TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Kankunen  |  22. 05. 2018 08:31

To zase bude mňamka pro hybridní příznivce. Hybriďáci umí totiž dobíjet i na dálnici do kopce, startér o výkonu 1kW změní na generátor , pohánějí jím mnohem větší elektromotor a přebytky jdou ještě do baterky. Když tomu takto rozumíš, tak je hybrid jasná volba.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  22. 05. 2018 08:40

Nic jsi nepochopil. Ten hybrid je tam proto, aby se cilovka dostala, kam potrebuje. Tzn do mist, kde si brzy ciste spalovaky nepsouknou. Ze to nedopadlo na vybornou, je skoda a trochu ostuda.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  22. 05. 2018 09:34

A kde takové místa jsou nebo budou?

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  22. 05. 2018 10:12

Jenže s tímto modelem se cílovka nikam nedostane, protože dojezd na baterky je minimální a platí pro něj stejné omezení jako pro normální benzíňáky.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  22. 05. 2018 12:26

2018 a ludia na motoristickom fore stale nevedia, ako funguje hybrid.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  22. 05. 2018 12:52

Ale vědí a tudíž také vědí, že třeba v Norsku kde už existují bezemisní zóny je do nich povolen vjezd jenom eletroautům a plug-in hybridům. Tudíž Prius plug-in smí, normální Prius nesmí.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  22. 05. 2018 09:00

Neviem, co to myslis ironicky, ale toyotacky HSD s eCVT dokaze nabijat za akychkolvek podmienok - do kopca, na dialnici, v pokoji, pri plachteni i pri cuvani. A samozrejme pri brzdeni (elektromotorom i brzdami).

Na rozdiel od hybridov s dvojspojkami totiz otacky motora a otacky kolies spolu nesuvisia.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  22. 05. 2018 09:37

A to je jádro pudla, z čeho tu energii pro vybíjení vezmeš?

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  22. 05. 2018 11:28

nabíjení

Odpovědět  |   | 
GR8  |  22. 05. 2018 09:08

Lexus nemusíš mít rád. Přístup Lexe k přesunu Homo sapiens vozidlem, respektive jejich celkovou filozofii pohybu nepochopíš, když ho pochopit nechceš. MB AMG S63 eleso seřeže, stejně tak BMW 750i (o V12 se nebavím). Lex je o pohodlí, jiném pohledu na svět. Netřeba řešit baterky. Pokud ti z toho nic nevyhovuje, můžeš koupit německou, či US, či korejskou, či italskou, či britskou konkurenci.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  22. 05. 2018 09:14

Lex je o pohodli, ktere je v MB i BMW lepsi. Jo, jasne. Chapeme.

Odpovědět  |   | 
Luise  |  22. 05. 2018 10:59

Lepší? Pohodlí v této třídě už se asi nedá moc měřit. Ale pokud si člověk sedne do Ácka a do CT, do 3er nebo is, tak ano. Jsem spíše do sportovna, proto když presednu z bmw/alfy do lexusu, mám pocit, ze sedím v obýváku. Nejpohodlnější vozy.

Odpovědět  |   | 
ello  |  22. 05. 2018 09:43

Prva LS 400 bolo na svoju dobu výborne auto. Japonci si zobrali za vzor MB W 140 a bolo to aj vidieť. Škoda, že pri novom LS nevyužili svoj potenciál a troška to odflakali. Čo sa týka infotaimentu už si v Lexuse uvedomili, že to tak nejak prekombinovali. Šéfka vývoja sa už vyjadrila, že to zmenia a modelový rok 2019 bude mať iný infotaiment. Na druhej strane zasa vďaka za Lexus aspoň nie je na cestách dizajnova nuda ale je pravda, že za tie prachy by som išiel do D3.

Odpovědět  |   | 
uspokojena lepenka  |  22. 05. 2018 09:57

"Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli." Ano, onen chybejici klasicky kolicek v kaplicce pristroju nejednoho redaktora dokaze zcela zmast ...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  22. 05. 2018 10:32

Je to o tom, ze to auto je proste oproti nemcum spatne. Jak v tlumeni nerovnosti, tak dynamice, tak modernim funkcim. Ne nadarmo, kdyz nedavno srovnavali prave totoho Lexuse s A8, absolutne propadl. Ono hybridni Lexus je fakt pro nadsence, cl jezdi jedte vyhradne po meste, jinak to muze koupit jen uchyl, nebo fanda znacky - tedy uchyl.

Odpovědět  |   | 
ello  |  22. 05. 2018 11:43

Petr to muselo Lexusakov bolieť, ale bohužiaľ je to tak ako si napísal. Pre mňa je záhadou ako to mohli v Lexuse tak zbabrať.

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  22. 05. 2018 12:06

co se týče komfortu, když tam dají 20/21 na runflatech tak se není čemu divit, a už vůbec nechápu proč tam není noční vidění min generace ho měla..je pravda že na Lexus to docela zprasili..

Odpovědět  |   | 
Petr  |  22. 05. 2018 18:45

Hele ja jim to neberu. At si v tom jezdej. Kdyz chtej horsi, linejsi, min komfortni, hnusnejsi auto - at jdou k Lku. Ale ja bych si to nevybral a stejne tak zadny motoristicky novinar, ktery auta testuje. Aneb kdo by si dobrovolne koupil horsi produkt.

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  23. 05. 2018 02:07

Bohužel, nové LS Lexus zvoral naprosto totálně. Měl jsem možnost porovnat jej vedle svého LS 460 a to nové auto je horší skoro ve všem. A absence V8 je naprosto neodpustitelná. V prodejích teď v USA prohrává dokonce i s Genesisem G90, který za podstatně lepší peníze nabízí komfort starého LS a poctivý osmiválec.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  22. 05. 2018 12:53

To je zajímavé, že na diskuzi je více hybriďáků než skutečných aut v republice. Ale mají v tom jasno. Z čeho se bere el. energie při jízdě do kopce? odpovědi 0, mínusy 2.

Odpovědět  |   | 
MartinST  |  22. 05. 2018 15:13

Tak já ti teda odpovím :) Pokud je akumulátor na minimu a systém se rozhodne při jízdě do kopce dobíjet, samozřejmě že energii vezme ze spalováku, potažmo z benzínu. Ale tato situace nastává minimálně (téměř nikdy), většinou systém udržuje akumulátor nabitý tak, aby právě při potřebě prudší akcelereace nebo jízdě do kopce elektro pomohlo. Pokud je kopec hooodně dlouhý, tak celou energii k pohybu dodává pouze spalovák , elektriku systém začne ukládat až při vhodnějších situacích (ustálená jízda po rovince, plachtění, brždění...) .

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  22. 05. 2018 15:53

Tak nějak, ze spalováku si hybrid dělá zásobu pro případné větší zrychlení, ale jeto stav pro spotrebu nechtěný. A podívej co píše Joe v 9:00. Dobíjí do kopce. Vlastně obrátil princip hybridu naopak. A to není žádná výjimka.

Odpovědět  |   | 
MartinST  |  22. 05. 2018 16:29

Jj, do kopce dobijet system sice muze (ale temer nikdy to nedela) ale kdyz tato situace nastane, zere v tuto chvili jak prokopnuty a rve. (Auris hybrid). Na druhou stranu, pri ustalene jizde po rovince system uklada elektrinu docela casto a dovrovolne. Asi je pro system efektivnejsi drzet spalovak v nejefektivnejsich otackach a z prebytku vykonu vytvaret zasobu elektriky. Na druhou stranu jsou ale pri vyrobe elektriny ze spalovaku určitě ztraty v el. casti systemu... Nevim, predpokladam ale, ze si to inzenyri v Toyote spocitali:) At tak nebo tak, z vlastni zkusenosti vim, ze cely system je dlouhodobe velmi usporny, prijemny na jizdu (hlavne ve meste) a pro me osobne pozitiva vyrazne prevysila negativa.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  22. 05. 2018 15:53

Tak nějak, ze spalováku si hybrid dělá zásobu pro případné větší zrychlení, ale jeto stav pro spotrebu nechtěný. A podívej co píše Joe v 9:00. Dobíjí do kopce. Vlastně obrátil princip hybridu naopak. A to není žádná výjimka.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  22. 05. 2018 14:20

test ktery nema smysl cist, staci se podivat na test Garaze (te Slovenske) a uplne to staci

Odpovědět  |   | 
Cílek  |  22. 05. 2018 17:34

Ano, Rasťo ukázal, že dvacet let staré LS byla technicky charismatičtější kára než toto auto dělané na efekt, ale jízdně neuspokojivé.

Odpovědět  |   | 
JohnST  |  23. 05. 2018 00:43

Tak toto auto je taka nuda, ale taka, ze normalnemu vodicovi z toho hrabne.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 50 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A