TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

104 komentářů

k.ik
11. dubna • 19:25

tabulka - hmotnosti - to neuveze ani 100 kilo?

.X.
27. března • 19:29

Na plnohodnotnou prémii byť se základním motorem se ES nechytá, na poloprémii v podobě Volva také nemá nárok. Jediná šance je nasadit mainstreamové ceny a prodávat to jako konkurenci běžné střední třídy. Btw. ES má dost katastrofální brzdy.
https://www.autoexpress.co.uk/lexus/es/106258/lexus-es-... ...

WP
29. března • 4:11

Souhlas.

Josef
26. března • 18:43

Ten článek je napsán, jako bych ho psal já.:-) Ten, kdo se s tímto Lexusem "povozil", ví své. Názory některých zdejších "znalců" "diskutérů" je potřebné brát s úsměvem. Výhodou a nevýhodou tohoto auta je třeba to, že na venkově si "strécové" a "tetiny" myslí, že je to korejské auto, což může být výhoda (nenápadnost, nikdo nezávidí) nebo nevýhoda (když se někdo chce "blejsknout" a nechce aby si lidi mysleli, že "ON" nemá prachy ani na Daimlera...). Nekrade se (mafiáni by do něho nesedli...) a "znalci" míří též jinam... To, že to je výborné auto, které jezdí "lexusně", to ví jen ten, kdo to dokáže ocenit. Rozhodně to není auto pro toho, kdo chce občas "divočit" na okruzích a na silnicích a dálnicích musí být vždy jen první. Na druhou stranu tohle auto určitě nebude brzdou provozu a dovoluje jezdit celkem svižně. Já ale ještě zůstanu u klasiky, na "hybrida" si připadám ještě "mladý" a přes Německo se rád svezu rychleji než 180 km/hod, jak už jsem se jinde v " lexusové diskusi" zmiňoval. Ale za 2-3 roky, kdo ví, na důchod tenhle hybrid vypadá zajímavě, zejména, pokud bude možné parkovat zdarma v modrých zónách v centrech měst.:-)

WP
27. března • 11:58

Takže nepoznáš rozdíl mezi šestiválcem a čtyřválcem, zadokolkovou platformu? Lexus GS byl plnohodnotným konkurentem D3/Jag. Tohle je klasický mainstream.

Josef
27. března • 17:05

Nerozumím tvé reakci WP, ale Lexus nabízí solidní alternativu v podobě LS 500 AWD, která snad uspokojí každého a 6válcový 3,5 litru motor dává velmi slušnou dynamiku, i když jde o čtyřkolku... Kdo chce zadokolku, může mít IS200t, která nabízí velmi slušnou dynamiku a jízdní vlastnosti, i když je to už v současnosti jen 4válec. Je možné též zadokolka jako Hybrid IS300h s max rychlostí 200km/hod. Nebo 8válec RCF. Nebo v příladě LC může volit 8 válec nebo hybrid se 6 válcem. Zkrátka nabídka Lexusu je poměrně slušná a kdo si nevybere, může kupovat jinde. nevidím žádný problém.
Myslím si, že diskutované ES300h je cenově velmi zajímavou nabídkou "vymazleného" auta pro řidiče, kteří nechtějí (už) všechno NEJ a postačí jim tento "lexusový" kompromis. Lexus má asi důvody, proč to vzpomínané GS vypustil z nabídky a stejně tak proč i vypustil 6 válce u modelu LS. Je to škoda, ale taková je realita. Ale i ten pouhý 4válec jezdí ale nakonec velmi pěkně.... Zkrátka doporučuji vyzkoušet a teprve potom se rozhodnout. Katalogové údaje mají omezenou vypovídací hodnotu a každý má jiné vnímání. Komu se Lexus bude líbit, koupí ho a komu ne, tak koupí jinde.

WP
28. března • 4:41

Je mi líéto, že nerozumíš. Chci prémiový sedan vyšší střední a dostanu mainstreamovou předokolkovou platformu s R4 a vyjícím bezestupňovým automatem za v průměru 1,5mio?Nepiš tu nesmysly o LS, ES je technicky plebs za přemrštěnou cenu. Není jediný důvod nekoupit...Camry a ušetřit.To co jsi napsdal může sesmolit jen slaboduchý prodejce Lexusu, nebo někdo s od něj vymytým mozkem.

Josef
28. března • 17:40

WP, nechtěl jsem původně na tebe reagovat, ale podíval jsem se na tvé "příspěvky", kterými jsi reagoval v této diskusi na jiné a na ten "vymytý" mozek to vypadá spíše u tebe.
Pokud máš jasné představy a požadavky na prémiový sedan vyšší střední třídy a podle toho co jsi napsal, nechceš předokolku, čtyřválec a bezstupňový automat), tak proč reaguješ na ES? To spíš vypadá ne jen na vymytý mozek, ale spíše na chybějící mozek.
Pokud bys ten mozek měl, tak by tě napadlo, že zrovna někdo bude chtít to, co ty nechceš a k tomu ten "vyšperkovaný" komfortní interier a značku Lexus na kapotě. Ne každý chce ušetřit a kupovat Camry.
Navíc to vypadá, že jsi nejel ani Camry a ani tím ES.
Připomínám Ti na závěr to, že jsem napsal, cituji: " ...buď se s tím (ES) smíří, nebo koupí jinde.", což by nikdy nenapsal ani ten slaboduchý prodejce Lexus. Naopak, WP, tvoji slaboduchost omlouvám tím, že ti prostě ten mozek chybí...
Na závěr připomenu fakt, že ten, kdo je zvyklý a plně mu vyhovuje poctivé M-ko nebo AMG, tak o Lexuse ani nazavadí. Lexus má své zákazníky, ale je jich poměrně málo ve srovnání s počtem zákazníků G3.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WP
29. března • 4:11

Přečti si to znova co jsi vypotil. Neberu ti nadšení pro vlastní garáž, ale nepiš nesmysly o toml, jak je výhodou i nevýhodou Lexu ES jinakost. Není, olizuje paty evropské prémii z hlediska výkonu a z pohledu koncepce je uctivě i za A6, která má alespoň varianty Quattro.
Ten kdo se v tom sveze, bude vědět stejně jako ví teď. Pohodlná Camry se znakem Lexu a řádně napálená.Až budeš příště obhajovat svou garáž, pak se méně zajíkej prodejče;-)

Josef
30. března • 8:16

WP, čekal jsem s čím přijdeš hned po ránu, reagovat v diskusi ve 4.11 hod není zrovna obvylé, ale v sobotu asi do "rachoty" nechodíš, že?
Doplním k mému včerejšímu "příspěvku" ještě drobný argument k tvému srovnání ES a Chamry, že v případě pohodlného Passatu (nemluvě o A4) budeš asi také tvrdit, že jde tvými slovy "o řádně" napálenou cenu Superbu se znakem VW (případně AUDI). Já rozdíl mezi Passatem (nebo Audi) a Superbem tedy poznám a v případě volby bych si raději připlatil za toho Passata (Audi). A udělalo by to kromě mne i hodně dalších zákazníků. Proto také koncerny vyrábějí pod více značkami podle tebe "to samé" (a třeba řádně napálené...), protože to lidé chtějí.
A s použitím tvého slovníku, až budeš příště obhajovat tvoji prázdnou garáž, tak se klidně zajíkej při čtení katalogů o autech, hlavně abys nezapomněl vstát před čvrtou a jít do rachoty, ty jeden "experte". :-)

Karel.
30. března • 8:52

Dost ubohé, místo diskuze o autech jenom osobní napadání. Nespletl sis server? Tady je to o autech, pokud si chceš léčit osobní mindráky tak běž na novinky.cz nebo podobný bulvár, tam zapadneš.

Josef
30. března • 11:46

Jo, Karle a když jsme u tét diskuse, jel jsi tím Lexusem? A tím BMW? Pokud ano, tak nám napiš tvé zážitky a popiš rozdíly a dojmy. Pokud ne, tak neargumentuj informacemi "katalogových údajů" a ceníků, to si každý může dohledat sám narozdíl od toho, aby věnoval energii a čas zkušebními jízdami o víknedech. Řada důležitých informací je jinde než v těch "katalozích", kde by ses mohl dozvěděl fakta, které ti v diskusu připomněl pegas64 | 26. 03. 2019 19:19

Ales Navratil
15. února • 6:29

Úvodem říkám, že mi je 58 let a jezdil jsem (nebo se vozil) se vším možným. Aktuálně mám Land Rover Discovery 4, mám rád motorky (naposledy Honda Africa Twin a letos kupuji novou ATW).
Aktuálně hledám nějaké rozumně úsporné auto především na cesty do práce (denně cca 100 km) město a jízdy na trase Brno - Hradec Králové, Jihlava, Praha, Bratislava. S LR mám spotřebu cca 10,4 - 11,3 litrů a je mi líto ojíždět si milovaný offroad na těchto silnicích (najedu cca 40 - 50 tis km ročně a na LR už mám 260.000 km). Včera jsem si na odpoledne půjčil Lexus ES 300h. Brno jsem projížděl se spotřebou 3,8l, dále jsem jel na trase Křtiny - Jedovnice - Blansko - Vranov a zpět Brno. celková spotřeba by byla 4,9 litru, nebýt mého synka, který chtěl, abych část Šebrov - Vranov - Jehnice - Brno jel v režimu sport a trochu na to dupnul. Skončil jsem s průměrnou spotřebou 5,1 litrů. Jeví se mi to jako dobré a pohodlné auto a jsem velmi mile překvapen prostorem, jízdními vlastnostmi a vlastně tak nějak vším. Původně jsem chtěl třílitr Mercedes E kupé. Ale k mercedesům mám nějak nepozitivní vztah od doby, co jsem si v showroomu Hošek Brno-Vinohrady sedal do S klasy a prodejce mi řekl, ať do toho ani nesedám, protože to není auto pro mě :). Možná měl pravdu. Teď chci Lexus. Asi to není auto pro třicetiletého divocha, ale klidného týpka na dlouhé cesty určitě ano, to bych asi tímto shrnul. Nevadí mi, že to není 4x4, na sněhu pojedu Land Roverem. Elektroauta, když vidím, jak kolegové jezdí s Enyaky od zásuvky k zásuvce a mají poruchy, jsem tak nějak zamáznul. Tak asi tak. Taky se mi líbí, že motor je atmosféra, tedy žádný turba. Určitě si pořídím v barvě bílé a rezavou barvou interiéru. Možná ale ještě počkám, jak bude vypadat nová Toyota Camry (léto 2024), svezu se a potom se finálně rozhodnu. Každopádně se mi Lexus líbil. Všechny Vás srdečně zdravím. Mějte se pěkně.

Josef
30. března • 11:35

Dost ubohé, Karle, vstoupit do větve diskuse, aniž by sis ji přečetl od začátku a zjistil, kdo osobně napadá - kdy s tím kdo začal a zejména pak, kdo diskutuje o autech způsobem, který má obsah a formu sdělení a ne pouhé beobsažné štěky doplněné napadáním. Já nejsem WP, Karle.

Josef
29. března • 19:02

Potěšilo mne milý WP, že jsi reagoval na můj příspěvek už ve 4 hodiny ráno...
:-))
To, že nemáš mozek, to vysvětluje to, že neumíš číst, a proto ani nerozumíš obsahu textu, což tě omlouvá.
Napsal jsem, cituji:
"Ten, kdo se s tímto Lexusem "povozil", ví své. Názory některých zdejších "znalců" "diskutérů" je potřebné brát s úsměvem. Výhodou a nevýhodou tohoto auta je třeba to, že na venkově si "strécové" a "tetiny" myslí, že je to korejské auto, což může být výhoda (nenápadnost, nikdo nezávidí) nebo nevýhoda (když se někdo chce "blejsknout" a nechce aby si lidi mysleli, že "ON" nemá prachy ani na Daimlera...). Nekrade se (mafiáni by do něho nesedli...) a "znalci" míří též jinam... To, že to je výborné auto, které jezdí "lexusně", to ví jen ten, kdo to dokáže ocenit. Rozhodně to není auto pro toho, kdo chce občas "divočit" na okruzích a na silnicích a dálnicích musí být vždy jen první. Na druhou stranu tohle auto určitě nebude brzdou provozu a dovoluje jezdit celkem svižně.... Lexus má asi důvody, proč to vzpomínané GS vypustil z nabídky a stejně tak proč i vypustil 6 válce u modelu LS. Je to škoda, ale taková je realita. Ale i ten pouhý 4válec jezdí ale nakonec velmi pěkně.... Zkrátka doporučuji vyzkoušet a teprve potom se rozhodnout. Katalogové údaje mají omezenou vypovídací hodnotu a každý má jiné vnímání. Komu se Lexus bude líbit, koupí ho a komu ne, tak koupí jinde."
Pro lidi "s mozkem" je to naprosto srozumitelné.;-)

Pravda pravdoucí
28. března • 20:22

Popsal Tě hrubě, ale trefně.

E15
28. března • 12:13

O tomto pohonu ve variantě 4x4 uvažuju u nové RAV4, ale i tam se mi zdá poněkud předražený. Za 1,5mil mi to připadá úplně mimo i kdyby zbytek auta byl ze zlata...... minimálně pocitově to totiž jako auto s 220hp fakt nejede..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
28. března • 17:48

Některá auta jsou prostě drahá. Pro toho, kdo vyloženě chce konkrétní auto/model a nechce nic jiného, tak ta cena může být přijatelná. Každému podle jeho požadavků a představ...;-) Platí se i za splnění snu, ať je tím snem hybridní Toyota RAV4 nebo hybridní Lexus ES.

Marek71
27. března • 8:09

I hybrid se dá udělat tak, aby byl sviřný a dokázal svištět po německé dálnici přes 200, viz minulá generace GS 450h. Ale na divočení není ani ten. Je to prostě pohodlné auto na dlouhé trasy a tuto roli plní výborně. Jistě, chtělo by to zkušební jízdu, ale i tak myslím, že na tuto třídu by to chtělo i v Evropě nabídnout důstojnější pohon než jenom 4-válec hybrid.

Josef
27. března • 17:13

Jak jsem Marku71 už odpověděl WP, možnost volby LS 500 AWD je řešením pro ty, kteří chtějí od Lexuse víc. Nebo zvolí IS, který jako hybrid jede rychlejí než hybrid ES a asi dá i tu dvoustovku...
K té tvé poslední větě zopakuji tu alternativu LS 500 AWD. Buď si člověk připlatí a má od Lexuse skvělou nabídku, nebo se smíří s pohodlným vymazelným "přemísťovadlem" a omezení bere jako skutečnost za zajímavou cenu. Nebo jednoduše koupí jinde.

Marek71
27. března • 23:19

Jenomže LS už je zbytečně velký a dráhy a IS zase malý. V této třídě jako je ES dokáže prostě konkurence nabídnout víc. A to říkám jako majitel Lexusu GS, bohužel. Takto jsem právě odešel od Volva, nechtěl jsem v této třídě 4 válce, ten GS je skvělé auto. Pokud bude možnost, projedu si i ES, ale pochybuji že mě uspokojí dynamika. Zbytek věřím, že bude skvělý.No a cena? Je na úrovni GS, což se mi zdá hodně.

Josef
28. března • 17:17

Dobře ti Marku rozumím, já také přemýšlím o náhradě stávacícího auta a zatím to vypadá, že u něho zůstanu. Nic mne do nového auta netlačí, stávající slouží v pohodě a ještě minimálně 3-4 roky vydrží. Akorát to už není hold "moderní" auto...
Svez se v tom ES a uvidíš. Jak jsem psal, není to auto na divočení, ale pohodové "vymazlené" příjemné auto na dlouhé cestování předpisovými rychlostmi. V takovém případě je jedno, jestli je to předokolka a jestli to je jenom čtyřválec nebo hybrid. Zatím mne ES nepřesvědčilo, ale možná za ty 3-4 roky mi jako důchodci něco takového bude vyhovovat.
Cena? To je realativní a individuální, pro někoho hodně a pro jiného málo. Kdo ho bude vyloženě chtít a padne mu do oka a bude splňovat jeho představy a požadavky, tak cenu přijme jako realitu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
29. března • 11:33

Já si, samozřejmě, taky ponechám GS, dokud bude sloužit, tak 3 roky? Ale pak bych šel nerád do nečeho horšího a to ES oproti GS objektivně je, to si musíme přiznat. Je tam koncepce vše vepředu, jsou tam 4 válce místo 6 a tomu odpovídající dynamika někde na úrovni běžného kompaktu nižší střední. A nevytrhne to ani pěkný a kvalitní iteriér a ani ticho v kabině - tyto atributy totiž jsou v této třídě (resp. měly by být) samozřejmostí. Ale pokud chce za to Lexus takové peníze, musí nabídnout i něco víc a to tam není. A cena je, vzhledem ke konkurenci, dost odvážná. Uvidíme na prodejích. Ono... ani to GS tady nebyla žádná sláva, předtím jsem měl Volvo S80 a to jsem i docela potkával, těch GS moc nejezdí.

Josef
29. března • 18:51

Vidím to Marku71 stejně. Samozřejmě se ES nedá s GS srovnávat, to je naprosto jasné. Když jsem se s tím ES povozil, pohlížel jsem na něj, jako na auto samo o sobě a nesrovnával ho s ničim. V současnosti bych si ho nekoupil, nesplňuje mi mé požadavky. Ale poznávám na sobě, jak se mi s věkem mění priority a sám nevím, jak na auto budu pohlížet za pár let. Je možné, že jako důchodci mi toto auto bude naprosto vyhovovat. V 65 letech už asi není podstatný 6 válcový motor a stejně tak není problémem předokolka. Kvalitní interiér, špičkové audio a podlná sedadla a to dohromady v tichu a celkovém komfortu ale i důchodce určitě ocení. A cena? To je relativní. To, že se dají koupit za ty peníze jiná auta, to je jasné a proto jsem i konstatoval, že komu nebude ES vyhovovat, koupí jinde (něco jiného). Jen doplním, že podobně vidím i hybridní Toyotu Chamry, ale ES je jinde - já jsem tedy rozdíly zaznamenal a jízda i samotné ES se mi líbily podstatně víc (aby ne za ty peníze...) než Chamry. Hybridy mne zatím neberou, nevidím důvod, proč bych je kupoval. I když to svezení s ES bylo celkem příjemné a manželce se hodně líbilo... (pro mne tedy bohužel ;-)...určitě mi rozumíš). Měj se fajn přeji ti hezký víkend.

bzzz
26. března • 13:37

Jestli ma ve sve tride co nabidnout? No... kdo dalsi u nas ma v teto rozmerove/vybavove tride slusny/overeny hybridni pohon? To by mohla byt ona konkurence. Vse ostatni je jina trida (bez ohledu kdo/co je v cem lepsi, levnejsi).

Karel.
26. března • 14:57

Kdo další? Třeba BMW 530e, daleko dynamičtější auto a navíc s možností dobíjení, takže kratší trasy zvládá za "nula". Nebo ještě dynamičtější E300e nebo E300de. Podle mě všechno lepší volby než tento zastaralý hybrid od Lexe.

pegas64
26. března • 15:19

Lithium/kobalt tecie z vodovodneho kohutika?
BMW 530e (9.2kWh Li-Ion) vs Lexus ES 300h (1.6 kWh NiMh)
Lexus ES nepotrebuje nedostatkove lithium/kobalt a napriek tomu ma s malou bateriou podiel EV casu v meste priblizne 50-70%. Bez nabijania.
Genialny ekologicky pohon, ktory nema konkurenciu a da sa bez ekologickych nasledkov vyrabat milionovych seriach. Je to mobilita pre vsetkych. Aj cenovo, bez drahych baterii.

Karel.
26. března • 15:40

1. Všichni vědí, že Li-ion baterky jsou lepší než zastaralé NiMh, větší kapacita při nižší hmotnosti, větší nabíjecí i vybíjecí proudy, delší životnost. Toyota na Li-ion přechází až v současnosti, u ES to ještě nestihla.
2. To 530e nebo 300E bude jezdit po městě ze 100% na elektřinu a navíc na elektřinu ze zásuvky, která je nesrovnatelně levnější než elektřina vyrobená pomocí spalovacího motoru v autě.
3. A když se elektřina ze zásuvky spotřebuje, tak plug-in jede ve stejném režimu jako ten hybrid.
4. Cena testovaného ES je přes 1,8 mega, cena E300e 1,66 mega.
Kdybych chtěl mermomocí hybrid, tak bych váhal jedině mezi tím Merglem a BMW, o ten ošizený Lexus bych ani nezavadil.

Mirek
26. března • 16:45

Neplácej nesmysly a své dedukce. Obojí má své výhody a nevýhody. Zrovna delší životnost je výsadou NiMH, mají nižší cenu a jsou bezpečnější při nehodách, ale jsou háklivější na mráz a na špatné nabíjení. Ostatní si najdi sám.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel.
26. března • 18:36

Všechno má své výhody i nevýhody, ale u NiMH nevýhody při použití v autech převažují a i Toyota už na to přišla a NiMH postupně ukončuje a přechází na Li-ion. Jenom jí to bude trvat déle.

pegas64
26. března • 19:19

Neukoncuje a neprechadza na Li-Ion. Toyota sa specializuje na full hybridy s malymi bateriami, kde vaha/objem +20% nerozhoduje. Vyraba 34 modelov hybridov a takmer vsetky pouzivaju NiMh (vynimka je napr. LS/LC, Prius+, eco modely Prius/Corolla).
Vyvoj NiMh pokracuje. Sefka Lexusu UX potvrdila, ze ich najnovsia generacia NiMh ma porovnatelnu energeticku hustotu ako Li-Ion. Navyse, NiMh lepsie znasa nizke teploty a lepsie udrzuje kapacitu pocas zivotneho cyklu. Da sa 100% recyklovat, atd.
Li-Ion musia pouzivat pluginy/elektro, pretoze pri poltonovych bateriach je +20% vahy samozrejme vela.

Mirek
26. března • 20:22

Dej mi zdroj informací, že NiMH snáší lépe nízké teploty. Tohle čtu poprvé, vždy se uváděl opak.

E15
27. března • 20:52

vždy se uvádělo, že Lion jsou ze všech baterií na mráz nejcitlivější - už kdysi, když se na ně přecházelo u mobilů - tenkrát se říkalo, že NiMh jsou ještě cca v -10°C tak nějak funkční, u Lion je tato hranice cca kolem nuly.

pegas64
26. března • 20:55

"Toyota’s all-wheel-drive hybrids, like the 2019 Toyota Prius AWD-e introduced last week at LA, will for the foreseeable future use NiMH—because it can withstand extreme cold far better, and perform better in the cold temps where you’d expect an AWD vehicle to be used."
https://www.greencarreports.com/news/1120320_lithium-ion-... ...

Mirek
27. března • 19:29

Takže to je vlastně novinka 2019, ale stejně není jisté, co znamená "mnohem lépe". Vůči čemu mnohem lépe snáší extrémní chlad, je to měřitelné, kolik to je ve stupních? Zatím bych to bral spíše jako prohlášení o zlepšení, ale toť vše.

bzzz
26. března • 15:10

Diky za vecny prispevek k tematu.

Aladin
26. března • 13:18

Dokázal nějaký masochista proklikat 62 fotek v této výborně udělané galerii?

Joe Doe
27. března • 8:18

Nie som masochista a preklikal som ich vsetky. Kde je problem?Attention span akvarijnej rybky?

petr r. (petrumr)
26. března • 20:45

Já a nedělá mně to žádný problém.

Marek71
26. března • 11:14

Tomuto nerozumím:
"Baterie Ni-Mh se schovaná pod zadními sedadly a uvolnila tak oproti předchozí generaci místo v zavazadlovém prostoru."Pochopil jsem to tak, že by teda ES měl mít větší kufr než předchozí GS, ale fakticky tomu tak není. Toto ES má objem kufru 454 l (uvedeno ve srovnávací tabulce) a GS má kufr 451 l. což mi nepřijde jako super zlepšení. A zadní sedačky taky nejdou sklápět, jako u GS. Takže co se týče kufru, je to stejné.Jestli teda autor nemyslí úplně první generaci GS, tam opravdu baterka zabrala půlku kufru a ten byl menší jak ve Fabce :-)

TM
26. března • 10:29

Na Lexus je potrebne v hlave dozriet a mat v nej jasno a to sa vacsine kritikom Lexusu nikdy nepodari.

stealth01
27. března • 8:21

Takové řeči můžeš aplikovat na všechno. Stačí v tvém příspěvku vyměnit značku. Je to jen výstřel do tmy (nebo zbožné přání).

WP
27. března • 3:49

Jestli dozrát způsobem, jakým z GS dozrál na ES, tak to znamená zblbnout a zlomit si končetiny?

pegas64
26. března • 9:15

Klobuk dole. Takto sa maju pisat testy!
Autor pise o tom, co skutocne priaznivci danej znacky ocenuju a preco prave toto auto kupuju (a nemusi to byt Lexus).

Blšan
26. března • 8:16

Jo je to majstrštyk. Ale v oj€bávání zákazníka. Přeznačkované Camry v předohrabu a zdechlým čtyřválcem na to se musí kupec řádně majznout do palice aby za to vypláznoul skoro 2 mega.

Jano
26. března • 17:28

Suhlas, je to ojeb.Jazdil som v Lexuse, nejake ES a ziaden zázrak to nebol.
Slaba dynamika, vysoký hluk velmi malo miesta (vpredu a predpokladám, ze vzadu to je este horšie)x
Celkovo podpriemer.Dobre do Afriky - tam to mozno nejakeho nenáročného prachaca oslovi, ale v Európe to bude zase prepadák.

OnlyTruth
26. března • 12:11

100% pravda, ale dnes uz ludi oklame hocikto hocicim , vsak takisto aj 4kolky vychadzajuce z predneho pohonu s pomoerom tak 70:30 :-D a hlavne bez medzinapravoveho diff dakujem pekne :-D dnes uz kazdy kupuje len "meno" ktore volakedy nieco znamenalo

Joe Doe
26. března • 10:18

A to, ze niektore modely Audi su de facto preznackovane Skodovky nevadi?A dat za Superba rovnake peniaze ako za Lexus ti pride normalne?

WP
27. března • 8:11

Sup se s ES potkává v případě top výbavy, motoru a pohonu 4x4. A6, která Lexu konkuruje má základ v jaké škodovce?

Marek71
26. března • 10:53

Zase na druhé straně... toto ES 300h má cenovku jako kdysi GS 450h, taky bylo za podobnou cenu v plné výbavě Premium, jenže s pořádným motorem a tomu odpovídající dynamikou.Viděl jsem to naživo (tuším na eSalonu), je to krásné auto, zvenku i zevnitř, materiály kvalitní, velká a pohodlná limuzína. Jen ten pohon, je otázkou, jestli je to důstojný nástupce GS, hlavně pro ty, co mají 450h. Protože i GS se dělalo ve verzi 300h, ale co mi říkal dealer, tak lépe se prodávalo 450h.

Blšan
26. března • 10:50

V této třídě určitě ne. To, že to dělají o dvě třídy níže je samozřejmě také špatně.
A za Superba, Mondeo nebo Insignii dát 1,8 mega nejde, to by ta auta musela být pozlacená.

skolniq komiq
26. března • 12:36

Ale jde! Klidne ti takovych prodam kolik budes chtit. :-D :-D :-D

Nornik
26. března • 8:27

za 1.8M je uz pekne vybavene ecko ... i kdyby bylo jen s 220d, tak porad je to jizdne jinde ... tiche, jezdi za 6l, na dalnici muze kolik chce (aerodynamicky hluk od oken az kolem 200kmh) a vyrazne lepsi infotainment. Masovka to v Evrope asi nebude.Na taxik/uber black/hotelovy limo je tam maly kufr

Peter
26. března • 21:33

Za tieto prachy maš Mercedes E s AMG paketom a to už je ina kava.Alebo BMW 5 alebo A 6.Však tie tlačitka v tej Toyote vyhrabali niekde v sklade ked v 90. rokoch vyrabali Camry.Ten exterier je teda dosť škaredý a interiér je čista katastrofa.Celkovo japonci okrem Mazdy robia strašne škarede auta.Aj ta kvalita u japonskych aut už nie je ako kedysi.Však nie som si isty ale zda sa mi že Toyota ma najviac zvolavačiek za rok takže nie všetko japonske je super.Unikat na tomto aute je ten zadny spojler to su čiste 90-roky.Tak to je iny hnus.Toyota je značka pre penzistov v klobuku a s bublaninov na zadnom okne.

Jirka2
27. března • 11:05

Souhlasím. ES ani Camry jsem sice nezkoušel, ale zkoušel jsem aktuální LS. A z 7er nebo eska to, bohužel, nemá ani ty pověstné tkaničky. Interiér je zajímavý, ale k funkčnosti to má stále daleko. Z venku se mi to i líbí, ale zklamalo mne to, jak to jezdí a to je zásadní. A ať se na mě hoši hybridní nezlobí, ale nejezdí to lépe než německá vyšší střední a odhlučněním motoru to je někde na mainstreamu střední. Slušně to péruje, ale handling už taková sláva taky není, němci jsou prostě dál a to dlouhodobě. A co je úsměvné, jsou dál i v hybridech. Takové 530e nebo hybridní E, myslím že 300e se to jmenuje, umí jezdit i za nulu, používají Li-on, na které teprve teď Toyota přechází. Ty hybridy jedou a nemusí to výt u omezovače. Tady Toyota zaspala a prodeje tomu odpovídají. Technicky jsou tak 5 let za německou prémií a to jsem pořád milosrdný.

Tom
27. března • 12:52

Jiří ty jsi velice vtipný.. :-D BMW čerpá hybridní pohon od Toyoty :-D Jen pro informaci.. Toyota má již 4. generaci tohoto systému.. Takže je spíše 4 generace napřed :-D:-D A jestli zaspala?? Nevím.. Toyota má nejprodávanější auta na světě.. A s těma baterkama bych úplně pomlčel.. Ono to má svůj důvod proč využívá "Nimh" baterie.. B-]B-] Ale to Ti vysvětlovat nebudu.. Kdo Ti třeba dá 11 let záruku bez omezení nájezdu km na ty slavné baterky?? hmm.. Jóóó, vlastně Toyota :-D A co se týče spolehlivosti - jeden odkaz na náklady za 10 let provozu:https://www.yourmechanic.com/article/the-most-and-leas... ... Najdi mi kde je BMW, Mercedes, VW kde je Toyota, Scion a Lexus (Scion je prakticky Toyota)

bzzz
26. března • 21:46

Kdo ti ublizil? ;-)

Kovařík
26. března • 8:58

Souhlas, pro D3 nebo Jag tohle vůbec není konkurence. GS byla důstojná konkurence prémii, tohle nové čudo bude mít problém konkurovat nabušeným výbavám Insi, Prasátu, Mondea nebo Supa které nabídnou lepší pohony (čtyřkolky, daleko vyšší výkony) a přitom prostorově nijak nezaostávají.

lamal_SK
26. března • 11:52

o tom je presne ten clanok aj niektore prispevky, nevies o com hovoris a tak tomu nechapes... superB ? :-D to je jasne vidiet jak si mimo, nehadzte tie perly sviniam, zozeru je :-D

Jirka2
27. března • 10:58

Co je se superbem? Vypadá o dvě třídy lépe, může být 4x4 s výkonnějším motorem, a ten motor bude alespoň slušně odhlučněn, toyotí hybridy na tohle dost trpí a bohužel dost často se to točí u omezovače, aby to jakž takž jelo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
27. března • 11:20

No nevím, nevím...
Mám Lexus hybrid (GS 450h) a mohu tě ujistit, že je v něm příjemně ticho, takže to tvrzení, že "toyotí hybridy na tohle dost trpí a bohužel dost často se to točí u omezovače, aby to jakž takž jelo." neplatí tak úplně.Ne, Superb nevypadá o dvě třídy lépe. Ale pravda je, že může mít výkonnější motor než toto ES 300h a taky 4x4. Lexus u ES v Evropě končí na 300h, kdežto jinde nabízí i variantu 350 s výkonem 302 koní.

pirate
28. března • 9:44

Ano, Superb vypadá (vypadal) o dvě třídy lépe. Když ho Škoda poprvé představila na autosalonu, management z Audi nemohl skrýt údiv a překvapení nad velice povedeným designem exteriéru. To auto je jedna z nejpovedenějších a designově nejvyváženějších Škodovek poslední doby.

Marek71
28. března • 9:47

Bavíme se o Lexusu ES. Viděl jsem obě auta, jak ES, tak aktuální Superb. Ne, Superb nevypadá o dve třídy lépe než ES.

pirate
29. března • 10:57

Reagoval jsem na větu "Ne, Superb nevypadá o dvě třídy lépe." a ne na větu "Ne, Superb nevypadá o dve třídy lépe než ES."
Takže za mě ano, Superb vypadá o dvě třídy lépe a zároveň ne, Superb nevypadá o dvě třídy lépe než ES.Tady je to fakt peklo někdy.

Marek71
29. března • 11:16

To jsem právě přemýšlel, jak jsi to myslel...Takže Superb je střední třída a dle tebe vypadá o dve třídy lépe. Mám to chápat tak, že Superb vypadá jako luxusní limuzína? Protože střední třída -> vyšší střední -> luxusní třída, takže o dvě třídy výš od střední třídy je luxusní třída. To znamená, že Superb se může rovnat autům jako je BMW 7 Mercedes S třídy a nebo Audi A8. případně Lexus LS? Tak to je taky odvážné a myslím, že ne.

pirate
29. března • 13:10

Samozřejmě to bylo nadnesené. I když osobně mi přijde design Superbu daleko zajímavější než design poslední S-Klasse. Ostatní vozy této třídy (Audi A8, Lexus LS) jsou jinde. Ale stojím si za tím, že Superb prostě vypadá dobře a pokud ho srovnám třeba s poslední Audi A4, tak u mě Sup vyhrává na plné čáře. Dále je nutné brát v potaz rok uvedení na trh, přece jenom už ho na silnicích potkáváme nějaký ten pátek, tak se určitě spoustě lidem okoukal. Ale v době uvedení na trh to prostě byla pecka, na to co do té doby Škoda předváděla.

tom
28. března • 15:44

Pro tebe ne, pro nej ano. V cem je problem? Design je docela subjektivní záležitost.

Axel Toronto (xax41)
26. března • 9:26

Passata a Superba, hmmm. To jsou auta pro taxikare, burany, holoty a radobypodnikatele jako prvni auto na lizacku, ktera si ale clovek na urovni nemuze nikdy koupit. Ano, vim, bavime se o cesku kde po revoluci bylo i Scorpio po Turkovi superauto a tak jste se po triceti letech dostali do faze kde je auto snu Passat. Tfujtajxl.
EDIT: Muj Mercedes stal 148 a nejaky drobny a te vybavy o moc vic nema. Vykonu ano, ale ten nemaji ani ty socialky o kterych pises.

Kovařík
26. března • 9:40

Vůbec nejde o to co je nebo není auto snů v ČR, jde o to, že tohle ES nikdy nebude auto snů ani v Německu, ani v Británii nebo ve Švýcarsku, protože je to ošizený krám na stejném základě jako ty předohraby ve střední třídě a nenabízí proti nim nic navíc (dokonce je slabší a výhradně jenom v předohrabu), prostě přeznačkované Camry. Takže Čechům můžeš klidně nadávat jak chceš, na skutečnosti, že se tahle navoněná bída bude mizerně prodávat v celé Evropě nic nezměníš.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Anonym
26. března • 20:35

Jen pro poradek, je to preznackovany Avalon, ne Camry

skolniq komiq
26. března • 9:59

Vidis a ono vubec nejde o to, kolik se jich proda. :-D Takova metrika totiz nedava smysl ani z uhlu pohledu zakaznika a ani z uhlu pohledu automobilky. Jedini kdoz to resi, jsou automobilovi "vsevedi" na forech. :-P

Bystroň
26. března • 10:11

Že metrika "kolik se jich prodá" z pohledu automobilky nedává smysl? No to jsi řádně zabil.

skolniq komiq
26. března • 12:34

Od cloveka, ktery zrejme nerozlisuje mezi "kolik se jich proda" a "jaky je zisk", to skutecne sedi. ;-)

Axel Toronto (xax41)
26. března • 9:49

V koline nad Rynem a nejen v nem jezdi jako taxiky uz tolik Priusu a hybridnich Lexusu ( vetsinou GS ) ze si to neumis predstavit. Apropo, co neni v KdF koncernu preznackovanej kram? Sni si dal.

Kovařík
26. března • 10:00

V Německu jezdí Priusů a Lexusů přesně tolik, kolik se jich prodá, tedy hodně málo. Takže se stačí podívat do statistik KBA. Třeba GS se tam prodávalo velmi bídně, jedno prodané GS tam připadá na cca 300 prodaných 5er nebo A6. U ES lze očekávat prodeje ještě horší, protože je to ošizený šunt za prémiovou cenu.
Apropo v KdF koncernu se ve vyšší střední prodává Audi A6 a Porsche Panamera. Nevšiml jsem si, že by to byl přeznačkovaný Passat.

kari
26. března • 14:14

Ani A4 nemá nic společného s Passatem.

kari
27. března • 8:14

koukám, že "odborníci" dávají palce dolu

Marek71
26. března • 11:25

Toto opravdu mohu potvrdit. Němec je patriot, jako fleetová auta jsou jasné Passaty, BMW, MB a pod... Ale i jako soukromá auta. U nás na parkovišti je odhadem několik stovek aut a moje GS je tam jako rarita, v této třídě je to na jednoho japonce 20-30 Němcu, Audi, BMW Mercedes. A to jsem koukal to obyčejné parkoviště, ne před budovou vedení, to jsou vše soukromá auta.

skolniq komiq
26. března • 13:51

Podle meho nazoru duvodu, proc Nemci maji prevazne nemecka auta, jsou jine, nez ze by nutne museli byt patrioti. Nemci v prvni rade resi vztah cena versus kvalita - a to zcela u vseho a vzdy. Co nema kvalitu ci cenu objektivne meritelnou, nema u Nemcu sanci.Dale jsou Nemci velmi konkurencni a tudiz citi potrebu prezentovat, ze i oni maji na to, aby si koupili to a ono. Tedy vlastne aby ostatnim ukazali, ze jsou uspeni. Drahe zbozi, o kterem ovsem temer nikdo netusi, ze je drahe, take nema prilis sanci. Co zraky ostatnich nevidi, na tom uz tak nesejde, typicky se to tyka jidla.Nemci jsou ovsem take pomerne hodne konzervativni a velmi neradi meni sve zvyky, dokud veci a procesy funguji. Nemecka auta poskytuji Nemcum jisty okruh bezpeci, kdy velice dobre tusi co a jak a nemusi prodstupovat sebemensi nejistotu.I presto jsou ale Nemci pomerene prakticti a velice husta servisni sit nemeckych znacek je pro ne dost padny argument, stejne jako snadna dostupnost nahradnich dilu. Nehlede na to, ze nezavislych servisu schopnych opravit nemecka auta jsou mraky. U japonskych aut to tak neni, i kdyz se samozrejme v kazdem nezavislem servisu budou dusovat, ze umi opravit cokoliv.Lacka nemecka verejnost navic uprimne veri, ze zadny jiny narod neni tak vzdelany, tak nadany a tak pracovity, aby dokazal stvorit tak dokonale veci jako Nemci sami.

Mirek
26. března • 16:35

Chceš říci, že Lexus není kvalitně vyrobené auto? Bože do čeho jsi tu duši dal. A nesnaž se mě poučovat a vytahovat tady pohonné jednotky.... Kvalita je něco naprosto jiného a ty v tom máš evidentně naprostý zmatek.

skolniq komiq
26. března • 17:10

Disciplina chapani textu vam skutecne prilis nejde. :-/

Mirek
26. března • 17:22

Tak to potom ty nechápeš, co píšeš. Pokud uvádíš, že někdo posuzuje cenu /kvalitu a uvádíš to v souvislosti na špatné prodeje, tak se to jinak vysvětlit nedá. Tak si laskavě udělej pořádek ve své hlavě a bude to ok.

skolniq komiq
27. března • 11:09

Napsal jsem jen to, co jsem napsal. Co tvrdite vy, nazyva prezident Zeman "extenzivnim vykladem". Ja tomu rikam lez.Psal jsem jen a pouze o mem subjektivnim vnimani motivace Nemcu k nakupu nemeckych aut. K prodejnosti jsem se v tom konkretnim textu nijak nevyjadroval a pokud tam nejaka souvislost je, neni zamerna.Prosim, budte tak laskav a napiste sem, ze vite mnohem lepe nez ja, co jsem zamyslel napsat. Moc rad bych takovou obskurni bizarnosti pobavil radu pratel, kteri se jiz ponekud nudi a maji pocit, ze je uz nemuze vubec nic prekvapit. :-D

Mirek
27. března • 17:30

Já myslím, že jsem to v předchozím příspěvku vysvětlil docela jasně, nebo potřebuješ pomoct se slohovou úlohou?
To, že jsi něco zamýšlel, neznamená, že jsi to napsal dobře. Pokud nechápeš, že jasně definuješ, že Němci nekoupí nic, kde neodpovídá cena kvalitě, tak potom ta kvalita je dle tvého úsudku špatná, když to takto podáváš. Ty neřešíš, že nemají rádi hybridní pohon, že chtějí v této cenové hladině šestiválce, jinou techniku pohonu, stále se točíš kolem kvality. Jenže tu má Lexus docela špičkovou. Buď nerozumíš Němcům, nebo nechápeš význam slova kvalita.
Tady ti pomůže jen, když si poodstoupíš kousek vedle, asi si stojíš na vedení.

skolniq komiq
27. března • 20:18

Uz vazne nevim, jak vam mam vysvetlit, ze v mem textu nevyjadruji vlastni nazory, ale jen tlumocim, co jsem slysel od Nemcu, a pouze popisuji, co dnes a denne vidim kolem sebe.

Marek71
26. března • 14:58

Takže takový mix... patriot + pragmatik + konzervativec :-)Ale to nic nemění na tom, že prostě pro většinu Němcu bude v této třídě volba jestli Audi, BMW nebo Mercedes, pak dlouho nic a pak třeba Volvo a možná někde vzádu Lexus ES. Nic proti Lexusu, sám jednoho mám (GS) a jsem maximálně spokojený, ale taková je prostě realita. Zase když pojedeš do SAE, tak tam pomalu nenarazíš na Passata a většina aut tam budou Toyoty a Lexusy.

skolniq komiq
27. března • 10:53

Wikipedia pise, ze "patriotismus je společensko-politický postoj vycházející z emotivního kladného a podpůrného postoje jednotlivců či skupin k 'otčině' ...." https://cs.wikipedia.org/wiki/Patriotismus... Chapu to tak, ze patriot kupuje "domaci" auta, protoze jsou domaci, zcela bez ohledu na to, zda jsou dobra, nebo nejsou. A myslim, ze Nemci kupuji nemecka auta, protoze jsou presvedceni, ze nemecka auta jsou nejlepsi. To, ze jsou ta auta nemecka, je, dle meho nazoru, az druhorada zalezitost.

Marek71
27. března • 10:59

No... i to je možné. Fakt nevím, ale když na to přijde řeč, mohu se kolegů zeptat.

bzzz
27. března • 10:59

Podle nich jsou nejlepsi, protoze jsou nemecka - tudiz patriotismus.

skolniq komiq
27. března • 11:17

A to si myslite, nebo to vite? :-D

bzzz
27. března • 11:46

Se vsema jsem samozrejme nemluvil (ani nepil) ;-)

WP
26. března • 9:37

Takže v Beneluxu, VB, D, Skandinávii se jich prodá mraky?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Axel Toronto (xax41)
26. března • 9:46

Passatu se v nemecku proda kazdopadne vic, protoze je to fleetovka, jinak se uz davno nevyrabi. Z cca triceti lidi ktere vice ci mene znam a kteri ty Passaty maji, tak jenom jeden si ho kupoval noveho. V tom nemecku ziju, takze vase vysnene blaboly co si v nem kdo kupuje jsou milionkrat kopirovane halucinace imbecilu jezdicich s D3 srotem z dovozu po Albancich a ta opravdu premiova auta kupovana v cesku rocne v radu jednotek by opravdu nevystacila na vsechny jejich jakomajitele na tomto foru.

WP
26. března • 16:35

Koukám, že jsi si doplnil kolik údajně stálo tvé auto. "Údajně" píšu schválně, protože ti co mají, obvykle takto hloupě nemelou.
Dal jest ti jednoduchou otázku, na kterou jsi neodpověděl...neboť nevíš a neznáš, jen se potřebuješ vymezit. A to se ti koneckonců povedlo, jak moc a do které kategorie poznáš i sám, pokud máš trochu soudnosti.;-)

stealth01
26. března • 16:09

Zajímavé je, komu to odepisujes. Tento člověk má, pokud vím, dost slušný vozový park. Líbí se mi, jak se lidé ztrapňují.

adv
26. března • 18:13

jediný, kdo se tady ztrapnil byl ten Jorg (a teď i ty). Jorgovy názory jsou na úrovni osmiletého návštěvníka pomocné školy a argumenty ještě o třídu níže. Slušný vozový park měl i mladý Kočka a tipuju že to byl stejný duševní gigant...

stealth01
26. března • 19:30

Reagoval jsem pouze na “jakomajitele”, na nic jiného. Kde se bere v lidech předpoklad, ze tady chodí diskutovat jen bez jakýchkoliv zkušeností z řízení aut.

adv
26. března • 18:17

aha, tak jsem si proklikal jeho příspěvky a asi bylo zbytečný to sem psát. Jorg je opravdu kandidát na psychiatrické vyšetření...

WP
26. března • 16:36

Jestli bere jako jediná prémiový auta ty se znakem Lexusu, pak má v zásadě pravdu. Prodá se v ČR řádově jednotky kusů:-D

Že ti není trapně
26. března • 11:15

Navšiv psychiatra. Zjistí z čeho pramení tvé problémy a navrhne potřebnou terapii včetně medikamentů. Možná se ti uleví.

Nothing
26. března • 8:34

Nez bych tady plácal o Merglu, je potreba ES vyzkouset. O tom, ze na tohle nikdy nebude potreba zádný náhradní díl, a ze díly na Mergla jsou drazsí (a ze jich bude potreba) se bavit ani nebudu.

stealth01
26. března • 15:58

Takže Lexus se jako nekazí?

Marek71
26. března • 16:15

Nekazí, Lexus je věčný :-DAle vážně... pokazit se může všechno, vše je to jenom technika, nic není 100% spolehlivé. Je asi pravda, že ten Lexus hybrid je jednodušší než třeba turbodiesel s baterkou a elektromotorem a možná je i vychytaný těmi léty vývoje, ale pokazit se může a když se to stane, bude to stejná pálka jako vše ostatní v této třídě.PS:
Ale samozřejmě, jako majitel Lexusu pevně věřím, že se kazit nebude :-)

WP
26. března • 9:36

Dej sem prosím své údaje a zavaž se, že na Lexus ES nebude potřeba nikdy žádný náhradní díl. Pokud tomu tak nebude, pak to zaplatíš?http://svolavacky.cz/make/lexus/...

Doporučujeme

Články odjinud