Je dobré mít přehled. Proto přikládám nejnovější testy: https://www.pneu-kvalitne.cz/testy-pneumatik... - snad se vám článek bude hodit.
Dobrý den, také pneumatiky měním. Mám je od https://www.pneuok.cz... kde mají skvělou cenu, takže mě to nemusí tolik trápit.
Dobrý den, já i moji blízcí kupujeme poslední dobou pneumatiky pokaždé na stránce https://www.pneuok.cz... a jsem naprosto spokojená.
Najel jsem v autech cca 1,5 mil.km a těch tzv. prémiových pneumatik jsem ojezdil hodně. Je u nich jedna společná vlastnost. Ony jsou skvělé, ale většinou pouze prvních deset tisíc km. Pak začnou trpět různými nectnostmi jako je nerovnoměrné sjíždění a s tím spojenou potřebu je urychleně přezout, pilkovatění a s tím spojená velká hlučnost a toto je achilovou patou všech testů. Oni testují jen nové pneumatiky a po testu mají najeto do jednoho tisíce km. Toto je pro praktického uživatele nedostatečné.... každý si nemůže po ujetí tisíce km nasadit nové on s nimi musí žít dalších dvacet tisíc km.
Přesně tak to je. Vredestein-boule, Continental-příšerné sjíždění vzroku plus pilkovatění s hlukem, Dunlop-prasknutí vrchní vrstvy uprostřed. Na každé druhé sadě nějaký defekt a z toho důvodu nutnost zakpoupení nové sady na jednu nápravu.
teraz som manželke kúpil Hankooky 125 v rozmere 205/55 R16, chovajú sa dobre. Keďže denne jazdí 100 km poctivo prezúvam. Ale postarší Fusion, ktorý používam len na ryby a ročne na ňom dám len cca 3-4 tis. km, ten prevádzkujem len na zimných. Na nejakej poľnej ceste alebo lúke po daždi sú tie zimáky oveľa lepšie. Veď to označenie M+S znamená MUD+SNOW.
:-D Bochám v Continentalu..Testu nevěřím ani písmenko..Je to všecko vykradené..nízký nájezd,hlučnost,nekvalitní materiály.Jezdím sporty 3 a prámiumcontakt a žádná sláva.Má sice dobrý grip ale díky tomu mizí před očima.měkká směs.Ale kontíky nejsou rozhodně špičkové pneumatiky...Barum,Semperit,Uniroyal,,jsou podobné..Jedna firma...jedna výroba..B-]
Testu taky nevěřím, ale záleží na preferencích každého z nás. Já měl Barumky, ale odešel jsem od nich - rychlejší akcelerace, voda - problém. Teď mám GY Efficientgrip a super, akcelerace bez protáčení, drží, Brždění - pěkně se zakusují do asfaltu. Jsem smířený s tím, že tolik nevydrží, ale v tomhle je pro mě prvořadá bezpečnost.
Pokud upadne zlatka, bude test vypadat na samý jedničky. A tak to má být... :-P
Ty to kazííííš. :-D
REKLAMA. Adolf jezdí na NEXEN N BLUE HD PLUS:-D:-D:-D:-D
A každý správný arijec a arijka jezdí NEXEN jako Führer :-D a kdo néé,ten do Dachau
Jaky sou? Prijdou mi za velmi slusny penize....
Jsou dobré. DoporučujiB-]
...no a to prezuvanie ako take. Nic v zlom, ale je to jedna ohromna masina na peniaze. Zvazme prosim kazdy motorista, ci sa mu toto oplati. Seriozne.
U starého Passata sme na to kadili a jazdili celoročne na zimných, ktoré som kúpil v bazári ako použitý dovoz z Nemecka. Boli to Dunlopky a skoro ako nové. Auto šlo partnerkinej sestre a tá to na krátke trasy z dediny do mesta už takto doklepe. V starom diesele sme vyššiu hlučnosť gúm neregistrovali a na mokru tie gumy držali pekne.U nového Golfa sme vo februári dostali letné gumy, nemali sme nárok na zimnú výbavu, pretože sme kupovali auto bez úveru. Takže som hneď kúpil zimné i s diskami. Na auto sme mali zľavu 13%, takže v pohode na ne zostalo. Priamo u VW nám ich ponúkli tiež, ale sadol som k netu a zistil som, že to samé cez eshop kúpim o 4000 Kč lacnejšie. Dostali sme ich aj skompletované a vyvážené, nahodil som ich sám. Chcem tým povedať, že v tejto situácii je nezmysel uvažovať inak, než že budem gumy meniť. Ak má niekto staršie auto a jazdí krátke trasy po meste, alebo okreskách, celkom chápem ak jazdí celoročne na zimných a občas ich vymení za zachovalejšie z bazára.
"Ak má niekto staršie auto a jazdí krátke trasy po meste, alebo okreskách, celkom chápem ak jazdí celoročne na zimných a občas ich vymení za zachovalejšie z bazára."Ano, ona je totiž za takových podmínek například potřeba nouzového brzdění nebo prudkého vyhýbacího manévru naprosto vyloučená. To se může stát jen tehdy, když člověk jezdí dlouhé trasy a po dálnici. Kolenovrt si to vždycky zdůvodní.Proboha lidi, vždyť guma je to jediné, co vás drží na silnici. Dá se šetřit na hodně věcech, ale pneumatiky mezi ně nepatří.
Ale prosím vás. Zimné gumy musia splňovať nejaké normy. Ako často jazdíte v zime na snehu a ako často za mrazu? Aj v zimnom období často stúpajú teploty. Logicky teda nemožu mať zimné gumy až tak rozdieľne vlastnosti. Aspoň ja som si teda nevšimol. Pre bežné jazdenie, ak človek nejazdí ako retard ktorý si musí neustále niečo dokazovať, je ten rozdieľ nulový ohľadom jazdných vlastností. Vy tu reagujete ako keby som obhajoval jazdu na úplne opotrebovaných gumách, alebo čo. Rozdieľ je len v tom, že zimné gumy sú hlučnejšie, v lete sa rýchlejšie opotrebovávajú a nepatrne navyšujú spotrebu.A pozrite na našu chudobnú realitu. Vačšinu vozového parku tvoria autá staršie 15 rokov, priemer je tuším 17 rokov. To sú už vozy za zenitom, ktoré ľudia používajú ako približovadlá. S vašou logikou vám musia pri každej jazde naskakovať zimomriavky, veď také staré autá okolo vás. Žiadne z nich už nemože dobre zvládať úhybný manévr a nouzové brždění. U nich už fakt nehrá žiadnu úlohu, či majú v lete zimné gumy.B-]
Tak se na to někdy zaměřte. V letních měsících se jízda na zimních rovná spíše kormidlování, než řízení. Pneumatika se žvýká, auto plave. Brzdná dráha delší. Opět opakuji, že nejde o samotný styl jízdy, ale o krizové situace, kdy se chtě nechtě prudce brzdit musí, případně provést prudký vyhýbaví manévr. Tyto věci se stávají nečekaně a sebeopatrnější jízda jim nezabrání. V onom okamžiku co by takový šetřílek dal za letní gumy.Neříkejte mi, že ten, kdo provozuje auto, nemá 5 tisíc na to, koupit jednou za 4 roky nové letní pneumatiky. V případě onoho přibližovadla na krátké trasy vydrží ještě podstatně déle.
Chcete snáď tvrdiť že počasie berie ohľady na nejaké predpisy a reguľuje teploty podľa dátumu?Samozrejme že nie, takže zimné gumy už z princípu nemožu byť tak nebezpečné ako popisujete. Neviem na čom ste jazdil.A stav financií domácností je asi omnoho horší, než si to maľujete. Človek často nemá ani na zubára. Aj keď ponechám stranou tích, ktorí sa ocitli v dlhovej pasci, tak viac než polovica českých domácností žije z ruky do huby, tzn. že aj najmenší nepredpokladaný výdaj je problém. A tie sa hrnú jeden za druhým, už len ohľadom starého vozového parku je jasné že majitelia musia neustále niečo riešiť. Predstava že si bude niekto zodpovedne ukladať do prasiatka, aby mal za 5 rokov na nové gumy je úsmevná. Peniaze sú proste problém a poznáte to práve aj v bazároch, ktoré predávajú použité gumy z Nemecka. Také skoro nové by u nás nikto nevyhodil.Ja sám patrím medzi šťastnejších, ostatne zmohli sme sa na nové auto bez úveru, ale realitu okolo seba vidím. Nie som slepý.
Já neříkám, že jsou nebezpečné, říkám, že jsou nevhodné.Ona ta situace podle mě není zase tak zoufalá. Ve spoustě těch domácností, kde žijí z ruky do huby, se vždycky najdou prachy na cigára, chlast a chození do hospody. Případně iPhony na úvěr apod. Jde o to, mít srovnané priority.Dobré pneumatiky jsou stejně tak důležité, jako zaplatit za bydlení, elektřinu apod. Akorát to není tolik vidět, přijde se na to, až když je pozdě a někdo při nejhorším v rakvi.
Přesně jedna věc. ,,Zimní se v létě rychleji opotřebují". Takže místo abyste měl zimní třeba 3 sezóny, tak máte tak sezónu a půl. Když byste za stejné peníze koupil letní a přezouval, tak máte u letní a zimní 3 sezóny. Takže ve finále ušetříte a ještě jezdíte bezpečněji.
Písal som o prípadoch kedy sa staršie auto používa ako približovadlo na krátke trasy. Na našeho bývalého starého Passata som kúpil zimné Dunlopky v bazári asi pred 3 rokmi. Teraz keď sme ho dávali príbuznej, boli tie gumy naprosto v pohode a minimálne dva roky ešte v pohode budú.Máte hodne prípadov ľudí, ktorí bývajú na vidieku a staré auto starostlivo udržované, používajú raz za týždeň pre nákup v nejakom hytlermarkete. V takom prípade prezúvať mi pripadá až úchylné. Ale je to vec názoru a hlavne ochoty vyhadzovať peniaze z okna.
Tak je to otazkou nazoru, jak rikate.U nas je proste povoleno jezdit v lete na zimacich a opacne, v nekterych zemich se to nesmi a podle meho nazoru je to tak spravne.
V zimě na letních se může jenom za určitých podmínek........
Tak mam naprosto "prumerny" vozovy park. Vek 15,6, najezd 251tkm-nestarsimu 20, nejmladsimu kousku 9let a najezd od 170-360tkm. Reci o tom, ze u 15 let stareho auta... si vite co. Jde o stav a peci a ne o vek. Posledni prus... v mem okoli byl na sluzebni octe na operak, kde ji na nemecky dalnici ve 160 uteklo kolo. Protoze co? "No one cares" Lojza na dilne prezuje 40 aut denne, ktery "nikomu" nepatri a uzivatel se o "cizi" nestara a po vymene si matky neprebehne a nedotahne.
Zimní guma je poznat ne jen na limitech, ale v každé zatáčce. Auto je jak na žvýkačce.
Možno sa to niekomu hodí, pridám info že gumy i s diskami sme kupovali na http://www.barum-pneu.cz... Majú výrazné zľavy, gumy vám skompletujú i s diskami, vyvážia, ak udáte typ auta tak dokonca aj nahustia na odpovedajúci tlak a za dva-tri dni ich máte doma. Nechcem robiť reklamu, priznám sa že to boli len asi tretie stránky na ktoré som narazil, možno viete o lepších.
Každý, kdo má alespoň trochu citu pro řízení pozná, jak se zimní pneumatika za vysokých teplot žvýká a jak auto plave. Komu svědomí dovolí, jezdit s evidentně k podmínkám nevhodnou pneu a riskovat, že kvůli tomu někomu zbytečně ublíží, jeho věc. Ale myslím si o něm svoje. Argument opatrné jízdy neobstojí, krizovky vznikají neočekávaně.U všeho nelze jen argumentovat penězi.
ale ja som nemal na mysli zimne :-)
Je to přesně jak říkáš, ale jak vidíš, tak to pozná tak 20% lidí. Ale zrovna těch 80% lidí pozná , když natankují vervu, že auto jede lépe.:-D
Hovno. 5 let staré zimáky už moc měkké nejsou. A kdo jezdí normálně,ten se v létě za zimácích neposere.
Budu se opakovat, ale nemluvím o normální jízdě, nýbrž o krizových situacích, kdy se rozdíl projeví. Člověk si může stokrát sám nechávat rezervu, ale pak mu zpoza rohu vyletí děcko a kvůli zimákům to neubrzdí. Ale tak hlavně, že ušetřil...
s těma krizovklama to je demagogie, stejně jako o smrtelném rozdílu 1 m v brzdné dráze. Krizovka může nastat na mokré silnici, kde zimáky díky drážkám líp odvádějí vodu. Až ti zpoza rohu za deště vyběhne děcko a ty to díky letňákům neubrzdíš, budeš se snad bít do hlavy, že jsi tam nenecahl zimáky? Stejně jako ten metr v brzdné dráze. Když pojedeš na zimákách v létě o 5 km/h pomaleji než bys jel na letních, bude naopak brzdná dráha kratší než na letních. Opravdu chceš díky 5 km/h někoho zabít?Nejlepší je ale nechat auto v garáži a vůbec s ním nejezdit, pak je pravděpodobnost přimotání se ke krizovce nebo zabití X lidí nulová. I kdyby to mělo zachránit jeden jediný život, tak to za to přece stojí...!
Tak je mi jasné, že někteří neřeší nejhorší varianty, jenom se uchlácholují tím, že nenastanou.
Co je na těch krizovkách demagogického? Jde o to, jít statisticky nejlepším řešením. V létě jsou statisticky lepší letňáky. Ačkoliv ve speciálních případech může být zimák lepší, v globále bude lepší guma letní. Tudíž, v daném případě bych se do hlavy nebil, že jsem nenechal zimáky, ale řekl si, že holt není v mých silách, mít vždy optimální řešení. A o tom to je, ovlivnit to, co ovlivnit můžu a mít tak nejlepší šance.
Jednou jsem jel na zimákách po dálnici a bylo 26st. Takové to rychlé jarní oteplení na pár dní. Rychlost kolem 120 km/h. Vše vynikající, dokud jsem nepotřeboval nouzově dupnout na brzdu, ne na plno. Gumy začaly téct, brždění se moc nekonalo, raději jsem využil krajnici. Jezdit v létě na zimácích je v lepším případě o ústa. Pokud má někdo na pořízení vozu, pojistku, servis, benzín, tak má i 5000tis na další sadu pneu.
-2, sucha dialnica, letne pneu... v ostrejsich zakrutach tie pneu pri dialnicnom tempe mali vyrazne menej gripu ako pri vyssich teplotach. No, ked ma niekto auto, ktore vodicovi neodovzdava ziadne info, tak to clovek nepozna.
S 3tunovým Touaregem možná. Na 1600kg rozdíl půl metru.
Rozdíl půl metru na přechodu ......... smrtelný
Kdyz bude venku 25 stupnu a such a porovnas letni/zimni brzdnou drahu ze 100, rozdil jsou cca 3-4 metry!Proste zimni v zime, letni v lete.Dobre je, ze nekdo zminil stari pneu, skutecne tech 5 let je tak maximum, pak uz pneu ztraci sve vlastnosti dost rychle.Me to netrapi, ja na pneu mam, jezdim conti/michelin/goodyear jak kdy, vetsinou conti. Na jednom aute jsem moc v zime nejezdil, tak jsem zimaky pak prodal po 3 letech s 6mm a koupil si novy, vzdyt me to stalo par stovek, tak co, jistota je jistota.Ostatne ja pneu menim kdyz mam 4mm, at si ten "konec" uzije nekdo jiny, ja tam ten vzorek proste mit chci. Samozrejme lidi setri a o pneu vi prd, takze se po nich jen zaprasi... :-)
Jo jo, já reagoval jenom na Jogurta s tím půl metrem. Já mám zimní GY a na tom sněhu co letos byl byli super. Takže rozdíl třeba 500Kč je znatelný na kvalitě.
Ještě jsem to neotevřel a už mi bylo jasné, kdo bude výtězem. Nezklamalo :-D
raději se nauč česky, demente ...
... napsal někdo, kdo neví, že se na začátku věty píše velké písmeno. Nebo že trojtečka patří bezprostředně za slovo, bez mezery.
ale fuj, vÝtězem....
Contíky jako přeborník ve výdrži...Čmuchám poněkud přiohnuté výsledky testu
25000KM MAXIMÁLNĚ. TO SE Vyplatí:-D
Jojo, 245/40ZR19... CSC5 16000km, Hankook Evo 78 000km. Stejné auto, stejný řidič.
Treba brať ContiEcoContact, to Eco je dôležité. Na Golfe mám 28000 km a dezén nie je zjazdený ani na polovicu. Premium je pre tých, čo majú veľa paňazí, má to už v názve. :)
Ano, Eco - tudíž nízký valivý odpor a tím pádem nízká přilnavost. Klouže jak namazané saně.
Potom nech sa páči Premium a po 30000 km nové. Každý veľký výrobca má pneu na výber podľa potrieb zákazníka, nech si vyberie a dostane, čo chce.
Docela by mě zajímaly pneumatiky jako je Barum, Matador, Kormoran, atd.... Ne jen to nejdražší co je na trhu.... :-(
Mam ich, konkretne Brillantis2 195/65, klasicky balonovy rozmer. Bocnica je uz pri kupe pneu viditelne tenka, pozor na parkovanie pri obrubniku. Inak ale bez problemov a su to dobre pneu. Pokial hladate tento rozmer, bude to dobra volba na obycajne auto. Predtym som mal Bridgestone - celkovo tvrdsie a popraskali po obvode. Barum v tomto smere /aspon za mna/, urcite prijemna alternativa.
Mají ovšem takový malý háček..... nesmíte brzdit za mokra na hladkém asfaltu. Ale jinak je to kombinace pozitiv GoodYearu s Conti samozřejmě,......
...to plati snad o vsetkych, len u niektorych vo vacsej u inych v mensej miere. S brzdnou drahou som zatial vacsi problem nemal /jazdim skor defenzivne, brzdim vcas a za pomoci motora, kedy mi naposledy zasiahlo ABS, to si uz nepamatam/. Co ale na sto percent plati je, ze su makksie v priecnom smere: v zakrute citit ze viac lezu z rafu v porovnani s tymi bridgestones, zmena smeru je viac gumova ako jednoznacna. Komfort je rovnaky, mozno o nieco lepsi. Zavodit sa na nich urcite neda, ostatne kto by cakal od takeho rozmeru a auta nieco take. Skratka za tu cenu na uplne obycajny staromodny pekac. Kolegov 300E-24 na Dunlope, to uz je riadena strela inej raze :-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.