TEST Lexus LC 500h: Je těžké mít ho rád?

Lexus zvládá reagovat na zájem o vozy SUV, nezapomíná však ani na luxusní kupé s velkými motory a pohonem zadních kol. Je ale hybridní varianta fantasticky vypadajícího modelu LC správnou volbou?
Seznam kapitol
  1. Úvod, dojem, interiér
  2. Motor, jízda, závěr
  3. Kompletní fotogalerie
Radosti
Design exteriéru a interiéru
Luxusní materiály a zpracování
Dynamika
Spotřeba paliva
Starosti
Hučivý zvuk šestiválce
Pocit z jízdy, když neřešíte hybrid
Zábavný pouze při dynamické jízdě
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie42 fotografií
6I6A3796.JPG 6I6A3826.JPG 6I6A3834.JPG

Automobily kupé jsou pro japonskou značku Lexus stejně tradiční jako vlajková loď LS, hybridy a doslova až fanatický zápal řemeslných mistrů Takumi pro kvalitu výroby. Na světě není dlouho, teprve od roku 1989, už o tři roky později však na silnice vyjelo kupé SC, které je dodnes vyhledávaným náčiním drifterů. Trochu svatokrádež, ale funguje to.

Jak je u Lexusu zvykem, důraz byl vždy kladen hlavně na pohodlí jízdy, nicméně v roce 2011, po deseti letech vývoje a experimentování s různými typy materiálů, přišel absolutní odklon v podobě desetiválcového supersportu LFA, který je nehledě na zaměření považován za nejlepší Lexus historie. Jeremy Clarkson o něm prohlásil, že je možná až tak dobrý, že se ani samotné automobilce nepodaří vyrobit lepší auto. A měl dobrý argument – kupé RC.

Lexus LC míří do Detroitu. Dostane osmiválec a desetistupňový automat

Lexus LC míří do Detroitu. Dostane osmiválec a desetistupňový automat

V porovnání s autem za více než 10 milionů korun bylo RC rychlým návratem nohama na zem, a přestože mělo pod kapotou i osmiválec, pouze dobrých ohlasů se nedočkalo. Možná i to bylo důvodem, pro který si dal Lexus opravdu záležet na jeho kupé LC. Poměrně těžko se zařazuje – technicky jde o Lexus LS, je však kompaktnější než Mercedes S kupé, a přitom stojí v podstatě stejně. Mám ale docela jasno v tom, který vůz dokáže na první pohled zaujmout více…

Snadná cesta od konceptu k sérii

Sami jistě víte, jak dlouhou a „trnitou“ cestu musí automobily ujít při proměně z konceptu na produkční verzi, jenže Lexus už původní koncept LF-LC z roku 2012 navrhnul v podstatě jako sériovku. Vůz doznal tak malých změn, že byste si jich na první pohled snad ani nevšimli. Zatímco nejnovější modely mohou budit kvůli široce rozšklebené masce chladiče rozporuplné pocity, v případě LC do sebe všechno krásně zapadá a několikrát se opakuje motiv písmene L.

Na délku nemá ani 4,8 metru, díky výšce 1345 milimetrů a šířce 1920 milimetrů však LC vypadá neuvěřitelně dravě, což umocňuje i jedovatý žlutý lak karoserie a kovaná jednadvacetipalcová kola zkoušeného kousku Sport+. Je to nádherné auto s dlouhou kapotou a kabinou posunutou hodně dozadu, jeden by možná ani neřekl, že má interiér s uspořádáním 2+2.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Krásou a nápaditostí se novému Lexusu LC jen tak něco z dnešní produkce nevyrovná. Jedovatý lak karoserie a obrovská kola šokující dojem dále umocňují.

Karoserie je prošpikována otvory pro přívod čerstvého vzduchu, její siluetu však nic nenarušuje. Dokonce i kliky dveří jsou zasouvací, stejně jako přítlačné křídlo, které se vysunuje automaticky, případně po stisknutí tlačítka na středovém tunelu. Žádný div, že LC vzbuzuje obrovskou pozornost všude, kam s ním vyrazíte, a protože se bavíme o hybridu, je onen šok umocněn i neslyšnou jízdou v elektrickém režimu. A teď si představte, kdybyste každého přihlížejícího pustili sednout za volant.

Vzhledem k třímilionové cenovce je tato možnost vyhrazena vyvoleným jedincům, a přestože já jsem byl díky redakčnímu testu alespoň na pár dnů jedním z nich, za volant jsem se zprvu moc nehrnul. Takhle totiž přece přijdete o pohled na tu krásnou karoserii! Neděste se toho, že když zatáhnete za kliku, budou vám dveře připadat lehčí, než jste si původně představovali. Jejich rám je z karbonu, stejně jako střecha, která tento fakt nijak nemaskuje.

Dokonalá harmonie řidiče a stroje

Z uhlíkového vlákna jsou i vnitřní prahy dveří, a dokonce i pedály, interiér je čalouněn tou nejjemnější kůží kombinovanou s Alcantarou. Připadá vám, že sedíte skoro až na zemi, jak se ostatně na sporťák sluší, necítíte se ale tak utopení jako třeba v Jaguaru F-Type a máte perfektní přehled o tom, co se děje před vozidlem.

Čekal jsem, že bude LC děláno na míru drobným Asiatům, ono ale perfektně pasuje i vysokým Evropanům a má dokonalou schopnost pohltit řidiče. Oběma rukama pevně chytám volant a najednou už to není pouze „já a auto“, ale „my“ v dokonalé harmonii.

O kvalitě výroby a zpracování není třeba diskutovat. Tohle je typický Lexus dotažený snad až za hranici dokonalosti bez kompromisních řešení. Než by návrháři hyzdili měkoučké výplně dveří panely pro ochranu broušené kůže v oblasti klik dveří, raději se na ně úplně vykašlali. Původně mi to nahánělo husí kůži a za kliku jsem tahal s nejvyšší opatrností, zkoušený kousek s více než 10.000 ujetými kilometry však nejevil známky sebemenšího poškození čalounění. A to v testovačkách jezdí kde kdo, včetně kolegů zralých na pár facek, kteří dokážou prsteny zničit potahy volantů během jediného týdne!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pozice za volantem je dokolaná. Sedíte nízko a vůz má schonost se okamžitě napojit na všechny vaše smysly.

Vodorovné členění přístrojové desky sdílí kupé s modelem LS, a přestože se jedná o ultramodernu, kde jediný analogový prvek představují hodiny napravo od širokoúhlého displeje infotainmentu, celek vás prostě ohromí. Přístrojový štít vzpomíná na božský Lexus LFA, válcovými přepínači po jeho stranách ovládáte jízdní režimy a činnost stabilizačního systému, a pro pohyb ve virtuálním prostředí slouží klasické touch pad na středovém tunelu.

Pokud jste již četli redakční testy Lexusu LC, třeba od kolegů z Auto.cz, asi vám neunikla informace, že je ovládání infotainmentu dost složité. Obzvláště když se zaměříte na vyhřívání/odvětrávání sedadel nebo navigaci. Tohle nelze okecat a sám jsem s tím měl problémy, hlavně když jsem celý týden dumal nad tím, jak se proboha vypíná navádění navigace, když náhodou neprojedete cílovým bodem. Nijak, prostě jím musíte projet.

Lexus LC 500 dostal motor V8 a od konceptu se skoro neliší

Lexus LC 500 dostal motor V8 a od konceptu se skoro neliší

Lexus nicméně na ženevském autosalonu slíbil, že bude pracovat na zdokonalení, proto mu, jakkoliv to v případě třímilionového auta může znít hloupě, dejme ještě jednu šanci. Kritiky už si užil dost.

Koneckonců by vás navíc mělo zajímat hlavně to, jestli je to pravý Lexus a dokáže posádku dokonale izolovat od okolních ruchů, jestli máte dokonalý pocit pohodlí, a hlavně jak funguje hybridní systém, který značka cenově staví na naprosto stejnou úroveň jako druhou z nabízených verzí, které pod kapotou tepe atmosférický pětilitrový osmiválec.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, dojem, interiér
  2. Motor, jízda, závěr
  3. Kompletní fotogalerie
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků