Test Mazda 6 2,2 MZR CD: zasloužené vavříny

75 komentářů

Martin
25. července • 21:46

V Košiciach Lunik XII neexistuje. Asi ste mali na mysli Lunik IX ;-)

RR
16. června • 21:53

To najznamejsie kosicke sidlisko je Lunik IX;-)

ytreew
28. ledna • 17:45

Pozri na http://zarobpeniaze.ic.cz/

Úďo
7. srpna • 21:07

... ako moze niekto investovat do japonskeho ci korejskeho auta. Sice poznam takych ludi, je to kazdeho osobna vec, len ich nechapem :-)

marclucpicard
12. srpna • 9:56

No vies my sme taky blazni co radi investuju do japonskych vyrobkov ktore potom nefunguju :-D Mazda, Toyota, Nissan atd. to su predsa "smejdy" do ktorych sa normalnym ludom neoplati investovat ;-)

cosmo
24. srpna • 13:13

presne tak my radi chodime po servisoch B-]

kolo
29. července • 18:17

Já si nemůžu pomoct.To je nádherný auto!!!!Jako kombi je super.počkám si tak 2 roky a vezmu nějakej benzín ojetinu.Fakt se povedla!!!!

zdenek
30. července • 16:39

Aja si nemuzu pomoct, ale prijde mi to jako tuzerskej kousek, at uz predni naraznik, kterej je jak z lamino servisu nebo zapasovani mlhovek a o zadnich svetlech nemluvim;-)

mrazik
31. července • 13:14

Ty ses taky pekne tuzer koukam :-))

homer
29. července • 9:40

mazda má jeden velký handicap - je to ford a to se v Čechách neodpouští (stejně jako nissanu vrazil kudlu do zad renault)

Rhino
30. července • 9:12

Mate naprostou pravdu. Ford, to se v Cechach neodpousti! A prave proto je Ford potrestan tim, ze je Fusion treti nejprodavanejsi auto v CR celkove (a zaroven prve z dovazenych), po Octavii a Fabii... :-)

homer
30. července • 9:54

My se tady bavíme o korozi mazdy 6 (a fordu mondea - náhoda) o spolehlivosti cr u naftovejch motorů v mazde 6 (a fordu mondeo - zatracená náhoda) a ty použiješ prodeje jako argument pro kvalitu značky. Až skončí dumpingová cena tak zase napiš kolik těch fúžnů
prodávaj.B-]

Rhino
30. července • 11:24

Koroze lemu blatniku Mazdy6 byla u pred-faceliftove minule generace, a byla samozrejme opravovana na svolavacku, i po zaruce (na rozdil treba od problemu s useknutym kabelem baterie pri narazu Roomsteru, "diky" kteremu se neaktivoval airbag a predpinace, to samozrejme vyrobce u prodanych vozu neresil).Co se tyce spolehlivosti motoru mazdy, staci podivat se na ruzne statistiky poruchovosti. Nebo treba na testy autobildu (100tisic km). Mimochodem, Mazda montuje do modelu "6" svuj vlastni naftovy motor, ktery nema nic spolecne s Fordem.Jo, a pokud jde o tu "dumpingovou cenu": Divim ze, ze ford jeste neskrachoval, kdyz uz par let dotuje tenthle svuj model. To sou tam asi vazne pitomci, kdyz prodavaji auto pod vyrobni naklady. No ale ver dal pohadce o vybehovem Fusion-u, ktery se prodava za naklady na dopravu... :-)

zdenek
30. července • 16:37

Nez neco reknes, tak si zjisti fakta. U jiz vyrobenych roomsteru servisy pri servisnich prohlidkach doplnovali kondenzatorove moduly. Jen to nebylo na svolavacku.
Ale mas pravdu, ze treba toyota u RAV4 mela stejnej problem a ta se jim vubec nezabyvala

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mrazik
31. července • 13:13

Ano pridali kondenzatory, ktere maji mit dostatek napeti pro aktivaci airbagu a predpinacu, ale kolik udrzi napeti az bude autu 10 let ? Mela probehnout vymena kabelu nebo jina a vetsi zmena. Tohle je jen obejiti problemu.

tex
29. července • 10:51

:-)) a vy mate jediny handicap a to je mozek

Sedvo
29. července • 10:13

Prosím tě a to si se dočetl kde, že je to ford? Jednak motory v Mazdě 6 nemají s fordem nic společného. Podvozek je v podstatě taky jenom mazdy, tak co tam má být od Fordu?Ano Ford měl minulý rok ještě podstatný účetní podíl v mazdě, ale to se už změnilo. Spolupráce mezi jednotlivými automobilkami je v současnosti dost velká a říká se tomu globalizace. Takže třeba motor 1,6 HDI od PSA se dostane do Volva či Mazdy atd.

Ptau
28. července • 20:04

Tak ta ceny M6 jsou sice vetsi, ale dealeri davaji velke slevy. Ja koupil 2.0 benzin, ve druhym stupni vybavy o 136 tisic levneji nez je cenik (716 000,-). Placeno v hotovosti bez uveru ci leasingu. Takze si odectete tak 100 tisic a pak teprve koukejte na cenu;-)B-]

Permon
29. července • 9:30

Je to tak, slevy cca v teto relaci jsem dostal na posledni 2 mazdy. Jde o to, ze to jsou slevy, ktere dostavaj dealeri primo od dovozce (aspon jsem to tak pocohpil) a tak mne to privadi k otazce, zda by nebylo lepsi treba vsechny cenikove ceny snizit napr. o 50tis.... mozna by tim ziskali plno zakazniku, kteri kdyz vidi vysokou cenu, tak nakonec do autosalonu ani neprijdou a nezjisti tak, ze mohli nakoupit o -100 tis levneji. Vedouci marketingu mazdy v CR by se meli zamyslet.

Jyrka von Volkshaus
28. července • 14:23

Mazda? Ta fabrika na rejzove kartace jeste existuje?

Permon
28. července • 14:45

Jj, stejne jako vyrobce sirek VW, taky mne to prekvapuje ;-)

glider
28. července • 15:35

..autor sa az moc snazil byt vtipny mam taky pocitbtw Lunik IX ne XII :-O

lamal
28. července • 16:34

No a ved ma pravdu Lunik je pekny chliev... sice za to nemoze jeho `normalna` cast obyvatelov, ale pravda to je :-D

miso 
28. července • 11:28

zahraničních dělníků, nebo manželku s dětmi na chatu v některé střediskové obci. Stejně dobře si lze představit, že po tomto typu sáhnou firmy jako po ideálním vozidle služebním.Ne, sahnu po oktavke :)))

Permon
28. července • 11:44

Tak, Skoda jim da zaruku "nemecke kfality". A to se pocita!

pc1660
28. července • 11:27

Nevím jak ostatním, ale mě se na té Mazdě nelíbí právě motor. Má to kraťoučké spektrum použitelných otáček. Mít max. v 3500 ot/min. z toho motoru dělá oproti konkurenci outsidera.

Permon
28. července • 11:43

.. ehm, vsiml sis, ze je to diesel? ;-)

pc1660
28. července • 11:59

To jsem si všiml :-) Ale VW má maximum ve čtyrech tisících, RS-o má max. myslím při 4250 ot./min. a některé BMW měli myslím i 4500 u dieslů a to už je rozdíl.

Rhino
28. července • 12:24

Zalezi na tom, co je podle tebe "max", samozrejme. Tak se na to podivejme bliz:Omezovac je na Mazde6 (jestli si dobre spominam) nekde na 4500, to ovsem neni ani dulezite. Maximum vykonu 136kW je pri 3500, to dava jeste slusny moment 370Nm, a pokles oproti maximalnimu je jenom 7.5%! A maximalni kroutici moment 400Nm je k dispozici v rozsahu 1800-3000rpm.Srovnejme to treba s passatem, motor tdi-cr/170ps (silnejsi diesel sem nenasel): maximum vykonu 125kW pri 4200, to dava 284Nm otackach kdy mam maximalni vykon, pokles oproti hodnote maximalniho krouticiho momentu je 19%. A maximalni kroutici moment 350Nm je k dispozici v rozsahu 1750-2500. Tak ja nevim, ale jaksi mi z toho nevychazi ten vw-motor jako lepsi. Maximalni moment ma v kratsim rozsahu (750rpm, mazda6 jej ma v rozsahu 1200rpm), a krivku momentu ma taky mazda "plossi", jelikoz pri max.vykonu klesne moment jenom o 7.5% (u passatu o 19%). Vsimni si, ze neporovnavam vykon a moment, jen rozsah pouzitelnych otacek, respektive rozsah otacek kde je moment nejvyssi a jak rychle ten moment smerem k vyssim otackam klesa...

pc1660
28. července • 13:24

Ten pokles o 19% krouťáku verzus 7.5% u Mazdy je zavádějící. Ty čísla nemají žádnou vypovídací hodnotu jelikož ste neuvažoval právě rozdíl v otáčkách. Zjednodušeně krouťák * otáčky = výkon. Dle Vámi uvedených parametrů by ta Mazda při 3500 ot. nedávala 136kw, ale cca. 151 kW což to auto nemá. Momentální výkon při aktuálních otáčkách jsem počítal podle vzorce Výkon = krouťák * otáčky / 2 / pi(3.14) / 1000. Jediné co hraje roli je udávaná plochost kroutícího momentu. Tam má asi Mazda navrh, svedčí to ale jen o tom, že Mazda motor tlumí a nenabízí veškerý jeho potenciál. V tomto případě bych to viděl jako důsledek vyššího oběmu. I tak ale, jízda s takovým autem bude dle mého méně pohodlná, jelikož musím častěji řadit. Pokud tedy není pravda to co uvádíte, totiž, že omezovač je až ve 4500 ot.. To by mě docela překvapilo :-) Pak je Mazda zbytečně papírově v nevýhodě. Takový údaj by stál za to někde uvést!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
lamal
28. července • 13:55

Prosim ta isiel si v tom uz ? tak si sadni do TDI a zbadas ze od 1900ot do 3000 +- bude tahat s narastom za 3000 este ako tak nevadne a uz pri 3500 bezpecne ide dole... to sa tyka PD nove TDI CR tahaju trochu dalej ale za 4000 urcite nie... Aky je vysledok ? Ze mazda v rozsahu otacok nezaostava skor naopak a ze vykon ma pri 3500ot neznamena, ze za 3500 uz vadne... ako si si vsimol aj autor clanku pise o nevadnucom tahu do 4000. Toto plati pre mnoho motorov vratane benzinakov. Maximum vykonu v ot na papieri neznamena ze dalej uz vadne, vyzera to tak, ze si toho moc nenajazdil.

pc1660
28. července • 14:13

Máte pravdu. Omlouvám se. Myslel sem, že za maximem už výkon značně klesá, jako je tomu právě u toho TDI. Dle uvedeného tomu tak ale není. Asi budu příště uvažovat o Mazdě :-)

lamal
28. července • 14:18

Mozes uvazovat aj o inom aute, ale treba sa previezt pokial sa zameriavas na spektrum vyuzitelnych otacok, lebo riadit sa max vykonom pri ot na papieri je velmi povrchna zalezitost...

pc1660
28. července • 13:52

Hmm, ten vzorec na přepočet výkonu a momentu jsem si špatně pamatoval. Uvedené parametry opravdu odpovídají 136kW. Na zbytku textu to ale nic nemění.

Rhino
28. července • 14:05

Vy ste ovsem tvrdil ze motory VW jsou na tom lepe, ze mazda ma "kraťoučké spektrum použitelných otáček". Ja vam dokazuju, ze u novych tdi-cr motoru z koncernove produkce VW to tak nemusi byt, ba mozna je to opacne! Mazda ma u sveho motoru sirsi rozsah kdy ma maximalni kroutici moment (1200rpm u mazdy versus 750rpm u vw), a navic klesa ten moment pozvolneji. A to plati taky pri srovnani s tim slabsim motorem u mazdy...Jiste, nemam tu kompletni vykonovou krivku toho motoru vw, a nemam vic udaju abych spocetl jaky moment bude mit pri 3500. Ale tipuju, ze ne vic jak 88-90% maxima. Hodnota 3500rpm je tozi tak na 2/3 cesty, mezi 100% maximalnim krouticim momentem (2500rpm), a maximalnim vykonem (4200rpm), kde mam uz jen 81% vykonu.Na vyuzitelnost otacek ma vliv zejmena to, nakolik plocha je krivka krouticiho momentu. U motoru VW bylo dlouho typicke chovani nic-moc-nic, co sice dava pocit uzasneho zrychlovani, jenze to odezniva rychle. U tohohle motoru mazdy6 mozna neni ten "kopanec" tak vyrazny, ale zato ma zatah linearnejsi, a myslim ze i vyssi rozsah vyuzitelnych otacek.

Michal
29. července • 16:07

To porovnanie TDI PD a CR nie je ažtaké na mieste... Pozrime sa na to inak, ked TDI PD v roku cca 2001 dosahovalo vstrekovací tlak 2050 Bar tak Common Rail v tom roku bol niekde na 1 až 2 generácii so vstrekovacím tlakom okolo 1650 až 1800 Bar.Takže vtedy to vaše nenávidené TDI PD bolo výkonovo ale aj parametrami zrýchlenia daleko v predu... Snád až dnes CR 3 a niektore verzie 4 generácie dosahuju tlak 2000Bar. A to sa píš rok 2009! A čo sa týka rozmedzia využitelných otáčok...ano u CR je väčšie ale (tak ako tu všetci opisujete tie výkony a prepočti z internetu a kopa ludí nevie ani aky je rozdiel medzi výkonom a krutiacim momentom) tak vás oboznámim s niečím ako rýchlosť nárastu otáčok za jednotku času...čiže povedzme mazda v pružnosti na 3. prev. stupen zo zrýchlením od 1750 do 3500 otáčok dosiahne za čas povedzme 6 sekund, kde to TDI PD dosiahne to isté za kratší čas...= to vaše ,,spominané nakopnutie a prudký narast otáčok za jednotku času... Ale aj tak sa zrovnávame dva rozne systémi takže neviem či o tom polemizovať dalej. Ale z mojej praxe Vám garantujem a aj dokážem (vlastnim niekolko 1 a 2 miest zo šprintov) že moje 1.9 TDI PD s 96 KW bez načipovania už upratalo niekolko vela 2.0 CR alebo aj 2.2 CDTI s 110 KW...Samozrejme, že toto všetko záleží aj od dlžky sprevodovania daných automobilov (aritmetickým radom alebo geometrickým ráadom)...ale nerozoberajme. každý si kúpi to čo sa mu lúby a čo preferuje.Ved dnes je všade možnost sa objednat na skúšobnú jazdu a porovnat...Tak načo sa hadat...

ccc
30. ledna • 20:25

Chlape ty mas urcite aj 1.-2.miesto v gramatYke......peace

antiradek
31. července • 7:17

:-DDDDDD nevlastnis nahodou niekolko 1 a 2 miest v miestnej vtip parade?

majkicz
28. července • 16:14

Mohu potvrdit, ze kopanec opravdu neni tak markantni jako u slavne 1.9 TDi, nastup je pozvolnejsi a zatah se zacina projevovat se stoupajicimi otackami. Mel jsem tu cest s liftbackem a jen na cca. 30km, ale pojezdeni to bylo velmi prijemne prekvapive (mam odjakziva odpor k dieselum v osobnich autech)

Rhino
28. července • 13:47

Tak prrr pane, zadne "zjednodusene"! Ten vzorec je fyzikalne uplne presne:Vykon [W] = Kroutici_moment [Nm] * Uhlova_rychlost [rad/s]kde:Uhlova_rychlost [rad/s] = 2 * Pi * otacky[/min] / 60Upravte si ten svuj vypocet a zjistite taky, ze kdyz ta mazda dava 136kW pri 3500, to znamena ze pri tom vykonu mam kroutici moment presne 371.06[Nm]. To je cca 92.5% maximalniho krouticiho momentu (400[Nm]). Nejenze tedy ma ta mazda sirsi pole kdy ma maximalni kroutak (1200rpm, na rozdil pouhych 750rpm u passatu), jeste ten moment nad timto rozsahem klesa pozvolneji. A prave to urcuje rozsah pouzitelnych otacek, kdy mam jeste k dispozici velice solidni kroutici moment na akceleraci...Muzu vzit i ten slabsi motor u mazdy, to bude taky vymluvne srovnani: 120kW pri 3500, to dava kroutici moment 327.4[Nm], co je jeste 91% maximalniho krouticiho momentu 360[Nm], ktery je navic k dispozici v sirsim rozsahu otacek (u mazdy6 1800-3000rpm, u passatu se 125kW motorem jen 1750-2500).Jo, a ptal sem se kolegy co ma starsi mazdu s 2-litrovym (105kW) motorem: nevi presne jak je ten omezovac, ale cervene pole mu pry zacina na 5000rpm...

Tomas
28. července • 10:07

Cenikove ceny jsou skutecne vysoke, ale nutno podotknout, ze prodejci Mazdy davaji klidne velke slevy. Kdyz jsem kupoval jiny model, tak bezne byly slevy na 6 okolo 50-120.000, coz je velmi zajimave, ale dokud se clovek nepodiva na salon, tak nevi.

Dallys
28. července • 9:32

Mazda 6 je sama o sobe perfektni auto. Vlastnil jsem necely rok tuto generaci. Muj problem byl, ze jsem nemel top vybavu a servis me domontovaval parkovaci cidla vcetne rozebrani palubovky. Vse pak chrastilo jako u orchestru a servis tvrdosijne odmital reklamace, protoze se chyba nepodarila najit, pripadne upravili sroubecek. Pokud se pry problem projevi znova, mam prijet zas. Po peti navstevach jsem to vzdal. Ale nejen to - najel jsem cca 45tis a pri kazde navsteve servisu se neco posralo a objednani jakekoliv soucastky trva prinejlepsim mesic. Prakticky za rok bylo auto v horsim stavu nez moje predchozi ojete s 200tis km na tachometru. Servis byl autozeman, ale ani autoPalac neni o nic lepsi. Nastesti osud vyresil muj problem a chudak mazda skoncila ukradena...Takze abych to shrnul. Mazda 6 je super auto, ale v min v Praze nema dobre servisni zazemi a tudiz pokud se podminky nezmeni, uz nikdy mazdu vlastnit nebudu.

majkicz
28. července • 12:41

Bohuzel s tim servisnim zazemim v Praze mas pravdu, je to bida a des, ne nadarmo ztratil AP oficialni zastoupeni Mazdy v CR a SR a preslo to radeji pod Mazda Motor Europe... V Praze se da u Mazdy spolehnout snad jen na AutoDuba...

Rhino
28. července • 9:50

To uz se kradou i mazdy??? Sem si vzdycky myslel, ze u nas jsou mezi vozy stredni tridy v oblibe chmataku spis passaty, octavky (ja vim, to je nizsi stredni), nebo a4-ky. Mimochodem, to's nemohl dat ten vuz do rychtyku? Ted bude ten "chudak" zlodej jezdit na voze s drncajicim sroubkem Viz jake je to otravne? Ja vim, vis... :-)

Dallys
28. července • 10:41

Zlodej at si jezdim cim chce a krade co chce, ale palubovka nebyla drncajici sroubecek. To se mi snazili namluvit v servise, kdyz to "opravili". A sorry abych mel orchestr z palubovky v aute za 800t. tak to fakt ne. A jak jsem psal problemu bylo mnohem vic.

Permon
28. července • 11:21

Ja mam v zatim najeto 17 000km a zadny technicky problem nemam.... na minule M6 jsem najel pres 235 000km a krome uhliku v alternatoru, loziska predniho leveho a zadniho leveho kola jsem nikdy zadnou poruchu, nebo nestandardni vymenu nemel... a jo mel, klakson onemnel... to byl hrozny zivot, nez mi jej vymenili :-) :-D

Dallys
28. července • 11:33

To bud rad, az neco slozitejsiho nez vymenu zarovky, nebo klaksonu zacnes resit se servisem tak te usmev prejde :DNapr predni kotouce. Musel jsem je menit kvuli zvlneni a protoze expert servismen neudelal dobre geometrii, tak se mi behem 2500km sjela predni pneu po vnitrnich stranach a byli na vyhozeni....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Permon
28. července • 11:41

Jj, to je vecny boj s lidma, co nedelaj dobre svou praci. potazmo je to i o servisu, ktery clovek navstevuje. Ja s tim mym zatim opakovane problemy nemel, pouze jednou mi na minulou M6 dali snizene pera podvozku pro diesel, ale ja mel benzinovy motor. Pak mi trvdili, ze to nevadi, ze tech +150kg vahy neni jen nad predni napravou.... Tak jsem volal majiteli servisu a vysvetlil mu, ze mam benzin a trvam na tom, aby pruziny odpovidali specifikaci auta. Pruziny do 2 dni vymenili... (ty puvodni dieslove meli skladem, navic byly -65mm, coz bylo fakt extremni snizeni, tak se jich chteli zbavit)

majkicz
28. července • 9:10

Cena vysoka, ale Mazda ji kontruje prave bohatou vybavou, takze pak uz je to jen o prioritach...
Jinak velice chvalim clanek, libivy, ctivy a kazdou chvili vtipny! :-) Diky.

pete
30. července • 10:20

Bohuzel ta cena je opravdu premrstena, nicmene vybava zas tak skvela neni... zkuste porovnat s Lexus IS220d (to sice neni kombik)... cena +/- stejna... Nicmene interier i zpracovani Lexusu je fakt uplne jinde.
Nad koupi M6 2,5i sedan jsem vahal, auto je to zvenku krasne, motor je sice trochu liny, ale staci... Nicmene po usednuti dovnitr prislo horke zklamani... ten interier je opravdu technologicky stary, materialy takove... no nic moc. Nova M3 je na tom o dost lepe...

majkicz
30. července • 15:37

Divne, jel jsem s obema auty (jak M6, tak M3) a interier v M6 mi neprisel ochuzen o pouzite materialy v M3 a naopak... A co si predstavujete pod super materialy? Mekcene? Prijemne na dotek? Nerikejte mi, ze jako 99% autonovinaru ty plasty osahavate nebo olizujete, popripade na nich privadite partnerku k orgasmu... Jaky jiny duvod mohou mit podobne snusky stiznosti?? A jestli tu chcete vyrukovat s drncanim, tak to uz je problem patricne dusledneho zpracovani.

pete
31. července • 9:20

Mekceni plastu je sice prijemne ale neni nutnosti... horsi to je se zpracovanim a designem... U auta za vice nez 800 tisic Kc chci skvele zpracovani. Napriklad plasty kolem volantu, stredovej sloupek a jeho podivne a volne calouneni... calouneni kufru... etc.

P.
2. srpna • 13:48

M6 má skutečně přemrštěnou cenu. Vybíráme teď nové auto, chceme kombíka, obešli jsme všechno možné a M6, která se nám zvenku moc líbila, byla náš favorit, je uvnitř naprosté zklamání. Třeba - od VW ve verzi Executive koupíte za 800T Passat Variant (2.0 TDI CR) tak vybavený, že se s ním M6 nedá naprosto srovnat. Máte v něm za tu cenu všechno co vás napadne. Namátkou, kromě zadního park.asistenta máte i přední a parkovací kameru, vzadu dvě integrované dětské sedačky, mnohem lepší palubní počítač, výdechy klimatizace na zadní sedadla (u nich i klasickou zásuvku na nabíjení mobilu nebo notebook), mimo jiné také mnohem praktičtější kufr a vychytanější ukládací prostory, lepší materiály (už jen ty plastové kličky uvnitř nás u M6 za 850T naprosto iritují) ... přes zadní loketní opěrku můžete prostrčit dlouhé předměty (lyže třeba) ... z té výbavy jsem vzal jen zlomek, je tam (u toho Passata) v podstatě všechno co chcete a cokoliv si hlavně můžete nakonfigurovat - přidat el. zavírání kufru, střešní okno, brzdu AutoHold...). U M6 nenakonfigurujete nic. Zkuste dostat třeba tak bláznivej nápad, že byste chtěli mít na M6 střešní okno:)) Kromě toho má Mazda špatný rejd. V podzemním parkovišti s ní zaparkujete mnohem hůř než třeba zrovna s Passatem, ve srovnání s Toyotou Avensis se v tomto smyslu už vůbec nemůže srovnávat (donutili jsme všechny prodejce, aby to s námi vyzkoušeli:). Mazda nás prostě strašně zklamala, chtěli jsme jí, ale při téhle ceně člověk už prostě váží (když hledá rodinné auto), že za stejný (a pořádně velký) balík peněz jinde dostane mnohem víc... Cena nejvyšší verze, o které jsme uvažovali, je podle nás cca o 100T přemrštěná a proto do ní asi nakonec nepůjdeme.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Permon
3. srpna • 12:44

O jake cene M6 mluvis? Cenikove? Jak jsem zde psal jiz minuly tyden, ja dostal M6 GTA 2.5i za nejakych 685tis.... ono staci nebyt nouma a pozadovat slevu, vis? ;-)

P.
3. srpna • 16:31

Milý neňoumo:) Je jistě tvé velké štěstí, že nejsi ňoumou, ale věř, že to já také ne. Ceníková cena M6 o které mluvím, tj. ceníková cena testované M6, je s metalízou kolem (cca) 870 tisíc. Všimni si, že pro srovnání jsem ale použil cenu 800 tisíc. Takže tam nějaká sleva započtená je. To zaprvé. Za druhé, ochota dávat slevy vždy závisí jednak na prodejci a jeho situaci, potom na momentální situaci na trhu atd. Pokud jsi ty dostal slevu, není pravidlem, že stejnou slevu dostane u jiného prodejce (nebo i v jiný čas u stejného) někdo jiný, a to třeba i s ještě více proříznutou pusou, než máš ty sám... Momentálně jsme o ceně M6 vyjednávali u dvou prodejců. U jednoho v Plzni, u druhého v Praze. Do jednání se dokonce pustila moje žena, která má pusu tak proříznutou, že neznám nikoho, kdo by na tom byl lépe. V Plzni nebyl prodejce ke slevě ochotný téměř vůbec. Nakonec vyblekotal cosi o slevě max. 15 T. V Praze byli o něco ochotnější, ale i sleva pouhých 50 T (pouhých oproti těm tvým 100 T) se zdála být téměř neprůchodná. Takže mi z toho plyne, že tvé pravidlo žádným pravidlem není. A pokud jsem tedy srovnával M6 po slevě cca 70 T s jiným vozem za plnou cenu, která naopak již v sobě obsahuje bohatou nadstandardní příplatkovou výbavu, myslím, že jsem tak moc zcestně neuvažoval:) A to ještě nemluvím o tom, že u toho druhého vozu mi rovnou nabídli slevu dalších 50 T, která v té částce 800 T zatím započítaná není... (samozřejmě, M6 v tom srovnání vítězí motorem, ale zase člověk kupuje celé auto, že...:)

Permon
28. července • 10:31

NO, hlavne cenikova cena je jedna vec, skutecna cena je vec dalsi. Ja v kvetnu koupil novou M6 2.5i GTA doslova za cenu 2.0i.... a to uz je dle meho soudu KAUF! K tomu odpocet DPH za sedan a cena se stala primo komickou:-)

majkicz
28. července • 10:39

Taky pravda, navic ted maji akci na objednavky na auta s planovanym dodanim v Q3/Q4 s vyraznymi slevami...je treba vybrat dobreho prodejce a umet smlouvat :-D

Paloi
28. července • 9:28

Proč autor článku srovnává diesel z Mazdy s TDI PD ? Asi si ještě nevšiml, že tento systém je praktický mrtvý a jen málokde ho v novém autě ještě najde. Srovnávejme s obdobnými motory současnosti, oak je to zajímavé a má to nějakou výpovídac hodnotu. Těžko někoho zajímá takové srovnání, ale ten kdo vybírá nové auto chce mít srovnání aktuálních motorů a aut. :-/

tt
29. července • 13:03

poviem ti preco to porovnava s TDI alebo TDI PD.
Presne preto, pretoze je este kopa ludi ktori nepoznaju ine auto ako Passat TDI, Octavia TDI, GOlf TDI, samozrejme vsetko kombiky.
Poznam kopec takych ktori povazuju 90k TDI za najlepsi motor vsetky cias a nikdy lepsi nebude. Skratka kopec ludi nic ineho nevidi a o inom ani nechce pocut. A takych je vela, ruku na srdce, kazdy treti co to cita sem patri. Ty jo vola koupim octavku nebo pasika samzrejme 1.9tdi to jede za 5 to voe. Tak toto je presne ono, tiez to plati o nas slovakoch. Sto krat som sa stretol s hrozivym vyjavom ked sa pytali na moje Santa fe 2,2 crdi aku ma spotrebu. Ked som povedal ze v meste 11l tak to skoro povazovali ze zlocin.

lamal
28. července • 13:33

srovnaval ho preto, lebo TDI bez common railu jazdi na cestach miliony a este aj bude...tak neviem preco by to bolo od veciINAC SUPER TESTIK, PEKNE, ZAUJIMAVE A VTIPNE CITANIE

0ndra
28. července • 9:42

asi kvůli tomu, že jsou ty motory obecně známy (hlavně co se týče kultivovanosti projevu)a rozhodně bych netvrdil, že je tento systém prakticky mrtvý a v novém autě se nenajde -- podívejte se třeba do nabídky škodovky... takový superb může být alternativou pro mazdu6, byť třeba jen v prvotní fázi výběru...

Rhino
28. července • 9:57

TDI-PD je mrtvy, a je jedno jestli se ti to libi nebo ne. Slepa vetva vyvoje, ktera nema sanci na dalsi zlepsovani, a "uhynula" na emisich. Mimochodem, montovat dnes do vozu 1.9/2.0 tdi-pd, to povazuji za ostudu i v octavce, ani nemluvim o superbu (tam je to snad sabotaz predpokladaneho obrovskeho uspechu skodovky, ze strany koncernu VW)...

0ndra
3. srpna • 13:56

to jestli se mi líbí nebo ne s tím nemá vůbec nic společného (sám jezdím v autě na benzín a spory ohledně dieselů jsou mi upřímně ukradené). ty si asi nepochopil můj příspěvek, já jen tvrdím, že tdi-pd není mrtvý, protože je stále v nabídce koncernu (škoda, seat...), kdyby byl mrtvý tak ho nikdo nenabízí, to že je to slepá větev vývoje a že budoucnost nemá je jiná (jistá) věc.

já jen regoval na komentář že je pd mrvý a nemontuje se do nových aut. což není tak docela pravda. tečka.

Radek Ondrášík
28. července • 10:03

No a co ze je TDI PD mrtvy, stale je to jenlepsi system dodavky paliva do valcu, ktery bude pred jakoukoli konkurenci jeste za 10 let. Proste chapu, ze se to nekterym priznava tezko, ale je treba se smirit s tim, ze VW predbehl ostatni o dobrych 15 let.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JV
29. července • 19:59

Vážený pane Ondrášíku,
Nepochybně jste doufám žertoval, protože říci to, že systémem PD někoho koncern předběhl je smělá hypotéza. Jednak tento systém není nikterak nový a převratný. Systém sdruženého vstřikovače (jak se dříve sytému čerpadlo - tryska říkalo) vznik někdy ve 40.letech minulého století, v době kdy se objevil první dvoudobý vznětový motor. Funkce byla téměř shodná a místo elektronické (přesnější) regulace používal regulaci mechanickou (hřebenové regulační tyče jednotlivých jednotek byly propojeny táhlem), vstřikovacích tlaků byl schopen dosáhnout stejných. Na čtyřdobých vznětových motorech se tento systém objevil v 80. letech minulého století na motorech Detriot Diesel a Cummins, tam už opatřen elektronickým řízením, posléze se pak objevil u motorů Caterpillar a pak už se objevil i v Evropě na motorech Volvo a lze ho nalézt i u motorů Iveco a Scania. Takže nechápu o jakém předběhnutí a koho to vlastně mluvíte? No říkal jste ostatních, takže lhostejno jestli jde o výrobce motorů pro osobní nebo nákladní vozidla. Ani systém TDI není původně koncernový, protože jestli si dobře pamatuji tak první motor s tímto systémem představil Fiat v modelu Croma někdy v roce 1984. Systém PD trpí mechanickými závadami, ty se bohužel okecávat nedají, nejhorší je konstrukční vada uložení vstřikovacích jednotek v hlavě válců, jejich uložení se vymačkává a neexistuje jediný vůz vybavený motorem se systémem PD, který by už neměl minimálně opravu, tu v servisu koncernu nehledejte, tam vymění celou hlavu. Pokud jste majitelem vozidla s tímto motorem a začne Vám najednou přibývat olej v motoru, "hurá, jste vítěz" a máte přesně tuto závadu. Další už menší problém je praskání vstřikovacích elementů a nadměrné zatížení celého rozvodového systému motoru. To je důkazem toho, že technologie špatná není, jen jí koncern VW nedokázal zvládnout. Takže koho, že a s čím to koncern měl předběhnout, táži se Vás ještě jednou?

RedBaron
29. července • 11:44

Nejlepší objektivní důkaz toho že systém PD v těchto dobách již naprosto nepatří do osobního auta podal sám Volkswagen. Přestal tyto motory vyrábět právě proto, že proti commonrailu nenabízí žádnou objektivní výhodu. Sednout do precizně postaveného koncernového auta a poslouchat tam rachot PD motoru je asi tak stejně vhodné jako mít u domu za 20 milionů podlahu z udupané hlíny.A jestli je byť jen za mák rozumu ve tvrzení, že VW někoho předběhl, když se pokorně po deseti letech musel vrátit zpátky na zcestí a dohánět ostatní, kteří již notný krok cestou commonrailu ušli, to nechám už raději na tvojí úvaze. Kontroverze není špatný způsob jak se prosadit ale po objevení se v článku pana Jandy jsi nám koukám explodoval do výšin a bohužel až někam za hranici zdravého myšlení.

Rhino
28. července • 10:17

to ma byt recese, ze ano? Neverim ze to myslite vazne...

Permon
28. července • 10:34

Na Ondrasika nereagovat, skoda casu! Jen zkousi nervy lidi....

Radek Ondrášík
28. července • 10:26

Proc ne? Nejaky objektivni dukaz, ze tomu tak neni?

omg
1. srpna • 1:37

ty si retard Voříšek... kde su dokazy o tvojich nepodlozenych tvrdeniach?

Thor
29. července • 2:02

Pokud tomu rozumíš a víš o čem mluvíš, tak objektivního důkazu není třeba. Máš nějaký objektvní důkaz pro svoje tvrzení ? No Ondrášíku, dokazuj a nekontruj :-D:-D:-D

Radek Ondrášík
28. července • 9:32

Mne zajimalo prave srovnani s TDI PD

Lojza z Brna
19. září • 19:08

Ano dík, mě taky zajímalo právě srovnání s tímto motorem, protože švagr právě dostal OII. facelift právě s tímto motorem, trochu jsem se divil, že i Škoda ještě prodává PD, ale co se dá dělat, díky za srovnání právě s tímto 1,9 TDI PD 73kw

Rhino
28. července • 9:00

Mazda6 je v evrope nepravem podcenovany vuz. Respektive Mazda a jeji dealeri neumi prodat jeho kvality (nebo kupujici nedovedou ty kvality rozeznat). Vezl sem se kdysi pred 5 lety prvni generaci sestky, a uz tehdy sem byl prijemne prekvapen, zejmena velice dobrym podvozkem (mimochodem, vepredu jsou dvoji pricna ramena, vzadu petiprvek). V aktualni generaci sestka dozrala jako dobre vino. A zrovna kombik je podle mne z japonskeho tria (Mazda6, Avensis, Accord) nejhezci.Za sestku si Mazda zaslouzi pochvalu, za dvojku taktez. Z mazdy3 mam takovej divnej rozpacitej pocit. A jeste jedna pochvala pro Mazdu: vsechny tri modely inovovali tim spusobem, ze zaroven znizili hmotnost (samozrejme u sestky musime zrovnat stejne motory). To je opravdu vyjimka v tomhle svete, kde auta bobtnaji do delky, vysky, a taky vahy...

Phoenix
28. července • 7:57

U té kulaté 626 ročník 91 podle mě to kombi nešlo rozumně udělat tak, aby se na to dalo koukat - proto ho tehdy raději asi Mazda neudělala. Protože všechny ostatní generace kombi měly, je to jediný důvod, který mě napadá.

Doporučujeme

Články odjinud