Test: Malý sportovec Opel Corsa

U současné verze Opelu Corsa trvalo dlouho než se objevila také jako sportovnější modifikace GSi. Nám se při testu tento automobil s nádechem sportovního charakteru zalíbil.
Test: Malý sportovec Opel Corsa

Corsa je tradičním označením nejmenšího z opelů a dnes existuje ve třetím vydání. Od počátku věnovala rüsselsheimská automobilka pozornost sportovní image a svého záměru se drží dosud. Současný Opel Corsa GSi má motor 1,8 l a patřičné úpravy v interiéru, exteriéru i podvozku.

Odlišnost od „obyčejné“ corsy je patrná na první pohled. Agresivnější příď se zabudovanými mlhovkami, delší postranní „sukně“ v podobě prahů, nižší spoilery. To vše je samozřejmě velmi efektní, ale v některých situacích mohou být spoilery i  překážkou, například při parkování u chodníku nebo i projíždění nepříliš přátelskou cestou. Ovšem něco za něco a každý musí se sníženou světlou výškou počítat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Proti „obyčejným“ corsám má tato verze sportovnější vzhled

Interiér se nese v duchu střízlivě-sportovní kovové šedi. V tomto tónu je navržena celá palubní deska obsahující tradiční oplovské prvky: oddělený displej s údaji o rádiu, samotné rádio s přehrávačem CD, panel elektronicky řízené klimatizace. Celku odpovídá svým vzhledem i řadicí páka pětistupňové převodovky. Corsa GSi je samozřejmě jen třídveřová se širokými dveřmi. Dopředu se tedy nastupuje – pokud nezajedete příliš blízko k vedle parkujícímu autu – velmi pohodlně. Dozadu je to už horší, stejně jako u kteréhokoliv jiného vozu s třídveřovou karoserií. Řidič a jeho spolucestující vpředu mají pod sebou zdařilá sedadla s tvrdostí odpovídající sportovnímu účelu. Opěradla mají svou hloubkou dobré boční vedení, ale pohříchu jen v bederní oblasti. Škoda že hluboké postranní polstry nepokračují až do výše ramen.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Konečně má i Opel ergonomické ovládání rádia
I přístroje působí relativně sportovním dojmem

Přes některé úpravy ve smyslu GSi se malý vůz ovládá stejně lehce a elegantně jako obyčejná corsa. Na pedály ani řadicí páku není nutné vynakládat velkou sílu, posilovač řízení je dávkován správně. Za zmínku určitě stojí nový systém ovládání rádia na volantu. Opel dosud používal nepříliš zdařilé spínače uvnitř věnce volantu, nově koncipované zařízení je daleko ergonomičtější a přirozenější.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Až na drobné výhrady musíme pochválit i sportovnější přední sedadla
Typická palubní deska s kovovým „alu“ vzhledem

Osmnáctistovka se s lehkým kočárkem snadno popasuje. Zrychlení z 0 na 100 km/h jsme naměřili za 9,3 s, největší rychlost 194 km/h. Při snaze o skutečně sportovní jízdu je třeba řadit častěji než vozidel s motory o větším objemu. Stará pravda říká, že „objem ničím nenahradíš“ a platí to i v tomto případě, kdy má motor velmi slušný objemový výkon. Osmnáctistovka zůstává osmnáctistovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Příjemný švih dodává agregát z řady Eco
Kola z lehké slitiny patří do standardu GSi

V nejvyšších rychlostech ztrácí krátká corsa poněkud na podélné stabilitě, ale v rychle za sebou následujících zatáčkách se chová dobře. Tady je krátký rozvor naopak výhodou, vůz je obratný a díky modifikovanému podvozku velmi dobře odolává snaze o naklánění. To souvisí s tvrdším podvozkem a je nutné s ním při hodnocení jízdního komfortu - na rozdíl od běžného provedení corsy – počítat. Testovaný vůz se choval téměř neutrálně, snaha o nedotáčivost byla patrná jen velmi náznakově. Vyšší dynamice automobilu odpovídají i více dimenzované kotouče předních brzd, jejich účinnosti není co vytknout.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na jízdní vlastnosti se dá skutečně spolehnout

Přes slušné dynamické výkony zůstává spotřeba paliva na přijatelné úrovni. Nejvyšší je v městském provozu, kde dosahuje téměř deseti litrů. V příznivějších podmínkách se ovšem podstatně snižuje, takže naše průměrná spotřeba byla během testu 8,3 l/100 km. To považujeme u automobilu s tímto charakterem a v tvrdých testovacích podmínkách za velmi přijatelné.

Opel Corsa GSi je ideální automobil pro řidiče, kteří se chtějí pěkně a rychle, přitom bezpečně povozit v nejrůznějších podmínkách. Nepatří mezi rodinné vozy a proto ho vyhledávají nejvíce právě mladí a progresivní zájemci. Automobilka Opel se trefila do toho správného cíle.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků