Test letních pneumatik 2019: Zde jsou ty nejlepší pro VW Polo či Dacii

Pomalu ale jistě se blíží doba, kdy už bude nutné přezout na letní pneumatiky. Pokud žádné nemáte, možná vám následující odstavce pomohou s výběrem.

ADAC, organizace německých motoristů, uspořádala velký test letních pneumatik. Zúčastnilo se jej celkem 16 výrobců, přičemž za testovaný rozměr byl určen 185/65 R15, čili velikost pro spíše menší automobily. Obouvá je například Volkswagen Polo, Kia Ceed, Dacia Sandero, nebo Hyundai i30.

Víte, jak správně skladovat pneumatiky? Poradíme, jak zamezit jejich zničení

Víte, jak správně skladovat pneumatiky? Poradíme, jak zamezit jejich zničení

Všechny pláště dopadly veskrze pozitivně, respektive čtrnáct si jich odneslo známku „uspokojivě“ a dvě za „dobře“. Absolutním vítězem se staly pneumatiky Bridgestone Turanza T005, druhé místo patřilo pneumatikám Vredestein Sportrac 5 a bronz putoval do Michelinu, netradičně celoroční pneumatice Crossclimate+.

Výrobce Model Hodnocení
Bridgestone Turanza 70%
Vredestein Sportrac 5 68%
Michelin Crossclimate+ 59%
Goodyear Eficcient Grip Performance 57%
Kumho Ecowing ES01 55%
Maxxis Mecotora 54%
Toyo Proxes CF2 54%
Firestone Roadhawk 54%
Falken Ziex ZE310 Ecorun 51%
Semperit Comfort-life 2 51%
Continental ContiPremiumContact5 50%
Giti GitiSynergi E1 46%
Petlas Imperium PT515 45%
Pirelli Cinturato P1 Verde 43%
Hankook Kinergy Eco 2 42%
Linglong Green-Max HP010 40%

Žádná testovaná pneumatika tedy vyloženě nepohořela. I přes to jsou hodnotící kritéria pro pneumatiky velmi přísná. Musejí mít dobrou přilnavost a zároveň správně odvádět vodu. Směs musí být zase namíchaná tak, aby se pneumatika rychle nesjížděla. 

Náročné testování probíhalo v několika disciplínách. Ať už šlo o prudkou deceleraci z 80 km/h na 20 km/h, nebo o průjezdy dráhy, na které se simuloval hustý déšť. Takzvaný aquaplaning se poté testoval na rovince i v zatáčkách. Každá disciplína se několikrát opakovala a výsledky se porovnávaly. 

Stačí na moderní čtyřkolku celoroční pneumatiky? Test ukázal ohromný rozdíl

Stačí na moderní čtyřkolku celoroční pneumatiky? Test ukázal ohromný rozdíl

Testováním prošly i dodávkové pneumatiky, kde byl výsledek spíše zklamáním, a to hlavně na mokré vozovce. Jejich obutí totiž získává stejné energetické štítky a homologace, jako nákladní pneumatiky. Dodávky se však chovají přeci jen jinak. Jsou mnohem lehčí a mají mnohdy výkonnější motory. Tyto pneumatiky na druhou stranu excelovaly vysokou výdrží.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 6 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik