TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

69 komentářů

kacko
30. srpna • 10:23

29. 8. 2019 18:28
Mazda
No nekup to!
Další ze série svolávacích akcí Mazdy, o kterých jsme psali již na začátku července, se nyní objevuje v seznamu Rapex. Kvůli softwarové chybě nemusí řídící jednotka motoru (PCM) pracovat správně při přechodu z režimu deaktivace válců do normálního režimu u modelů Mazda 3, Mazda 6 a Mazda CX-5 vyrobených od listopadu 2018 do května 2019. Vahadlo sacího ventilu by se mohlo dostat do kontaktu s dalšími součástmi motoru, což může způsobit zastavení motoru bez možnosti opětovného nastartování.\Jestli to budou řešit stejně jako s vačkou tak potěš pánbůh.Mazda ne jenomže prodava auta s výrobní, konstrukční vadou, ale je ještě ohrožuje lidi na zdraví a životech.https://m.youtube.com/watch... S těmi pilinami, šponami jsem najel cca 15.000 km, než jsem byl pozván na svoláváčku kde mi byl vyměněn olej s pilinami a šponami a od té doby mi teče nafta do oleje a šmejdi doporučují měnit olej každých 10.000 km. Aby ne, když jsou poškozeny kroužky, válce i písty od těch pilin.
https://svetmotoru.auto.cz/clanek/svet-motoru-diesel... ...
Tady to pěkně popsal troll Shr3k a majitel fóra mazdaklan.cz, ale ten odkaz už raději smazal. na štěstí to mám vše nafocené 🙂Tak toto napsal @shr3k Tak se pochlubte, už vás také svolali?Jak se nám (potencionálně postiženým, tedy těm, kteří mají auto vyrobené cca před polovinou září 2013) tak pěkně zadírají naše výfukové vačky (viz vedlejší téma), tak po motoru kolují kovové piliny a ty nám ucpávají vakuovou pumpu posilovače brzd. Jeden z příznaků je i to, že auto přestává brzdit v okamžiku, kdy motor pracuje na volnoběh, např. při popojíždění po parkovišti a je opakovaně šlapáno na brzdový pedál. Copak u aut s automatickými převodovkami, tam jen hrozí, že se leknete, že auto najednou nemůžete udržet na místě, aniž byste nebyli vzpříčení mezi sedačkou a pedálem brzdy, tak prostě vyřadíte. Ale hodně lidí s manuálem vyřazuje při jízdě z kopce a tam by někteří mohli být najednou velmi nemile překvapeni, když by potřebovali zabrzdit a ono jim to ve stovce neposilovalo.Tento příspěvek troll Shr3k alias Kokeš už raději zablokoval, protože se sami usvědčují..
A takto to dopadá. Reklamace se neřeší tak to původní majitele hned jak zjisti prodávali dal protože nemají nervy na spor s Mazdou. Takže podvedených je hned 2x!!!http://garaz.autorevue.cz/download/file.php... Vážený Pane Kiriakovský, o toho pána se taky postaráte? stejně jak jste se postarali o moje auto? jak jste se vyjádřil ve SM viz. příloha. o všechny jsme se postarali i ty co měli auta po záruce. Nikdo nic neplatil 🙂 Nevypadá to na to, že by se k těm podvodům někdo hlásil.Zdravím pánové, dnes jsem byl v Mazdě Car Star Praha- mám auto od min. týdne - a potvrdili mi že spadám pod blbou sérii s vačkou. Projevil jsem zájem o preventivní výměnu vačky, bohužel mi nedokázali říct, kolik by to stálo. Cenu mi pošlou emailem - OK. Co mi řekli hned - že nějaká kulance nepadá v úvahu. Auto je z ČR koupeno 2014 (výroba ale 2013) a jezdilo na prohlídky, já jsem 2 majitel. Dal jsem řeč s kamarádem technikem z jiného servisu a ten mi řekl, že takhle šmahem je to celkem divný, že by to měli nějak minimálně posoudit a ne že hned mi přejímací technik řekne, že ne. Ale třeba to ví, to já nevím, nejde mi o technika. Napsal jsem tedy žádost na Mazdu před webový formulář a teď konečně ty dotazy
- máte někdo zkušenost jestli po záruce byla Mazda vstřícná nějak se fin. podílet?
- kolik tak koštuje výměna vačky, ví někdo?Nechci to samozřejmě nechat do KO motoru. Auto je krásný, tak myslím, že když vyřeším vačku, jsem v poho. Ď.To pán ještě netuší, že to není jenom o tom vyřešení vačky. Ten problém je daleko hlubší, brousil se mu tam vačkový hřídel s vačkami, co mělo za následek piliny, špony v oleji. A špony v oleji znamená poškození pístů, válců i kroužků. A to je na GO motoru, nebo se pletu? To je to mlžení a lhaní co trollové radí, vypalování filtru, nebo krátké trasy a další neskutečné bláboly, nafta v oleji nevadí (MirecBA) a nejlépe bude když to prodám. Druhý majitel už to reklamaci řešit nebude a šmejdi budou vysmáti za vodou.
https://www.mazdaklan.cz/threads/vacka.2666/...

Petr Ježek
3. srpna • 20:41

V naftě nee.

7. srpna • 16:20

A proooč? Přece bys nedal na zdejší diskutující ohledně rzi, servisu atd. Nech jim jejich chrochtavku z D páč jsou nejlepší a nejvýhodnější a my ostatní budem jezdit v pořádaných autech.

Rišo
17. července • 17:27

Aha. Takže to celkom dobre jazdí, ale je to drahé a pomerne malé.
To s zvedavý, koľko z obhajcov Mazdy reálne pôjde svoje peniaze dať predajcovi Mazdy. Lebo podľa tých rečí ich bude na cestách za chvíľu viac ako asfaltu ...

ACE
17. července • 19:13

To nebude, většina kupců totiž moc neuvažuje a neporovnává, skoro nikdo se nejde projet před koupí více auty. Takže koupí co měl posledně, nebo co má soused. Já to před lety srovnal hlavně při jízdě a měl jsem jasno.

Rišo
17. července • 20:57

Ja tiež testujem. So synom a manželkou, či sa vôjdeme do auta. A (nielen) pri Mazde som mal jasné ihneď, v mojom prípade by to bolo dvojmiestne auto.

ACE
18. července • 5:35

Když máte všichni dva metry, tak potom jo.

Rišo
18. července • 8:17

Veď toto, že ja mám presne dva, syn o pät centimetrov menej, žena do meter osemdesiat, dievča tiež ...
Je to neuveriteľne otravné, v normálnom aute mi vadí aj vnútorné spätné zrkadlo, vadí mi vo výhľade dopredu. Do vačšiny japonských áut ani nohy neposkladám pod volant.
Autá vyberám podľa Zachara, musí prejsť cez "test dwumetrowca".
Asi budem doživotne jazdiť Škodovkami, lebo na Bentley ani na Rollsa nemám.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
E15
18. července • 16:27

S takovou výškou je návštěva dealera jakékoliv japonské značky jen marnění času... ;-)

expat
18. července • 10:12

Myslím, že sloni se převáží v kamionu....:-))

.
20. července • 8:43

A debilové v kleci.

Michal
16. července • 21:37

Tam kde koncern začíná 115koní tam mazda končí s 120.Z venčí,uvnitř krása ale za 2místný auto je to darda.

papy
17. července • 16:45

Mazda3 končí 180 koňmi. Je to málo? Myslím, že stačí.

K+K
20. července • 8:42

Jo je to málo, vícero konkurence dnes končí cca na 300 koních, takže 180 jako vrchol je směšná hodnota.

ACE
16. července • 21:56

Jasně cenou

Vlk z Vlkohradu
16. července • 19:11

Já chápu, že nová 3 se Skyactive-X zatím ještě není k dispozici, ale přesto jste na test mohli zvolit benzínový, i když slabý motor, namísto naftového. Troufám si tvrdit, že většina zákazníků kupuje trojku v benzínu, takže by pro ně byl článek daleko zajímavějši čtení.
Nevadí, i tak jsem ho přečetl s chutí.. Jen prosím na podzim nezapomeňte zrecenzovat Mazdu 3 s nejsilnějším benzínem ve čtyřkolce, na tuhle variantu jsem velice zvědavý!Otázka pro majitele nové generace - když tu byl v článku tolik chválen interiér, už se podařilo konstruktérům vymyslet na interiérové zpětné zrcátko krytku, aby nebyly vidět kabely propojujíci zrcátko se senzory na předním skle? V předchozí generaci, která má podle mě jinak také povedený interiér, tato přiznaná a viditelná kabeláž bije do očí. :-D

priznana kabelaz
16. července • 20:37

Tukabel, tamkabel! :-P

Hernandez
16. července • 18:02

Půjdu si ji zkusit, s benzínem 90kw stojí mírně vybavené skladovky kolem 540tis. Jen se bojím slaboučkého motoru. Uvidím.

Milan
16. července • 18:10
ACE
16. července • 17:43

Bohužel hmotnost s očekávaným motorem je podle údajů na str. Mazdy ještě o krapet vyšší od nedávna s kompletními výkony i tabulkovou spotřebou (tu uvádějí asi o 3dc vyšší než u tohoto dýzlu) Současně jsou už zveřejněny ceny, výbava a parametry CX-30

Neřeknu
16. července • 16:53
Pepa
16. července • 17:23

Jo, ale to tem volum tady budes zbytecne vykladat.

zaslepena zaslepka
16. července • 17:52

To je naprosta pravda. Nam to tu budes povidat uplne zbytecne, neb my to jiz davno vime. A taky vime, ze nejaky skraloup maji uplne vsichni vyrobci. Jde spis o to, jak se k problemu postavi.A navic, nikdo nikoho nenuti Mazdu koupit. ;-)

qwertz
16. července • 18:04

jo. Kdyby upadly kola vW Golf to by tady byl hukot.:-D

petr
23. července • 9:54

"Je možné, že šrouby kola nebyly utaženy předepsaným momentem, což by mohlo mít za následek ztrátu kola. Při osazování zimních pneumatik nemusel být vzat v úvahu správný směr rotace pneumatiky, což by mohlo mít negativní vliv na jízdní stabilitu.Svolávána jsou vozidla vyrobená v období 8. 9. – 22. 12. 2016.Týká se modelů Golf, Golf Variant, Scirocco, Passat, Tiguan, Touran, Sharan, Touareg."
https://svolavacky.cz/listing/volkswagen-golf-g... ...

papy
17. července • 16:34

Mazde žiadne kolá neupadli. Neviem o čom točíš. Iba si v Mazde usúdili, že by možno mohli upadnúť.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
K+K
20. července • 8:38

Lžeš, upadly. V USA bylo NHTSA nahlášeno několik vážných incidentů s upadnutým kolem. Na základě toho NHTSA donutila Mazdu udělat svolávací akci.

Kankunen
16. července • 16:03

Tohle auto s tím slabým dieslem je na stovce o 1,5 sek rychlejší než Levorg.

E15
16. července • 18:00

No a? Je na trhu vůbec nějaké auto pomalejší? (ty pro řidiče od 15ti let nepočítám) :-D

Kankunen
16. července • 18:42

:-D

zlomena lomnice
16. července • 15:55

Jeste jsem v ni nejel. :-| Po usednuti do ni uz ale vim, ze interier je prostornejsi nez v predchozi "trojce".

E15
16. července • 17:54

no hlavně jestlipak už mají u Mazdy normální automobilové sedačky evropských parametrů a nebo pořád ty podivná sedadýlka jako ze zahradního traktůrku (Cx5) :-D

verny
16. července • 21:55

Souhlas, Mazdí sedadla patří dlouhodobě mezi podprůměr napříč všemi modely. I u Fordu který je měl ještě horší ( předchozí Focusy, nové Mondeo ) už pochopili, že dobrý posez je jedním ze základních řidičových parametrů. Nový Focus je má konečně na úrovni a nabízí i AGR podobně jako Opel a VW. Japonci v tomto ohledu bohužel spí a nejvíc Mazda.

praptak
16. července • 23:30

Hm již minula generace focuse měla použitelne sedadla i na delši trasy což je třeba u golfa docela problem, u něj sedadla nadchnou při prvnim usazenim, ale vyjet v nich za hranice, už neni přijemna zaležitost. Takže nechapu co je tu o pochopeni. A nějake AGR jsou nejsou zarukou vubec ničeho. Neznam sice ty z focuse, ale jak ty od opla tak od VW jsou možna tak pro anorektiky.

Lukej
16. července • 16:35

Trojka je pro řidiče a spolujezdce bez chyby, vzadu je to opravdu dost slabé ale pro nás (2 dospělí a děti 6 a 10 let ) je to bez problému. Nejsme stěhováci a kufr nám stačí. V nouzi nebo na lyže rakev. První přeřazení a už jsme věděl že bude moje :D Ultra krátká a ultra přesná řadicí páka, ta palubka, ten pocit. Překvapivě fér recenze, Mazda se co do pocitu a jízdy opravdu řadí na vrchol, blízko k prémii. Doporučuji projet se ale pak budete chtít nové auta, tak bacha :D

Wolfsteen
19. července • 15:04

Přesně tak, proto mám objednáno se Sky-X motorem :-P

kolkyno
17. července • 7:37

Priestorovo mozno postaci, ale co dynamika?! 2 liter a len 120 koni, akceleracia na 100 za viac ako 11 sekund. Sorry ale korejcana co som mal z 2009 s 1.4 tak mal podobnu akceleraciu. Mazda ide proti prudu a to doslova! Este som zvedavy 2 ci 3 roky od kupi ako sa bude spravat tento priplatkovy cerveny lak, ci sa nebude supat a praskat na naraznikoch ako je tomu dnes u 6tky z 2015 roku...

Ffff
16. července • 17:01

Naprosto s vámi souhlasím. Spolu s focuse, giuliettou a civicem nejlépe jezdící vozidla své kategorie

Maniobra
28. října • 19:44

Deesquivahttps://m.youtube.com/watch...
Takto akási etalon????

Lukej
16. července • 17:25

Alfu jsem nesedlal ale nový Focus mě mile překvapil co do podvozku, celkově mi však nesedl. Civic jezdí opravdu dobře a patřil mezi užší výběr spolu s Astrou - zamiloval jsem si MATRIX LED a jejich ortopedická sedadla. Díval jsem se i na 508, jako okouzlila mě ale nepotřebuji velké auto a cena je taky úplně jinde. Taky ta Corolla je fakt povedená, taktéž je nad Golfem, VW by měl přidat, protože tentokrát ho Japonci předehnali o řádný kus a to se ještě nestalo :-)

Koubek
16. července • 20:26

Předehnali velký prd, končící generace Golfu stačí na novinky s prstem v nose a až přijede nová generace, tak se konkurence zase bude jenom divit tak jako posledních x let.
https://www.autoexpress.co.uk/mazda/3/107211/mazda-3-vs... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
17. července • 19:07

V podstatě máš pravdu, pokud velkým prdem myslíš golfa. :-D

praptak
16. července • 23:27

A na ten nesmysl jste došel jak ? Golf je zcela pruměrně jezdici auto, ktere jezdi zhruba tak jak vypada. U něj se na jizdu člověk netěči na to tu jsou prostě jini hrači. Takovy focus předchozi generace byl již jinde a nova generace je ještě o kousek dal. Navic u VW klesajici kvalita již dnes patři spiš k pruměru a plati u něj, divat se nejen tam kde je vidět.

Joe Doe
17. července • 10:23

Presne tak. Ked ma hybridny kombik na 16'' v losom teste vysledok prakticky ako GTI 18'' tak to s aurou serioveho modelu nebude bohvieco.Pripadne z testu predchadzajucej trojky na auto.cz - jazdi lepsie ako GTI - a to ma GTI aktivny podvozok.

Tom
17. července • 16:00

A velikost kol je dobra k cemu? Pripadne ma pomoct v cem pri losim testu?

Setr
18. července • 12:31

Třeba v přilnavosti. Větší kolo - větší styčná plocha s vozovkou.Taky délka páky hraje roli ve schopnosti držet zvolenou stopu.

Peter
17. července • 7:31

Predaje aut svedčia o tom ktoré autá sú výborné ktoré sú dobré a ktoré sú podpriemerné.Myslím že tým bolo povedané všetko lebo toto je hlavný ukazovatel kvality auta tým že sa predáva.Vo svojej triede Golf vždy bol a aj bude top.Sú autá ako Focus Mazda 3 alebo Civic ktoré majú možno lepšie jazdné vlastnosti ale ako celok /vnútorný priestor,riadenie,radenie,grafika infotaimentu,ergonomia atd/nedosahujú komplexnost v tejto cenovej kategorii akú ma Golf.Takž Golf určite nie je priemerné auto v tejto kategorii to je možno Tipo,Megane,308 alebo Astra.Každopádne každý si kúpi to čo sa mu páči a na čo má ale pri dnešnom výbere aut a cenových reláciach by som Golf pri výbere auta určite neobišiel.Treba vyskušať a až potom súdiť.:-P

Setr
18. července • 12:36

Predaje svedčia len o kvalitě dlhodobého marketingu. Golf je možno "top", ale v univerzálnosti co do použitia a väčšinového vkusu.:-P

Koubek
17. července • 0:16

Tvůj názor, brát ti jej nebudu. Většina která kupuje Golfy si ale myslí něco jiného.

Peter
16. července • 21:28

Moja reč.Mam noveho Golfa VII a pri výbere auta som pozeral Mazdu 3/predošlu genereaciu/.Giuliettu,Astru a Megana a možem vam povedať že Golf je uplne inde ako ostatný.Priestorovo,materialmi jazdnymi vlastnosťami atd.Golf je 7 ročný model má viacprvok,XDS.Ked príde Golf VIII tak zase pojde konkurencia do zabudnutia a to ešte príde nový Leon a Octavia.Mimichodom tato Mazda 3 ma pri motore 2.0 120k podstatne horšiu dynamiku ako predošlá generacia.Designovo je pekna ale totalne nepraktická drahá a vo vnutri maličká s vyhladom ako z tanku takže nie je ani moc bezpečná.A ešte jeden postreh. Predošlá generacia pri mojom teste sa mi zdala že má slabé brzdy a to som ešte nespominal že Mazda hrdzavie. Takže za tie prachy sa da kupiť lepšie auto aj ked musím uznat že Mazda 3 je pekné auto ale to je tak asi všetko.

karaoke
2. prosince • 12:12

K Vaší diskusi: v roce 2013 jsem koupil mazdu 3 s 1,5l benzinovým motorem, tedy auto v základu. K dnešnímu dni mám najeto v dennodenním nepřetržitém provozu 220.000km. Za celou dobu co s tím autem jezdím, jsem měnil pouze olej, brzdové desky a jednu cívku. Motor je v takové kondici, že se chystá udělat nejméně dalších 100tis.km.... A to jsem si už chtěl koupit nové auto - nemohu. Nemám racionální důvod:-)

Peter
18. července • 10:42

Vyberal som medzi rovnakými autami. Vo VW som predajcovi rýchlo povedal nech ten serbel zavrie a utekal som pre Mazdu 3.

Peter
19. července • 7:54

Tomuto neverím.A ak si to ozaj urobil tak si urobil osudovu chybu pretože Mazda 3 je síce pekné auto ale totálne nepraktické,malé a hlavne drahé bez solidneho výkonu.Nevadí možno pri dalšom výbere budeš rozumnejší ak vobec si niejaku Mazdu kupoval lebo ja si myslím podla toho čo si napísal že jazdíš na 15-ročnej starej hrči a tu sa prezentuješ ako fajnšmeker.

9. října • 14:53

Mazda ma teraz 4r. Nedavno som kupil zene nove auto. Tolko k tvojej intuicii Pribeh ktory som pisal sa stal v spolocnosti Araver Nitra...Nakupoval som oproti pan znalec iste bude vediet kde.Na tom golfe som sa nakoniec este aj previezol ale to bolo vsetko.

Ffff
18. července • 9:54

Golf na mazdu 3, giuliettu, focuse a civica určitě jizdně nemá. Je to klasický nudný přibližovadlo. Co se týká prostoru tak ano giulietta je menší. Mazda také. Ale civic a focus určitě ne. Každé auto má nějaké plusy a minusy. Ale jizdně golf určitě není jiná liga než výše zmiňované modely

Peter
19. července • 7:48

Ja som napísal že možno podvozkovo sú lepšie autá ako Golf ale ako celok je Golf najkomplexnejšie auto v triede.Priestor,materialy,spracovanie ergonomia atd.Každý tu píše ako su podvozkovo dokonalé napr.Focus,Civic ale pri bežnom jazdení a hlavne pri dnešnej hustote premávky ti je to prd platné ked vačšinou stojiš kolonach.A ešte treba pozrieť čo ta stojí garančný servis /hlavne japonci Mazda,Honda/a myslím že racionálny človek si rozmyslí do čoho pojde.Ja chápem že je tu vela ludí ktorý neznášajú koncern ale v reále sú tie autá dobre poskladané a preto sa aj dobre predávajú.A u japoncov aj korejcov vidím ešte jeden zásadný problém že si ho nemožeš nakonfigurovať podla jednotlivých položiek ako napr VW ale musíš brať len balíky výbav kde možu byť veci ktoré ani nechceš tak asi aj preto ma napr.Mazda a hlavne Honda v europe také mizerné predaje.

ACE
17. července • 19:10

Dneska technická po 4 letech a byl sem s technikem v jámě pod autem, říkal že je překvapen, že na první pohled je u Mazdy lepší antikorozka než u ostatních aut (výslovně i včetně škody) po r. 2010, tak nevím. Po rzi zatím ani památky.

Franta
17. července • 9:40

Blbosť, mal som predchádzajúcu generáciu a môžem ti povedať, že určite nehrdzavela :)
Brzdy, naladenie podvozku úplne bez chyby. Jediné, prečo sme ju predali bolo málo miesta pre nás - 2x dospelí, dieťa, pes, kočík, batožina :-D

zalepena zaslepka
16. července • 17:49

Ta nova Mazda 3 se mi vcelku libi. Bohuzel jsem ovsem ve svem okoli slyslel ponekud zneklidnujici pribehy o mazdim servisu. Napriklad kolega si stezoval, ze mu pri vymene predniho skla nalepili nejake, ktere se mu v zime pri oskrabovani snehu podarilo plastovou skrabkou poskrabat. :-O

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Joe Doe
17. července • 10:34

Aha... v okoli jsem slysel od kolegu. Niezeby sme s nasimi rodinnymi mazdami chodili do servisu casto, ale jedinu zlu skusenost mam Bratislavy (tusim Autopalace - aj to skor kvoli prijmacemu technikovi nez mechanikom).Inak - SK, CZ, DE a UK - bez problemov.Inak - sklo poskrabes aj hubkou na riad....

ACE
16. července • 18:31

Sklo se ti povede poškrábat u čehokoli, stačí aby bylo pod ledem špinavý od prachu nebo tak něčeho a je to.

Joe Doe
16. července • 15:43

Tak, a vojna moze zacat :)

Tom
16. července • 15:49

???

Rišo
17. července • 17:34

Tiež mi to pripadá ako vtipný nadpis článku.
Hatchback, predný náhon, turbodiesel, vzadu priečka. Veď to je mainstream ako vyšitý. Ten náhodný generátor nadpisov majú zjavne pokazený.

Joe Doe
17. července • 10:30

Vidis, za nechapavost si dostal celkom dost plusov. Akurat neviem, ci su tie plusy za odvahu sa priznat alebo regulerne ocenenie blbosti.

Tom
17. července • 15:57

A? No vidis, ja zase nepovidim nic spatneho zeptat se, pokud neco nechapu.
Sice jsi napsal dva odstavce, ale stejme jsi nevysvetlil smysl sbeho prvniho prispevku.

petr r. (petrumr)
16. července • 17:31

vojenský auto, podívej se na ten vysoký ponton.

Thomas Fuk
16. července • 19:45

JJ, nasedá se do toho jako do tanku, zejména pak dozadu. Akorát většina tanků má lepší dynamiku.
Mimochodem, Mazda 3 je auto se snad nejvyšší nakládací hranou ze všech dnešních hatchbacků.

Rišo
17. července • 17:38

Mal na mysli výhľad ako z tanku?

Doporučujeme

Články odjinud