Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid | Foto: Petr Homolka

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka
Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka
Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka
Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid Foto: Petr Homolka
33
Fotogalerie

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 M Hybrid: Navzdory svému věku má co nabídnout

Není to nejžhavější novinka, ale od výrobce stále dostává náležitou péči. A umí oslovit i navzdory svému stáří.

Radosti
Živý a relativně úsporný motor
Parádní řazení
Schopnosti v zatáčkách
Starosti
Málo místa na zadních sedadlech
Na vnitřku je vidět zub času
Ve vysoké výbavě konkuruje cenou hybridu
8  /10

Kompaktní dvojka v aktuální generaci DJ jezdí již osmým rokem. Faceliftem prošla v roce 2019, kdy dostala novou příď a světla s diodami, lehkou úpravu zadních světel, lepší přední sedadla a komfortnější odpružení. Řidiči se pak mohli těšit na nová přední sedadla, lepší odhlučnění a o něco lepší infotainment. Další změny přišly vloni a pokud si odmyslíme jednu novou barvu laku, vše se soustředilo na benzinovou patnáctistovku, která dostala vyšší kompresní poměr, 24V mild hybridní systém a novou silnou variantu s 85 kW.

Do testu nám přistálo střední provedení motoru s 66 kW (90 k), v nabídce je také základ s 55 kW (75 k). Devadesátikoňovou verzi atmosférického čtyřválce si můžete dopřát i bez hybridu nebo s automatickou převodovkou, jinak je standardem napříč celou nabídkou šestistupňový manuál. Pro pořádek ještě dodejme, že Mazda 2 je k dostání i jako plnohodnotný hybrid a jde o zcela jiné auto – vlastně až na znáčky jde o Toyotu Yaris, ta však startuje o zhruba sto tisíc výše, než tato ryze mazdí klasika.

Uvnitř srozumitelně, ale ne moc moderně

Věk je u aut dvousečná zbraň. Déle vyráběné auto může v současné době mile překvapit obsluhou v klasickém formátu bez moderních opičáren, dotykových nesmyslů a řízení všeho přes displej. Na druhou stranu – pokrok z hlediska materiálů, odhlučnění a kvality je v současné době znát i v této kategorii miniaut. Právě to je případ dvojky. Sednete dovnitř, seřídíte si sedačku a volant a můžete hned vyrazit, žádné složité seznamování s ovládáním vás zde rozhodně nečeká.

Klimatizaci si nastavíte hezky velkými kolečky, hlasitost rádia má na starost rovněž kulatý ovladač (i když poněkud nešikovně umístěný na středovém tunelu), u nějž se nachází otočný volič pro komandování infotainmentu. U něj najdete několik tlačítek pro aktivaci základních funkcí typu rádia, navigace, návratu do domovské obrazovky. Kromě otáčení se s ním dá pohybovat i do stran a i když je například zadávání cíle do navigace poněkud zdlouhavé, palubní systém je tomuto stylu obsluhy přizpůsoben a navíc není příliš členitý. Displej nemá úplně aktuální rozlišení (v Toyotí Mazdě 2 je výrazně hezčí), ale svou práci odvede.

V duchu přehlednosti se nese i přístrojový štít s kulatým rychloměrem uprostřed a jednoduchými ukazateli otáčkoměru, palubního počítače a stavu nádrže. Žádné obrazovky, jen klasika. Pochvalu si zaslouží sada tlačítek vlevo pod volantem, u nichž snadno vypnete hlídání jízdních pruhů nebo stop start. Z hlediska srozumitelnosti obsluhy je tedy interiér na jedničku, na materiálech je ale znát stáří a určení vozu jakožto dostupného dopravníku.

Vnitřek hezky lícuje a neskřípe, ale až na (jinak velmi pěkné) čalounění ve výplních dveří, na palubní desce a okolo středové přihrádky je z valné míry z tvrdých plastů. V sedačkách najde průměrně rostlý člověk dostatek pohodlí, robustnější jedinci se mohou cítit trochu stísněně. Vzadu je pak místa poskrovnu a chybí zde USB zdířka pro nabíjení chytrých zařízení. Kufr s 280 litry je v této kategorii věcí běžnou – jde o druhé auto do rodiny na nákupy nebo pro páry bez dětí, nákupy se sem vejdou a bagáž na víkendový pobyt také.

Pokračování 2 / 3

Jízda: Doma ve městě i v zatáčkách

Přítomnost mild hybridní techniky na palubě stěží poznáte. Možná jen v jednom ohledu – bleskurychlého naskočení motoru během aktivace stop startu. Ten proto není nutné vypínat, neplete se vám do práce. Tabulkově Mazda udává 4,7 l/100 km, při normálním ježdění jsou reálné hodnoty okolo 5,5 l/100 km.

Mluvit o elánu u motoru s výkonem 66 kW sice zní zvláštně, ale na rozdíl od různých emisně přidušených zdechlin se této jednotce chce do otáček, v nichž má solidní zátah. Dvojka tedy není žádný loudal ani když uvnitř sedí čtyři dospělí, ani v dálničních rychlostech. V nich si občas musíte podřadit, ale to nevadí – řazení je přímo delikátní a pokud jste se někdy svezli s aktuální MX-5, všinete si podobnosti.

Cvak sem, cvak tam – vždy přesně strefíte kvalt. Živý čtyřválec a příjemné řazení dobře ladí s nastavením podvozku, který na poměry malých a převážně městských aut slibuje velmi hezké svezení. Na nerovnostech cítíte jeho práci, kola se začnou odrážet až od hodně velkých boulí a výmolů, ale asfaltu se drží moc hezky a lehké autíčko správně vedou v obloucích.

Tempa je na dostupné množství přilnavosti tak akorát, je otázkou zda skutečně potřebujete nejvýkonnější variantu s 85 kW. A na častější dálniční přesuny si spíše pořídíte něco „dospělejšího,“ možná i kvůli citelnému hluku odspodu při vysokém tempu.

Pokračování 3 / 3

Závěr: Věku nikdo neujedeme

Dvojka sice stárne, ale velmi důstojně. Se středně výkonným motorem stojí od 429.400 Kč, ve verzi s mild hybridem za ni dáte od 437.400 Kč. V této vyšší výbavě Revolution a několika příplatky bohužel cena přesáhla půl milionu korun a za úplně stejné peníze už pořídíte prostornější, modernější a sofistikovanější full hybrid. Ale pokud rádi řídíte a elektrické asistence se vysloveně štítíte – proč ne. Tato klasická Mazda 2 má i navzdory svému věku co nabídnout.

Mazda 2: Souhrn cen
Základní cena vozidla                 406.400 Kč (55 kW Emotion)
Cena s testovaným motorem a výbavou 499.400 Kč (66 kW M-Hybrid Revolution)
Cena testovaného vozidla         523.400 Kč (66 kW M-Hybrid Revolution)

Technické údaje: Mazda 2

Rok • stupeň výbavy
2022 • Revolution
Počet válců/ventilů na válec
4/4
Zdvihový objem
1 496 cm3
Stupeň komprese
15,0:1
Nejvyšší výkon
66 kW (90 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
151 Nm při 3 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
9,8 s
Nejvyšší rychlost
183 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
280 l
Objem palivové nádrže
44 l
Hmotnost: provozní • celková
1 154 kg • 1 540 kg
Prům. spotřeba: komb.
4,7 l/100 km
Rozvor náprav
2 570 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 065 × 1 983 × 1 495 mm

Standardní výbava: Elektronický stabilizační systém (DSC), Protiprokluzový systém (TCS), ABS+EBD+EBA, Signalizace nouzového brzdění (ESS), Čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, Hlavové airbagy vpředu i vzadu, G-Vectoring Control Plus, Technologie i-Stop, Výškově a podélně nastavitelný volant, Startování pomocí tlačítka Start/Stop, MS) Asistent rozjezdu do kopce (HLA), Zatmavená zadní boční skla Systém sledování mrtvého úhlu (BSM), včetně systému sledování pohybu za vozidlem (RCTA), Systém hlídání jízdních pruhů (LKA), Zadní parkovací senzory, Vyhřívaná přední sedadla, Automatická klimatizace, Světelný a dešťový senzor, 16" hliníková kola, stříbrná (pneumatiky 185/60 R16), Elektrické sklápění vnějších zpětných zrcátek, Automatické ztmavování vnitřního zpětného, zrcátka Anténa ve tvaru žraločí ploutve (v barvě karoserie), Vyhřívaný volant, Systém pro prevenci čelního nárazu (SCBSḋF), Čalounění v kombinaci látka/kůže (modrá/šedá)

Příplatková výbava: Metalický lak (11.500 Kč), Navigační systém GPS (12.500 Kč)

Doporučujeme

Články odjinud