Test Lexus IS 250: stará škola

37 komentářů

lexus is 250
24. října • 12:00

koupil jsem si lexus IS 250 mám ho asi rok a tak pred mesícem mi začali zhasínat svetla nevím co stím mám delat skousel jsem se dívat na fora a nikdo takový problem nemel tak nevím co stím kdyby někdo věděl tak prosím poraďte dík moc

Olda
25. října • 0:57

Jezdím od nedávna minulou generací IS 250. Zatím jsem nadšený, auto padne jako rukavice.Precizní řízení a podvozek, sametový živý motor, převodovka, která za těch pár tisíc km ještě ani jednou nezaváhala, ticho nesrovnatelné s ničím v rámci třídy, Mark Levinson se vyrovná slušnému domácímu stereu (pro ty, kteří ví, co hifi znamená), krásný interiér s kvalitní kůží, který nevrzne. Jako bonus kamera a větrání sedaček (slovy s. Paroubka, kdo z německé prémie to v tomhle segmentu a generaci má?). Tohle auto má vzácný dar uklidňovat, za jízdy máte nutkání nespěchat a jet pomalu, aby vás nic nerušilo v poslechu oblíbeného alba, nejlépe ve formátu DVD-Audio.Z pohledu TCO nemá spotřebu smysl řešit, ale ze zvědavosti ji měřím - zajímalo mne, za kolik budu jezdit. Reálná dle tankování něco přes 9 litrů, jezdím z 90% dálnice 120-160 tempomat, typicky 140 km/h. Těch 140 tachometrových je reálně kolem 9/100. 160 tacho je pořád kolem 9,5. Kdybych jezdil okreskách, bude to za 8,5. Pokud do toho hodně šlapu, přidejte čtvrt litru. Docela dobré na jednu a třičtvrtě tuny prázdné hmotnosti.Když jsem porovnával E90, měl jsem pocit, že sedám do Škodovky. Křápnutí dveří, vnitřek jako stará Fabia, hukot, drncání runflatů, chrastítko coby audio... Lepší byly jen sportovní sedačky a o malinký kousíček řízení. Chrochták pod kapotou nehodnotím. Komfort a satisfakce je o level jinde, běžte se někdy projet.

G.Freeman
8. května • 16:19

Citroen C5 1,6THP s vrstvenými akustickými bočními skly je taky pěkně tiché auto. No popsal jsi to hezky. Mně se Lexusy kvůli těmto vlastnostem taky líbí.

pegas64
11. října • 18:09

Dakujem za dobry test. Cital som uz niekolko testov ohladom noveho IS na inych serveroch a mozem povedat, ze ti pani vobec nepochopili znacku Lexus. Bol to az vysmech, napr. celkove hodnotenie pre Lexus 3,5 hviezdicky z 5 (Octavie aj za 4,5). Hlavny nedostatok voci nemeckej premii uvadzali len jeden motor bez kombi verzie.
ALE prave o tom to je. LEXUS HLADA DOKONALOST (za montalneho stavu techniky) a touto DOKONALOSTOU INSPIRUJE (svojho majitela a okolie, aby robilo to iste).
Preto jeden motor, jedna karoseria, jeden Lexus. Ber alebo neber.
Nemeckej premii ide o to, aby sa zapacili co najvacsiemu poctu zakaznikov a mali co najvacsie obraty, z ich aut je mozne citit MOC a to ma niekedy daleko od inspiracii ku dokonalosti. Nie, nemyslim, ze je to len o tom, ze EU je maly trh.
Samozrejme, su to len moje subjektivne pocity, s ktorymi nemusite suhlasit.PS: Ak ma niekto skusenosti s jazdenkami Lexus, napiste.

Lukáš
27. srpna • 10:46

Ahoj,
vlastním už 5 let lexus is 250, a spokojenost nejvyšší, musím naprosto souhlasit s příspěvky již zde uvedenými. Kupováno se 120 tkm ojeté a soudě dle interiéru se pán s autem nemazlil. Do servisu jezdím jen na pravidelné prohlídky mimo toho, že mi odešly ložiska a to se musí řešit výměnou celého náboje kola. Jinak servis běžný olej náplně atd. mezi servisy jsem nikdy nedoléval ani deci oleje. Když jsem s autem jezdil většinou město, tak průměr kolem 9. Teď jezdím spíše delší trasy s tempomatem a spotřeba dlouhodobá 7,5 dle počítače a některé trasy s větší částí po okreskách jsem jel i za 6,5 l.
Když jsem jel 150 či 160 dálnice a okresky předjíždění co to šlo tak spotřeba 9 l. Přes deset jsem na trase delší než 100 km nešel nikdy. Ve srovnání s 2,0 tfsi v audi a stejné trasy vždy o litr až dva menší spotřeba v lexusu, přitom papírově má mít lexus kolem 9 průměr a audi má mít průměr 7, takže lidi nebuďte hloupí a nevěřte papírovým údajům a koupeným časopisům. já osobně jsem vyšel ze zkušeností majitelů na mojeauto.cz a jejich poznatky byly přesné a daly mi víc než deset testů v časopisech, čímž nechci dělat reklamu, ale těm pitomcům co píšou o tom, že auto má takový kufr a druhé o 20 litrů větší kufr a proto je praktičtější a díky tomu vyhrálo test ... no poznáte to. Denní použitelnost a třeba jen to že dieslový lexus je ve 120 kmh uvnitř o deset decibelů tišší než benzínové bmw 3 je pro mě dost pádný argument...:-P

matej
12. října • 15:36

souhlasim... motory omezene, ale ber nebo neber. sedel jsem ted na autosalone v tom novem, bohuzel jelikoz evropa, tak meli jen ty mrdky 300h, ale stejne to jen stalo, tak to nevadilo, ze :-) a zavreli jsme se dovnitr a pustili levinsona, trochu to osahali a to auto pusobi strasne dobre, mel jsem z neho opravdu skvely pocit.
o jezdence IS250 taky premyslim. je fakt, ze na sportovani to neni. je to docela cvalik. ale nevim o jinem aute, ze ktereho bych mel byt mene unaveny na delsi trasy. btw za 7.5 okrsky nejsou zadny problem.

wlado
12. října • 11:43

Dokonalosť :-)) Japonský črep bez duše a charizmy, s vysokou spotrebou, nízkym výkonom a slabou akcleráciou. Ale chlapci s malým vtákom sa budú môcť vychvaľovať, že majú 6 valcov.

Lovap
12. října • 18:34

Prosím ťa, nepi toľko ... Lezie ti to na mozog a potom píšeš takéto kraviny ...

pegas64
12. října • 12:48

Dakujem za protichodny nazor, v sucasnosti je to uplne normalne. Ak ocakavate vulgarizmy a ponizovanie, nebudu ziadne. Kazdy ide svojou cestou. Vela stastia.

premiumluxury
18. října • 19:22

Dal ji to tomu bl.ovi krásně. Dik. Lex je super. ;-)

Lukixe
11. října • 17:33

Európa je chorá a potrebuje bezpodmienečne vyliečiť,lebo keď nie,tak príde deň keď automobilky skríknu A DOSŤ!!! a potom si môžeme kúpiť bicygle jak v Ázii,a budeme sa všetci pekne bicyglovať :-D

Antiautomat
12. října • 11:36

Nijake take nic automobilky kricat nebudu, s tymi bastardmi z tej nemenovanej podplatenej bandy su jedna ruka a nahanaju si ksefty, o nic ine tu nejde. Metoda testovania, z ktorej vylezu udaje, ktorymi sa obidve tieto havede potom buchaju do prs je jeden obrovsky podvod ale to uz je snad dostatocne zname. Dalej sa usetri pri vyrobe na materiale, zabezpeci sa aby auto vydrzalo polovicu toho, co ma vydrzat, primiesa sa to toho kopec k.rvitok len aby sa zakaznik dal dalej oholit na servise. No a ked nahodou si niekto zmysli nechat si starsiu, ale spolahlivu karu, ta sk.rvena banda uz velmi rychlo vymysli sposob /idealne nejaky ekozvratok, ktory si sami sebe aj schvalia/, ako ho toho auta zbavit a napichnut sa mu do penazenky nejakou kvazi modernou ekokarou. No a mozu sa ist za oponou /pred ktorou hraju toto divadlo/ navzajom objimat, hura, mozeme dalej vyrabat a predavat. My pomozeme vam, vy nam. Mam auto, ktore spolahlivo jazdi, ktore si dokazem aj z velkej casti opravit sam. Plne chapem ze to moze byt niekomu ako sol v ociach ale aspon za mna im odkazujem ze na ich cinske plastove kktiny, ktorych recyklacia zacina dnom vyroby nechcem a ani nekupim.

gagarin
11. října • 16:35

Mal som predchádzajúce IS s týmto a ide o špičku kultivovanosti. Niekomu sa môže zdať, že zrýchlenie na sto je pomalé, ale v reále je pomalšie iba prvých 20-30 metrov, kedy elektronika okreše výkon posielaný na zadnú nápravu (na suchom nie je možné s týmto autom vyštartovať s pretočením gúm), následné zrýchlovanie je adekvátne výkonu. Celé auto bolo stavané hlavne na komfort, čiže odhlučnenie, prejav motora a prevodovky, počet otáčok volantu, .... Motor do toho absolútne zapadal. Priemerku som mal cca 9l pri každodenných státiach v kolónach, drvivá väčšina nájazdu v meste.Vlastnil som viacero áut, väčšinou štvorvalce s turbom či bez, jazdil som ešte väčšie množstvo áut, po osemvalce a hybridy, od škodovky po nemecké prémie. Vnímanému komfortu (nemýliť si s vnímaným luxusom či hodnotou) Lexusu (jazdil som IS, GS, LS) sa nevyrovná v porovnateľnej veľkostnej kstegórii nič, možno MB Sklasse je porovnateľný s LS. Bohužial praktičnosť Lexusu, špeciálne IS (vnútri veľkostne ako auto o dve triedy menšie) ma prinútila od Lexusu odísť. Auto za celý čas, ktorý som ho mal, nemalo potrebu ísť do servisu okrem pravidelných prehliadok. Takisto ďalší lexus v rodine, jezdený niekoľko rokov, nemal ani jednu čo len maličkosť na návštevu servisu. Pravidelný servis na moje IS bol lacnejší ako na hyundai i30, či citroen c4, ktore som vlastnil. Havarijná poistka však podstatne drahšia.

Antiautomat
11. října • 10:34

Skoda tej nedotiahnutej prednej casti, ale inak jedna plus.
Pekne auto s este krajsim motorom... :-)

qwerty
11. října • 11:26

a ten zvukovej blbouš si taky mohli odpustit, stejně to obšlehli od naší Š1000MB, ta to měla první - stačilo vzadu sklopit sedačky :-)

foRtez
11. října • 8:45

Dálnice v rychlostech okolo 140km/h ale božíčku. :-D Reálná spotřeba bude kolem 12l/100 v kombinaci a to za dynamiku pocitově horší než má 1.4 TSI to je bohužel realita. Takže klasika u lexusu je největší slabinou motor. Opět.

Kopras
9. září • 9:06

Tak ty jsi dobrej vocas...

magio
12. května • 15:35

Daj 1,4 tsi do 1640kg auta a potom chcem vidiet tu dynamiku...

Zdeny60
11. října • 16:34

Ale chlapče, za ten motor nemůže samosebnou Lexus, ale debilové z Bruselu. zajeď si někam do arabskýho světa, stačí blbý Dubai a tam uvidíš, jaké motory v Lexusu tam převládají. Jo, hňupové z Bruselu mohou za všechny ty komplikace motorismu, které navíc nikam nevedou.
No a k té spotřebě - budeš se divit, opravdu při 140km/h bude tento IS250 brát 9 litrů +/- nějaká desetinka. Nevím, co se ti na tom nezdá.
A srovnávat sametový V6 motor s pamotorem 1,4TSI to snad nejde ani v nejtěžším snu. Charakter TSI bych připodobnil něco jako "nic-bum-nic". Mám ho dost najetý, abych mohl tohle naspat a taky to je důvodem, proč mi doma vrní V6 3,7:-) prostě pořádný V6 s atmosferickým plněním isce nedá tu pocitovou - POCITOVOU - dynamiku, ale ve všem ostatním - včetně spotřeby, turbo benzím překoná. Gradace výkonu, spotřeba při zátěži a td atd atd. Na spolehlivost ani radši nehledím...Díky za tento test, konečně pořádný skvostný auto, co má duši a ne furt německý plečky, ze kterých už se mi che blít, protože o ničem jiným člověk neslyší. PS: před 14 jsem měl možnost podívat se Mnichova k BMW do výroby. Jsem si jistej, že BMW už je opravdu tuctuvka (pozor - mluvím o řadových modelelch, ne o specialitách). Lexus je protě Lexus a budiž mu ke cti a chvále, že se nenechali stahnout nějakými pochybnými trendy našeho evropského mikrosvěta. Naštěstí...

Milo
13. října • 11:39

Osobne jazdím Passat 3,6 FSI a na dlhšej trase cca 75% diaľnica a 25% okresky nie je problém mat spotrebu medzi 8,5 a 9 l/100 km pri viacmenej predpisovej jazde ak nepocitam ze obehnes na okreske prakticky cokolvek (zrýchlenie to má fantastické 5,6 s na stovku, linearita o ktorej turbo ani nesniva). Je to automat a štvorkolka čo tiež len poukazuje že ťa spotreba je výborná a nie je to papierových údaj. Jazdil som aj na 1,2 TSI a ten motor nie je zlý v malom aute Polo, ak nemusis casto radit (napr dialnica) len to turbo sa v linearite atmosfére nevyrovna. O poruchovosti radšej ani nerozvadzam.

Brouk
13. října • 16:11

Osobne taky jezdim V6 v benzinu a vim, kolik to zere. 8,5 litru sice je mozne, ale to bych musel jet 90 kmh za kamionem, celou cestu. Tvuj passat zere na spritmonitoru vetsine lidi kolem 12 litru.

14. října • 9:23

Ako som písal je to údaj z cesty BA - Prešov, čo je asi 75% dialnica a tam teda nejdem 90 km, rovako po okreske idem cca 100 km. Mám to odskúšané x krát, takže to nie je náhoda resp. neoverený údaj. Naviem aký máš motor, passat však napr. pri 130 km točí cca 2450 otáčok, čo pomáha znižovať spotrebu. Samozrejme na spotrebu vplýva veľa faktorov, ale napr. kolesá mám 18´a šírka 235 mm čo nie je málo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Brouk
14. října • 12:50

2400ot/min, 235/50R18. Cestu, kterou pises je mozne zajet za 9 litru, ale to je spodni limit. Nehadam se, ale nerozumim, proc si lidi vypichnou urcitou trasu a pak se chlubi spotrebou. To prece neni real...

Mino
13. října • 16:36

Tak ne každý si kupuje silné auto jen proto, aby jezdil rychle. Osobně mám benzinových 155 koní, střední třídu a dálnici to auto ještě ani nevidělo, maximálně jsem s tím jel asi 120 (při předjíždění, které je právě díky tomu vysokému výkonu mnohem pohodlnější než kdybych koupil malé auto s 90 koňmi, které by mi na moje ježdění v podstatě také bohatě stačilo). Když je auto naložené nebo běží klima, je stále použitelné. Takže já si po okresce jezdím za 5,5 až 6,5 litru :-) Kdybych měl V6, tak bych ten tempomat na 90 nastavil stejně jako dnes, na okreskách bych to moc často přes 100 nehnal a alespoň ze svého vlastního pohledu na tom nevidím nic divného.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jura
6. ledna • 0:11

Souhlas. Mám 163 koní a stejnou filozofii

Brouk
14. října • 7:37

Ja na tom taky nevidim nic divneho a ani proti tomu nic nemam. Ale ne kazdy si kupuje auto (silne nebo slabe), aby jezdil jen hobby 90 na tempomat. Tech, co auto potrebuji jako dopravni prostredek bude trochu vic, proto neni dobre srovnavat hobby spotrebu s realnou.

Mino
14. října • 15:35

Někdo ale jezdí třeba v podstatě jen jednu trasu a pak mu ani ten silný motor nemusí žrát nějak moc (pak se člověk nemusí řídit udávanou kombinovanou, ale meziměěstskou spotřebou). Ale rozumím ti, souhlasím s tebou, že srovnávat mimoměstskou reálnou spotřebu s kombinovanou papírovou je mimo mísu. To bych také mohl říci, že moje auto má v papírech 8,0, ale umí jezdit za 5,5 (což umí, ale město za 10,5 to zase vrátí "do normálu"). Přitom kombinovaný průměr (podle dotankování) mám 7,4, a to průměr najetých kilometrů zhruba odpovídá normě (v mém případě 3-4/11 lehčí město, 7-8/11 meziměsto). Takže třeba já osobně udávaným papírovým spotřebám (alespoňu atmosférických benzinů) naprosto věřím, protože zatím se všemi (ať už EURO 2, 4 nebo 5) jsem neměl nejmenší problém jezdit za udávané hodnoty (tím myslím, za udávanou meziměstskou v meziměstě, za udávanou městskou ve městě...).

wlado
12. října • 11:49

Debilové z Bruselu na tento zaostalý motor nemali žiaden vplyv, práve preto je taký zaostalý. A odporúčam nehádzať na debilov z Bruselu VW črepy, práve teraz sa ukázalo, že VW naozaj vyrába ľudové vozitká, a keď má priniesť technický pokrok, tak zlyhá.
A debilové z Bruselu sa snažia trochu prikrtiť debilov za volantom, ktorí egoisticky obťažujú okolie svojim smradom. Keby ste mali natrvo platiť za všetky negatívne externality, ktoré svojimi motorčekmi spôsobujete, tak sa ukáže, dak by ste vaše vergle ani nevytiahli z garáže.

Tom
11. října • 19:15

No, to ze jsi napsal o 1,4 TSI, ze ma charakter nic- bum- nic spise svedci o tom, ze s nim moc najeto nemas. Pokud teda za to bum nepovazujes 2000-5000ot/min.Ta tvoje charakteristika by sla tak na nejaky stary diesel.

Honziss
11. října • 13:37

2 foRtez: zjevne si s tim autem nejel, protoze srovnavat tenhle motor s 1.4tsi je k smichu.

Mirec
11. října • 10:15

by si nemusel hned zrana chlastat :-D

Individualita
11. října • 9:02

S 3,5l starším AT merglem jezdím čisté město za 12,5l, takže jsi celkem mimo. Navíc ten kdo si "užívá" pocitové dynamiky TSI si stejně Lexuse nezaslouží ;-)

LOL
11. října • 9:02

Srovnávat atmo šestivál se splašenou 1,4TSI, to chce fakt hodně hladký mozek..

Petr
11. října • 8:36

Pěkný test na pěkné auto. Měl jsem jedno auto se šestiválcovým motorem. Bylo to v dobách, kdy se žádné EURO ještě neřešilo. To jak tem motor běžel se snad ani nedá popsat. Mnohokrát jsem ho musel nastartovat, aby si kámoši mohli poslechnout ten koncert V6. Tak že vím o čem se tady píše.

wlado
12. října • 11:50

EURO 1 - rok 1993. Kedy si mal ten svoj slávny šesťválec?

Peca
11. října • 7:35

Pěkný test! Jen si dovolím upozornit na překlep v technických údajích na konci testu. To zrychlení asi nebude 5,1s :-) i když by mi to nevadilo :-)

Lukáš
11. října • 9:39

Přesně, taky mě to hned trklo do očí. Říkám si, to snad není možné, aby s 200 kobylama a 1650 kg byl na stovce za 5,1s. Mrknu na stránky Lexusu a je to 8,1s.

Doporučujeme

Články odjinud