Kapitoly článku:
Starý známý
Lexus RX je i po faceliftu stále ten starý dobrý známý nabízející především tiché a maximálně pohodlné cestování. Letošní modernizace možná chtěla na tomto faktu něco alespoň částečně změnit, ale já si nejsem tak úplně jistý tím, zda se to povedlo. Verze F Sport totiž ve výsledku nevypadá špatně, ale především není ani sportovní a výkonná tak, aby se mohla měřit třeba s VW Touareg Hybrid, ale není ani vyloženě komfortní. Je takové „něco mezi“.
Nabídka pro hybridní RX zahrnuje dvě varianty pohonu a pět úrovní výbav. Na rozdíl od automobilek typu Audi nebo BMW obsahují jednotlivé výbavy všechno možné a zákazník nemusí připlácet za kdejakou maličkost. RX 450h je zajímavým SUV především pro někoho, kdo nechce tuctový model. Je to velice zajímavá alternativa jak k zavedeným motorům, tak k zavedeným značkám. Kromě maximálního pohodlí zákazník dostane podle nejrůznějších žebříčků také velmi pozitivní hodnocení spolehlivosti, což určitě není k zahození.
Technické údaje: Lexus RX 450h F Sport
Rok • stupeň výbavy
2012 • F Sport
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 3 456 cm3
Nejvyšší výkon
183 kW (248 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
317 Nm při 4 800 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
7,8 s
Nejvyšší rychlost
200 km/h
Převodovka: způsob řazení
bezstupňová
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
496 l • 1 570 l
Objem palivové nádrže
72 l
Hmotnost: provozní • celková
2 110 kg • 2 700 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
6,5 • 6,0 • 6,3 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 630 mm • 1 620 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 770 × 1 885 × 1 685 mm
Maximální výkon hybridního systému: 220 kW (299 k)
Výkon předního elektromotoru: 123 kW (167 k)
Maximální točivý moment p.elmot.: 335 Nm
Výkon zadního elektromotoru: 50 kW (68 k)
Maximální točivý moment z.elmot.: 139 Nm