší, já už vůbec ne, ale těchto lidí jsou tisíce. 12 na druhou je 144 tis čistých. Z jednoho bytu na okraji Prahy. Nevěřím, že to všichni hromadne zdaňují, možná někteří a symbolicky. Na druhou stranu babička dostane nějakých 40 tis za pronájem půdy, kterou jí, resp. jejím rodičům rudí ukradli,jasně že nebude ve svém věku podnikat, ale protože je vše dokonale evidováno, musím jí každoročně podat daň. přiznání a daň se platí. Ale to jsme oba zašli hodně k OT. Jen si přiznejme,že se pohybuje dost jiných, než zdaněných peněz. Nic to nemění na faktu,kdy i lidé ze západních automobilek se diví, kolik luxusních aut či sporťáků z Itálie se zde prodá a mají pocit,že na naše poměry víc, než by se dalo tušit a očekávat. Holt, jsou zde lidé snaživější......musí se EU od nás ještě hodně učit.Nicméně FU v např. Německu hlídají i to, jestli člověk nebydlí v sociálním bytě a jeho příjmy nejsou drobet vyšší. Třeba pan posl. Křeček z ČSsD, to je ten slinta, co bojuje za jakási práva nájemníků, by se svým příjmem platil tržní nájemné, ani by necekl. U nás neplatí...bohužel.Lituji vlastníka bytu.

Odpovědět  |   | 
Koly  |  07. 06. 2008 16:57

No to je iné, pokiaľ vydržiavaš ešte priateľku, tak to je drahý špás, to si potom samozrejme auto len tak nekúpiš...

Odpovědět  |   | 
Elpin  |  07. 06. 2008 17:16

Okej, tak myslim ze uz je mi to jasne. Podle toho co jsem od vas cetl jsou nova auta bud z leasingu nebo z firmy a ten zbytek ma takovy plat ze tech milion svojich maji.

To uz se potom rozpocita, to verim.

Aspon uz si nemusim nadavat ze jsem sulda co musi jezdit MHD a vsichni ostatni co vydelavaj pulku co ja si jezdej v Mondeu

Tedka je ale nejaka vetsi zakazka (vysledek me prace se dokonce objevil v jedne bleskovce tady na autorevue tak snad v srpnu bude i ta Audinka Tak drzte palce

PS: Koly - diiiik! To potesi

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  07. 06. 2008 17:24

Jako ja se taky divil podobne jako ty , kde se ty premiovky na silnicich berou...pak jsem zacal makat a staci se mi projit po tech nasich podzemnich garazich a hned to vidim...aaa, tam ma pan manazer novou A6, aaa, pan sef je dneska A8...a helemese, tady sefova z ek. okrsku prijela BMW 3, kterou ji firma koupila atd. Plus pak samozrejme projectmanageri maji mondea a lidi co jsou pod nima Focusy, asistentky Fiestu...takova hierarchie .

Odpovědět  |   | 
Elpin  |  07. 06. 2008 17:30

To je dobry

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  07. 06. 2008 17:45

To nás těší, že jsme ti situaci osvětlil, ale myslím, žes to věděl i bez nás. Proto mne na českých serverech docela baví vášnivé diskuse o novém Accordu, M6, Passatu,Audi (je fuk jaká) atd., když naprostá většina těchto aut jsou služební a je jedno jestli velká firma nebo jedena OSVČ. Z lidí, kteří mají Octávku (myslím, že znám hodně majitelů) si marně vybavuji, kdo má O II jako nepodnikatel a novou. Tuším že nikdo, jsou výlučně podnikatelské. Ze starých O1 znám majitele jako privátní osoby a nepodnikatele, ale auta jsou z roku řádově 2000-2003, mají alespoň 100 tkm a často dovozy. Jedna se bude dělat-váha,má to poctivých 90 tis, udělal rozvody a jak se demontovalo sání, klepli s tím v opravně o zem a čidlo je out. U nás se za hubičku dá nové a zase to pojede. I to je malý důkaz, že např. tohle auto nemá stočené kilásky,neb váha je tam původní. Takže je nová M6atd., skvělé, je co koupit, staré se prodá a zase se park trochu obnoví(myslím česko), ale aby do té doby ještě auta byla, resp. měla na co jezdit. Osobně mi vůbec nevadí, když se přitvrdí v hospodárnosti provozu.Jsou to jen kecy, jak někdo zoufale potřebuje na denní ježdění auto s 200 a více koníky. K čemu? Stát na ucpané silnici? Z tohoto pohledu ani neřeším, jestli motory pro novou M6 stačí. Je poněkud směšné, když jedinci v chudičké pidi zemiče, jakou česko je, řeší, jestli je dostatečná nabídka motorů. Když to stačí jiným, zde bohatě.

Odpovědět  |   | 
Koly  |  07. 06. 2008 18:42

Inak pre upresnenie, poznám zopár ľudí, ktorý sa vozia v autách za podstatne viac ako nejaký 1mil, ale NIKTO z nich si ho nekúpil v hotovosti. Všetko sú to autá na leasing. Súčasne platí, ako hovorí ITTI, že sú to takmer výlučne firemné autá, aj keď sú napríklad kupované pre spoločníkov a pod, ktorý ich berú ako vlastné.

Odpovědět  |   | 
jaj  |  01. 09. 2008 13:12

nie oni neživia priateľku.
Ja aj priateľka zarába 30-40 tis čistého +13.,14. plat v podstate nám ostane jeden celý plat +niečo z jedného platu ;), takže za 3 roky máš na nové auto, ale na čo, vybaví sa leasing cez známeho a navýšenie je niečo 4% ročne, šak inflácia je svina 2-3 % ;)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A