Test letních pneumatik 185/65 R15: Vredestein vítězí, Michelin v průměru

Německý autoklub ADAC provedl podrobný test vybraných letních pneumatik o rozměru 185/65 R15.
Test letních pneumatik 185/65 R15: Vredestein vítězí, Michelin v průměru

Naši čtenáři mají jistě rozum a nebudou v létě dojíždět sjeté zimní pneumatiky. Místo toho pravděpodobně hledáte vhodné nové letní pneumatiky, takže by vám s rozhodováním mohl pomoci aktuální test německého autoklubu ADAC, který se podrobně věnoval hojně rozšířenému rozměru 185/65 R15 a rychlostnímu indexu H.

Je na obzoru Pneugate? Continental upozorňuje na nesrovnalosti v EU štítcích

Je na obzoru Pneugate? Continental upozorňuje na nesrovnalosti v EU štítcích

ADAC se tentokrát zaměřil především na výrobky označované jako „pneumatiky se sníženým valivým odporem“. Vítězem testu dle metodiky autoklubu ADAC se stala pneumatika Vredestein Sporttrac 5, která porazila jindy suverénní výrobek značky Continental. Jenom jedna pneumatika propadla – GT Radial Champiro VP1. Výsledky testu s jednotlivými známkami najdete v následující tabulce:

ADAC test letních pneumatik 185/65 R15 H
pneumatika známka sucho voda hluk spotřeba opotřebení
Vredestein Sporttrac 5 2,1 1,8 2,0 3,3 2,1 2,0
Continental ContiPremiumContact 5 2,2 1,6 2,3 3,4 2,0 2,0
Dunlop Sport BluResponse 2,2 1,7 2,3 3,6 1,8 2,0
Goodyear EfficientGrip Performance 2,2 2,0 2,1 3,9 2,1 2,0
Hankook Kinergy Eco K425 2,2 1,7 2,2 3,1 2,0 2,5
Nokian Line 2,3 1,7 2,3 3,6 1,8 2,5
Kumho Ecowing ES01 KH27 2,4 1,9 2,4 3,2 2,1 2,5
Sava Intensa HP 2,7 2,7 2,2 3,9 2,2 2,0
Infinity Ecosis 2,8 2,6 2,8 2,5 2,3 2,5
Michelin Energy Saver+ 2,8 2,1 2,8 3,5 1,6 1,0
Barum Brillantis 2 3,0 2,5 3,0 3,2 2,2 1,5
Bridgestone Turanza T001 3,0 1,6 3,0 2,8 1,7 2,0
Nexen N Blue HD Plus 3,1 1,6 3,1 3,8 1,9 2,0
Semperit Comfort-Life 2 3,2 2,1 3,2 3,9 2,1 1,5
Nankang Green-Sport Eco-2+ 3,8 2,4 3,8 3,3 2,4 2,0
GT Radial Champiro VP1 5,5 3,2 5,5 3,3 2,2 1,5

Jindy velmi přesvědčivé pneumatiky Michelin a Bridgestone skončily v průměru tabulky spolu s výrazně levnější pneumatikou Barum Brillantis 2. Michelin nicméní vykázal z celého testu nejnižší opotřebení a také nejnižší spotřebu paliva.

Policie měří hloubku dezénu „mozkovým myšlením“

Policie měří hloubku dezénu „mozkovým myšlením“

Nízkých hodnot opotřebení dosáhly i pneumatiky Barum, Semperit a propadnuvší GT Radial. Nejnižší spotřebu ADAC naměřil na pneumatikách Michelin, Bridgestone, Dunlop, Nokian a Nexen.

Nejlepších vlastností na suchu dosáhly pneumatiky Continental, Bridgestone a Nexen, na vodě si nejlépe vedly vítězné pneumatiky Vredestein. Právě horší výsledky na vodě stály za horší známkou některých prémiových výrobců, například právě Michelinu a Bridgestonu.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků