Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.
Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Už loňský test zimních pneumatik prokázal, že velké jméno už ve světě pneumatik nemusí znamenat tolik, co dříve. Nyní se to v novém testu letních pneumatik autoklubu ADAC opět potvrzuje.

Experti se zaměřili na rozměr 205/55 R16, které jsou obvykle montovány na vozy nižší střední třídy. Však se také zkušební jízdy odehrávaly s Volkswagenem Golf sedmé generace, který poháněl dvoulitrový turbodiesel.

Letní pneumatiky 2017: Známe dvacet nejlepších na trhu

Letní pneumatiky 2017: Známe dvacet nejlepších na trhu

Druhou testovanou velikostí byly pláště s rozměrem 175/65 R14, které najdeme nejčastěji na malých městských vozech. V testu je zastoupil Ford Fiesta. Jako obvykle se hodnotilo v pěti disciplínách. Těmi jsou: Jízda na suchu, jízda na mokru, hlučnost/komfort, vliv na spotřebu a opotřebení.

Test ADAC - pneu 205/55 R16 V Sucho Mokro Hluk Spotřeba Opotřebení Cena (v eurech) Známka
Michelin Primacy 3 1,7 2,5 3,1 1,9 1,0 97 2,1
Bridgestone Turanza T001 Evo 1,9 2,0 2,1 2,5 2,3 85 2,3
Continental PremiumContact 5 2,2 2,2 3,3 1,7 2,5 89 2,3
Firestone Roadhawk 1,7 2,2 3,7 2,0 2,5 71 2,3

Hankook Ventus  Prime 3 K125

1,6 2,5 3,4 2,1 2,5 74 2,4
Semperit Speed-Life 2 2,4 2,1 3,4 2,2 2,5 73 2,4
ESA+Tecar Spirit 5 HP 2,1 2,6 3,7 2,0 2,5 61 2,6
Kumho Ecsta HS 51 2,6 2,5 3,2 2,2 2,5 66 2,6
Pirelli Cinturato P7 Blue 1,7 2,6 3,9 1,8 1,5 90 2,6
Fulda EcoControl HP 2,6 2,9 3,4 2,2 1,5 72 2,9
Giti Premium H1 2,7 3,0 3,3 2,2 3,0 61 3,0
Goodyear EfficientGrip Performance 2,0 2,8 3,2 1,8 3,0 83 3,0
Nexen N´Blue HD Plus 2,2 2,7 3,0 2,4 3,0 65 3,0
Cooper Zeon CS8 3,2 3,2 3,2 2,3 2,5 72 3,2
Infinity Ecosis 3,1 3,2 3,2 2,0 3,0 59 4,0
Verdestein Sportrac 5 1,7 2,7 3,1 1,7 1,5 78 4,0

Největší podíl na celkové známce (40 procent) má chování pneumatiky na mokru. Následují vždy s dvaceti procenty jízda na suchu a opotřebení a po deseti procentech připadá na spotřebu a komfort/hluk.

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Za jednotlivé disciplíny se přiděluje hodnocení zvlášť. Pokud je výsledek v rozmezí 0,6 až 1,5, pak je pneumatika v daném parametru velmi dobrá, pokud vyjde hodnocení 1,6-2,5 pak je stále dobrá, doporučit lze pneumatiky i s výsledkem 2,6-3,5, pozor by si ale již motoristé měli dát při výsledku 3,6 - 4,5 a naprosto nevyhovující jsou pneu s hodnocením 4,6 - 5,5.

Hodnocení dobrá obdrželo prvních šest pneumatik. Mezi nimi jsou tři prémiové (Michelin, Bridgestone a Continental), ale i tři řadící se spíše do cenového průměru. Jen průměrný výsledek naopak zaznamenaly prémiové pláště značek Pirelli a Goodyear.

ADAC na základě výsledků testů vůbec nedoporučuje v tomto rozměru ke koupi pneumatiky Infinity Ecosis a Vredestein Sportrac 5.

Test prokázal také velké rozdíly v míře opotřebení. Těm, kdo jezdí hodně, se tedy může vyplatit i dražší pneumatika - například vítězný Michelin. Jeho životnost (pokud bude motorista ze 60 procent jezdit po běžných silnicích a ze 40 po dálnicích) činí více než 45.000 kilometrů. To je o téměř 20.000 více než například Infinity Ecosis.

Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Rozměr 175/65 R 14 T

Vítěz testu této kategorie je poměrně překvapivý. Japonská značka Falken totiž patří mezi nejmladší výrobce. Produkci zahájila teprve v roce 1983. Velmi slušně se však etablovala zejména na severoamerickém trhu a její závodní pneumatiky tam patří mezi nejoblíbenější.

Tato pneumatika prokázala velmi dobré vlastnosti při jízdě na suchu, slušně si počínala i na mokru (byť tam ji porazily například druhý Semperit nebo tentokrát až průměrný Continental) a nadprůměrně si vedla i v ostatních disciplínách. Jedinou výjimkou je disciplína hluk/komfort, kde ale dobře nedopadlo osm ze čtrnácti testovaných pneumatik.

Celkově dobré hodnocení získala společně s pneumatikou Semperit. Dalších 11 bylo doporučeno s výhradami a druhé nejhorší možné ohodnocení si připsala Sava.

Test ADAC - pneu 175/65 R14 T Sucho Mokro Hluk Spotřeba Opotřebení Cena (v eurech) Známka
Falken Sincera SN832 Ecorun 1,6 2,2 3,8 2,3 2,5 51 2,3
Semperit Comfort-Life 2 2,3 2,0 3,5 2,1 2,5 52 2,4
Dunlop Street Response 2 1,8 2,6 3,6 1,9 2,5 62 2,3
Kleber Dynaxer HP3 1,8 2,8 4,1 2,4 2,0 57 2,8

Vredestein T-trac 2

2,5 2,8 3,8 1,8 2,0 54 2,8
Apollo Amazer 4G Eco 1,8 2,9 3,5 1,6 2,5 49 2,9
Pirelli Cinturato P1 Verde 2,4 2,9 3,7 2,0 2,5 64 2,9
Pneumant Summer ST 2 2,0 2,9 3,6 1,8 2,0 55 2,9
Continental PremiumContact 5 1,7 1,9 3,5 1,9 3,0 64 3,0
Goodyear EfficientGrip Compact 1,9 3,1 3,5 2,1 2,0 61 3,1
Fulda EcoControl  2,4 3,2 3,4 2,1 2,0 50 3,2
Firestone Multihawk 2 1,6 3,3 3,0 2,4 2,5 51 3,3
Maxxis Mecotra 3 1,5 3,4 4,1 1,9 2,5 51 3,4
Sava Perfecta 1,7 3,7 3,6 2,2 2,5 48 3,7
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

dnes | Jan Mička | 34 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků