TEST Lexus RC F Track Edition (341 kW): Závodní gentlemani ještě nevymřeli

Lexus vzal své sportovní kupé a pořádně ho odlehčil. Vedle toho se zaměřil i na ovladatelnost a vypustil tak do světa tu nejostřejší verzi.

Radosti
Charakter motoru
Vynikající chování podvozku
Návykový zvuk
Starosti
Zastaralý infotainment
Vysokou hmotnost stejně nezapře
Směšně vysoká cena
8  /10
 

Najít kompromis mezi závodním a silničním autem se zdá jako čirý nesmysl. Auto bude vždy buď moc tvrdé na běžné používání, nebo moc měkké na nějaké větší akce. Přesto se o dosažení této mety snaží spousta automobilek a často tak vznikají zvláštní hybridy s vlastnostmi, které popisuji výše. Občas si ale některá automobilka povytáhne kalhoty a udělá to opravdu dobře. A kdo by to byl řekl, že jednou z nich bude zrovna Lexus...

Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvěřit, že tohle auto vzniklo v Česku!

Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvěřit, že tohle auto vzniklo v Česku!

Lexus v rámci modernizace kupé RC F představil i okruhový derivát Track Edition, který vznikl ve spolupráci se závodním týmem značky. Výsledkem je jedinečný produkt, který vystupuje z řady ze všech úhlů pohledu. Všechny jeho klíčové prvky jej však odsoudily k tomu, že je určený pro opravdové fanatiky do značky Lexus. Ale hezky jedno po druhém.

Takhle to má vypadat

Lexus RC F je už šest let staré auto. Jeho tvary však nezestárly ani o den. I kdybyste ho pak zahlédli jen mrknutím oka, nepochybovali byste o jeho japonském původu. Má vytažené blatníky, enormní přední masku a od faceliftu i moc pěkné jednodílné světlomety. Verze Track Edition jej pak vzhledově namířila právě k okruhovým speciálům.

Přesně takhle si představuji, že by mělo vypadat sportovní auto. Dokonce i v nudné bílé barvě (můžete zvolit i šedou) není pochyb o jeho dravém charakteru i o jeho inspiraci u soutěžních vozů. Lexus nenechal nic náhodě a přistoupil ke stavbě seriózně. Ostatně přesně tak přistupuje ke všemu již od svého založení.

Lexus LS má po faceliftu. Je pohodlnější a tišší, o silné motory naštěstí nepřišel

Lexus LS má po faceliftu. Je pohodlnější a tišší, o silné motory naštěstí nepřišel

Klíčovými prvky jsou odlehčování a aerodynamika. Přední splitter, zadní difuzor, kapota, prahy a střecha jsou z tvrzených plastů s uhlíkovými vlákny. Navíc je tu i zadní křídlo ze stejného materiálu a titanové tlumiče a koncovky výfuku. Odlehčování se dotklo také 19palcových kovaných kol BBS, která pochází přímo ze závodního „GéTéčka“ RC F GT3. Za nimi se schovávají karbon-keramické brzdy Brembo s červeně nalakovanými třmeny od suprsportu LFA.

Krásný Lexus LC Convertible má české ceny. Připravte si nejméně 3.090.000 Kč

Krásný Lexus LC Convertible má české ceny. Připravte si nejméně 3.090.000 Kč

Jen samotné křídlo zvyšuje přítlak o 26 kilogramů, kola ubírají pětadvacet kilogramů z neodpružené hmotnosti. Karbonová střecha vedle snížení hmotnosti přispívá i ke snížení těžiště vozu. Sečteno a podtrženo, Lexus uvádí, že díky všem těmto změnám ušetřil něco mezi 70 a 80 kilogramy oproti standardnímu modelu. Celkem by tak vůz měl vážit 1770 kg.

Red room

Ze všech interiérů na světě mám nejradši ty v Lexusech. Mají takové zvláštní kouzlo moderny spojené s klasikou a vlastně mi ani nevadí, že už jsou na poměry žhavých novinek poměrně zastaralé. Tedy až na absenci propojení s chytrými telefony a nepřesné ovládání infotainmentu přes touchpad. Ale to připojení mobilních telefonů prý bude možné na podzim zdarma přidat. Jinak je to prostě pecka. Přidávat hlasitost audia pomocí masivního knobu, který ční ze středového tunelu? Jo, takhle si pouští muziku chlapi.

Moje přítelkyně řekla, že to uvnitř vypadá jako Red room, což je prý něco z knihy a filmu Padesát odstínu šedi, takže jsem jako chlap pochopitelně netušil, o co jde. Prý jde o červenou místnost, která slouží k ukájení perverzních sexuálních choutek. Hned mě tak napadlo, že to bude mít určitě nějakou spojitost.

Aby Lexus totiž tuto edici nějak odlišil, obalil vnitřek do červené barvy včetně koberečků. Plochy jsou pokryté červenou kůží, sedadla (shodná se standardním modelem) čalouněná červenou Alcantarou a ozdobné lišty jsou z červeného karbonu. Ano, karbon nemusí být jen černý. Červený karbon se vyrábí pomocí uhlíkového vlákna a barevného polyesterového vlákna. Jeho pravost prozradí keprová vazba.

Lexus IS má po velké modernizaci. Rival BMW 3 se už ale do Evropy nepodívá

Lexus IS má po velké modernizaci. Rival BMW 3 se už ale do Evropy nepodívá

Sedadla nemají vyhřívání, přitom mají stejné skořepiny jako výchozí RC F. Jinak ale o bohatou výbavu ochuzení nebudete. Tohle není opravdové závodní auto. Máte tu dvouzónovou klimatizaci, audiosystém Mark Levinson, elektricky ovládaná přední sedadla a vlastně všechno možné, co byste od luxusně-sportovního vozu čekali.

Lexus

Lexus v roce 1989 založila Toyota jako svou luxusní značku. Nejsilnější je stále v USA, ale od roku 2000 vznikají pobočky Lexusu po celém světě. 

Lexus se od roku 2006 spolu s Toytotou věnuje produkci hybridních automobilů.

Lexus UX • Lexus IS •​ Lexus CT •​ Lexus ES •​ Lexus LS •​ Lexus NX •​ Lexus RX •​ Lexus RC •​ Lexus LC

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

včera | Richard Herbich | 85 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků