TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Blšan  |  26. 03. 2019 08:16

Jo je to majstrštyk. Ale v oj€bávání zákazníka. Přeznačkované Camry v předohrabu a zdechlým čtyřválcem na to se musí kupec řádně majznout do palice aby za to vypláznoul skoro 2 mega.

Odpovědět  |   | 
Nornik  |  26. 03. 2019 08:27

za 1.8M je uz pekne vybavene ecko ... i kdyby bylo jen s 220d, tak porad je to jizdne jinde ... tiche, jezdi za 6l, na dalnici muze kolik chce (aerodynamicky hluk od oken az kolem 200kmh) a vyrazne lepsi infotainment. Masovka to v Evrope asi nebude.

Na taxik/uber black/hotelovy limo je tam maly kufr

Odpovědět  |   | 
Nothing  |  26. 03. 2019 08:34

Nez bych tady plácal o Merglu, je potreba ES vyzkouset. O tom, ze na tohle nikdy nebude potreba zádný náhradní díl, a ze díly na Mergla jsou drazsí (a ze jich bude potreba) se bavit ani nebudu.

Odpovědět  |   | 
WP  |  26. 03. 2019 09:36

Dej sem prosím své údaje a zavaž se, že na Lexus ES nebude potřeba nikdy žádný náhradní díl. Pokud tomu tak nebude, pak to zaplatíš?

http://svolavacky.cz/make/lexus/...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  26. 03. 2019 15:58

Takže Lexus se jako nekazí?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  26. 03. 2019 16:15

Nekazí, Lexus je věčný

Ale vážně... pokazit se může všechno, vše je to jenom technika, nic není 100% spolehlivé. Je asi pravda, že ten Lexus hybrid je jednodušší než třeba turbodiesel s baterkou a elektromotorem a možná je i vychytaný těmi léty vývoje, ale pokazit se může a když se to stane, bude to stejná pálka jako vše ostatní v této třídě.

PS:
Ale samozřejmě, jako majitel Lexusu pevně věřím, že se kazit nebude

Odpovědět  |   | 
Kovařík  |  26. 03. 2019 08:58

Souhlas, pro D3 nebo Jag tohle vůbec není konkurence. GS byla důstojná konkurence prémii, tohle nové čudo bude mít problém konkurovat nabušeným výbavám Insi, Prasátu, Mondea nebo Supa které nabídnou lepší pohony (čtyřkolky, daleko vyšší výkony) a přitom prostorově nijak nezaostávají.

Odpovědět  |   | 

Passata a Superba, hmmm. To jsou auta pro taxikare, burany, holoty a radobypodnikatele jako prvni auto na lizacku, ktera si ale clovek na urovni nemuze nikdy koupit. Ano, vim, bavime se o cesku kde po revoluci bylo i Scorpio po Turkovi superauto a tak jste se po triceti letech dostali do faze kde je auto snu Passat. Tfujtajxl.
EDIT: Muj Mercedes stal 148 a nejaky drobny a te vybavy o moc vic nema. Vykonu ano, ale ten nemaji ani ty socialky o kterych pises.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 26. 03. 2019 09:39

Nadávat na inovace je důkaz toho, že na nové věci nemáte peníze

Odpovědět  |   | 
WP  |  26. 03. 2019 09:37

Takže v Beneluxu, VB, D, Skandinávii se jich prodá mraky?

Odpovědět  |   | 

Passatu se v nemecku proda kazdopadne vic, protoze je to fleetovka, jinak se uz davno nevyrabi. Z cca triceti lidi ktere vice ci mene znam a kteri ty Passaty maji, tak jenom jeden si ho kupoval noveho. V tom nemecku ziju, takze vase vysnene blaboly co si v nem kdo kupuje jsou milionkrat kopirovane halucinace imbecilu jezdicich s D3 srotem z dovozu po Albancich a ta opravdu premiova auta kupovana v cesku rocne v radu jednotek by opravdu nevystacila na vsechny jejich jakomajitele na tomto foru.

Nadávat na inovace je důkaz toho, že na nové věci nemáte peníze

Odpovědět  |   | 
Že ti není trapně  |  26. 03. 2019 11:15

Navšiv psychiatra. Zjistí z čeho pramení tvé problémy a navrhne potřebnou terapii včetně medikamentů. Možná se ti uleví.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  26. 03. 2019 16:09

Zajímavé je, komu to odepisujes. Tento člověk má, pokud vím, dost slušný vozový park. Líbí se mi, jak se lidé ztrapňují.

Odpovědět  |   | 
WP  |  26. 03. 2019 16:36

Jestli bere jako jediná prémiový auta ty se znakem Lexusu, pak má v zásadě pravdu. Prodá se v ČR řádově jednotky kusů

Odpovědět  |   | 
adv  |  26. 03. 2019 18:13

jediný, kdo se tady ztrapnil byl ten Jorg (a teď i ty). Jorgovy názory jsou na úrovni osmiletého návštěvníka pomocné školy a argumenty ještě o třídu níže. Slušný vozový park měl i mladý Kočka a tipuju že to byl stejný duševní gigant...

Odpovědět  |   | 
adv  |  26. 03. 2019 18:17

aha, tak jsem si proklikal jeho příspěvky a asi bylo zbytečný to sem psát. Jorg je opravdu kandidát na psychiatrické vyšetření...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  26. 03. 2019 19:30

Reagoval jsem pouze na “jakomajitele”, na nic jiného. Kde se bere v lidech předpoklad, ze tady chodí diskutovat jen bez jakýchkoliv zkušeností z řízení aut.

Odpovědět  |   | 
WP  |  26. 03. 2019 16:35

Koukám, že jsi si doplnil kolik údajně stálo tvé auto. "Údajně" píšu schválně, protože ti co mají, obvykle takto hloupě nemelou.
Dal jest ti jednoduchou otázku, na kterou jsi neodpověděl...neboť nevíš a neznáš, jen se potřebuješ vymezit. A to se ti koneckonců povedlo, jak moc a do které kategorie poznáš i sám, pokud máš trochu soudnosti.

Odpovědět  |   | 
Kovařík  |  26. 03. 2019 09:40

Vůbec nejde o to co je nebo není auto snů v ČR, jde o to, že tohle ES nikdy nebude auto snů ani v Německu, ani v Británii nebo ve Švýcarsku, protože je to ošizený krám na stejném základě jako ty předohraby ve střední třídě a nenabízí proti nim nic navíc (dokonce je slabší a výhradně jenom v předohrabu), prostě přeznačkované Camry. Takže Čechům můžeš klidně nadávat jak chceš, na skutečnosti, že se tahle navoněná bída bude mizerně prodávat v celé Evropě nic nezměníš.

Odpovědět  |   | 

V koline nad Rynem a nejen v nem jezdi jako taxiky uz tolik Priusu a hybridnich Lexusu ( vetsinou GS ) ze si to neumis predstavit. Apropo, co neni v KdF koncernu preznackovanej kram? Sni si dal.

Nadávat na inovace je důkaz toho, že na nové věci nemáte peníze

Odpovědět  |   | 
Kovařík  |  26. 03. 2019 10:00

V Německu jezdí Priusů a Lexusů přesně tolik, kolik se jich prodá, tedy hodně málo. Takže se stačí podívat do statistik KBA. Třeba GS se tam prodávalo velmi bídně, jedno prodané GS tam připadá na cca 300 prodaných 5er nebo A6. U ES lze očekávat prodeje ještě horší, protože je to ošizený šunt za prémiovou cenu.
Apropo v KdF koncernu se ve vyšší střední prodává Audi A6 a Porsche Panamera. Nevšiml jsem si, že by to byl přeznačkovaný Passat.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  26. 03. 2019 11:25

Toto opravdu mohu potvrdit. Němec je patriot, jako fleetová auta jsou jasné Passaty, BMW, MB a pod... Ale i jako soukromá auta. U nás na parkovišti je odhadem několik stovek aut a moje GS je tam jako rarita, v této třídě je to na jednoho japonce 20-30 Němcu, Audi, BMW Mercedes. A to jsem koukal to obyčejné parkoviště, ne před budovou vedení, to jsou vše soukromá auta.

Odpovědět  |   | 
skolniq komiq  |  26. 03. 2019 13:51

Podle meho nazoru duvodu, proc Nemci maji prevazne nemecka auta, jsou jine, nez ze by nutne museli byt patrioti. Nemci v prvni rade resi vztah cena versus kvalita - a to zcela u vseho a vzdy. Co nema kvalitu ci cenu objektivne meritelnou, nema u Nemcu sanci.

Dale jsou Nemci velmi konkurencni a tudiz citi potrebu prezentovat, ze i oni maji na to, aby si koupili to a ono. Tedy vlastne aby ostatnim ukazali, ze jsou uspeni. Drahe zbozi, o kterem ovsem temer nikdo netusi, ze je drahe, take nema prilis sanci. Co zraky ostatnich nevidi, na tom uz tak nesejde, typicky se to tyka jidla.

Nemci jsou ovsem take pomerne hodne konzervativni a velmi neradi meni sve zvyky, dokud veci a procesy funguji. Nemecka auta poskytuji Nemcum jisty okruh bezpeci, kdy velice dobre tusi co a jak a nemusi prodstupovat sebemensi nejistotu.

I presto jsou ale Nemci pomerene prakticti a velice husta servisni sit nemeckych znacek je pro ne dost padny argument, stejne jako snadna dostupnost nahradnich dilu. Nehlede na to, ze nezavislych servisu schopnych opravit nemecka auta jsou mraky. U japonskych aut to tak neni, i kdyz se samozrejme v kazdem nezavislem servisu budou dusovat, ze umi opravit cokoliv.

Lacka nemecka verejnost navic uprimne veri, ze zadny jiny narod neni tak vzdelany, tak nadany a tak pracovity, aby dokazal stvorit tak dokonale veci jako Nemci sami.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  26. 03. 2019 14:58

Takže takový mix... patriot + pragmatik + konzervativec

Ale to nic nemění na tom, že prostě pro většinu Němcu bude v této třídě volba jestli Audi, BMW nebo Mercedes, pak dlouho nic a pak třeba Volvo a možná někde vzádu Lexus ES.

Nic proti Lexusu, sám jednoho mám (GS) a jsem maximálně spokojený, ale taková je prostě realita. Zase když pojedeš do SAE, tak tam pomalu nenarazíš na Passata a většina aut tam budou Toyoty a Lexusy.

Odpovědět  |   | 
skolniq komiq  |  27. 03. 2019 10:53

Wikipedia pise, ze "patriotismus je společensko-politický postoj vycházející z emotivního kladného a podpůrného postoje jednotlivců či skupin k 'otčině' ...." https://cs.wikipedia.org/wiki/Patriotismus...

Chapu to tak, ze patriot kupuje "domaci" auta, protoze jsou domaci, zcela bez ohledu na to, zda jsou dobra, nebo nejsou. A myslim, ze Nemci kupuji nemecka auta, protoze jsou presvedceni, ze nemecka auta jsou nejlepsi. To, ze jsou ta auta nemecka, je, dle meho nazoru, az druhorada zalezitost.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  27. 03. 2019 10:59

Podle nich jsou nejlepsi, protoze jsou nemecka - tudiz patriotismus.

Odpovědět  |   | 
skolniq komiq  |  27. 03. 2019 11:17

A to si myslite, nebo to vite?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  27. 03. 2019 11:46

Se vsema jsem samozrejme nemluvil (ani nepil)

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  27. 03. 2019 10:59

No... i to je možné. Fakt nevím, ale když na to přijde řeč, mohu se kolegů zeptat.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  26. 03. 2019 16:35

Chceš říci, že Lexus není kvalitně vyrobené auto? Bože do čeho jsi tu duši dal. A nesnaž se mě poučovat a vytahovat tady pohonné jednotky.... Kvalita je něco naprosto jiného a ty v tom máš evidentně naprostý zmatek.

Odpovědět  |   | 
skolniq komiq  |  26. 03. 2019 17:10

Disciplina chapani textu vam skutecne prilis nejde.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  26. 03. 2019 17:22

Tak to potom ty nechápeš, co píšeš. Pokud uvádíš, že někdo posuzuje cenu /kvalitu a uvádíš to v souvislosti na špatné prodeje, tak se to jinak vysvětlit nedá. Tak si laskavě udělej pořádek ve své hlavě a bude to ok.

Odpovědět  |   | 
skolniq komiq  |  27. 03. 2019 11:09

Napsal jsem jen to, co jsem napsal. Co tvrdite vy, nazyva prezident Zeman "extenzivnim vykladem". Ja tomu rikam lez.

Psal jsem jen a pouze o mem subjektivnim vnimani motivace Nemcu k nakupu nemeckych aut. K prodejnosti jsem se v tom konkretnim textu nijak nevyjadroval a pokud tam nejaka souvislost je, neni zamerna.

Prosim, budte tak laskav a napiste sem, ze vite mnohem lepe nez ja, co jsem zamyslel napsat. Moc rad bych takovou obskurni bizarnosti pobavil radu pratel, kteri se jiz ponekud nudi a maji pocit, ze je uz nemuze vubec nic prekvapit.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  27. 03. 2019 17:30

Já myslím, že jsem to v předchozím příspěvku vysvětlil docela jasně, nebo potřebuješ pomoct se slohovou úlohou?
To, že jsi něco zamýšlel, neznamená, že jsi to napsal dobře. Pokud nechápeš, že jasně definuješ, že Němci nekoupí nic, kde neodpovídá cena kvalitě, tak potom ta kvalita je dle tvého úsudku špatná, když to takto podáváš. Ty neřešíš, že nemají rádi hybridní pohon, že chtějí v této cenové hladině šestiválce, jinou techniku pohonu, stále se točíš kolem kvality. Jenže tu má Lexus docela špičkovou. Buď nerozumíš Němcům, nebo nechápeš význam slova kvalita.
Tady ti pomůže jen, když si poodstoupíš kousek vedle, asi si stojíš na vedení.

Odpovědět  |   | 
skolniq komiq  |  27. 03. 2019 20:18

Uz vazne nevim, jak vam mam vysvetlit, ze v mem textu nevyjadruji vlastni nazory, ale jen tlumocim, co jsem slysel od Nemcu, a pouze popisuji, co dnes a denne vidim kolem sebe.

Odpovědět  |   | 
kari  |  26. 03. 2019 14:14

Ani A4 nemá nic společného s Passatem.

Odpovědět  |   | 
kari  |  27. 03. 2019 08:14

koukám, že "odborníci" dávají palce dolu

Odpovědět  |   | 
skolniq komiq  |  26. 03. 2019 09:59

Vidis a ono vubec nejde o to, kolik se jich proda. Takova metrika totiz nedava smysl ani z uhlu pohledu zakaznika a ani z uhlu pohledu automobilky. Jedini kdoz to resi, jsou automobilovi "vsevedi" na forech.

Odpovědět  |   | 
Bystroň  |  26. 03. 2019 10:11

Že metrika "kolik se jich prodá" z pohledu automobilky nedává smysl? No to jsi řádně zabil.

Odpovědět  |   | 
skolniq komiq  |  26. 03. 2019 12:34

Od cloveka, ktery zrejme nerozlisuje mezi "kolik se jich proda" a "jaky je zisk", to skutecne sedi.

Odpovědět  |   | 
Anonym  |  26. 03. 2019 20:35

Jen pro poradek, je to preznackovany Avalon, ne Camry

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  26. 03. 2019 11:52

o tom je presne ten clanok aj niektore prispevky, nevies o com hovoris a tak tomu nechapes... superB ? to je jasne vidiet jak si mimo, nehadzte tie perly sviniam, zozeru je

Odpovědět  |   | 
Jirka2  |  27. 03. 2019 10:58

Co je se superbem? Vypadá o dvě třídy lépe, může být 4x4 s výkonnějším motorem, a ten motor bude alespoň slušně odhlučněn, toyotí hybridy na tohle dost trpí a bohužel dost často se to točí u omezovače, aby to jakž takž jelo.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  27. 03. 2019 11:20

No nevím, nevím...
Mám Lexus hybrid (GS 450h) a mohu tě ujistit, že je v něm příjemně ticho, takže to tvrzení, že "toyotí hybridy na tohle dost trpí a bohužel dost často se to točí u omezovače, aby to jakž takž jelo." neplatí tak úplně.

Ne, Superb nevypadá o dvě třídy lépe. Ale pravda je, že může mít výkonnější motor než toto ES 300h a taky 4x4. Lexus u ES v Evropě končí na 300h, kdežto jinde nabízí i variantu 350 s výkonem 302 koní.

Odpovědět  |   | 
pirate  |  28. 03. 2019 09:44

Ano, Superb vypadá (vypadal) o dvě třídy lépe. Když ho Škoda poprvé představila na autosalonu, management z Audi nemohl skrýt údiv a překvapení nad velice povedeným designem exteriéru. To auto je jedna z nejpovedenějších a designově nejvyváženějších Škodovek poslední doby.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  28. 03. 2019 09:47

Bavíme se o Lexusu ES. Viděl jsem obě auta, jak ES, tak aktuální Superb. Ne, Superb nevypadá o dve třídy lépe než ES.

Odpovědět  |   | 
tom  |  28. 03. 2019 15:44

Pro tebe ne, pro nej ano. V cem je problem? Design je docela subjektivní záležitost.

Odpovědět  |   | 
pirate  |  29. 03. 2019 10:57

Reagoval jsem na větu "Ne, Superb nevypadá o dvě třídy lépe." a ne na větu "Ne, Superb nevypadá o dve třídy lépe než ES."
Takže za mě ano, Superb vypadá o dvě třídy lépe a zároveň ne, Superb nevypadá o dvě třídy lépe než ES.

Tady je to fakt peklo někdy.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  29. 03. 2019 11:16

To jsem právě přemýšlel, jak jsi to myslel...

Takže Superb je střední třída a dle tebe vypadá o dve třídy lépe. Mám to chápat tak, že Superb vypadá jako luxusní limuzína? Protože střední třída -> vyšší střední -> luxusní třída, takže o dvě třídy výš od střední třídy je luxusní třída. To znamená, že Superb se může rovnat autům jako je BMW 7 Mercedes S třídy a nebo Audi A8. případně Lexus LS? Tak to je taky odvážné a myslím, že ne.

Odpovědět  |   | 
pirate  |  29. 03. 2019 13:10

Samozřejmě to bylo nadnesené. I když osobně mi přijde design Superbu daleko zajímavější než design poslední S-Klasse. Ostatní vozy této třídy (Audi A8, Lexus LS) jsou jinde. Ale stojím si za tím, že Superb prostě vypadá dobře a pokud ho srovnám třeba s poslední Audi A4, tak u mě Sup vyhrává na plné čáře. Dále je nutné brát v potaz rok uvedení na trh, přece jenom už ho na silnicích potkáváme nějaký ten pátek, tak se určitě spoustě lidem okoukal. Ale v době uvedení na trh to prostě byla pecka, na to co do té doby Škoda předváděla.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  26. 03. 2019 21:33

Za tieto prachy maš Mercedes E s AMG paketom a to už je ina kava.Alebo BMW 5 alebo A 6.Však tie tlačitka v tej Toyote vyhrabali niekde v sklade ked v 90. rokoch vyrabali Camry.Ten exterier je teda dosť škaredý a interiér je čista katastrofa.Celkovo japonci okrem Mazdy robia strašne škarede auta.Aj ta kvalita u japonskych aut už nie je ako kedysi.Však nie som si isty ale zda sa mi že Toyota ma najviac zvolavačiek za rok takže nie všetko japonske je super.Unikat na tomto aute je ten zadny spojler to su čiste 90-roky.Tak to je iny hnus.Toyota je značka pre penzistov v klobuku a s bublaninov na zadnom okne.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 03. 2019 21:46

Kdo ti ublizil?

Odpovědět  |   | 
Jirka2  |  27. 03. 2019 11:05

Souhlasím. ES ani Camry jsem sice nezkoušel, ale zkoušel jsem aktuální LS. A z 7er nebo eska to, bohužel, nemá ani ty pověstné tkaničky. Interiér je zajímavý, ale k funkčnosti to má stále daleko. Z venku se mi to i líbí, ale zklamalo mne to, jak to jezdí a to je zásadní. A ať se na mě hoši hybridní nezlobí, ale nejezdí to lépe než německá vyšší střední a odhlučněním motoru to je někde na mainstreamu střední. Slušně to péruje, ale handling už taková sláva taky není, němci jsou prostě dál a to dlouhodobě. A co je úsměvné, jsou dál i v hybridech. Takové 530e nebo hybridní E, myslím že 300e se to jmenuje, umí jezdit i za nulu, používají Li-on, na které teprve teď Toyota přechází. Ty hybridy jedou a nemusí to výt u omezovače. Tady Toyota zaspala a prodeje tomu odpovídají. Technicky jsou tak 5 let za německou prémií a to jsem pořád milosrdný.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  27. 03. 2019 12:52

Jiří ty jsi velice vtipný.. BMW čerpá hybridní pohon od Toyoty Jen pro informaci.. Toyota má již 4. generaci tohoto systému.. Takže je spíše 4 generace napřed A jestli zaspala?? Nevím.. Toyota má nejprodávanější auta na světě.. A s těma baterkama bych úplně pomlčel.. Ono to má svůj důvod proč využívá "Nimh" baterie.. Ale to Ti vysvětlovat nebudu.. Kdo Ti třeba dá 11 let záruku bez omezení nájezdu km na ty slavné baterky?? hmm.. Jóóó, vlastně Toyota

A co se týče spolehlivosti - jeden odkaz na náklady za 10 let provozu:

https://www.yourmechanic.com/article/the-most-and-leas... ...

Najdi mi kde je BMW, Mercedes, VW kde je Toyota, Scion a Lexus (Scion je prakticky Toyota)

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  26. 03. 2019 10:18

A to, ze niektore modely Audi su de facto preznackovane Skodovky nevadi?

A dat za Superba rovnake peniaze ako za Lexus ti pride normalne?

Odpovědět  |   | 
Blšan  |  26. 03. 2019 10:50

V této třídě určitě ne. To, že to dělají o dvě třídy níže je samozřejmě také špatně.
A za Superba, Mondeo nebo Insignii dát 1,8 mega nejde, to by ta auta musela být pozlacená.

Odpovědět  |   | 
skolniq komiq  |  26. 03. 2019 12:36

Ale jde! Klidne ti takovych prodam kolik budes chtit.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  26. 03. 2019 10:53

Zase na druhé straně... toto ES 300h má cenovku jako kdysi GS 450h, taky bylo za podobnou cenu v plné výbavě Premium, jenže s pořádným motorem a tomu odpovídající dynamikou.

Viděl jsem to naživo (tuším na eSalonu), je to krásné auto, zvenku i zevnitř, materiály kvalitní, velká a pohodlná limuzína. Jen ten pohon, je otázkou, jestli je to důstojný nástupce GS, hlavně pro ty, co mají 450h. Protože i GS se dělalo ve verzi 300h, ale co mi říkal dealer, tak lépe se prodávalo 450h.

Odpovědět  |   | 
WP  |  27. 03. 2019 08:11

Sup se s ES potkává v případě top výbavy, motoru a pohonu 4x4. A6, která Lexu konkuruje má základ v jaké škodovce?

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  26. 03. 2019 12:11

100% pravda, ale dnes uz ludi oklame hocikto hocicim , vsak takisto aj 4kolky vychadzajuce z predneho pohonu s pomoerom tak 70:30 a hlavne bez medzinapravoveho diff dakujem pekne dnes uz kazdy kupuje len "meno" ktore volakedy nieco znamenalo

Odpovědět  |   | 
Jano  |  26. 03. 2019 17:28

Suhlas, je to ojeb.

Jazdil som v Lexuse, nejake ES a ziaden zázrak to nebol.
Slaba dynamika, vysoký hluk velmi malo miesta (vpredu a predpokladám, ze vzadu to je este horšie)x


Celkovo podpriemer.

Dobre do Afriky - tam to mozno nejakeho nenáročného prachaca oslovi, ale v Európe to bude zase prepadák.

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  26. 03. 2019 09:15

Klobuk dole. Takto sa maju pisat testy!
Autor pise o tom, co skutocne priaznivci danej znacky ocenuju a preco prave toto auto kupuju (a nemusi to byt Lexus).

Odpovědět  |   | 
TM  |  26. 03. 2019 10:29

Na Lexus je potrebne v hlave dozriet a mat v nej jasno a to sa vacsine kritikom Lexusu nikdy nepodari.

Odpovědět  |   | 
WP  |  27. 03. 2019 03:49

Jestli dozrát způsobem, jakým z GS dozrál na ES, tak to znamená zblbnout a zlomit si končetiny?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  27. 03. 2019 08:21

Takové řeči můžeš aplikovat na všechno. Stačí v tvém příspěvku vyměnit značku. Je to jen výstřel do tmy (nebo zbožné přání).

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  26. 03. 2019 11:14

Tomuto nerozumím:
"Baterie Ni-Mh se schovaná pod zadními sedadly a uvolnila tak oproti předchozí generaci místo v zavazadlovém prostoru."

Pochopil jsem to tak, že by teda ES měl mít větší kufr než předchozí GS, ale fakticky tomu tak není. Toto ES má objem kufru 454 l (uvedeno ve srovnávací tabulce) a GS má kufr 451 l. což mi nepřijde jako super zlepšení. A zadní sedačky taky nejdou sklápět, jako u GS. Takže co se týče kufru, je to stejné.

Jestli teda autor nemyslí úplně první generaci GS, tam opravdu baterka zabrala půlku kufru a ten byl menší jak ve Fabce

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  26. 03. 2019 13:18

Dokázal nějaký masochista proklikat 62 fotek v této výborně udělané galerii?

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  26. 03. 2019 20:45

Já a nedělá mně to žádný problém.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  27. 03. 2019 08:18

Nie som masochista a preklikal som ich vsetky. Kde je problem?

Attention span akvarijnej rybky?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 03. 2019 13:37

Jestli ma ve sve tride co nabidnout? No... kdo dalsi u nas ma v teto rozmerove/vybavove tride slusny/overeny hybridni pohon? To by mohla byt ona konkurence. Vse ostatni je jina trida (bez ohledu kdo/co je v cem lepsi, levnejsi).

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  26. 03. 2019 14:57

Kdo další? Třeba BMW 530e, daleko dynamičtější auto a navíc s možností dobíjení, takže kratší trasy zvládá za "nula". Nebo ještě dynamičtější E300e nebo E300de. Podle mě všechno lepší volby než tento zastaralý hybrid od Lexe.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 03. 2019 15:10

Diky za vecny prispevek k tematu.

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  26. 03. 2019 15:19

Lithium/kobalt tecie z vodovodneho kohutika?
BMW 530e (9.2kWh Li-Ion) vs Lexus ES 300h (1.6 kWh NiMh)
Lexus ES nepotrebuje nedostatkove lithium/kobalt a napriek tomu ma s malou bateriou podiel EV casu v meste priblizne 50-70%. Bez nabijania.
Genialny ekologicky pohon, ktory nema konkurenciu a da sa bez ekologickych nasledkov vyrabat milionovych seriach. Je to mobilita pre vsetkych. Aj cenovo, bez drahych baterii.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  26. 03. 2019 15:40

1. Všichni vědí, že Li-ion baterky jsou lepší než zastaralé NiMh, větší kapacita při nižší hmotnosti, větší nabíjecí i vybíjecí proudy, delší životnost. Toyota na Li-ion přechází až v současnosti, u ES to ještě nestihla.
2. To 530e nebo 300E bude jezdit po městě ze 100% na elektřinu a navíc na elektřinu ze zásuvky, která je nesrovnatelně levnější než elektřina vyrobená pomocí spalovacího motoru v autě.
3. A když se elektřina ze zásuvky spotřebuje, tak plug-in jede ve stejném režimu jako ten hybrid.
4. Cena testovaného ES je přes 1,8 mega, cena E300e 1,66 mega.
Kdybych chtěl mermomocí hybrid, tak bych váhal jedině mezi tím Merglem a BMW, o ten ošizený Lexus bych ani nezavadil.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  26. 03. 2019 16:45

Neplácej nesmysly a své dedukce. Obojí má své výhody a nevýhody. Zrovna delší životnost je výsadou NiMH, mají nižší cenu a jsou bezpečnější při nehodách, ale jsou háklivější na mráz a na špatné nabíjení. Ostatní si najdi sám.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  26. 03. 2019 18:36

Všechno má své výhody i nevýhody, ale u NiMH nevýhody při použití v autech převažují a i Toyota už na to přišla a NiMH postupně ukončuje a přechází na Li-ion. Jenom jí to bude trvat déle.

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  26. 03. 2019 19:19

Neukoncuje a neprechadza na Li-Ion. Toyota sa specializuje na full hybridy s malymi bateriami, kde vaha/objem +20% nerozhoduje. Vyraba 34 modelov hybridov a takmer vsetky pouzivaju NiMh (vynimka je napr. LS/LC, Prius+, eco modely Prius/Corolla).
Vyvoj NiMh pokracuje. Sefka Lexusu UX potvrdila, ze ich najnovsia generacia NiMh ma porovnatelnu energeticku hustotu ako Li-Ion. Navyse, NiMh lepsie znasa nizke teploty a lepsie udrzuje kapacitu pocas zivotneho cyklu. Da sa 100% recyklovat, atd.
Li-Ion musia pouzivat pluginy/elektro, pretoze pri poltonovych bateriach je +20% vahy samozrejme vela.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  26. 03. 2019 20:22

Dej mi zdroj informací, že NiMH snáší lépe nízké teploty. Tohle čtu poprvé, vždy se uváděl opak.

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  26. 03. 2019 20:55

"Toyota’s all-wheel-drive hybrids, like the 2019 Toyota Prius AWD-e introduced last week at LA, will for the foreseeable future use NiMH—because it can withstand extreme cold far better, and perform better in the cold temps where you’d expect an AWD vehicle to be used."
https://www.greencarreports.com/news/1120320_lithium-ion-... ...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  27. 03. 2019 19:29

Takže to je vlastně novinka 2019, ale stejně není jisté, co znamená "mnohem lépe". Vůči čemu mnohem lépe snáší extrémní chlad, je to měřitelné, kolik to je ve stupních? Zatím bych to bral spíše jako prohlášení o zlepšení, ale toť vše.

Odpovědět  |   | 
E15  |  27. 03. 2019 20:52

vždy se uvádělo, že Lion jsou ze všech baterií na mráz nejcitlivější - už kdysi, když se na ně přecházelo u mobilů - tenkrát se říkalo, že NiMh jsou ještě cca v -10°C tak nějak funkční, u Lion je tato hranice cca kolem nuly.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  26. 03. 2019 18:43

Ten článek je napsán, jako bych ho psal já. Ten, kdo se s tímto Lexusem "povozil", ví své. Názory některých zdejších "znalců" "diskutérů" je potřebné brát s úsměvem. Výhodou a nevýhodou tohoto auta je třeba to, že na venkově si "strécové" a "tetiny" myslí, že je to korejské auto, což může být výhoda (nenápadnost, nikdo nezávidí) nebo nevýhoda (když se někdo chce "blejsknout" a nechce aby si lidi mysleli, že "ON" nemá prachy ani na Daimlera...). Nekrade se (mafiáni by do něho nesedli...) a "znalci" míří též jinam... To, že to je výborné auto, které jezdí "lexusně", to ví jen ten, kdo to dokáže ocenit. Rozhodně to není auto pro toho, kdo chce občas "divočit" na okruzích a na silnicích a dálnicích musí být vždy jen první. Na druhou stranu tohle auto určitě nebude brzdou provozu a dovoluje jezdit celkem svižně. Já ale ještě zůstanu u klasiky, na "hybrida" si připadám ještě "mladý" a přes Německo se rád svezu rychleji než 180 km/hod, jak už jsem se jinde v " lexusové diskusi" zmiňoval. Ale za 2-3 roky, kdo ví, na důchod tenhle hybrid vypadá zajímavě, zejména, pokud bude možné parkovat zdarma v modrých zónách v centrech měst.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  27. 03. 2019 08:09

I hybrid se dá udělat tak, aby byl sviřný a dokázal svištět po německé dálnici přes 200, viz minulá generace GS 450h. Ale na divočení není ani ten. Je to prostě pohodlné auto na dlouhé trasy a tuto roli plní výborně. Jistě, chtělo by to zkušební jízdu, ale i tak myslím, že na tuto třídu by to chtělo i v Evropě nabídnout důstojnější pohon než jenom 4-válec hybrid.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  27. 03. 2019 17:13

Jak jsem Marku71 už odpověděl WP, možnost volby LS 500 AWD je řešením pro ty, kteří chtějí od Lexuse víc. Nebo zvolí IS, který jako hybrid jede rychlejí než hybrid ES a asi dá i tu dvoustovku...
K té tvé poslední větě zopakuji tu alternativu LS 500 AWD. Buď si člověk připlatí a má od Lexuse skvělou nabídku, nebo se smíří s pohodlným vymazelným "přemísťovadlem" a omezení bere jako skutečnost za zajímavou cenu. Nebo jednoduše koupí jinde.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  27. 03. 2019 23:19

Jenomže LS už je zbytečně velký a dráhy a IS zase malý. V této třídě jako je ES dokáže prostě konkurence nabídnout víc. A to říkám jako majitel Lexusu GS, bohužel. Takto jsem právě odešel od Volva, nechtěl jsem v této třídě 4 válce, ten GS je skvělé auto. Pokud bude možnost, projedu si i ES, ale pochybuji že mě uspokojí dynamika. Zbytek věřím, že bude skvělý.

No a cena? Je na úrovni GS, což se mi zdá hodně.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  28. 03. 2019 17:17

Dobře ti Marku rozumím, já také přemýšlím o náhradě stávacícího auta a zatím to vypadá, že u něho zůstanu. Nic mne do nového auta netlačí, stávající slouží v pohodě a ještě minimálně 3-4 roky vydrží. Akorát to už není hold "moderní" auto...
Svez se v tom ES a uvidíš. Jak jsem psal, není to auto na divočení, ale pohodové "vymazlené" příjemné auto na dlouhé cestování předpisovými rychlostmi. V takovém případě je jedno, jestli je to předokolka a jestli to je jenom čtyřválec nebo hybrid. Zatím mne ES nepřesvědčilo, ale možná za ty 3-4 roky mi jako důchodci něco takového bude vyhovovat.
Cena? To je realativní a individuální, pro někoho hodně a pro jiného málo. Kdo ho bude vyloženě chtít a padne mu do oka a bude splňovat jeho představy a požadavky, tak cenu přijme jako realitu.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  29. 03. 2019 11:33

Já si, samozřejmě, taky ponechám GS, dokud bude sloužit, tak 3 roky? Ale pak bych šel nerád do nečeho horšího a to ES oproti GS objektivně je, to si musíme přiznat. Je tam koncepce vše vepředu, jsou tam 4 válce místo 6 a tomu odpovídající dynamika někde na úrovni běžného kompaktu nižší střední. A nevytrhne to ani pěkný a kvalitní iteriér a ani ticho v kabině - tyto atributy totiž jsou v této třídě (resp. měly by být) samozřejmostí. Ale pokud chce za to Lexus takové peníze, musí nabídnout i něco víc a to tam není. A cena je, vzhledem ke konkurenci, dost odvážná. Uvidíme na prodejích. Ono... ani to GS tady nebyla žádná sláva, předtím jsem měl Volvo S80 a to jsem i docela potkával, těch GS moc nejezdí.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  29. 03. 2019 18:51

Vidím to Marku71 stejně. Samozřejmě se ES nedá s GS srovnávat, to je naprosto jasné. Když jsem se s tím ES povozil, pohlížel jsem na něj, jako na auto samo o sobě a nesrovnával ho s ničim. V současnosti bych si ho nekoupil, nesplňuje mi mé požadavky. Ale poznávám na sobě, jak se mi s věkem mění priority a sám nevím, jak na auto budu pohlížet za pár let. Je možné, že jako důchodci mi toto auto bude naprosto vyhovovat. V 65 letech už asi není podstatný 6 válcový motor a stejně tak není problémem předokolka. Kvalitní interiér, špičkové audio a podlná sedadla a to dohromady v tichu a celkovém komfortu ale i důchodce určitě ocení. A cena? To je relativní. To, že se dají koupit za ty peníze jiná auta, to je jasné a proto jsem i konstatoval, že komu nebude ES vyhovovat, koupí jinde (něco jiného). Jen doplním, že podobně vidím i hybridní Toyotu Chamry, ale ES je jinde - já jsem tedy rozdíly zaznamenal a jízda i samotné ES se mi líbily podstatně víc (aby ne za ty peníze...) než Chamry. Hybridy mne zatím neberou, nevidím důvod, proč bych je kupoval. I když to svezení s ES bylo celkem příjemné a manželce se hodně líbilo... (pro mne tedy bohužel ...určitě mi rozumíš). Měj se fajn přeji ti hezký víkend.

Odpovědět  |   | 
WP  |  27. 03. 2019 11:58

Takže nepoznáš rozdíl mezi šestiválcem a čtyřválcem, zadokolkovou platformu? Lexus GS byl plnohodnotným konkurentem D3/Jag. Tohle je klasický mainstream.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  27. 03. 2019 17:05

Nerozumím tvé reakci WP, ale Lexus nabízí solidní alternativu v podobě LS 500 AWD, která snad uspokojí každého a 6válcový 3,5 litru motor dává velmi slušnou dynamiku, i když jde o čtyřkolku... Kdo chce zadokolku, může mít IS200t, která nabízí velmi slušnou dynamiku a jízdní vlastnosti, i když je to už v současnosti jen 4válec. Je možné též zadokolka jako Hybrid IS300h s max rychlostí 200km/hod. Nebo 8válec RCF. Nebo v příladě LC může volit 8 válec nebo hybrid se 6 válcem. Zkrátka nabídka Lexusu je poměrně slušná a kdo si nevybere, může kupovat jinde. nevidím žádný problém.
Myslím si, že diskutované ES300h je cenově velmi zajímavou nabídkou "vymazleného" auta pro řidiče, kteří nechtějí (už) všechno NEJ a postačí jim tento "lexusový" kompromis. Lexus má asi důvody, proč to vzpomínané GS vypustil z nabídky a stejně tak proč i vypustil 6 válce u modelu LS. Je to škoda, ale taková je realita. Ale i ten pouhý 4válec jezdí ale nakonec velmi pěkně.... Zkrátka doporučuji vyzkoušet a teprve potom se rozhodnout. Katalogové údaje mají omezenou vypovídací hodnotu a každý má jiné vnímání. Komu se Lexus bude líbit, koupí ho a komu ne, tak koupí jinde.

Odpovědět  |   | 
WP  |  28. 03. 2019 04:41

Je mi líéto, že nerozumíš. Chci prémiový sedan vyšší střední a dostanu mainstreamovou předokolkovou platformu s R4 a vyjícím bezestupňovým automatem za v průměru 1,5mio?

Nepiš tu nesmysly o LS, ES je technicky plebs za přemrštěnou cenu. Není jediný důvod nekoupit...Camry a ušetřit.

To co jsi napsdal může sesmolit jen slaboduchý prodejce Lexusu, nebo někdo s od něj vymytým mozkem.

Odpovědět  |   | 
E15  |  28. 03. 2019 12:13

O tomto pohonu ve variantě 4x4 uvažuju u nové RAV4, ale i tam se mi zdá poněkud předražený. Za 1,5mil mi to připadá úplně mimo i kdyby zbytek auta byl ze zlata...

... minimálně pocitově to totiž jako auto s 220hp fakt nejede..

Odpovědět  |   | 
Josef  |  28. 03. 2019 17:48

Některá auta jsou prostě drahá. Pro toho, kdo vyloženě chce konkrétní auto/model a nechce nic jiného, tak ta cena může být přijatelná. Každému podle jeho požadavků a představ... Platí se i za splnění snu, ať je tím snem hybridní Toyota RAV4 nebo hybridní Lexus ES.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  28. 03. 2019 17:40

WP, nechtěl jsem původně na tebe reagovat, ale podíval jsem se na tvé "příspěvky", kterými jsi reagoval v této diskusi na jiné a na ten "vymytý" mozek to vypadá spíše u tebe.
Pokud máš jasné představy a požadavky na prémiový sedan vyšší střední třídy a podle toho co jsi napsal, nechceš předokolku, čtyřválec a bezstupňový automat), tak proč reaguješ na ES? To spíš vypadá ne jen na vymytý mozek, ale spíše na chybějící mozek.
Pokud bys ten mozek měl, tak by tě napadlo, že zrovna někdo bude chtít to, co ty nechceš a k tomu ten "vyšperkovaný" komfortní interier a značku Lexus na kapotě. Ne každý chce ušetřit a kupovat Camry.
Navíc to vypadá, že jsi nejel ani Camry a ani tím ES.
Připomínám Ti na závěr to, že jsem napsal, cituji: " ...buď se s tím (ES) smíří, nebo koupí jinde.", což by nikdy nenapsal ani ten slaboduchý prodejce Lexus. Naopak, WP, tvoji slaboduchost omlouvám tím, že ti prostě ten mozek chybí...
Na závěr připomenu fakt, že ten, kdo je zvyklý a plně mu vyhovuje poctivé M-ko nebo AMG, tak o Lexuse ani nazavadí. Lexus má své zákazníky, ale je jich poměrně málo ve srovnání s počtem zákazníků G3.

Odpovědět  |   | 
Pravda pravdoucí  |  28. 03. 2019 20:22

Popsal Tě hrubě, ale trefně.

Odpovědět  |   | 
WP  |  29. 03. 2019 04:11

Přečti si to znova co jsi vypotil. Neberu ti nadšení pro vlastní garáž, ale nepiš nesmysly o toml, jak je výhodou i nevýhodou Lexu ES jinakost. Není, olizuje paty evropské prémii z hlediska výkonu a z pohledu koncepce je uctivě i za A6, která má alespoň varianty Quattro.
Ten kdo se v tom sveze, bude vědět stejně jako ví teď. Pohodlná Camry se znakem Lexu a řádně napálená.

Až budeš příště obhajovat svou garáž, pak se méně zajíkej prodejče

Odpovědět  |   | 
Josef  |  29. 03. 2019 19:02

Potěšilo mne milý WP, že jsi reagoval na můj příspěvek už ve 4 hodiny ráno...

To, že nemáš mozek, to vysvětluje to, že neumíš číst, a proto ani nerozumíš obsahu textu, což tě omlouvá.
Napsal jsem, cituji:
"Ten, kdo se s tímto Lexusem "povozil", ví své. Názory některých zdejších "znalců" "diskutérů" je potřebné brát s úsměvem. Výhodou a nevýhodou tohoto auta je třeba to, že na venkově si "strécové" a "tetiny" myslí, že je to korejské auto, což může být výhoda (nenápadnost, nikdo nezávidí) nebo nevýhoda (když se někdo chce "blejsknout" a nechce aby si lidi mysleli, že "ON" nemá prachy ani na Daimlera...). Nekrade se (mafiáni by do něho nesedli...) a "znalci" míří též jinam... To, že to je výborné auto, které jezdí "lexusně", to ví jen ten, kdo to dokáže ocenit. Rozhodně to není auto pro toho, kdo chce občas "divočit" na okruzích a na silnicích a dálnicích musí být vždy jen první. Na druhou stranu tohle auto určitě nebude brzdou provozu a dovoluje jezdit celkem svižně.... Lexus má asi důvody, proč to vzpomínané GS vypustil z nabídky a stejně tak proč i vypustil 6 válce u modelu LS. Je to škoda, ale taková je realita. Ale i ten pouhý 4válec jezdí ale nakonec velmi pěkně.... Zkrátka doporučuji vyzkoušet a teprve potom se rozhodnout. Katalogové údaje mají omezenou vypovídací hodnotu a každý má jiné vnímání. Komu se Lexus bude líbit, koupí ho a komu ne, tak koupí jinde."
Pro lidi "s mozkem" je to naprosto srozumitelné.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  30. 03. 2019 08:16

WP, čekal jsem s čím přijdeš hned po ránu, reagovat v diskusi ve 4.11 hod není zrovna obvylé, ale v sobotu asi do "rachoty" nechodíš, že?
Doplním k mému včerejšímu "příspěvku" ještě drobný argument k tvému srovnání ES a Chamry, že v případě pohodlného Passatu (nemluvě o A4) budeš asi také tvrdit, že jde tvými slovy "o řádně" napálenou cenu Superbu se znakem VW (případně AUDI). Já rozdíl mezi Passatem (nebo Audi) a Superbem tedy poznám a v případě volby bych si raději připlatil za toho Passata (Audi). A udělalo by to kromě mne i hodně dalších zákazníků. Proto také koncerny vyrábějí pod více značkami podle tebe "to samé" (a třeba řádně napálené...), protože to lidé chtějí.
A s použitím tvého slovníku, až budeš příště obhajovat tvoji prázdnou garáž, tak se klidně zajíkej při čtení katalogů o autech, hlavně abys nezapomněl vstát před čvrtou a jít do rachoty, ty jeden "experte".

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  30. 03. 2019 08:52

Dost ubohé, místo diskuze o autech jenom osobní napadání. Nespletl sis server? Tady je to o autech, pokud si chceš léčit osobní mindráky tak běž na novinky.cz nebo podobný bulvár, tam zapadneš.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  30. 03. 2019 11:35

Dost ubohé, Karle, vstoupit do větve diskuse, aniž by sis ji přečetl od začátku a zjistil, kdo osobně napadá - kdy s tím kdo začal a zejména pak, kdo diskutuje o autech způsobem, který má obsah a formu sdělení a ne pouhé beobsažné štěky doplněné napadáním. Já nejsem WP, Karle.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  30. 03. 2019 11:46

Jo, Karle a když jsme u tét diskuse, jel jsi tím Lexusem? A tím BMW? Pokud ano, tak nám napiš tvé zážitky a popiš rozdíly a dojmy. Pokud ne, tak neargumentuj informacemi "katalogových údajů" a ceníků, to si každý může dohledat sám narozdíl od toho, aby věnoval energii a čas zkušebními jízdami o víknedech. Řada důležitých informací je jinde než v těch "katalozích", kde by ses mohl dozvěděl fakta, které ti v diskusu připomněl pegas64 | 26. 03. 2019 19:19

Odpovědět  |   | 
.X.  |  27. 03. 2019 19:29

Na plnohodnotnou prémii byť se základním motorem se ES nechytá, na poloprémii v podobě Volva také nemá nárok. Jediná šance je nasadit mainstreamové ceny a prodávat to jako konkurenci běžné střední třídy. Btw. ES má dost katastrofální brzdy.
https://www.autoexpress.co.uk/lexus/es/106258/lexus-es-... ...

Odpovědět  |   | 
WP  |  29. 03. 2019 04:11

Souhlas.

Odpovědět  |   | 
k.ik  |  11. 04. 2019 19:25

tabulka - hmotnosti - to neuveze ani 100 kilo?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A