41
Fotogalerie

Test Lexus IS250: tělem sportovec, duší pohodář

Kapitoly článku:


Styl sportovní, podstata komfortní

Lexus se s odvahou vlastní nechvalně proslulým kamikadze vrhl na náročnou cestu útoku na zavedené pořádky ve třídě prestižních malých sedanů. Setrvání v nastoupeném směru se mladé japonské automobilce vyplácí a inovovaný typ IS přináší další důkazy, že v exkluzivní společnosti není rozhodně jen tak do počtu. Bez ohledu na krátkou tradici luxusní odnože Toyoty vyzařuje vyloženě líbivá vizáž jejího nejmenšího výrobku nevídané charisma podpořené nadčasovými konzervativními linkami. Lexus boduje i kvalitou a vybavením interiéru, což dnes nejsou silné stránky hlavně vozů od BMW. Pozornost kritického oka zájemcova se ale nakonec vždy stočí k jízdním dovednostem.

Komfortní naturel „ISka“ s grácií vyhoví všem řidičům toužícím po hlavně komfortním transportu z bodu A do bodu B. Těch bude také pravděpodobně většina. Jenže co ti ostatní? V otázce jízdních vlastností se Lexus IS v provedení F-Sport přiblížil pod samý vrchol a na silnici svede opravdu zábavné kousky. Restíky je potřeba hledat u stále trochu otupělé zpětné vazby od kol. Radost ale dozajista zkazí především laxní chování automatu, které definitivně „odrovnává“ projev nikterak ostře laděného motoru. Převodovka si navíc do své práce nenechá od řidiče příliš mluvit ani v případě manuální volby řazení a právě zde se odhaluje pravá podstata IS. Takovéto naladění je vlastní vozu především komfortnímu, skutečněho sportovce z něj neudělají jakkoli velká kola ani sebevýraznější spojlery.

To ale neznamená, že je IS špatný. Až na pár menších mínusových bodů se řadí na roveň evropské konkurenci a v otázce kultivovanosti jízdy míří na samý vrchol. Cena začínající na 949 000,- Kč za základní provedení testovaného exempláře je o malinko nižší než u konkurence, jejíž cenu umí o pořádný kus nahoru vyhnat nepřeberná studnice příplatkových doplňků. To je věc, která u Lexusu v takové míře nehrozí.

Cena v základním provedení (IS220d): 829 900 Kč
Cena v základním testovaném provedení (IS250): 949 000 Kč
Cena v testovaném provedení (IS250 F-Sport): 1 104 000 Kč

Test Lexus IS250 F-Sport 02.jpg Test Lexus IS250 F-Sport 17.jpg Test Lexus IS250 F-Sport 39.jpg

Technické parametry

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

  • Vidlicový, kapalinou chlazený zážehový šestiválec, uložený vpředu podél za přední nápravou
  • Objem: 2 500 ccm
  • Největší výkon: 153 kW (208 k) při 6 400 ot./min
  • Největší točivý moment: 252 Nm při 4 800 ot./min
  • Palivo: Natural 95

Přenos výkonu

  • Šestistupňová automatická převodovka
  • Pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 225 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
    • Město: 12,5
    • Mimo město: 6,9
    • Kombinovaná: 8,9
  • Objem palivové nádrže: 65 l

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: dvojitý lichoběžník
  • Zavěšení zadních kol: víceprvkové zavěšení

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1 530 - 1 620 kg
  • Užitečná hmotnost: 425 - 515 kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4 585 mm
  • Šířka: 1 800 mm
  • Výška: 1 425 mm
  • Rozvor náprav: 2 730 mm

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 398 l
Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: - l

Lexus

Lexus v roce 1989 založila Toyota jako svou luxusní značku. Nejsilnější je stále v USA, ale od roku 2000 vznikají pobočky Lexusu po celém světě. 

Lexus se od roku 2006 spolu s Toytotou věnuje produkci hybridních automobilů.

Lexus UX • Lexus IS •​ Lexus CT •​ Lexus ES •​ Lexus LS •​ Lexus NX •​ Lexus RX •​ Lexus RC •​ Lexus LC

Doporučujeme

Články odjinud