Test Mazda 6 2,2 MZR CD: zasloužené vavříny

Phoenix  |  28. 07. 2009 07:57

U té kulaté 626 ročník 91 podle mě to kombi nešlo rozumně udělat tak, aby se na to dalo koukat - proto ho tehdy raději asi Mazda neudělala. Protože všechny ostatní generace kombi měly, je to jediný důvod, který mě napadá.

Odpovědět  |   | 
Rhino  |  28. 07. 2009 09:00

Mazda6 je v evrope nepravem podcenovany vuz. Respektive Mazda a jeji dealeri neumi prodat jeho kvality (nebo kupujici nedovedou ty kvality rozeznat). Vezl sem se kdysi pred 5 lety prvni generaci sestky, a uz tehdy sem byl prijemne prekvapen, zejmena velice dobrym podvozkem (mimochodem, vepredu jsou dvoji pricna ramena, vzadu petiprvek). V aktualni generaci sestka dozrala jako dobre vino. A zrovna kombik je podle mne z japonskeho tria (Mazda6, Avensis, Accord) nejhezci.

Za sestku si Mazda zaslouzi pochvalu, za dvojku taktez. Z mazdy3 mam takovej divnej rozpacitej pocit. A jeste jedna pochvala pro Mazdu: vsechny tri modely inovovali tim spusobem, ze zaroven znizili hmotnost (samozrejme u sestky musime zrovnat stejne motory). To je opravdu vyjimka v tomhle svete, kde auta bobtnaji do delky, vysky, a taky vahy...

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  28. 07. 2009 09:10

Cena vysoka, ale Mazda ji kontruje prave bohatou vybavou, takze pak uz je to jen o prioritach...
Jinak velice chvalim clanek, libivy, ctivy a kazdou chvili vtipny! Diky.

Odpovědět  |   | 
Paloi  |  28. 07. 2009 09:28

Proč autor článku srovnává diesel z Mazdy s TDI PD ? Asi si ještě nevšiml, že tento systém je praktický mrtvý a jen málokde ho v novém autě ještě najde. Srovnávejme s obdobnými motory současnosti, oak je to zajímavé a má to nějakou výpovídac hodnotu. Těžko někoho zajímá takové srovnání, ale ten kdo vybírá nové auto chce mít srovnání aktuálních motorů a aut.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  28. 07. 2009 09:32

Mne zajimalo prave srovnani s TDI PD

Odpovědět  |   | 
Lojza z Brna  |  19. 09. 2009 19:08

Ano dík, mě taky zajímalo právě srovnání s tímto motorem, protože švagr právě dostal OII. facelift právě s tímto motorem, trochu jsem se divil, že i Škoda ještě prodává PD, ale co se dá dělat, díky za srovnání právě s tímto 1,9 TDI PD 73kw

Odpovědět  |   | 
0ndra  |  28. 07. 2009 09:42

asi kvůli tomu, že jsou ty motory obecně známy (hlavně co se týče kultivovanosti projevu)

a rozhodně bych netvrdil, že je tento systém prakticky mrtvý a v novém autě se nenajde -- podívejte se třeba do nabídky škodovky... takový superb může být alternativou pro mazdu6, byť třeba jen v prvotní fázi výběru...

Odpovědět  |   | 
Rhino  |  28. 07. 2009 09:57

TDI-PD je mrtvy, a je jedno jestli se ti to libi nebo ne. Slepa vetva vyvoje, ktera nema sanci na dalsi zlepsovani, a "uhynula" na emisich. Mimochodem, montovat dnes do vozu 1.9/2.0 tdi-pd, to povazuji za ostudu i v octavce, ani nemluvim o superbu (tam je to snad sabotaz predpokladaneho obrovskeho uspechu skodovky, ze strany koncernu VW)...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  28. 07. 2009 10:03

No a co ze je TDI PD mrtvy, stale je to jenlepsi system dodavky paliva do valcu, ktery bude pred jakoukoli konkurenci jeste za 10 let. Proste chapu, ze se to nekterym priznava tezko, ale je treba se smirit s tim, ze VW predbehl ostatni o dobrych 15 let.

Odpovědět  |   | 
Rhino  |  28. 07. 2009 10:17

to ma byt recese, ze ano? Neverim ze to myslite vazne...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  28. 07. 2009 10:26

Proc ne? Nejaky objektivni dukaz, ze tomu tak neni?

Odpovědět  |   | 
Thor  |  29. 07. 2009 02:02

Pokud tomu rozumíš a víš o čem mluvíš, tak objektivního důkazu není třeba. Máš nějaký objektvní důkaz pro svoje tvrzení ? No Ondrášíku, dokazuj a nekontruj

Odpovědět  |   | 
omg  |  01. 08. 2009 01:37

ty si retard Voříšek... kde su dokazy o tvojich nepodlozenych tvrdeniach?

Odpovědět  |   | 
Permon  |  28. 07. 2009 10:34

Na Ondrasika nereagovat, skoda casu! Jen zkousi nervy lidi....

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  29. 07. 2009 11:44

Nejlepší objektivní důkaz toho že systém PD v těchto dobách již naprosto nepatří do osobního auta podal sám Volkswagen. Přestal tyto motory vyrábět právě proto, že proti commonrailu nenabízí žádnou objektivní výhodu. Sednout do precizně postaveného koncernového auta a poslouchat tam rachot PD motoru je asi tak stejně vhodné jako mít u domu za 20 milionů podlahu z udupané hlíny.

A jestli je byť jen za mák rozumu ve tvrzení, že VW někoho předběhl, když se pokorně po deseti letech musel vrátit zpátky na zcestí a dohánět ostatní, kteří již notný krok cestou commonrailu ušli, to nechám už raději na tvojí úvaze. Kontroverze není špatný způsob jak se prosadit ale po objevení se v článku pana Jandy jsi nám koukám explodoval do výšin a bohužel až někam za hranici zdravého myšlení.

Odpovědět  |   | 
JV  |  29. 07. 2009 19:59

Vážený pane Ondrášíku,
Nepochybně jste doufám žertoval, protože říci to, že systémem PD někoho koncern předběhl je smělá hypotéza. Jednak tento systém není nikterak nový a převratný. Systém sdruženého vstřikovače (jak se dříve sytému čerpadlo - tryska říkalo) vznik někdy ve 40.letech minulého století, v době kdy se objevil první dvoudobý vznětový motor. Funkce byla téměř shodná a místo elektronické (přesnější) regulace používal regulaci mechanickou (hřebenové regulační tyče jednotlivých jednotek byly propojeny táhlem), vstřikovacích tlaků byl schopen dosáhnout stejných. Na čtyřdobých vznětových motorech se tento systém objevil v 80. letech minulého století na motorech Detriot Diesel a Cummins, tam už opatřen elektronickým řízením, posléze se pak objevil u motorů Caterpillar a pak už se objevil i v Evropě na motorech Volvo a lze ho nalézt i u motorů Iveco a Scania. Takže nechápu o jakém předběhnutí a koho to vlastně mluvíte? No říkal jste ostatních, takže lhostejno jestli jde o výrobce motorů pro osobní nebo nákladní vozidla. Ani systém TDI není původně koncernový, protože jestli si dobře pamatuji tak první motor s tímto systémem představil Fiat v modelu Croma někdy v roce 1984. Systém PD trpí mechanickými závadami, ty se bohužel okecávat nedají, nejhorší je konstrukční vada uložení vstřikovacích jednotek v hlavě válců, jejich uložení se vymačkává a neexistuje jediný vůz vybavený motorem se systémem PD, který by už neměl minimálně opravu, tu v servisu koncernu nehledejte, tam vymění celou hlavu. Pokud jste majitelem vozidla s tímto motorem a začne Vám najednou přibývat olej v motoru, "hurá, jste vítěz" a máte přesně tuto závadu. Další už menší problém je praskání vstřikovacích elementů a nadměrné zatížení celého rozvodového systému motoru. To je důkazem toho, že technologie špatná není, jen jí koncern VW nedokázal zvládnout. Takže koho, že a s čím to koncern měl předběhnout, táži se Vás ještě jednou?

Odpovědět  |   | 
0ndra  |  03. 08. 2009 13:56

to jestli se mi líbí nebo ne s tím nemá vůbec nic společného (sám jezdím v autě na benzín a spory ohledně dieselů jsou mi upřímně ukradené). ty si asi nepochopil můj příspěvek, já jen tvrdím, že tdi-pd není mrtvý, protože je stále v nabídce koncernu (škoda, seat...), kdyby byl mrtvý tak ho nikdo nenabízí, to že je to slepá větev vývoje a že budoucnost nemá je jiná (jistá) věc.

já jen regoval na komentář že je pd mrvý a nemontuje se do nových aut. což není tak docela pravda. tečka.

Odpovědět  |   | 
lamal  |  28. 07. 2009 13:33

srovnaval ho preto, lebo TDI bez common railu jazdi na cestach miliony a este aj bude...tak neviem preco by to bolo od veci

INAC SUPER TESTIK, PEKNE, ZAUJIMAVE A VTIPNE CITANIE

Odpovědět  |   | 
tt  |  29. 07. 2009 13:03

poviem ti preco to porovnava s TDI alebo TDI PD.
Presne preto, pretoze je este kopa ludi ktori nepoznaju ine auto ako Passat TDI, Octavia TDI, GOlf TDI, samozrejme vsetko kombiky.
Poznam kopec takych ktori povazuju 90k TDI za najlepsi motor vsetky cias a nikdy lepsi nebude. Skratka kopec ludi nic ineho nevidi a o inom ani nechce pocut. A takych je vela, ruku na srdce, kazdy treti co to cita sem patri. Ty jo vola koupim octavku nebo pasika samzrejme 1.9tdi to jede za 5 to voe. Tak toto je presne ono, tiez to plati o nas slovakoch. Sto krat som sa stretol s hrozivym vyjavom ked sa pytali na moje Santa fe 2,2 crdi aku ma spotrebu. Ked som povedal ze v meste 11l tak to skoro povazovali ze zlocin.

Odpovědět  |   | 
Permon  |  28. 07. 2009 10:31

NO, hlavne cenikova cena je jedna vec, skutecna cena je vec dalsi. Ja v kvetnu koupil novou M6 2.5i GTA doslova za cenu 2.0i.... a to uz je dle meho soudu KAUF! K tomu odpocet DPH za sedan a cena se stala primo komickou

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  28. 07. 2009 10:39

Taky pravda, navic ted maji akci na objednavky na auta s planovanym dodanim v Q3/Q4 s vyraznymi slevami...je treba vybrat dobreho prodejce a umet smlouvat

Odpovědět  |   | 
pete  |  30. 07. 2009 10:20

Bohuzel ta cena je opravdu premrstena, nicmene vybava zas tak skvela neni... zkuste porovnat s Lexus IS220d (to sice neni kombik)... cena +/- stejna... Nicmene interier i zpracovani Lexusu je fakt uplne jinde.
Nad koupi M6 2,5i sedan jsem vahal, auto je to zvenku krasne, motor je sice trochu liny, ale staci... Nicmene po usednuti dovnitr prislo horke zklamani... ten interier je opravdu technologicky stary, materialy takove... no nic moc. Nova M3 je na tom o dost lepe...

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  30. 07. 2009 15:37

Divne, jel jsem s obema auty (jak M6, tak M3) a interier v M6 mi neprisel ochuzen o pouzite materialy v M3 a naopak... A co si predstavujete pod super materialy? Mekcene? Prijemne na dotek? Nerikejte mi, ze jako 99% autonovinaru ty plasty osahavate nebo olizujete, popripade na nich privadite partnerku k orgasmu... Jaky jiny duvod mohou mit podobne snusky stiznosti?? A jestli tu chcete vyrukovat s drncanim, tak to uz je problem patricne dusledneho zpracovani.

Odpovědět  |   | 
pete  |  31. 07. 2009 09:20

Mekceni plastu je sice prijemne ale neni nutnosti... horsi to je se zpracovanim a designem... U auta za vice nez 800 tisic Kc chci skvele zpracovani. Napriklad plasty kolem volantu, stredovej sloupek a jeho podivne a volne calouneni... calouneni kufru... etc.

Odpovědět  |   | 
P.  |  02. 08. 2009 13:48

M6 má skutečně přemrštěnou cenu. Vybíráme teď nové auto, chceme kombíka, obešli jsme všechno možné a M6, která se nám zvenku moc líbila, byla náš favorit, je uvnitř naprosté zklamání. Třeba - od VW ve verzi Executive koupíte za 800T Passat Variant (2.0 TDI CR) tak vybavený, že se s ním M6 nedá naprosto srovnat. Máte v něm za tu cenu všechno co vás napadne. Namátkou, kromě zadního park.asistenta máte i přední a parkovací kameru, vzadu dvě integrované dětské sedačky, mnohem lepší palubní počítač, výdechy klimatizace na zadní sedadla (u nich i klasickou zásuvku na nabíjení mobilu nebo notebook), mimo jiné také mnohem praktičtější kufr a vychytanější ukládací prostory, lepší materiály (už jen ty plastové kličky uvnitř nás u M6 za 850T naprosto iritují) ... přes zadní loketní opěrku můžete prostrčit dlouhé předměty (lyže třeba) ... z té výbavy jsem vzal jen zlomek, je tam (u toho Passata) v podstatě všechno co chcete a cokoliv si hlavně můžete nakonfigurovat - přidat el. zavírání kufru, střešní okno, brzdu AutoHold...). U M6 nenakonfigurujete nic. Zkuste dostat třeba tak bláznivej nápad, že byste chtěli mít na M6 střešní okno:)) Kromě toho má Mazda špatný rejd. V podzemním parkovišti s ní zaparkujete mnohem hůř než třeba zrovna s Passatem, ve srovnání s Toyotou Avensis se v tomto smyslu už vůbec nemůže srovnávat (donutili jsme všechny prodejce, aby to s námi vyzkoušeli:). Mazda nás prostě strašně zklamala, chtěli jsme jí, ale při téhle ceně člověk už prostě váží (když hledá rodinné auto), že za stejný (a pořádně velký) balík peněz jinde dostane mnohem víc... Cena nejvyšší verze, o které jsme uvažovali, je podle nás cca o 100T přemrštěná a proto do ní asi nakonec nepůjdeme.

Odpovědět  |   | 
Permon  |  03. 08. 2009 12:44

O jake cene M6 mluvis? Cenikove? Jak jsem zde psal jiz minuly tyden, ja dostal M6 GTA 2.5i za nejakych 685tis.... ono staci nebyt nouma a pozadovat slevu, vis?

Odpovědět  |   | 
P.  |  03. 08. 2009 16:31

Milý neňoumo:) Je jistě tvé velké štěstí, že nejsi ňoumou, ale věř, že to já také ne. Ceníková cena M6 o které mluvím, tj. ceníková cena testované M6, je s metalízou kolem (cca) 870 tisíc. Všimni si, že pro srovnání jsem ale použil cenu 800 tisíc. Takže tam nějaká sleva započtená je. To zaprvé. Za druhé, ochota dávat slevy vždy závisí jednak na prodejci a jeho situaci, potom na momentální situaci na trhu atd. Pokud jsi ty dostal slevu, není pravidlem, že stejnou slevu dostane u jiného prodejce (nebo i v jiný čas u stejného) někdo jiný, a to třeba i s ještě více proříznutou pusou, než máš ty sám... Momentálně jsme o ceně M6 vyjednávali u dvou prodejců. U jednoho v Plzni, u druhého v Praze. Do jednání se dokonce pustila moje žena, která má pusu tak proříznutou, že neznám nikoho, kdo by na tom byl lépe. V Plzni nebyl prodejce ke slevě ochotný téměř vůbec. Nakonec vyblekotal cosi o slevě max. 15 T. V Praze byli o něco ochotnější, ale i sleva pouhých 50 T (pouhých oproti těm tvým 100 T) se zdála být téměř neprůchodná. Takže mi z toho plyne, že tvé pravidlo žádným pravidlem není. A pokud jsem tedy srovnával M6 po slevě cca 70 T s jiným vozem za plnou cenu, která naopak již v sobě obsahuje bohatou nadstandardní příplatkovou výbavu, myslím, že jsem tak moc zcestně neuvažoval:) A to ještě nemluvím o tom, že u toho druhého vozu mi rovnou nabídli slevu dalších 50 T, která v té částce 800 T zatím započítaná není... (samozřejmě, M6 v tom srovnání vítězí motorem, ale zase člověk kupuje celé auto, že...:)

Odpovědět  |   | 
Dallys  |  28. 07. 2009 09:32

Mazda 6 je sama o sobe perfektni auto. Vlastnil jsem necely rok tuto generaci. Muj problem byl, ze jsem nemel top vybavu a servis me domontovaval parkovaci cidla vcetne rozebrani palubovky. Vse pak chrastilo jako u orchestru a servis tvrdosijne odmital reklamace, protoze se chyba nepodarila najit, pripadne upravili sroubecek. Pokud se pry problem projevi znova, mam prijet zas. Po peti navstevach jsem to vzdal. Ale nejen to - najel jsem cca 45tis a pri kazde navsteve servisu se neco posralo a objednani jakekoliv soucastky trva prinejlepsim mesic. Prakticky za rok bylo auto v horsim stavu nez moje predchozi ojete s 200tis km na tachometru. Servis byl autozeman, ale ani autoPalac neni o nic lepsi. Nastesti osud vyresil muj problem a chudak mazda skoncila ukradena...

Takze abych to shrnul. Mazda 6 je super auto, ale v min v Praze nema dobre servisni zazemi a tudiz pokud se podminky nezmeni, uz nikdy mazdu vlastnit nebudu.

Odpovědět  |   | 
Rhino  |  28. 07. 2009 09:50

To uz se kradou i mazdy??? Sem si vzdycky myslel, ze u nas jsou mezi vozy stredni tridy v oblibe chmataku spis passaty, octavky (ja vim, to je nizsi stredni), nebo a4-ky. Mimochodem, to's nemohl dat ten vuz do rychtyku? Ted bude ten "chudak" zlodej jezdit na voze s drncajicim sroubkem Viz jake je to otravne? Ja vim, vis...

Odpovědět  |   | 
Dallys  |  28. 07. 2009 10:41

Zlodej at si jezdim cim chce a krade co chce, ale palubovka nebyla drncajici sroubecek. To se mi snazili namluvit v servise, kdyz to "opravili". A sorry abych mel orchestr z palubovky v aute za 800t. tak to fakt ne. A jak jsem psal problemu bylo mnohem vic.

Odpovědět  |   | 
Permon  |  28. 07. 2009 11:21

Ja mam v zatim najeto 17 000km a zadny technicky problem nemam.... na minule M6 jsem najel pres 235 000km a krome uhliku v alternatoru, loziska predniho leveho a zadniho leveho kola jsem nikdy zadnou poruchu, nebo nestandardni vymenu nemel... a jo mel, klakson onemnel... to byl hrozny zivot, nez mi jej vymenili

Odpovědět  |   | 
Dallys  |  28. 07. 2009 11:33

To bud rad, az neco slozitejsiho nez vymenu zarovky, nebo klaksonu zacnes resit se servisem tak te usmev prejde :D

Napr predni kotouce. Musel jsem je menit kvuli zvlneni a protoze expert servismen neudelal dobre geometrii, tak se mi behem 2500km sjela predni pneu po vnitrnich stranach a byli na vyhozeni....

Odpovědět  |   | 
Permon  |  28. 07. 2009 11:41

Jj, to je vecny boj s lidma, co nedelaj dobre svou praci. potazmo je to i o servisu, ktery clovek navstevuje. Ja s tim mym zatim opakovane problemy nemel, pouze jednou mi na minulou M6 dali snizene pera podvozku pro diesel, ale ja mel benzinovy motor. Pak mi trvdili, ze to nevadi, ze tech +150kg vahy neni jen nad predni napravou.... Tak jsem volal majiteli servisu a vysvetlil mu, ze mam benzin a trvam na tom, aby pruziny odpovidali specifikaci auta. Pruziny do 2 dni vymenili... (ty puvodni dieslove meli skladem, navic byly -65mm, coz bylo fakt extremni snizeni, tak se jich chteli zbavit)

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  28. 07. 2009 12:41

Bohuzel s tim servisnim zazemim v Praze mas pravdu, je to bida a des, ne nadarmo ztratil AP oficialni zastoupeni Mazdy v CR a SR a preslo to radeji pod Mazda Motor Europe... V Praze se da u Mazdy spolehnout snad jen na AutoDuba...

Odpovědět  |   | 
Tomas  |  28. 07. 2009 10:07

Cenikove ceny jsou skutecne vysoke, ale nutno podotknout, ze prodejci Mazdy davaji klidne velke slevy. Kdyz jsem kupoval jiny model, tak bezne byly slevy na 6 okolo 50-120.000, coz je velmi zajimave, ale dokud se clovek nepodiva na salon, tak nevi.

Odpovědět  |   | 
pc1660  |  28. 07. 2009 11:27

Nevím jak ostatním, ale mě se na té Mazdě nelíbí právě motor. Má to kraťoučké spektrum použitelných otáček. Mít max. v 3500 ot/min. z toho motoru dělá oproti konkurenci outsidera.

Odpovědět  |   | 
Permon  |  28. 07. 2009 11:43

.. ehm, vsiml sis, ze je to diesel?

Odpovědět  |   | 
pc1660  |  28. 07. 2009 11:59

To jsem si všiml Ale VW má maximum ve čtyrech tisících, RS-o má max. myslím při 4250 ot./min. a některé BMW měli myslím i 4500 u dieslů a to už je rozdíl.

Odpovědět  |   | 
Rhino  |  28. 07. 2009 12:24

Zalezi na tom, co je podle tebe "max", samozrejme. Tak se na to podivejme bliz:

Omezovac je na Mazde6 (jestli si dobre spominam) nekde na 4500, to ovsem neni ani dulezite. Maximum vykonu 136kW je pri 3500, to dava jeste slusny moment 370Nm, a pokles oproti maximalnimu je jenom 7.5%! A maximalni kroutici moment 400Nm je k dispozici v rozsahu 1800-3000rpm.

Srovnejme to treba s passatem, motor tdi-cr/170ps (silnejsi diesel sem nenasel): maximum vykonu 125kW pri 4200, to dava 284Nm otackach kdy mam maximalni vykon, pokles oproti hodnote maximalniho krouticiho momentu je 19%. A maximalni kroutici moment 350Nm je k dispozici v rozsahu 1750-2500.

Tak ja nevim, ale jaksi mi z toho nevychazi ten vw-motor jako lepsi. Maximalni moment ma v kratsim rozsahu (750rpm, mazda6 jej ma v rozsahu 1200rpm), a krivku momentu ma taky mazda "plossi", jelikoz pri max.vykonu klesne moment jenom o 7.5% (u passatu o 19%). Vsimni si, ze neporovnavam vykon a moment, jen rozsah pouzitelnych otacek, respektive rozsah otacek kde je moment nejvyssi a jak rychle ten moment smerem k vyssim otackam klesa...

Odpovědět  |   | 
pc1660  |  28. 07. 2009 13:24

Ten pokles o 19% krouťáku verzus 7.5% u Mazdy je zavádějící. Ty čísla nemají žádnou vypovídací hodnotu jelikož ste neuvažoval právě rozdíl v otáčkách. Zjednodušeně krouťák * otáčky = výkon. Dle Vámi uvedených parametrů by ta Mazda při 3500 ot. nedávala 136kw, ale cca. 151 kW což to auto nemá. Momentální výkon při aktuálních otáčkách jsem počítal podle vzorce Výkon = krouťák * otáčky / 2 / pi(3.14) / 1000. Jediné co hraje roli je udávaná plochost kroutícího momentu. Tam má asi Mazda navrh, svedčí to ale jen o tom, že Mazda motor tlumí a nenabízí veškerý jeho potenciál. V tomto případě bych to viděl jako důsledek vyššího oběmu. I tak ale, jízda s takovým autem bude dle mého méně pohodlná, jelikož musím častěji řadit. Pokud tedy není pravda to co uvádíte, totiž, že omezovač je až ve 4500 ot.. To by mě docela překvapilo Pak je Mazda zbytečně papírově v nevýhodě. Takový údaj by stál za to někde uvést!

Odpovědět  |   | 
Rhino  |  28. 07. 2009 13:47

Tak prrr pane, zadne "zjednodusene"! Ten vzorec je fyzikalne uplne presne:

Vykon [W] = Kroutici_moment [Nm] * Uhlova_rychlost [rad/s]

kde:

Uhlova_rychlost [rad/s] = 2 * Pi * otacky[/min] / 60

Upravte si ten svuj vypocet a zjistite taky, ze kdyz ta mazda dava 136kW pri 3500, to znamena ze pri tom vykonu mam kroutici moment presne 371.06[Nm]. To je cca 92.5% maximalniho krouticiho momentu (400[Nm]).

Nejenze tedy ma ta mazda sirsi pole kdy ma maximalni kroutak (1200rpm, na rozdil pouhych 750rpm u passatu), jeste ten moment nad timto rozsahem klesa pozvolneji. A prave to urcuje rozsah pouzitelnych otacek, kdy mam jeste k dispozici velice solidni kroutici moment na akceleraci...

Muzu vzit i ten slabsi motor u mazdy, to bude taky vymluvne srovnani: 120kW pri 3500, to dava kroutici moment 327.4[Nm], co je jeste 91% maximalniho krouticiho momentu 360[Nm], ktery je navic k dispozici v sirsim rozsahu otacek (u mazdy6 1800-3000rpm, u passatu se 125kW motorem jen 1750-2500).

Jo, a ptal sem se kolegy co ma starsi mazdu s 2-litrovym (105kW) motorem: nevi presne jak je ten omezovac, ale cervene pole mu pry zacina na 5000rpm...

Odpovědět  |   | 
pc1660  |  28. 07. 2009 13:52

Hmm, ten vzorec na přepočet výkonu a momentu jsem si špatně pamatoval. Uvedené parametry opravdu odpovídají 136kW. Na zbytku textu to ale nic nemění.

Odpovědět  |   | 
Rhino  |  28. 07. 2009 14:05

Vy ste ovsem tvrdil ze motory VW jsou na tom lepe, ze mazda ma "kraťoučké spektrum použitelných otáček". Ja vam dokazuju, ze u novych tdi-cr motoru z koncernove produkce VW to tak nemusi byt, ba mozna je to opacne! Mazda ma u sveho motoru sirsi rozsah kdy ma maximalni kroutici moment (1200rpm u mazdy versus 750rpm u vw), a navic klesa ten moment pozvolneji. A to plati taky pri srovnani s tim slabsim motorem u mazdy...

Jiste, nemam tu kompletni vykonovou krivku toho motoru vw, a nemam vic udaju abych spocetl jaky moment bude mit pri 3500. Ale tipuju, ze ne vic jak 88-90% maxima. Hodnota 3500rpm je tozi tak na 2/3 cesty, mezi 100% maximalnim krouticim momentem (2500rpm), a maximalnim vykonem (4200rpm), kde mam uz jen 81% vykonu.

Na vyuzitelnost otacek ma vliv zejmena to, nakolik plocha je krivka krouticiho momentu. U motoru VW bylo dlouho typicke chovani nic-moc-nic, co sice dava pocit uzasneho zrychlovani, jenze to odezniva rychle. U tohohle motoru mazdy6 mozna neni ten "kopanec" tak vyrazny, ale zato ma zatah linearnejsi, a myslim ze i vyssi rozsah vyuzitelnych otacek.

Odpovědět  |   | 
majkicz  |  28. 07. 2009 16:14

Mohu potvrdit, ze kopanec opravdu neni tak markantni jako u slavne 1.9 TDi, nastup je pozvolnejsi a zatah se zacina projevovat se stoupajicimi otackami. Mel jsem tu cest s liftbackem a jen na cca. 30km, ale pojezdeni to bylo velmi prijemne prekvapive (mam odjakziva odpor k dieselum v osobnich autech)

Odpovědět  |   | 
Michal  |  29. 07. 2009 16:07

To porovnanie TDI PD a CR nie je ažtaké na mieste... Pozrime sa na to inak, ked TDI PD v roku cca 2001 dosahovalo vstrekovací tlak 2050 Bar tak Common Rail v tom roku bol niekde na 1 až 2 generácii so vstrekovacím tlakom okolo 1650 až 1800 Bar.Takže vtedy to vaše nenávidené TDI PD bolo výkonovo ale aj parametrami zrýchlenia daleko v predu... Snád až dnes CR 3 a niektore verzie 4 generácie dosahuju tlak 2000Bar. A to sa píš rok 2009! A čo sa týka rozmedzia využitelných otáčok...ano u CR je väčšie ale (tak ako tu všetci opisujete tie výkony a prepočti z internetu a kopa ludí nevie ani aky je rozdiel medzi výkonom a krutiacim momentom) tak vás oboznámim s niečím ako rýchlosť nárastu otáčok za jednotku času...čiže povedzme mazda v pružnosti na 3. prev. stupen zo zrýchlením od 1750 do 3500 otáčok dosiahne za čas povedzme 6 sekund, kde to TDI PD dosiahne to isté za kratší čas...= to vaše ,,spominané nakopnutie a prudký narast otáčok za jednotku času... Ale aj tak sa zrovnávame dva rozne systémi takže neviem či o tom polemizovať dalej. Ale z mojej praxe Vám garantujem a aj dokážem (vlastnim niekolko 1 a 2 miest zo šprintov) že moje 1.9 TDI PD s 96 KW bez načipovania už upratalo niekolko vela 2.0 CR alebo aj 2.2 CDTI s 110 KW...Samozrejme, že toto všetko záleží aj od dlžky sprevodovania daných automobilov (aritmetickým radom alebo geometrickým ráadom)...ale nerozoberajme. každý si kúpi to čo sa mu lúby a čo preferuje.Ved dnes je všade možnost sa objednat na skúšobnú jazdu a porovnat...Tak načo sa hadat...

Odpovědět  |   | 
antiradek  |  31. 07. 2009 07:17

DDDDD nevlastnis nahodou niekolko 1 a 2 miest v miestnej vtip parade?

Odpovědět  |   | 
ccc  |  30. 01. 2010 20:25

Chlape ty mas urcite aj 1.-2.miesto v gramatYke......peace

Odpovědět  |   | 
lamal  |  28. 07. 2009 13:55

Prosim ta isiel si v tom uz ? tak si sadni do TDI a zbadas ze od 1900ot do 3000 +- bude tahat s narastom za 3000 este ako tak nevadne a uz pri 3500 bezpecne ide dole... to sa tyka PD nove TDI CR tahaju trochu dalej ale za 4000 urcite nie... Aky je vysledok ? Ze mazda v rozsahu otacok nezaostava skor naopak a ze vykon ma pri 3500ot neznamena, ze za 3500 uz vadne... ako si si vsimol aj autor clanku pise o nevadnucom tahu do 4000. Toto plati pre mnoho motorov vratane benzinakov. Maximum vykonu v ot na papieri neznamena ze dalej uz vadne, vyzera to tak, ze si toho moc nenajazdil.

Odpovědět  |   | 
pc1660  |  28. 07. 2009 14:13

Máte pravdu. Omlouvám se. Myslel sem, že za maximem už výkon značně klesá, jako je tomu právě u toho TDI. Dle uvedeného tomu tak ale není. Asi budu příště uvažovat o Mazdě

Odpovědět  |   | 
lamal  |  28. 07. 2009 14:18

Mozes uvazovat aj o inom aute, ale treba sa previezt pokial sa zameriavas na spektrum vyuzitelnych otacok, lebo riadit sa max vykonom pri ot na papieri je velmi povrchna zalezitost...

Odpovědět  |   | 

zahraničních dělníků, nebo manželku s dětmi na chatu v některé střediskové obci. Stejně dobře si lze představit, že po tomto typu sáhnou firmy jako po ideálním vozidle služebním.

Ne, sahnu po oktavke :)))

Odpovědět  |   | 
Permon  |  28. 07. 2009 11:44

Tak, Skoda jim da zaruku "nemecke kfality". A to se pocita!

Odpovědět  |   | 
Jyrka von Volkshaus  |  28. 07. 2009 14:23

Mazda? Ta fabrika na rejzove kartace jeste existuje?

Odpovědět  |   | 
Permon  |  28. 07. 2009 14:45

Jj, stejne jako vyrobce sirek VW, taky mne to prekvapuje

Odpovědět  |   | 
glider  |  28. 07. 2009 15:35

..autor sa az moc snazil byt vtipny mam taky pocit

btw Lunik IX ne XII

Odpovědět  |   | 
lamal  |  28. 07. 2009 16:34

No a ved ma pravdu Lunik je pekny chliev... sice za to nemoze jeho `normalna` cast obyvatelov, ale pravda to je

Odpovědět  |   | 
Ptau  |  28. 07. 2009 20:04

Tak ta ceny M6 jsou sice vetsi, ale dealeri davaji velke slevy. Ja koupil 2.0 benzin, ve druhym stupni vybavy o 136 tisic levneji nez je cenik (716 000,-). Placeno v hotovosti bez uveru ci leasingu. Takze si odectete tak 100 tisic a pak teprve koukejte na cenu

Odpovědět  |   | 
Permon  |  29. 07. 2009 09:30

Je to tak, slevy cca v teto relaci jsem dostal na posledni 2 mazdy. Jde o to, ze to jsou slevy, ktere dostavaj dealeri primo od dovozce (aspon jsem to tak pocohpil) a tak mne to privadi k otazce, zda by nebylo lepsi treba vsechny cenikove ceny snizit napr. o 50tis.... mozna by tim ziskali plno zakazniku, kteri kdyz vidi vysokou cenu, tak nakonec do autosalonu ani neprijdou a nezjisti tak, ze mohli nakoupit o -100 tis levneji. Vedouci marketingu mazdy v CR by se meli zamyslet.

Odpovědět  |   | 
homer  |  29. 07. 2009 09:40

mazda má jeden velký handicap - je to ford a to se v Čechách neodpouští (stejně jako nissanu vrazil kudlu do zad renault)

Odpovědět  |   | 
Sedvo  |  29. 07. 2009 10:13

Prosím tě a to si se dočetl kde, že je to ford? Jednak motory v Mazdě 6 nemají s fordem nic společného. Podvozek je v podstatě taky jenom mazdy, tak co tam má být od Fordu?

Ano Ford měl minulý rok ještě podstatný účetní podíl v mazdě, ale to se už změnilo. Spolupráce mezi jednotlivými automobilkami je v současnosti dost velká a říká se tomu globalizace. Takže třeba motor 1,6 HDI od PSA se dostane do Volva či Mazdy atd.

Odpovědět  |   | 
tex  |  29. 07. 2009 10:51

a vy mate jediny handicap a to je mozek

Odpovědět  |   | 
Rhino  |  30. 07. 2009 09:12

Mate naprostou pravdu. Ford, to se v Cechach neodpousti! A prave proto je Ford potrestan tim, ze je Fusion treti nejprodavanejsi auto v CR celkove (a zaroven prve z dovazenych), po Octavii a Fabii...

Odpovědět  |   | 
homer  |  30. 07. 2009 09:54

My se tady bavíme o korozi mazdy 6 (a fordu mondea - náhoda) o spolehlivosti cr u naftovejch motorů v mazde 6 (a fordu mondeo - zatracená náhoda) a ty použiješ prodeje jako argument pro kvalitu značky. Až skončí dumpingová cena tak zase napiš kolik těch fúžnů
prodávaj.

Odpovědět  |   | 
Rhino  |  30. 07. 2009 11:24

Koroze lemu blatniku Mazdy6 byla u pred-faceliftove minule generace, a byla samozrejme opravovana na svolavacku, i po zaruce (na rozdil treba od problemu s useknutym kabelem baterie pri narazu Roomsteru, "diky" kteremu se neaktivoval airbag a predpinace, to samozrejme vyrobce u prodanych vozu neresil).

Co se tyce spolehlivosti motoru mazdy, staci podivat se na ruzne statistiky poruchovosti. Nebo treba na testy autobildu (100tisic km). Mimochodem, Mazda montuje do modelu "6" svuj vlastni naftovy motor, ktery nema nic spolecne s Fordem.

Jo, a pokud jde o tu "dumpingovou cenu": Divim ze, ze ford jeste neskrachoval, kdyz uz par let dotuje tenthle svuj model. To sou tam asi vazne pitomci, kdyz prodavaji auto pod vyrobni naklady. No ale ver dal pohadce o vybehovem Fusion-u, ktery se prodava za naklady na dopravu...

Odpovědět  |   | 
zdenek  |  30. 07. 2009 16:37

Nez neco reknes, tak si zjisti fakta. U jiz vyrobenych roomsteru servisy pri servisnich prohlidkach doplnovali kondenzatorove moduly. Jen to nebylo na svolavacku.
Ale mas pravdu, ze treba toyota u RAV4 mela stejnej problem a ta se jim vubec nezabyvala

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  31. 07. 2009 13:13

Ano pridali kondenzatory, ktere maji mit dostatek napeti pro aktivaci airbagu a predpinacu, ale kolik udrzi napeti az bude autu 10 let ? Mela probehnout vymena kabelu nebo jina a vetsi zmena. Tohle je jen obejiti problemu.

Odpovědět  |   | 
kolo  |  29. 07. 2009 18:17

Já si nemůžu pomoct.To je nádherný auto!!!!Jako kombi je super.počkám si tak 2 roky a vezmu nějakej benzín ojetinu.Fakt se povedla!!!!

Odpovědět  |   | 
zdenek  |  30. 07. 2009 16:39

Aja si nemuzu pomoct, ale prijde mi to jako tuzerskej kousek, at uz predni naraznik, kterej je jak z lamino servisu nebo zapasovani mlhovek a o zadnich svetlech nemluvim

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  31. 07. 2009 13:14

Ty ses taky pekne tuzer koukam

Odpovědět  |   | 
Úďo  |  07. 08. 2009 21:07

... ako moze niekto investovat do japonskeho ci korejskeho auta. Sice poznam takych ludi, je to kazdeho osobna vec, len ich nechapem

Odpovědět  |   | 

No vies my sme taky blazni co radi investuju do japonskych vyrobkov ktore potom nefunguju Mazda, Toyota, Nissan atd. to su predsa "smejdy" do ktorych sa normalnym ludom neoplati investovat

Metallica, Megadeth, Iron Maiden, Star Trek, SG-1, SG-A, Priatelia, Prison Break

Odpovědět  |   | 
cosmo  |  24. 08. 2009 13:13

presne tak my radi chodime po servisoch

Odpovědět  |   | 
ytreew  |  28. 01. 2010 17:45

Pozri na http://zarobpeniaze.ic.cz/

Odpovědět  |   | 
RR  |  16. 06. 2010 21:53

To najznamejsie kosicke sidlisko je Lunik IX

Odpovědět  |   | 
Martin  |  25. 07. 2012 21:46

V Košiciach Lunik XII neexistuje. Asi ste mali na mysli Lunik IX

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A