ADAC, organizace německých motoristů, uspořádala velký test letních pneumatik. Testu se zúčastnilo celkem 16 výrobců. Testovaný rozměr byl netradičně určen 185/65 R15, čili velikost pro spíše menší automobily. ADAC - Flickr

ADAC, organizace německých motoristů, uspořádala velký test letních pneumatik. Testu se zúčastnilo celkem 16 výrobců. Testovaný rozměr byl netradičně určen 185/65 R15, čili velikost pro spíše menší automobily. | ADAC - Flickr

Testováním prošly i dodávkové pneumatiky, kde byl výsledek spíše zklamáním, a to hlavně na mokré vozovce. Jejich obutí totiž získává stejné energetické štítky a homologace, jako nákladní pneumatiky. ADAC - Flickr

Testováním prošly i dodávkové pneumatiky, kde byl výsledek spíše zklamáním, a to hlavně na mokré vozovce. Jejich obutí totiž získává stejné energetické štítky a homologace, jako nákladní pneumatiky. | ADAC - Flickr

Náročné testování probíhalo v několika disciplínách. Ať už šlo o prudkou deceleraci z 80 km/h na 20 km/h, nebo o průjezdy dráhy, na které se simuloval hustý déšť. ADAC - Flickr

Náročné testování probíhalo v několika disciplínách. Ať už šlo o prudkou deceleraci z 80 km/h na 20 km/h, nebo o průjezdy dráhy, na které se simuloval hustý déšť. | ADAC - Flickr

Žádná testovaná pneumatika vyloženě nepohořela. I přes to jsou hodnotící kritéria pro  p neumatiky velmi přísná. Musí mít dobrou přilnavost a zároveň správně odvádět vodu. Směs musí být zase namíchaná tak, aby se pneumatika rychle nesjížděla.  ADAC - Flickr

Žádná testovaná pneumatika vyloženě nepohořela. I přes to jsou hodnotící kritéria pro pneumatiky velmi přísná. Musí mít dobrou přilnavost a zároveň správně odvádět vodu. Směs musí být zase namíchaná tak, aby se pneumatika rychle nesjížděla.  | ADAC - Flickr

Absolutním vítězem se staly pneumatiky Bridgestone Turanza T005. Druhé místo patřilo pneumatikám Vredestein Sportrac 5 a bronz putoval do Michelinu, kde se umístily netradičně celoroční pneumatiky Crossclimate+. ADAC - Flickr

Absolutním vítězem se staly pneumatiky Bridgestone Turanza T005. Druhé místo patřilo pneumatikám Vredestein Sportrac 5 a bronz putoval do Michelinu, kde se umístily netradičně celoroční pneumatiky Crossclimate+. | ADAC - Flickr

 ADAC - Flickr

| ADAC - Flickr

 ADAC - Flickr

| ADAC - Flickr

Pneumatiky: Pokud se hloubka jejich dezénu začíná povážlivě blížit oficiálně stanovené minimální hodnotě 4 mm, nebo už mají nejlepší léta za sebou, neváhejte s výměnou. Kromě kontroly pneumatik myslete také na tlak. ADAC - Flickr

Pneumatiky: Pokud se hloubka jejich dezénu začíná povážlivě blížit oficiálně stanovené minimální hodnotě 4 mm, nebo už mají nejlepší léta za sebou, neváhejte s výměnou. Kromě kontroly pneumatik myslete také na tlak. | ADAC - Flickr

 ADAC - Flickr

| ADAC - Flickr

Testováním prošly i dodávkové pneumatiky, kde byl výsledek spíše zklamáním, a to hlavně na mokré vozovce. Jejich obutí totiž získává stejné energetické štítky a homologace, jako nákladní pneumatiky. ADAC - Flickr
Náročné testování probíhalo v několika disciplínách. Ať už šlo o prudkou deceleraci z 80 km/h na 20 km/h, nebo o průjezdy dráhy, na které se simuloval hustý déšť. ADAC - Flickr
Žádná testovaná pneumatika vyloženě nepohořela. I přes to jsou hodnotící kritéria pro  p neumatiky velmi přísná. Musí mít dobrou přilnavost a zároveň správně odvádět vodu. Směs musí být zase namíchaná tak, aby se pneumatika rychle nesjížděla.  ADAC - Flickr
Absolutním vítězem se staly pneumatiky Bridgestone Turanza T005. Druhé místo patřilo pneumatikám Vredestein Sportrac 5 a bronz putoval do Michelinu, kde se umístily netradičně celoroční pneumatiky Crossclimate+. ADAC - Flickr
9
Fotogalerie

Test letních pneumatik 2019: Zde jsou ty nejlepší pro VW Polo či Dacii

Pomalu ale jistě se blíží doba, kdy už bude nutné přezout na letní pneumatiky. Pokud žádné nemáte, možná vám následující odstavce pomohou s výběrem.

ADAC, organizace německých motoristů, uspořádala velký test letních pneumatik. Zúčastnilo se jej celkem 16 výrobců, přičemž za testovaný rozměr byl určen 185/65 R15, čili velikost pro spíše menší automobily. Obouvá je například Volkswagen Polo, Kia Ceed, Dacia Sandero, nebo Hyundai i30.

Všechny pláště dopadly veskrze pozitivně, respektive čtrnáct si jich odneslo známku „uspokojivě“ a dvě za „dobře“. Absolutním vítězem se staly pneumatiky Bridgestone Turanza T005, druhé místo patřilo pneumatikám Vredestein Sportrac 5 a bronz putoval do Michelinu, netradičně celoroční pneumatice Crossclimate+.

Výrobce Model Hodnocení
Bridgestone Turanza 70%
Vredestein Sportrac 5 68%
Michelin Crossclimate+ 59%
Goodyear Eficcient Grip Performance 57%
Kumho Ecowing ES01 55%
Maxxis Mecotora 54%
Toyo Proxes CF2 54%
Firestone Roadhawk 54%
Falken Ziex ZE310 Ecorun 51%
Semperit Comfort-life 2 51%
Continental ContiPremiumContact5 50%
Giti GitiSynergi E1 46%
Petlas Imperium PT515 45%
Pirelli Cinturato P1 Verde 43%
Hankook Kinergy Eco 2 42%
Linglong Green-Max HP010 40%

Žádná testovaná pneumatika tedy vyloženě nepohořela. I přes to jsou hodnotící kritéria pro pneumatiky velmi přísná. Musejí mít dobrou přilnavost a zároveň správně odvádět vodu. Směs musí být zase namíchaná tak, aby se pneumatika rychle nesjížděla. 

Náročné testování probíhalo v několika disciplínách. Ať už šlo o prudkou deceleraci z 80 km/h na 20 km/h, nebo o průjezdy dráhy, na které se simuloval hustý déšť. Takzvaný aquaplaning se poté testoval na rovince i v zatáčkách. Každá disciplína se několikrát opakovala a výsledky se porovnávaly. 

Testováním prošly i dodávkové pneumatiky, kde byl výsledek spíše zklamáním, a to hlavně na mokré vozovce. Jejich obutí totiž získává stejné energetické štítky a homologace, jako nákladní pneumatiky. Dodávky se však chovají přeci jen jinak. Jsou mnohem lehčí a mají mnohdy výkonnější motory. Tyto pneumatiky na druhou stranu excelovaly vysokou výdrží.

Kia Ceed

Kia Ceed způsobila při svém příchodu pořádné pozdvižení sedmiletou zárukou, která nadále přetrvává. První generace se stala Autem roku 2008 v České republice, když o jediný bod porazila Ford Mondeo, a dokonce prošla tvrdou školou britského televizního Top Gearu coby auto za rozumnou cenu.

Třetí generace přichází v roce 2018 dokonce ve čtyřech karosářských verzích, zaujal především crossover Kia XCeed.

Ceny a výbava • Test Kia Ceed 1.4 T-GDI  Kia XCeed • Test Kia XCeed • Plug-in hybridy

Doporučujeme

Články odjinud