Test: Lexus RX 450h F Sport - starý známý

Lexus RX dostal v rámci faceliftu paket F Sport. Díky němu se tváří tak, že by snad chtěl lákat zájemce o sportovní svezení. Ale nebojte se, zas tolik se tento model nezměnil. Naštěstí...
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design? Ano i ne, Máš svůj svět
  2. Hybridní vrchol, Proč F Sport?
  3. Starý známý, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Automobilka Lexus už pěknou řádku let sází na hybridy a pyšní se tím, že téměř každý svůj model nabízí také jako ekologický hybrid. Ekologové tak mohou sáhnout po hybridní limuzíně, hybridním sedanu GS, hybridním kompaktu CT no a samozřejmě nesmíme zapomenout na hybridní RX, které se proslavilo coby jeden z vůbec prvních sériově vyráběných hybridů a také jako jedno z nejspolehlivějších aut. Současná generace dorazila na český trh v roce 2009, takže letos nastal ten správný čas na modernizaci.

Lexus RX 2012: facelift a F Sport paket

Lexus RX 2012: facelift a F Sport paket

Co všechno je u tohoto auta nové, o tom jsme již několikrát psali. Stručně řečeno nejde o nic podstatného, ale o celou řadu drobných vylepšení. Výraznou novinkou, kterou odhalíte na první pohled, je především nová přední část tvarovaná podle posledního designového směru automobilky Lexus. Není těžké poznat, že jako šablona opět posloužila nová generace sedanu GS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také Lexus RX dostal masku z nového GS. Agresivnější výraz mu docela sluší.

Design? Ano i ne

Jak se vám výsledek líbí? Když zavzpomínáme na to, jak tohle SUV vypadalo před faceliftem, asi se většinově shodneme na tom, že jde určitě o krok kupředu. Předchozí tvary byly hodně asijské, což v Evropě není pro některé zákazníky zrovna to pravé ořechové. Testovaný kousek dostal navíc paket F Sport, tedy další z novinek. Podobně jako u ostatních modelů, u kterých tuto položku najdete v jejich cenících, také u RX je součástí paketu vylepšený design, pěkná kola, sem tam nějaký ten štítek a především tužší podvozek.

Lexus GS: zpátky ve hře

Lexus GS: zpátky ve hře

Vylepšený vzhled samozřejmě znamená, že se RX tváří ještě více agresivně. Musím otevřeně přiznat, že se mi tato novinka z některých úhlů velmi líbí. Auto designově jednoznačně dospělo, jenže z jiných úhlů pohledu je přeci jen poznat zcela jiný původní designový směr a člověk si tak nějak říká, že ta agresivní maska autu nakonec zas tolik nesedí. Ale jak známo, kdybychom měli všichni stejný vkus, chtěli bychom všichni chodit se stejnou ženou... Jinak řečeno, každému se líbí něco jiného. Ten nejlepší názor na design si určitě udělá každý sám.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kola, příslušné označení nebo jiná mřížka chladiče, to jsou další prvky paketu F Sport.

Máš svůj svět

Na Lexusu RX se mi vždycky líbila jedna věc. Ať jste s ním jeli v jakémkoli dešti nebo jinak hlučném prostředí, do interiéru se téměř nic nedostalo. Nejlepší na tomhle autě je moment, kdy usednete, s decentním klapnutím za sebou zavřete těžké dveře a v tu ránu vás obklopí velmi příjemné ticho. Model RX vždycky mířil především na tichou a komfortní jízdu, což ještě dále umocňuje hybridní pohonné ústrojí.

Lexus RX 400h: spořivý letec (velký test)

Lexus RX 400h: spořivý letec (velký test)

Na této vlastnosti se samozřejmě nic nezměnilo a ono se toho vlastně celkově moc nezměnilo ani v interiéru. Že jde o paket F Sport, to prozradí kovové pedály nebo výborně tvarovaný a vzhledem k rozměrům auta až nepatřičně malý volant. Vzpomínám si, že jsem podobný pocit měl i z Toyoty Rav4, do které se v rámci posledního faceliftu taktéž nastěhoval volant takových tvarů, že by se za něj nemusely stydět ani vyloženě sportovní modely. Na první pohled to vypadá možná trochu zvláštně, ale nakonec proč ne. Výborně se drží a pracovat s ním je radost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sportovní volant je vzhledem k rozměrům auta hodně malý, což působí trochu zvláštně.

Trochu z jiného soudku jsou sedadla, respektive křesla bez výraznějšího bočního vedení. Těch se sportovní paket nijak netýká a právě sedadla jsou jedním z jasnějších důvodů, proč nový paket (jakkoliv přináší některé funkční změny) je zde především pouze o designu.

Z pohledu řidiče stojí v souvislosti s faceliftem za zmínku přístrojový štít, který změní po zvolení sportovního režimu podsvícení na červené. Změn se dočkal rovněž multimediální systém, kde Lexus stále používá něco jako počítačovou myš. Oproti dřívějšku je ovládání o něco jednodušší, ale stále vyžaduje trochu zvyku. Jiná je také grafika. Naopak při starém zůstal dodavatel jednoho z těch vůbec nejlepších audiosystémů – Mark Levinson. Hraje fantasticky.

Připravujeme: test Lexus RX 450h F Sport

Připravujeme: test Lexus RX 450h F Sport

Popisovat zadní řadu sedadel nebo zavazadelník nemá příliš velký smysl, tam žádné novinky nenajdete. Mezi svými konkurenty je Lexus RX stále spíše menší a nabídne menší zvazadelník. O nějaké prostorové nouzi se ale v žádném případě hovořit nedá.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design? Ano i ne, Máš svůj svět
  2. Hybridní vrchol, Proč F Sport?
  3. Starý známý, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků