TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.
Radosti
Krásný vnější a vnitřní design
Spotřeba paliva
Tichá jízda, pohodlí
Práce hybridního systému
Starosti
Vysoká cena
Objektivně menší kufr
Krátké zadní dveře, horší nastupování dozadu
8  /10

„Páni, tohle fakt budu řídit?" napadlo mě při prvním setkání s Lexusem UX. Uchvátil mě na první pohled. Testovaný vůz byl v královsky modré barvě, která jen podtrhovala jeho perfektní vzhled. Ještě před tím, než jsem jej viděla ve skutečnosti, jsem sice procházela množství fotek a videí, ale ty ani zdaleka nevystihly tu krásu, která nakonec stála přede mnou. UX je naživo ještě mnohem hezčí!

Příď na mě působila lehce futuristickým dojmem, protáhlá přední světla Lexusu dodávají styl a skvěle zapadají do celkového konceptu designu. Líbí se mi ladné propracování bočních partií, které působí elegantně. A na co nesmím zapomenout a co mě doslova nadchlo, bylo zadní osvětlení. Je svedeno do jedné lišty táhnoucí se před celou šířku auta. Na bocích jsou navíc výstupky tvarované tak, že ze zadního pohledu připomínají rohy. Za mě opravdu originální!

Komfort především

S každým otevřením dveří váš nos naplní nádherná vůně a já se jí za celou dobu testování nemohla nabažit. Byla to prostě moje voňavka. Náš Lexus měl světlá madla dveří, vrchní část středové loketní opěrky a světlé kožené sedačky se svislým černým pruhem uprostřed. Smysl pro detail mě dostal do kolen, tohle snad umí jenom Lexus. Miluji světlé barvy a obzvlášť v interiérech aut. Na údržbu jsou sice nepraktické, ale já jsem typ, který nad tím mávne rukou. Japonci zkrátka přesně vystihli to, co bych si jako zákazník přála.

Lexus v Česku oslavil 30 let. A udělal jednoho kluka neskutečně šťastným

Lexus v Česku oslavil 30 let. A udělal jednoho kluka neskutečně šťastným

O tom, že sedačky budou splňovat ty nejnáročnější požadavky, nebylo pochyb už na první pohled. Celé vytvarované tak, abyste se při jízdě cítili komfortně a ani v těch nejostřejších zatáčkách z nich nevypadávali. Navíc jsou příjemně měkké, což je v mém případě nejdůležitější atribut, příjemné na dotek, ale zároveň pevné v těch nejdůležitějších oblastech.

Uvnitř je dost prostoru a plno přihrádek pro uložení drobností, které jsou prostě potřeba. Dostatek místa je v kapsách ve dveřích i ve středové opěrce, která se dá odklopit jak ze strany řidiče, tak spolujezdce. Samozřejmostí jsou držáky na kávu, bez které se na dlouhých cestách prostě neobejdu, a za nimi najdete prostor s bezdrátovou nabíječkou telefonu.

Když se ale budeme bavit o místech vzadu, tam už to trošku pokulhává. Dostatečný komfort sedaček nechybí ani tady, ale prostor je o dost skromnější. Zadní dveře jsou kratinké a hůř se mi do auta nastupovalo a vystupovalo. A to se mi se svou výškou 163 cm obvykle nestává. Nedovedu si představit tohle absolvovat někoho hodně vysokého nebo s pár kily navíc. Bude mu chybět místo před koleny, naopak nad hlavou by to zase takový problém být nemusel.

Lexus UX živě: Hybridní verze odvážného crossoveru nabídne pohon všech kol

Lexus UX živě: Hybridní verze odvážného crossoveru nabídne pohon všech kol

Snad poprvé jsem si v nějakém autě našla opravdu ukázkovou polohu. Takovou, abych nemusela být přilepená na volantu, cítila se uvolněně a měla perfektní přehled o tom, co se kolem auta děje. Sedačky se dají dobře a jemně nastavit i díky elektrickému ovládaní a prát se nebudete ani s volantem. I ten je nastavitelný elektricky a v širokém rozsahu podélného i výškového posuvu, počítejte ale s tím, že si usnadníte práci pouze u vozů s výbavami Luxury a F Sport Top. A ty už dost lezou do peněz. Jiné verze mají volant nastavitelný manuálně.

Co mě ale zarazilo, byl zavazadlový prostor, jehož objem 320 litrů odpovídá spíš malým autům do města. Tady se toho na první pohled moc nevejde, je mělký a zřejmě to vědí i tvůrci auta, kteří pevný kryt nahradili kusem pružné tkaniny. Běžný denní nákup a pár tašek navíc nicméně slupne jako nic a drobnosti můžete schovat do schránek pod podlážkou. Ta je snadno vyjímatelná a lehká, případné nečistoty z ní tedy dostanete během pár vteřin.

Všechno krásně po ruce

Palubní deska dodává přední části interiéru neobvyklý a zajímavý vzhled. Žádná nuda a to se mně líbí. Stejně tak jako ohromný středový displej s analogovými hodinami. U systému jako takového mi ale moc nevyhovovalo ovládání, které provádíte pomocí touchpadu vedle voliče převodovky. Chce to zvyk a po čase všechno začne dávat smysl, já ale vždy raději zastavila, protože jsem se nemohla plně soustředit na řízení.

Lexus UX: Koncept malého crossoveru představuje 3D kokpit

Lexus UX: Koncept malého crossoveru představuje 3D kokpit

Tlačítka, které se nachází pod výdechy ventilace a slouží k nastavení klimatizace, mi připomínaly klávesy pián, i tady si designéři Lexusu docela vyhráli. U výbavy F Sport Top nechybí ani vyhřívání a ventilování předních sedadel, navíc docela chytré. Můžete si totiž nechat aktivovaný automatický režim, a pokud venkovní teplota spadne pod určitou hranici, už se o nic nestaráte.

Auto bez multifunkčního volantu už si snad ani nedokážu představit. Zbožňuji, jak mám všechno na dosah palců. Tady jsem našla ovládání rádia, hlasitost, tempomat, ovládání hlasem – takové ty klasické funkce, které už dnes má kdejaké auto. K tomu všemu musím pochválit i tlačítko pro aktivování asistenta jízdy v pruzích a tlačítko na přepínání zobrazení displeje přístrojové desky. Jak jsem si myslela, že jsem viděla všechno, tak to ani náhodou.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Štít změní stisknutím jediného tlačítka svůj vzhled, středový prstenec odjede na stranu a odkryje prostor pro velký palubní počítač. V něm pak najdete všechny informace, které potřebujete. Spotřebu, dojezd na zbylé palivo v nádrži, a dokonce i nákres fungování hybridního systému. Nechybí ani systém čtení dopravních značek, který spolehlivě ukazuje, jaká je v daném úseku předepsaná rychlost. Všechno je zkrátka hezky na očích!

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 18 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik