TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

Ron  |  22. 01. 2019 10:43

300 tyček za malé auto se 75 zdechlými koníky, na plecháčích, s nesvítícími světlomety, manuální klimou, pětikvaltem a s aerodynamickým kraválem? A navrch ještě za rezavějící Magdu? Ne, opravdu jsem se nezbláznil.

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  22. 01. 2019 11:40

O jeden stupeň výbavy více a už jsi na 437tis. Jestli je lepší než polo nebo fiesta za tuhle cenu, které mají výrazně živější motor, toť na zvážení. Tohle autíčko jsem viděl naposled koncem léta.

Odpovědět  |   | 
Noname  |  22. 01. 2019 11:44

Popsal jsi právě Fábku v základu? Akorát teda + 50 tyček.

Odpovědět  |   | 
ijon  |  22. 01. 2019 11:45

Kontrolní otázka - kolik myslíš že stojí krátká Fabia v základní výbavě a litrovým motůrkem s 55 kW? Bude to nějakých 285.000, to ještě bez handsfree, BT atd. Cena tak není úplně mimo mísu.

Odpovědět  |   | 
k22  |  22. 01. 2019 12:12

Přesně tak a ty koníci ve Fabce jsou ještě mnohem unavenější

Odpovědět  |   | 
01  |  22. 01. 2019 12:19

Havex 250.

Odpovědět  |   | 
JK  |  22. 01. 2019 12:37

A navíc s pohledově horšími materiály uvnitř a celkově "plechově/lacinější" dojem z celku.

Odpovědět  |   | 
tvrda prda  |  22. 01. 2019 12:50

To asi ano. Ale kdo chce auto jen k jezdeni, tomu muze byt tak nejak jedno jake je na omak a pohled.

Odpovědět  |   | 
JK  |  22. 01. 2019 13:11

To asi ano, ale pokud půjde striktně po ceně - jen pro něco k ježdění, tak možná nepůjde ani pro Fábii, ani pro Mazdu. V opačném případě - pokud by rozdíl v ceně při podobné výbavě činil opravdu jen 15K, tak je to velmi draze ušetřených 15K.

Odpovědět  |   | 
tvrda prda  |  22. 01. 2019 12:57

Soucasne Mazdy rezaveji uplne stejne tak jako VW praskaji hlavy vlacu.Je s podivem, ze lide si velice dobre pamatuji problemy s auty i po vice nez 25 letech. Zatimco ti sami lide si prusery politiku nepamatuji vubec a klidne je voli prezidentem.

Odpovědět  |   | 
Ron  |  22. 01. 2019 13:12

Po 25 letech? Já vidím varování u posledních modelů z loňska. https://www.hotcars.com/cars-that-are-rust-bucket... ... If you buy a Mazda 3, the probabilities of experiencing corrosion are high and most probably inevitable.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  22. 01. 2019 14:24

Rezavý kýbl, tak ta sedla.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  22. 01. 2019 18:02

Je tam Rone napsáno:"Japonské auto je v současné době ve své třetí generaci. Mazda 3 byla nejprodávanějším vozidlem Mazdy v roce 2014, ale od té doby se prodej snížil. Japonský výrobce uvedl vozidlo (M3) v roce 2003 jako náhradu řady 323.Pro model roku 2012 společnost Mazda nabídla nově vyvinutou technologii SkyActiv, motor s přímým vstřikováním a novou 6stupňovou převodovku.Ačkoli Mazda provedla významné změny v konstrukci a vlastnostech vozidla, nedokázala odstranit vnější problém, kterým vozidlo čelí. Pokud si koupíte Mazdu 3, pravděpodobnost koroze je vysoká a pravděpodobně nevyhnutelná."................Jenže POZOR!!! Dnes je rok 2019!!!Nyní se prodává ale další generace Mazdy 3 nehledě na to, že zde je článek o Mazda 2. Otázkou je důvěryhodnost a objektivnost informací na portále hotcars. Z toho, co je v textu napsáno, a jak napsáno, lze vyvodit, že se v případě Mazdy 3 jedná o ojetiny - modely z roku někdy před rokem 2010 a navíc lze pochybovat hodnověrnosti zdrojů, ze kterých článek čerpá. Zkrátka - nelze věřit všemu a je dobré informace si ověřit z více zdrojů. Myslím si, že současně vyráběné Mazdy jsou plně srovnatelné kvalitativně s konkurencí, včetně té ochrany proti korozi.Rozhodně nelze vytrhovat jednotlivé věty z kontextu celého článku.

Odpovědět  |   | 
JK  |  22. 01. 2019 13:24

Selektivní paměť je ten zázrak. Například u některých automobilek se problémy s motory uvádějí již v titulku jako mantra. Stejně tak se u některých stále dokola opakuje jejich bytelnost a spolehlivost i když už je to jen závan nostalgie. konkrétně v nejmenované firmě, kde pracuje kamarád "fasovali" celou flotilu nových Octávii (ještě před tím, než se jim rozjely oči od sebe) a třetina z nich skončila po měsíci užívání v servisech se zadřenými motory - benzín - bohužel konkrétní motorizace si nepamatuji. Některé se ani neopravovaly - prostě je vyměnili jak tenisky a i u těch vyměněných šlo několik do KO. Takže kamarád většinu času jezdil v náhradní - tuším dvojkové Octávii a čekal, jestli dostane někdy trojku, která ho doveze dál, než kousek za ceduli konce města. Nicméně nebyl to jen problém "pěšáků" v Octáviích i Superby šly do dvou měsíců do kytek. Vyšší managment si to vyřešil částečně přechodem na Passaty, ale Octaviáni se při každé dálce potí, jestli dojedou tam i zpět.

Odpovědět  |   | 
...  |  22. 01. 2019 16:22

A teď ještě tu o Karkulce prosím.........

Odpovědět  |   | 
JK  |  22. 01. 2019 16:41
Bureš.  |  22. 01. 2019 16:35

Ty jsi ale pohádkář, o tom není pochyb

Odpovědět  |   | 
JK  |  22. 01. 2019 16:47

Děkuji. Snažím se Nicméně tohle je zatím spíše taková anotace, na celou konkrétní pohádku bych tomu musel věnovat více energie a času, ale to už by než do diskuse chtělo do tvrdých desek s atraktivním přebalem. Tak třeba do příštích Vánoc.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  22. 01. 2019 21:46

A klasik Bureš opět na scéně. Dokud se kope do Mazdy je v klidu, jakmile se kopne do Škodovky, startuje na první našlápnutí.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  22. 01. 2019 18:22

JK, to je trochu silná "kritika".... Nechci polemizovat o pravdivosti, či důvěryhodnosti tvého sdělení. Já se služebními Octaviemi jezdím řadu let a kromě "drobností" řešených v záruce u mne všechno v normálu. Měl jsem dokonce "problémový" 2.0 TDI a nic mne nepostihlo. Takže záleží případ od případu. Vím o problémech s 1,8 TSI, bylo to řešeno v rámci kulance výměnou motoru, pouze se platila práce. Nebyl to jediný případ, ale nevidím v tom problém - netýkalo se to VŠECH aut - motorů. Auta jsou složité stroje a proto je přirozené, že se občas pokazí. Produkty Škoda (třeba i ta Octavia) jsou v normě, nejsou o nic lepší a ani horší než srovnatelná konkurence a něco nemají hold "nejpovedenější". Nikdo ale není nucen kupovat novinky, může počkat, až se problém "vychytá" - poslední 1.8 TSI už byly v pohodě... O svolávacích akcích je asi zbytečné se zmiňovat, i když to též o něčem vypovídá, a netýká se to zdaleka jen výrobků Škody. Já bych osobně volil rozhodně Passat před Superbem i tou Octavií... Jezdím ale tím, co dostanu přiděleno. A doma jako soukromé auto "koncern" nemám...

Odpovědět  |   | 
JK  |  22. 01. 2019 23:51

Já tím samozřejmě netvrdím, že Škoda dělá "pravidelně" špatná auta. Jednalo se o první série trojkových Octávií, před faceliftem - tedy na úplném začátku života tohoto vozu. Navíc oni to tehdy postupně řešili přechodem na VW - tedy ani nehaním "koncern" jako takový. Můj příspěvek - ať už jej bereš seriózně, nebo pouze jako diskutérský plk - poukazuje pouze na nesmyslnost těchto stereotypních škatulek. Můžeš mít tisíc spokojených zákazníků a dalších 100 se nedostane ani z parkoviště autosalonu a naopak. A je v podstatě úplně jedno u které se ti to stane značky. Mercedes - na konci století si s "masařkou" rozhněval veliké procento svých klientů, kdy ta auta hnila jak na povel. BMW je se svým pověstným "držáctvím" taky už spíš nostalgický povzdech. Audi pravidelně okupuje přední místa v nespolehlivosti,... Prostě žádná značka není "bůh". Jsou to jenom auta, která se jednou kazí více a jindy méně. Ale v hlavách máme stále zarytou určitou selekci, že tenhle je držák a tenhle je naopak veliký risk. A přitom i ten držák si občas vybere "špatné období.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  22. 01. 2019 14:16

Tak este raz... mali sme v rodine a najblizsom okoli od roku 1997 asi 10-12 mazd.Ani jedna nemala problem s koroziou.

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  22. 01. 2019 15:43

Proč stále opakuješ svoje demagogie? Už ti na to někdo řekl, že to bylo ve Velké Británii, kde jsou mírnější zimy a nesolí se. Proč neřekneš, že to nejezdilo na rozsolených silnicích? Tady máš auto za pár stovek km nahozené, jak když jsi vyjel z vápenky. V Kanadě si na korozi Mazdy stěžují hodně.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  22. 01. 2019 19:03

Také záleží na tom, jak se kdo o takové auto stará, jestli dělá preventivní ochranné nástřiky kritickýh míst, jestli pořádně "voskuje" (pardon - "nano"nuje...), jestli auto pravidelně "oplachuje" po jízdě po prosolených silnicích, jestli vůbec jezdí v zimě atd. Zkrátka - nejsou podmínky jako podmínky a není ošetřování jako ošetřování.Pokud se v případě "rizikového" auta poskytne špičková péče, tak takové auto dopadne v konečném důsledku lépe, než "nerizikové" auto "výrobce špičkové pověsti", kterému se poskytne podprůměrná péče, nebo dokonce žádná péče...

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  22. 01. 2019 19:34

To je pravda. Mé pravidlo zní, že běžný vůz musí vydržet bez jakékoliv péče. Pochopitelně občas osprchovat wapkou. Drahé, kvalitní, pravidelně měněné, správně seřízené kartáče s dostatkem čisté vody, které jsou na všech benznkách, to bohužel nedá žádný lak. Až na pár vyjímek dnešní vozy nekorodují.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  22. 01. 2019 20:57

O služební auto se starám standardně - pouze myčka-kartáče na benzinkách... Než by se mohla vyskytnout koroze, tak stejně dostanu přidělené nové. O soukromé auto se ale starám více - poskytuji "solidní" péči... Není to "pracovní nástroj" a stojí 2 krát víc jak Octavie...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  22. 01. 2019 20:56

Aka demagogia?Z tych vsetkych aut bolo britske len jedno. Ostatne kupovane a jazdene na Slovensku.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  23. 01. 2019 08:54

Naposledy jem měl Mazdu 6 2.0 z r. 2004, koupená v 2013 se 180 tisící a prodaná v 2016 s tacho 245 tisíc. Lemy zadních blatníků byly chycené, nechával jsem je ošetřit, jinak by už byly schnilé, na spodku dveří už taky zažínala kvést. Na poslední STK poznámka k podvozku: "povrchová koroze nosných částí".Jinak to bylo skvělé auto, jezdilo moc dobře, bylo pohodlné. Jen ta koroze tam prostě byla, ale věřím, že dnes už s tím problém není. Jenomže to prostě zůstává, ta pověst, s tím těžko něco dělat. Já bych si novou mazdu klidně koupil.Pak jsem měl ještě Mazdu 3, taky 2004, ale tu jsem prodal asi v 2008 (nebo 2009), tam koroze ještě nebyla.Známá měla Mazdu 3 r. 2007, prodávala ji vloni a už se tam také malinko ukazovala rez. Nic hrozného, pár let to vydrží, když se ro ošetří tak to ani nebude vidět. Ale bylo to tam, bohužel.

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  22. 01. 2019 12:45

Toto auto vo mne evokuje starý dobrý normálny motor, bohužial daňou za to je veľký predok a tým pádom menší stiesnený priestor pre cestujúcich.

Odpovědět  |   | 
setr  |  22. 01. 2019 13:08

Tak to se pleteš. V M2 je místa pro cestující dost. Mohu potvrdit text redaktora.

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  22. 01. 2019 13:49

Asi toľko:https://d3bffyfxiecp24.cloudfront.net/uploads/ckeditor/pictures... ... " Mazde síce citeľne pomohlo medzigeneračné predĺženie, ale niekoľko centimetrov zhltla dlhá predná kapota. Kabína Dvojky sa smerom dozadu citeľne zužuje a tiež strecha klesá strmšie."

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  22. 01. 2019 18:57

Této fotce schází jeden podstatný údaj, a to je výška figuranta a na koho je nastaveno přední sedadlo. Bez této informace je fotka k ničemu. Navíc, jestli si někdo myslí, že v malém autě je prostor, jako v autě střední třídy, a dokazuje takovými fotkami, jak je tam málo místa, tak je přinejmenším naivní. Nejlépe, když to kritizuje člověk s výškou skoro dva metry a tvrdí, že takové auto je na nic, aniž si připustí, že podle své extrémní postavy to nemůže hodnotit. Takový člověk musí vybírat zkrátka jinde.Takto to dopadne u Fabie u dvoumetrového člověka, když si sedne sám za sebe, nebo za někoho s výškou 1.8 m. https://www.youtube.com/watch... A takto to dopadne u stejného člověka v Mazdě 2. https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  22. 01. 2019 19:05

Čas u Fabie 12:15Čas u Mazdy 7:57

Odpovědět  |   | 
Josef  |  22. 01. 2019 19:29

Je zajímavé Mirku, jak málo diskutujících bylo u článku:https://www.autorevue.cz/minitest-mercedes-benz-vi... ... - přitom je jasné, že z hlediska prostoru je to pro "dlouhány" a "velkoobjemové" jedince jediné účinné a opravdu vyhovující řešení. Nepochopila to ani řada diskutujících, kteří rozebírali velikost zavazalového prostoru a místa na zadních sedadlech u aut jako Superb, Mazda 6, Insignia apod., které jsou i cenově srovnatelné s tím Vitem.Hezky a srozumitelně to napsal v komentáři Kankunen.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  22. 01. 2019 20:07

Tak tohle auto má jeden můj známý. Když jsem se jej ptal, k čemu ho má, je menší než já, má výšku asi 175 cm, tak mi řekl, že je to ideální rodinné auto na dovolenou. Vykulil jsem na něj oči a on dodal, jezdím pod stan do kempů, a vyrážím do okolí s rodinou na kolech. Přijedu, strčím kola do auta, nestarám se, jestli je škaredě a kola budou špinavá a mokrá, bude mi chtít někdo z kola něco ukrást..., pohodlně se v tom cestuje, s rodinou nikam nespěchám.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  22. 01. 2019 20:48

Jednou jsem jel Mirku pracovně na týden ve více lidech (vezl jsem se vzadu) Chryslerem Voyagerem do Paříže (jednání jsme měli i v Německu, proto se nepoužilo letadlo). Byla to plně vybavená verze, samostatná křesla v kůži, video,....atd. Naprosto pohoda a komfort, kam se hrabe Superb - kde je vzadu místa na nohy sice dost, ale to je tak všechno. Pochopil jsem Američany, proč mají v oblibě taková velká auta, jako třeba i ta Honda Odyssey, která nemá chybu. Zkrátka na dlouhé cesty ve více lidech s více zavazadly jediná rozumná alternativa. Kolega z práce má doma Vito v dlouhé verzi a nedá na ně dopustit. Občas ho používá jako "bydlík" a přespává v něm na výletech na nafukovacích matracích.Zde ale budou lidi diskutovat o několika cm rozdílu mezi značkami a řešit prostor v malých autech.... Přitom je jasné, že malé auto je určené pro 1-2 osoby a v nouzi pro převoz 2 dospělých vzadu na vzdálenost pár km (do kina, ...). Zejména to nechápu, když je dostupné na trhu za takové peníze něco o dost většího, třeba od Dacie.

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  23. 01. 2019 07:38

Čo tu miešate priestor v úplne inej triede, porovnávajte porovnateľné Mazda 2 je segment B, konkurenti napríklad Polo majú vzadu viac miesta.

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  23. 01. 2019 08:00

Je to redaktor Autožurnálu má 1,80m a jeho výhodou je že sa ten istý fotí vo viacerých rôznych autách takže sa dá dobre porovnávať.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  23. 01. 2019 10:11

A jak bylo nastavené přední sedadlo? Já ti dal videa s testerem o výšce dvou metrů a u sedadla nastaveného pro postavu 1.8 m se koleny vešel, měl však problém s hlavou. Co se ti na tom nezdá, když člověk s výškou o 20 cm menší se koleny opírá stejně, jako člověk s výškou 2 m. Jak měl tedy nastavené přední sedadlo? A nepiš, že na stejnou postavu, to by byla evidentně blbost, neboť ukázal u Mazdy, že se sám za sebe koleny vejde, u Fabie ne.

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  23. 01. 2019 10:29

S tým že vo Fabii je to bieda súhlasím.V českých testoch je ospevovaná, ale z reality som bol mierne rozčarovaný, no má malý rázvor a pri výške 1,75m som sa tam cítil riadne naprataný.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  22. 01. 2019 14:21

Vzadu to pro dospělého vzrostlého jedince asi opravdu nic extra nebude, ale to mě mconezajímá, pro 3 a více bych vybíral auto jiné třídy. Díky delšímu předku je auto vyváženější a na poměry třídy excelentně reaguje na volant.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  22. 01. 2019 14:21

Vzadu to pro dospělého vzrostlého jedince asi opravdu nic extra nebude, ale to mě mconezajímá, pro 3 a více bych vybíral auto jiné třídy. Díky delšímu předku je auto vyváženější a na poměry třídy excelentně reaguje na volant.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  22. 01. 2019 14:15

Mám ji doma 4 rokem a musímse smát přikomentářích jako že za prá let zrezne, že určitě nejde, že je drahá, že má drahej servis atd. atd. Bláboly od bambulů co Mazdy znají leda z hodpodskejch tlachů. Jezdím i se škodovkama (anejen s nima) tak vím jaký jsou rozdíly a co jak jede nebo nejede. Ale jak koukám nejextrémější soudy vynášejí ti co s autem nejeli a projistotu ani nepojedou protože mají jasno a nenechají se oblbovat skutečnou jizdou a osobní zkušenosti. Moje zkusenosti sev celku shodují s článkem, jen mám prostřední motor tak je reálné zrychlení víc než srovnatelné s konkurencí, jízdně je Mazda spíš lepší a spotřeba udávaná v článku na 90k verzi nesedí, je výrazně nižší, běžné ježdění mimo město (na letních pneu) 10-20km nad limit je kolem 5l, pohodová jízda kolem 4,2-4,4 dálnice 120-130 je lehce nad 5, nad 6 pokud nejste totální kopyto nebo nejedete bezda-plyn co se dá, je prakticky vyloučené se dostat.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  22. 01. 2019 14:31

Taky spíš věřím spritmonitoru...

Odpovědět  |   | 
ACE  |  22. 01. 2019 18:21

Otázka víry může vyvrátit asi jenom setkání s realitou. Co píšu je pravda a jsem ochoten to dokázat prakticky. Nějaký dohadování co kde píšou mě moc nezajímá a dohadování a hádání asi nic neřeší.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  22. 01. 2019 19:08

Stačí se podívat na výsledky některých "EcoRally".... Neuvěřitelné hodnoty spotřeby. Jenže takhle se normálně nejezdí. A co je to vlastně "normálně", že?

Odpovědět  |   | 
ACE  |  22. 01. 2019 21:04

Proto píšu že jsem ochoten to dokazat

Odpovědět  |   | 
Josef  |  22. 01. 2019 21:30

Já zase spotřebu vůbec neřeším, jezdím podle situace a jak potřebuji a jak se mi zrovna chce. Někdy pohodově, jindy sportovně a jindy naopak opatrně (sníh, náledí, mlha, hustý provoz,...). A nádrž podle potřeby doplním, když je "prázdná" - někdy po kratší vzdálenosti a jindy po "mnoha" km... A nepotřebuji nic nikomu dokazovat.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  22. 01. 2019 21:59

Přesně tak já, jen mám tytp výsledky.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  22. 01. 2019 18:15

Vím co tam píšou.

Odpovědět  |   | 
QP  |  23. 01. 2019 08:11

No když to víš, tak je tvoje popírání spotřeby auta v testu hodně podivné, když průměr je přes 6 litrů.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  23. 01. 2019 08:39

Proto uvádím i příklady spotřeby na tempomat. Opakuju to dokola, komukoli to dokážu, žádné tempo na důchodce jen se to pravda asi musí umět.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 01. 2019 18:13

Víš jak... kdybys téhle spotřeby dosáhl se škodovkou, budou ti tu tleskat, jak máš skvělé a úsporné auto a jaká je to německá kvalita. Když to dokážeš s Mazdou nebo Renaultem, tak jsi lhář, protože to prostě není možné, a nějaká statistika se k tomu už vždycky najde.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  23. 01. 2019 18:26

👍

Odpovědět  |   | 
Michal  |  22. 01. 2019 15:46

Ace ty máš palubní počítač?Já mám těžší auto s větším motorem a vým že pokud se to umí dá se udelat pěkná spotřeba ale lehce nad 5l při 130 ti ňák nevěřím ale ty ostatní jo.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  22. 01. 2019 18:31

Máš li na mysli počítač ukazujici spotřebu a pod. tak ano, ale beru spotřebu spočítanou při opakovanem tankovani i když ta se od reality odchyluje max. o deci na sto. Ta dálniční je myšlena při rychlosti mezi 120 a 130. Pro ilustraci při stovce na tempomat počítač na dálnici z Prahy směr Liberec ukázal 3.9 se stoupáním až do L. 4.2

Odpovědět  |   | 
Josef  |  22. 01. 2019 18:40

ACE, záleží na osobních zkušenostech, hlavní je, že jsi spokojen a auto splňuje tvé požadavky. K těm výkonům a spotřebě - to je poměrně diskutabilní a záleží na mnoha podmínkách. Třeba na hmotnosti řidiče - je rozdíl, když někdo váží 55 kg a jiný 110 kg. Nebo na pneu jejich rozměru a typu (značce, výrobci) a potom jak jsou nafouknuté (přefouknuté....). Potom není dálnice jako dálnice a dost ovlivňuje spotřebu vítr - pokud fouká zezadu, tak spotřeba citelně poklesne. Rozdíly mohou být i v konkrétním autě (stav a vůle ložisek v kolech,...) a v konkrétním motoru (některý může být povedenější s větším výkonem a lepším výsledkem vnitřních mechanických odporů - vždyť i výrobce si nechává v deklarovaných parametrech "rezervu", aby se do nich vešly všechny motory...). A nakonec samozřejmě styl jízdy a chování řidiče - pokud se jede defenzivně bez zbytečného brzdění s pozvolnou akcelerací a s "lehkou nohou" na plynu, tak se dají dosáhnout samozřejmě zajímavé výsledky. Jenže to platí pro všechna auta, nejenom pro diskutovanou Mazdu 2. Proto nerozporuji hodnoty, které jsi uvedl, nemá to smysl.Jak jsem zmínil, hlavně, že jsi spokojen a to je nejdůležitější a platí to i pro ostatní, aby si vybrali a koupili to, co jim vyhovuje a byli v pohodě (spokojeni).

Odpovědět  |   | 
ACE  |  22. 01. 2019 19:02

Jisté máš pravdu v tom že je zde může být více proměnných. Mám pneu původní, tlak podle doporučení atd. nic mimořádného, nic upraveneho na dálnici co to de-tempomat. Ale na běžných cestách vím že je asi nejdůležitější otázka řidiče a větší roli než rychlost hraje plynulost a předvídavost. Ale pravda taky je že jezdím více auty, a rozdíy opravdu jsou a to mnohdy znatelné.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  22. 01. 2019 19:15

ACE, většinou se dá udělat nižší spotřeba bez tempomatu a stejně tak s kopce i vyřazováním na neutrál... (objektivně vyzkoušeno).

Odpovědět  |   | 
ACE  |  22. 01. 2019 21:03

Ano dá a proto píšu jak to konkrétně dělám já pro přesnost a taky nevyřazuju, u dlouhé převodovky to nemá kladný vliv.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  22. 01. 2019 21:09

Má to vliv i u dlouhé převodovky. Diskutovalo se to mnohokrát a též i testovalo a vyřazování se ukázalo jako účinné. Důkazem je vlastně i režim "plachtění", který zavedli do výroby výrobci některých modelů /převodovek.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  22. 01. 2019 21:58

No tak v tom případě to asi půjde ještě sundat 😀. Ale podle citu v necítím smysl

Odpovědět  |   | 
cupra300  |  23. 01. 2019 07:12

Manželka ji má už taky skoro čtyři roky s 66kW motorem a Hazumi výbavou. Nalítáno už má skoro 40k km a spotřeba je cca 5,4-5,6. Pod 5 se dá dostat leda silně defenzivním stylem. Od najetých 30k km pozoruji jakési chřadnutí či pomalou ztrátu výkonu, rozhodně to neakceleruje jako po novotě. Možná má taky problém s tvorbou úsad v sání jako většina přímovstřiků. Taky mi vadí charakter motoru. Krásně se vytáčí do 4000ot., pak se mu jako už moc nechce, i když umí i přes 6500. Je docela znát, že je softwarově přiškrcený. S korozí to zatím vypadá dobře, nikde ani ťuk a to jezdí denně. Manželka na ní nedá dopustit, jako druhé auto do rodiny je to ideál. Já krom kladů a záporů zmíněných v článku, který je docela objektivní si dovolím kritizovat velikost budíků a jejich čitelnost. V kapličce je mraky nevyužitého místa, ale údaje, kontrolky a texty jsou nesmyslně malé. Slabé přední světla řeší náhrada originálních longlive H4 za něco lepšího, pak se stím dá jezdit i v noci.

Odpovědět  |   | 
setr  |  23. 01. 2019 07:43

Jsou tam H7 a svítí to dobře. Tankovat musíš aditivovaný palivo, ne nejlevnější Natural 95. Je to i napsaný na krytu víčka nádrže.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  23. 01. 2019 08:15

A ve tři ráno jí musíš zajít pohladit do garaže. A to se vyplatí, auto už tak drahé jak mrcha a ještě ho krmit nějakým prémiovým benzínem.

Odpovědět  |   | 
setr  |  23. 01. 2019 08:56

To musíš dělat se škodovkou. Tohle auto vyžaduje jen kvalitní palivo, jako každej motor s přímým vstřikem. Vyplatí se rozhodně. Jezdit je radost.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  23. 01. 2019 10:23

Víš vůbec, co je prémiový benzín? On psal aditivovaný. Kdybys o tom něco věděl, nebudeš psát hlouposti. Je to obecné doporučení pro všechny přímovstřikové motory kvůli usazeninám, tvorbě karbonu. Můžeš si koupit klidně neaditivovaný a přidávat do benzínu aditiva sám, bude tě to stát navíc doslova pár haléřů na litr. https://www.red-rider.cz/red-rider/eshop/15-1-Adit... ...

Odpovědět  |   | 
Marex  |  23. 01. 2019 20:19

Drahá oproti konkurenci nějak není. V druhém výbavovém stupni po základu, už toho má celkem dost a dá se pořídit za nějakých 305tkč i se slevou prodejce, což je hodně slušná cena vzhledem k výbavě vozu.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  23. 01. 2019 08:42

Chřadnutí nepozoruji.

Odpovědět  |   | 
setr  |  23. 01. 2019 09:06

Právě naopak. Zhruba po 30ti tisících se mi zdál motor živější. Co mi trochu vadí, jsou opravdu dlouhý převody. Jednička se musí vytočit, dvojka je od ní dost daleko.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  23. 01. 2019 11:44

Přesně tak, mám zhruba 50t a šlape výborně. S převodovkou souhlasim, kvalty zapadají skvěle a přesně, ale jsou velmi dlouhé na vysloveně sportovni jizdu se nehodí. Dvojka jde v pohodě přes kilo, trojka na 160, nakonec pětka je podle brožury delší než šestka u 85kW verze.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  23. 01. 2019 20:12

Mazda 2 je pěkné auto, ale co jsem při zkušební jízdě v 11/2018 u ní absolutně nekousl, jinak by už byla nejspíše doma, je toto:- totálně zdechlej motor 1.5 / 66kW, který měl problém udržet konstantní rychlost 80km/h. v mírném táhlejším kopečku i na 4 rychl. stupeň a bylo nutné podřadit až na trojku, pak motor táhl, nicméně jiné auto s atmo motorem 1,2 / 55kW dá stejný kopec v pohodě na 4 rychl. stupeň a nemá problém ani zrychlovat- celkem tvrdý podvozek- neskutečně tlačící středový panel do pravého kolena (měl jsem sto chutí tu nesmyslnou bočnici panelu vyrvat)- pidi segmentový otáčkoměrPromarněná šance, jinak by to bylo interiérem a exteriérem a už v druhém stupni výbavy povedené auto a nezachránila to ani sleva prodejce. Snad příští generace. Pro mě zklamání, čekal jsem hlavně od motoru více. Třeba DualJet 1.2 / 66kW od Suzuki v novém Swiftu mě přišel dosti svižnější, i když papírově by měl být horší.

Odpovědět  |   | 
setr  |  23. 01. 2019 20:28

Sorry, ale to vypadá, že neumíte ocenit auto, které je jiné, než na co jste zvyklý. Rozhodně nesouhlasím. Jen s tím podvozkem...na rozmlácený a rozválcovaný vozovky od autobusů v Praze je ten podvozek fakt tvrdej.Tohle auto má dlouhý převody, ale motor má nadprůměrnej krouťák (komprese 14:1). Jestli jste nevyjel trvalý stoupání na 4ku osmdesátkou, musel by to bejt Grossglockner. Prostě lžete.O tlačení panelu do kolena už vůbec....řidič má velmi dobrou pozici po všech stránkách. Je to blbost.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  23. 01. 2019 21:03

To se nám to někdo hezky vzteká Řekl bych, že budu mít ve vozech více odcouváno, než ty naježděno, ale to není podstatné. Pro mě je podstatné to, že jsem si projel fyzicky (ne na papíře) celej segment B v ceně do 330tkč a za mě to vyhrál na celé čáře novej Swift, který je na cestě hodně zábavný, coby druhé auto do rodiny. Hlavní vůz je taky Japonec a to Subaru, čili atmo boxer s dlouhými převody, takže jezdit s atmoškama mi fakt problém nedělá a upřednostňuji je, protože si klidně podřadím, když je potřeba a vychutnávám si to. Ale nebráním se ani kvalitním oturbeným motorům, pokud jsou držáky. Ale ten projev mazdí 1,5 / 66kW je prostě žalostný. Snad v 85kW verzi to už bude jiná písnička (tu jsem ale nezkoušel), ale 66kW verze je prostě chcípák, ať se ti to líbí nebo ne. A ten panel tlačí a fest (nejvíce ze všech vozů v segmentu B) a dle prodejce nejsem očividně sám, kdo si na to stěžoval a M2 není údajně jediný model, kde s tím mají lidé u Mazdy problém. Ještě pro úplnost uvedu, že jsem zvyklej mít vždy sedačku v autě co nejníže, abych cítil reakci podvozku, čili ne posed barová stolička, alá dodávka nebo SUV.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  23. 01. 2019 22:04

On se nevzteká, jen konstatuje že lžeš. A jelikož to co píšeš je z větší části doslova nesmysl - jak jinak to vysvětlit???

Odpovědět  |   | 
Marex  |  24. 01. 2019 04:03

Ono dnes není problém pro nikoho si to v autosalonu projet a nejlépe trasu, kterou zná a nejedná se pouze o krátké kolečko ve městě, to je o ničem. A kdo se v tom projede, bude stejně rozčarován, jako jsem byl já. Prostě M2 kdyby neměla tyhle vady na kráse, co jsem uvedl, by jinak byla dobrá, i co se ceny vs. výbavy týče, ale tak si ji koupí jenom fanda značky, který nad tím zavře obě oči, jako ty a setr. Na rozdíl od vás, tyhle nedostatky prostě neodpouštím žádnému autu, i kdyby to byla moje oblíbená značka a nemám problém zvolit jiný vůz konkurence, který tyto nedostatky nemá. Naopak vám dvěma doporučuji se projet v novém Swiftu s motorem 1,2 / 66kW a pak si sednout zpátky do své M2

Odpovědět  |   | 
ACE  |  24. 01. 2019 09:21

Když jsem ji vyíral já (2015), projel jsem se širokou konkurnecí a atmosf. jela ve všech případech jela líp,(ve zkutečnosti i líp než oturbená podobného výkonu) tehdejšího Swifta samozřejmě překonala taky, současného netuším, ale můžem vyzkoušet. A to jsem Swifta předtím měl tak jsem chtěl dalšího, ale jel hůř než moje 2002.Kamarád co má dvojkového Superba dýzl 103 kW se smál výkonu, mé tvrzení že na váhu mámvyšší výkon nebral vážně dokud jsme to nevyzkoušeli a ....Mazda mu ve zrychlení ujíždí, s BMW 1 90 kW ve zrychlení plichta. Nežíkám že to jsou nějaký super auta, ale tvrdit že je Mazda s 66kW zdechlá je evidentně nesmysl, protože když chápeš jak máškdy řadit, je minimálně s běžnými auty konkurence schopná. Nakonec můžem porovnat, ale myslím že tobude jen poct z kratší převodovky. Možná bys byl v reálu překvapen i se Subaru

Odpovědět  |   | 
Marex  |  25. 01. 2019 01:55

Fakt netuším, proč ta předváděcí M2 byla taková zdechlina, jestli tím, že měla najeto něco kolem 2000km a potřebuje se nějak citelně zajet, aby se ten motor probral z letargie, nebo výrobce kvůli nové emisní normě upravil SW mapy motoru u vozů vyrobených v roce 2018. Nicméně v tom táhlejším kopci jsem měl pocit, že řídím něco s podstatně slabším výkonem a to jsem si dobře vědom toho, že japonské atmosféry potřebují točit, protože mají krouťák ve vyšších otáčkách, proto mě nemile překvapilo, že jsem musel jít až na trojku, pak to jelo dobře.Jel jsem pak serpentýny i s převýšením s novým Swiftem a taky táhlejší kopec a ten byl na tom mnohem lépe, prostě byl citelně živější. I ten podvozek byl příjemnější, ale přitom stále dobře seděl v zatáčkách a lépe reagoval na plyn, zřejmě díky technice DualJet a lépe poskládané převodovce. Ten měl najeto něco přes 1000km. Dle mě je nový Swift 2018 lepší, než jeho předešlá generace a konstruktérům se hodně povedl, dokonce už i kufr je na tom podstatně lépe. Nenašel jsem na něm jedinou vadu na kráse a to jsem se snažil, abych mohl ve finále u všech zkoušených vozů vše vyhodnotit a vybrat ten nejlepší a nemusel dělat kompromisy, které by mě pak štvali.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  25. 01. 2019 07:57

Tak tomu rozumím.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  26. 01. 2019 18:07

Tak už vím, kde je jádro pudla našich rozdílných názorů na pružnost motoru. Ještě jednou jsem si prošel materiály, které jsem dostal k vozu a zjistil jsem, že ta předváděcí M2 nebyla 66kW verze, kterou máš, ale základ, čili pouze 55kW verze. Takže ta 66kW určitě pojede lépe, ale ten 55kW základ opravdu není ani vlažný, jak v článku zaznělo, ale silně letargický a tu určitě nebrat.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  27. 01. 2019 05:14

Tak to pak jo, v té jsem ani nejel a věřím že je vskutku zrychlením letargická.

Odpovědět  |   | 
Mercedes  |  26. 01. 2019 20:57

Auto, které málo svítí si nikdy nekupujte, ať je jaké chce. Až někoho přejedete, tak už bude pozdě říkat kdyby... Mazda by to měla co nejdříve napravit faceliftem a dát tam pořádné světla a ne tyto bludičky. Slabé světla má také předchozí verze. Také Toyota Yaris první generace. Airbagy a světla nejsou silnou stránkou Japonců.

Odpovědět  |   | 
Erik  |  07. 02. 2019 23:38

Toto auto je fakt pekné. Ale v TP by malo mať špecifikácie 2+2 miestne.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 32 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 47 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A