Test Lexus IS250: tělem sportovec, duší pohodář

IO  |  08. 08. 2010 11:22

Naozaj pekne a dobre spracovane auto pre ludi, co chcu kludne a spokojne cestovat. Na ulici posobi popri bezne zauzivanych znackach ako magnet, ...aj ked je pravda, ze clovek by od podobne "sportoveho" dizajnu ocakaval vyssiu agresivitu pocas jazdy, na ktoru je urceny az model IS-F

Odpovědět  |   | 
Gatto  |  08. 08. 2010 12:23

Souhlasím.

Odpovědět  |   | 
Radek.  |  08. 08. 2010 16:07

V podstatě máš pravdu - i když "málo sportovních" výkonů bych se určitě nebál tolik, jako toho že redaktorskej pozapomněl k čemu slouží kick-down na akceleračním pedálu u opravdových automatů (ne, opravdu to není "plyn")
A i kdyby ne, po 300 tisíci najetých kilometrech rozhodně radši sednu do káry s podvozkem dimenzovaným na 2× vyšší výkon motoru, než kdyby to mělo být naopak - viz poskakující vidlácké nákupní kabely od Konzernu a PSA, s tuhou zadní nápravou a turbem nafouknutými klokany...

Odpovědět  |   | 
Masorad  |  08. 08. 2010 17:44

Po 300.000km ma skoro kazde auto pomaly tretieho majitela, ktoremu uz je jedno ake bolo ked bolo nove.

Odpovědět  |   | 
Radek.  |  08. 08. 2010 17:47

Jenže tady nebyla míněna 300 tisíc km stará kára, ale šofér...

Odpovědět  |   | 
richard28  |  09. 08. 2010 10:08

Ja mam golfa s dvojito preplnanou 1,4 (160k) ktory ma rozhodne lepsie jazdne vlastnosti ako tato tazka krava, zrychlenie lepsie a spotreba omnoho lepsia. Nadavat na koncernove auta a nesoferovat ich je vrchol. To mam dokonca na Golfe komfortny podvozok a ten je omnoho sportovejsi ako tato sprostost. Samozrejme ze Lexusu je luxusnejsi, je to o triedu vysie auto. Soferoval som aj tento lexus aj LS460 a ani jeden na mna neurobil dojem. Ta automatika je asi z 80 rokov. Rozhodne by som ho nekupoval. Za tie peniaze radsej BMW 3 a to tusim aj usetrim, aspon pri spickovych verziach(IS-F, M3) vyjde BMW lacnejsie a je o dve triedy lepsim autom. Predtym nez clovek kupi Lexus by som radil ist sa previezt s BMW. Ohlade toho kick downu by som az tak nevyskakoval, staci pozret co dokazu moderne prevodovky BMW. Tam ked clovek slapne na plyn tak auto akceleruje, u lexusu aj ked da clovek kick down tak si pocka dve sekundy kym si prevodovka spomenie co ma robit.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  09. 08. 2010 10:22

Ja se vubec divim, ze ostatni vyrobci to davno nezabalili, kdyz nejlepsi auto na svete je tvuj Golf 1,4 (160k).
Zbytek nema cenu komentovat.

Odpovědět  |   | 
TheRagstone  |  09. 08. 2010 16:12

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  09. 08. 2010 11:46

Uz jen cekam, kdy prijde richard29 a bude nam tady basnit o Polu 1.2 TSI pripadne o nejake jine male plecce Predpokladam, ze cilova skupina IS nekupuje golfy 1.4 proto, ze o superiorite techto ueberaut neni dostatecne obeznamena

Odpovědět  |   | 
james  |  09. 08. 2010 15:06

to hovor pubertackam niekde pred diskotekou v Humennom alebo Trebišove :) tam ti to aj zozeru a mozno ti aj daju

Odpovědět  |   | 
Radek.  |  10. 08. 2010 01:23

Přihlas se na lampárně o titul "Vidlácký joke roku 2010"!

Odpovědět  |   | 
lamal  |  10. 08. 2010 23:28

tu anketu asi zalozili na tvoju pocest

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  09. 08. 2010 08:23

Dobře napsaná recenze, s tímhle autem (jenom s motorem 3.5) jsem najel v USA asi dva tisíce km a mohu potvrdit v podstatě vše co píše autor. Jenom to o"nekřesťanské" ceně 90 000 Kč za Mark Levinson audio je asi dost subjektivní názor. Mě to naopak přijde jako velmi dobrá cena za audio této třídy. Pokud byste si chtěli něco srovnatelně hrajícího v autě pořídit dodatečně, zaplatíte klidně dvojnásobek.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  09. 08. 2010 11:52

Problem je nejspis v tom, ze u nas vetsina lidi vidi, jakou plecku si muzes koupit za 20k do fabie/octavie a ze aftermarket za 5k bude hrat lip. Je tedy pochopitelne, ze audio s priplatkem 90k takovym lidem prijde predrazeny jako kram, ktery hrave nahradi aftermarket za "desitku".

Odpovědět  |   | 
Radek.  |  10. 08. 2010 01:30

Hezké slovo, tenhle "aftermarket"...
Proč to na rovinu nenazvat bazarovou čórkou? Jen díky neskutečné míře krádeží je v tomhle "oboru" možná tak "příjemná" úroveň cen...
Zaplaťpámbu že podobně vybavených Lexusů a dalších Japončíků u nás jezdí tak málo, že se našim dyškriminalizovaným hnědočechům nevyplatí na jejich vykrádačky specializovat...

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  10. 08. 2010 08:36

To jsou zase hlouposti. Autoradia nejsou mimo CR drazsi, takze efekt vykradacek na ceny novych radii si troufam oznacit za mizivy az zadny.

Odpovědět  |   | 
lamal  |  10. 08. 2010 23:40

problem je skor v tom, ze kopec ludi ani nevie co je kvalitnejsi zvuk a nejak si na kvalitu nepotrpi, ludom co si potrpia na kvalitne audio v sukromi je stale malo... je to draha zalezitost vzdy to je pravda, ale stoji to za to

niekomu staci, ze sa mu trasie na kufri spz lebo subik tam duni a vysky rezu aj oci nielen usi a je vystarano

Odpovědět  |   | 
Martin_TI  |  09. 08. 2010 09:06

jak je možné, že mezi fotkami není jadiná pořádná fotografie předních sedadel ????

Odpovědět  |   | 
Piettro  |  09. 08. 2010 13:31

Mám IS 250 už nějaký ten pátek, kupované nové, nyní skoro 180tis km a osobně mohu jen a jen chválit. Na danou třídu komfortní auto, příjemné na řízení, velmi kvalitně udělaný interiér, naprosto spolehlivé. Vnikají šestiválec, nadmíru tichý a kultivovaný. Automat už není špičkou třídy, ale taková "hrůza" jak by si někdo mohl z článku myslet to teda taky neni! Pokud je třeba akcelerovat chce to na to dupnout, kick down funguje s mírný zpožděním, ale funguje, anebo to tam šoupnout ručo, 4. , 5., 6. jsou do pohody, na komfort a spotřebu. I bych vytkl 2 věci. 1. prostor unvitř, pro mě dosatčující, ale veřím, že pro soustu jedinců potažmo pro rodinu je to malé, o kufru ani nemluvě. A za 2. zastoupení Lexusu v ČR, servisní síť, ND atd atd...

Odpovědět  |   | 
Adam  |  09. 08. 2010 18:07

Auto je to rozhodně dobré, ale na můj vkus až moc odtažité. Někomu určitě vyhovuje, když od něj auto vyžaduje minimum pozornosti, ale mě to uspává a v kombinaci s aktivním tempomatem jsem si za volantem připadal až zbytečný. Ale jak říkám, jsou určitě tací, kterým to vyhovuje.

Odpovědět  |   | 
smudliky  |  09. 08. 2010 18:23

Není to špatné auto, ale při výběru jsme jej s rodinou zavrhli asi 10 sekund po vstupu do salónu. Nekecám. Je to vůz jen pro lidi, kteří nikdy nebudou chtít převézt dospělého na zadním sedadle. Ještě méně místa než v BMW 3, které jsem do té doby pokládal za prostorové dno střední třídy. A protože manželka musí někdy sedat dozadu k dítěti, tak se nad IS jen zasmála a šli jsme jinam. Chápu. že všechny prémiovky jsou stísněnější, ale co si Lexus troufne nazývat střední třídou, to skoro až drzost. Značka je použitelná až od modelu GS, které je zase cenově někde jinde.

Odpovědět  |   | 
matuS  |  09. 08. 2010 21:58

ako muz si mal v rodine byt ten, kto je viac racionalne zalozeny...a prisiel by si na to, ze v dlzke interieru su si IS a 3er rovnake, podobne je to s vyskou nad zadnym sedadlom, a interier ma IS o 7cm sirsi.

a co ste nakoniec kupili?

Odpovědět  |   | 
smudliky  |  10. 08. 2010 06:10

Přiznám se, že s metrem v ruce jsme to neměřili - ale subjektivně nám přišlo, že při usedání do lexusu bylo potřeba nejakrobatičtěji kroutit tělo a vůbec že je vzadu nejméně místa. Ale samozřejmě GS by tento problém vyřešilo, to je jasné. Dopadlo to, jak to obvykle končívá - úplně jinak. Změnil jsem práci a dostal služebního passata, takže jsme plány na koupi skrečovali. Kdyby toho služebáku nebylo, tak by bývalo vyhrálo mondeo. Jasně nejpříjemnější na řízení (kromě BMW), daleko nejvíc prostoru za ty peníze, celkově dobrý projev, akorát ne zrovna nejhezčí interiér, ale to jsme byli připraveni vydržet. Celkově mě trošky zklamaly prémiovky - i když byly v rámci rozpočtu překvapivě dostupné (s horší výbavou), tak velikostí prostě nemohly ve střední třídě soupeřit. I tchán mi vždycky říkal, že BMW pro rodinu má smysl kupovat až od 5er, no a uznal jsem, že měl pravdu.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  10. 08. 2010 08:47

matuS: 3er (E90) jsem vzadu nejel, ale ze je IS coby auto pro 4 dospele nepouzitelne jsem si vyzkousel na vlastni kuzi. V tom aute je min mista (max stejne), nez v O1 pred F/L a to je co rict. Je to proste premiovka pro dva, ktera ma 4 dvere proto, aby mel clovek kam jednoduse odlozit kufrik s notebookem a pripadne povesit sako. Jak jsou na tom centimetry jsem neresil, nebyl duvod.

PS: v E46 je vzadu mista vyrazne vic a cestovani ve 4 neni problem. O tom se IS skutecne jen zda.

Odpovědět  |   | 
matus  |  10. 08. 2010 10:05

pozri, nebudem ta o nicom presviedcat, je to tvoj nazor...

Podla merani je v dlzke medzi interiermi IS a O1 po FL rozdiel 10cm. To je realita vs pocity.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  10. 08. 2010 11:24

Zjevne to neni jen muj nazor. Navic kolena narazena na palubce byla taky realita, zadny "pocit". Nejde totiz jen o cisla, ale taky o to, kde se meri a co z toho je pak v realu vyuzitelne pro posadku. IS je proste vevnitr velmi male, horsi, nez Acco 7G, ktery na tom taky neni nijak zazracne. Clovek sice na strane jedne chape, ze cilem premiovky neni kupa mista a ze kdejaka nizsi stredni je na tom lip, ale bouzel, IS uz je i pro me za hranou akceptovatelneho. I kdyz, nikdy nerikam nikdy, IS se mi vzdy moc libilo. Treba tu neprakticnost jednou prekousnu.

Odpovědět  |   | 
matuS  |  09. 08. 2010 21:52

Zhodou okolnosti vysiel test tohoto IS naraz na auto.cz a autorevue. Keby v nom boli drobne odchylky/nazory na urcite veci, tak by som to povazoval za normalne, ale pozrite na toto:


1. Motor - rozhodně neškodí ani jeho záliba ve vyšších otáčkách (auto.cz)
2. Pohonnému ústrojí se tak do otáček zrovna dvakrát nechce a výseč otáčkoměru okolo nejvyššího výkonu v 6 400 otáčkách navštívíte asi jen při radostných chvílích u příležitosti některého z japonských státních svátků. (autorevue.cz)


1. Zrychlení reakcí šestistupňového automatu (v rámci faceliftu) už jsme chválili v testu kabrioletu Lexus IS 250C, tady je ale elektronika ještě o chloupek rychlejší a jakmile dojde k přeřazení, ručka otáčkoměru rychle padá dolů, jako je tomu u dvouspojkových převodovek, což umocňuje dojem, že sedíme v opravdovém sportovním autě. (auto.cz)
2. Na poněkud podivné chování motoru má přitom bytostný vliv šestirychlostní automatická převodovka...i elektronikou převodovky, která je zkrátka ospalá. A ani v Power modu k výraznějšímu nárůstu chuti do života nedochází. (autorevue)


1. Řízení si zachovalo ....ale i zoufale malou strmost... (auto.cz)
2. Řízení s necelými třemi otáčkami volantu mezi jeho úvratěmi je patřičně pevné a přesné... (autorevue)

Mali kazdy to iste auto? :)

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  13. 08. 2010 15:13

No to zalezi skor od toho CO s CIM porovnavas. No a par znamych veci ktore, za moznostou testovania toho-ktoreho auta stoja, tu rozoberat nebudem. Ciste prakticky>
Ak porovnavas IS250 vs IS250C a IS250 vs 330i (priklad), da Ti to samozrejme ine vysledky a to nielen subjektivne. Dalej zavisi vela od toho, co od auta ocakavas. Kupovat Lexus na vymetanie opacne klopenych zakrut na okreske je asi mierne povedane hovadina. Inak IS250 by som si rad skusil, vzdy sa mi to auto pacilo (az na ten automat - auto ktore ma mat predpoklady na radost z jazdy by malo ponuknut aj moznost vyberu manualu). A co sa tyka zufalcov, ktori vidia len BMW3 a nic ine, mozno by sa zislo porovnat dve auta s 200.000km-> take porovnanie uz odhali viac (spolahlivost, opotrebenie apod) - mam za to ze IS ma velku sancu z takeho niecoho vyjst lepsie. A to plati nielen o trojke...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

včera | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A