TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?
Radosti
Rozsáhlá výbava
Komunikativní řízení
Příznivá spotřeba
Cena
Starosti
Možnost individualizace zkoušené výbavy
Vysoká míra aerodynamického hluku
Slabé základní světlomety
Vlažný projev motoru
7  /10

Příchodu nové generace Mazdy 2 předcházel koncept Hazumi, představený na autosalonu v Ženevě roku 2014. Produkční verze se od konceptu nijak zásadně neliší, v tomto ohledu fungují japonští designéři skvěle. Dvojka tak zapadla do filozofie Kodo a přiřadila se ke třetí generaci Mazdy 3, která se začala vyrábět o rok dříve.

Vzhled vozu je už na dnešní dobu trochu zastaralý, i když loni prošel modernizací. Je ovšem stále funkční a povedený. Navíc vzhledem k tomu, že automobilka nedávno představila nový model 3, lze očekávat, že ji dvojka bude v omlazení brzy následovat.

Minitest Mazda CX-3 2.0 Skyaktiv-G A/T: Tradiční možná až příliš

Minitest Mazda CX-3 2.0 Skyaktiv-G A/T: Tradiční možná až příliš

Mazda 2 stojí na platformě DJ, kterou sdílí s crossoverem CX-3 a některými Toyotami určenými pro japonský a americký trh. Výroba probíhá v Japonsku, Thajsku a Mexiku. Zpočátku uvedení na náš trh si musela Mazda obhajovat vyšší cenovku, to už ale neplatí. Základní model Challenge je k mání od 296.400 Kč. A přesně ten jsme podrobili našemu redakčnímu testu.

Exteriér

Typická přední maska s protáhlou kapotou je již poznávacím znamením každé Mazdy a i po letech vypadá dobře. Pod halogenovými světlomety se nachází mlhové světlomety, umístěné v povedené „kapce“. Ať už na ni koukáte z jakéhokoliv úhlu, nelze si ji splést.

Základním stavebním kamenem dvojky na českém trhu se stala verze Emotion, která měla již v základu například klimatizaci a centrální zamykání na dálkové ovládání. Ta ovšem z nabídky zmizela a zastoupila ji druhá a testovaná verze Challenge. Ta je tedy momentálně jedinou Mazdou, kterou koupíte pod tři sta tisíc korun.

Nová Mazda 3 oficiálně: S motorem Skyactiv-X bude hybridem

Nová Mazda 3 oficiálně: S motorem Skyactiv-X bude hybridem

Pokud chcete na této sumě zůstat, jste v doplňkové výbavě značně limitovaní. Většina je totiž dostupná až u dražších verzí. Můžete si vybrat barvu, tady bych volil typickou červenou Soul Red Crystal za příplatek 18.900 Kč. Standardem jsou 15palcová ocelová kola a nelze to změnit. Jinak už lze připlatit pouze za ochranné lišty a střešní spoiler.

Základní verze tak opravdu vypadá jako základní verze, alespoň v bílém laku, který je jako jediný bez příplatku. Jinak působí stroze a bez příkras. Někomu ale taková šedá myška může vyhovovat - vždyť přece ne každý na sebe musí hned strhávat pozornost.

Interiér

To, že jde o základní výbavum, si všimnete ihned po nasednutí. Tam, kde v dnešních vozech obyčejně bývá alespoň malý infotainement, má Mazda jen rádio s malým displejem. Je však umístěno strategicky přesně tam, kde mají vyšší výbavy onen infotainment.

Malé rádio ale klame tělem. Obsahuje bluetooth, ekvalizér a lze ho propojit s telefonem. Telefon lze dokonce nabíjet pomocí USB konektoru, který je hned vedle 12V zásuvky. Součástí standardu je i manuální klimatizace, kožený volant a hlavice řadící páky či tempomat. Na první pohled to není moc, ale ruku na srdce - co více u městkého auta potřebujete?

Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Sedadla jsou trochu tvrdší, ale naprosto skvělá. S Mazdou jsem absolvoval dvou a půl hodinovou jízdu na jeden zátah a po vysedání jsem nenaříkal, což se často nestává. Prostoru nabízí dostatek. Měřím přes metr osmdesát a za volant jsem se krásně vešel, na hlavu ještě trochu místa zbývalo a kolena jsem nemusel držet u sebe.

Ani se spolujezdcem jsme se nemuseli otírat rameny, jak to v malých autech občas bývá, a spolucestující na zadních sedadlech se nemusejí zbytečně mačkat. Do dvojky se zkrátka poskládáte překvapivě snadno. Se zavazadelníkem je to už horší, s objemem 280 litrů za konkurencí trochu zaostává, v praxi si s ním ale naprosto vystačíte.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků