Test Mazda 6 2,2 MZR CD: zasloužené vavříny

Jaký pokrok učinili japonští inženýři na poli výkonných kombíků? To jsme se jali testovat na nejsilnějším turbodieselu Mazdy 6.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Rudý exteriér
  2. Interiér nedá kůži lacino, Motor aneb Co všechno vodnés' čas
  3. Jízda s dobře řiditelnou střelou, Závěr, Cena
  4. Technické parametry, Fotogalerie

Jak pozornému čtenáři jistě neuniklo, druhá generace Mazdy 6 se v letošním roce stala českým autem roku. Už z tohoto důvodu zasluhuje patřičnou pozornost. A právě takovou ji budeme věnovat v našem dnešním testu.

Kandidát na nejlepší japonské kombi

Bude to znít asi trochu divně, ale nejlepším japonským kombíkem, se kterým jsem před testem této „šestky“ jel (a že jich bylo několik), byla nezničitelná Toyota Camry ročník 1987. Svojí symbiózou dokonalé výbavy, na svou dobu moderního výkonného šestnáctiventilu, obrovského kufru a špičkové kvality mi učarovala i po letech. To auto skutečně notně předskočilo dobu a není divu, že si jej dnes bavorští bazaristé běžně cení na 3 000 euro.

Když byla poprvé představena nová šestka v provedení Wagon, pomyslel jsem si, že právě tenhle bourák by mohl inovovat moje letité přesvědčení. Když jsem o tom začal trochu více přemýšlet, došel jsem k celkem snadno obhajitelnému závěru, že pominu-li první „šestku“, byly veškeré dosavadní kombíky Mazdy až nesnesitelně nevýrazné, jakoby zcela mimo centrum zájmu vývojářů. U jinak velice zdařilé řady „šestdvašestek“ z roku 91 konstruktérům dokonce vůbec nestálo za řeč variantu kombi vyvíjet a v klidu pokračovali ve výrobě notně vousatého provedení odvozeného z předchozí generace, o zastaralé technice raději nemluvě. Koneckonců to samé lze říci i o menší řadě 323 ze stejného období.

S přeznačením svých nových modelů na jednociferné hodnoty Mazda konečně pochopila, že evropského zákazníka už nelze opít rohlíkem v podobě sice prostorné, ale jinak neforemné krabice a doba velí vrhnout do boje s evropskou konkurencí elegantní model kombi s výkonným vznětovým motorem. Že se Mazda ke svému úkolu postavila nanejvýš zodpovědně, jsem se mohl přesvědčit v testu vrcholného vznětového provedení 2,2 MZR-CD se 136 kilowatty výkonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Rudé horko

Po trpkých letech se stále více chřadnoucí vizáží modelu 626 se v roce 2002 příznivci značky Mazda dočkali velkého třesku v podobě nového modelu 6. Zavalité linie svého předchůdce nahradil mladistvě střižený kabát vyvolávající mnohem větší emoce, povětšinou pozitivní. U druhé generace se nastolenou estetickou kvalitu podařilo umně rozvinout v dospělý, propracovanější a ještě sebevědoměji působící celek. Ubyly křikavé kudrlinky v podobě prvoplánově působících svítilen s „tunerskou“ vizáží vpředu i vzadu a vůz se naladil na serióznější, rozhodně ale ne nudnější notu.

Testované kombi okouzlovalo svými elegantními proporcemi s předními i zadními světly módně prodlouženými daleko do povytažených blatníků, dynamickou dvojicí výfuků vzadu nebo efektními litými osmnáctipalcovými koly, to vše v ohnivě rudém odstínu. Štěstí pro vizáž zapůjčeného Wagonu, že jsem s ním nevyrazil v době testu do ulic španělského města Pamplona, kde se tou dobou konal každoroční hon krvežíznivých býků za lidskou kořistí. Životy by byly nejspíš ušetřeny, ale v červeném kabátci Mazdičky by se jistě skvěla řada hlubokých otvorů. A to by byla opravdu škoda.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Rudý exteriér
  2. Interiér nedá kůži lacino, Motor aneb Co všechno vodnés' čas
  3. Jízda s dobře řiditelnou střelou, Závěr, Cena
  4. Technické parametry, Fotogalerie
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků