Test letních pneumatik 185/65 R15: Vredestein vítězí, Michelin v průměru

Německý autoklub ADAC provedl podrobný test vybraných letních pneumatik o rozměru 185/65 R15.
Test letních pneumatik 185/65 R15: Vredestein vítězí, Michelin v průměru

Naši čtenáři mají jistě rozum a nebudou v létě dojíždět sjeté zimní pneumatiky. Místo toho pravděpodobně hledáte vhodné nové letní pneumatiky, takže by vám s rozhodováním mohl pomoci aktuální test německého autoklubu ADAC, který se podrobně věnoval hojně rozšířenému rozměru 185/65 R15 a rychlostnímu indexu H.

Je na obzoru Pneugate? Continental upozorňuje na nesrovnalosti v EU štítcích

Je na obzoru Pneugate? Continental upozorňuje na nesrovnalosti v EU štítcích

ADAC se tentokrát zaměřil především na výrobky označované jako „pneumatiky se sníženým valivým odporem“. Vítězem testu dle metodiky autoklubu ADAC se stala pneumatika Vredestein Sporttrac 5, která porazila jindy suverénní výrobek značky Continental. Jenom jedna pneumatika propadla – GT Radial Champiro VP1. Výsledky testu s jednotlivými známkami najdete v následující tabulce:

ADAC test letních pneumatik 185/65 R15 H
pneumatika známka sucho voda hluk spotřeba opotřebení
Vredestein Sporttrac 5 2,1 1,8 2,0 3,3 2,1 2,0
Continental ContiPremiumContact 5 2,2 1,6 2,3 3,4 2,0 2,0
Dunlop Sport BluResponse 2,2 1,7 2,3 3,6 1,8 2,0
Goodyear EfficientGrip Performance 2,2 2,0 2,1 3,9 2,1 2,0
Hankook Kinergy Eco K425 2,2 1,7 2,2 3,1 2,0 2,5
Nokian Line 2,3 1,7 2,3 3,6 1,8 2,5
Kumho Ecowing ES01 KH27 2,4 1,9 2,4 3,2 2,1 2,5
Sava Intensa HP 2,7 2,7 2,2 3,9 2,2 2,0
Infinity Ecosis 2,8 2,6 2,8 2,5 2,3 2,5
Michelin Energy Saver+ 2,8 2,1 2,8 3,5 1,6 1,0
Barum Brillantis 2 3,0 2,5 3,0 3,2 2,2 1,5
Bridgestone Turanza T001 3,0 1,6 3,0 2,8 1,7 2,0
Nexen N Blue HD Plus 3,1 1,6 3,1 3,8 1,9 2,0
Semperit Comfort-Life 2 3,2 2,1 3,2 3,9 2,1 1,5
Nankang Green-Sport Eco-2+ 3,8 2,4 3,8 3,3 2,4 2,0
GT Radial Champiro VP1 5,5 3,2 5,5 3,3 2,2 1,5

Jindy velmi přesvědčivé pneumatiky Michelin a Bridgestone skončily v průměru tabulky spolu s výrazně levnější pneumatikou Barum Brillantis 2. Michelin nicméní vykázal z celého testu nejnižší opotřebení a také nejnižší spotřebu paliva.

Policie měří hloubku dezénu „mozkovým myšlením“

Policie měří hloubku dezénu „mozkovým myšlením“

Nízkých hodnot opotřebení dosáhly i pneumatiky Barum, Semperit a propadnuvší GT Radial. Nejnižší spotřebu ADAC naměřil na pneumatikách Michelin, Bridgestone, Dunlop, Nokian a Nexen.

Nejlepších vlastností na suchu dosáhly pneumatiky Continental, Bridgestone a Nexen, na vodě si nejlépe vedly vítězné pneumatiky Vredestein. Právě horší výsledky na vodě stály za horší známkou některých prémiových výrobců, například právě Michelinu a Bridgestonu.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků