Kapitoly článku:
Lexus IS 250 je zajímavé a velmi povedené auto. Ve srovnání s německou konkurencí, která válcuje evropské trhy, vlastně ani nemá žádnou slabinu, která by jej z objektivního hlediska stavěla do role předem poraženého. Přesto by ale bylo velmi troufalé si myslet, že Lexus IS dokáže některého ze svých rivalů porazit. Na to má moc malou image a hlavně velmi omezenou nabídku motorizací. Ale automobilce to těžko může vadit, vždyť (jak už jsme si řekli) její hlavní priority leží někde jinde.
Japonská novinka tedy bude zcela určitě dále hrát roli zajímavé alternativy pro zákazníky, kteří nebudou chtít zapadnout v davu běžných Audi, BMW nebo Mercedesů. A alternativa je zajímavější díky ceně. Ta první startuje na 799 000 Kč a už základní výbava má co nabídnout. Testovaná varianta F Sport vyjde na 1 089 000 Kč a nabídne až na některé drobnosti už úplně všechno počínaje diodovými hlavními světlomety, přes osmnáctipalcová kola, bezklíčkový přístup, kompletní bezpečnostní asistenty až po dvouzónovou klimatizaci nebo samozřejmě sportovně tvarovaný tříramenný volant.
Nová generace Lexusu IS 250 se jednoznačně povedla. Za danou cenu nabídne poměrně hodně muziky. Jen tak mimochodem a pro srovnání, vzpomínáte, za kolik byla nedávno testovaná A3 s karoserií sedan a přeplňovanou jedna-osmičkou pod kapotou?
Technické údaje: Lexus IS 250
Rok • stupeň výbavy
2013 • F Sport
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 2 500 cm3
Nejvyšší výkon
153 kW (208 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 400 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
250 Nm při 4 800 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
8,1 s
Nejvyšší rychlost
225 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 6 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
480 l
Objem palivové nádrže
66 l
Hmotnost: provozní • celková
1 645 kg • 2 090 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
11,9 • 6,7 • 8,6 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 535 mm • 1 550 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 665 × 1 810 × 1 430 mm