Test letních pneumatik 185/65 R15: Vredestein vítězí, Michelin v průměru

Německý autoklub ADAC provedl podrobný test vybraných letních pneumatik o rozměru 185/65 R15.
Test letních pneumatik 185/65 R15: Vredestein vítězí, Michelin v průměru

Naši čtenáři mají jistě rozum a nebudou v létě dojíždět sjeté zimní pneumatiky. Místo toho pravděpodobně hledáte vhodné nové letní pneumatiky, takže by vám s rozhodováním mohl pomoci aktuální test německého autoklubu ADAC, který se podrobně věnoval hojně rozšířenému rozměru 185/65 R15 a rychlostnímu indexu H.

Je na obzoru Pneugate? Continental upozorňuje na nesrovnalosti v EU štítcích

Je na obzoru Pneugate? Continental upozorňuje na nesrovnalosti v EU štítcích

ADAC se tentokrát zaměřil především na výrobky označované jako „pneumatiky se sníženým valivým odporem“. Vítězem testu dle metodiky autoklubu ADAC se stala pneumatika Vredestein Sporttrac 5, která porazila jindy suverénní výrobek značky Continental. Jenom jedna pneumatika propadla – GT Radial Champiro VP1. Výsledky testu s jednotlivými známkami najdete v následující tabulce:

ADAC test letních pneumatik 185/65 R15 H
pneumatika známka sucho voda hluk spotřeba opotřebení
Vredestein Sporttrac 5 2,1 1,8 2,0 3,3 2,1 2,0
Continental ContiPremiumContact 5 2,2 1,6 2,3 3,4 2,0 2,0
Dunlop Sport BluResponse 2,2 1,7 2,3 3,6 1,8 2,0
Goodyear EfficientGrip Performance 2,2 2,0 2,1 3,9 2,1 2,0
Hankook Kinergy Eco K425 2,2 1,7 2,2 3,1 2,0 2,5
Nokian Line 2,3 1,7 2,3 3,6 1,8 2,5
Kumho Ecowing ES01 KH27 2,4 1,9 2,4 3,2 2,1 2,5
Sava Intensa HP 2,7 2,7 2,2 3,9 2,2 2,0
Infinity Ecosis 2,8 2,6 2,8 2,5 2,3 2,5
Michelin Energy Saver+ 2,8 2,1 2,8 3,5 1,6 1,0
Barum Brillantis 2 3,0 2,5 3,0 3,2 2,2 1,5
Bridgestone Turanza T001 3,0 1,6 3,0 2,8 1,7 2,0
Nexen N Blue HD Plus 3,1 1,6 3,1 3,8 1,9 2,0
Semperit Comfort-Life 2 3,2 2,1 3,2 3,9 2,1 1,5
Nankang Green-Sport Eco-2+ 3,8 2,4 3,8 3,3 2,4 2,0
GT Radial Champiro VP1 5,5 3,2 5,5 3,3 2,2 1,5

Jindy velmi přesvědčivé pneumatiky Michelin a Bridgestone skončily v průměru tabulky spolu s výrazně levnější pneumatikou Barum Brillantis 2. Michelin nicméní vykázal z celého testu nejnižší opotřebení a také nejnižší spotřebu paliva.

Policie měří hloubku dezénu „mozkovým myšlením“

Policie měří hloubku dezénu „mozkovým myšlením“

Nízkých hodnot opotřebení dosáhly i pneumatiky Barum, Semperit a propadnuvší GT Radial. Nejnižší spotřebu ADAC naměřil na pneumatikách Michelin, Bridgestone, Dunlop, Nokian a Nexen.

Nejlepších vlastností na suchu dosáhly pneumatiky Continental, Bridgestone a Nexen, na vodě si nejlépe vedly vítězné pneumatiky Vredestein. Právě horší výsledky na vodě stály za horší známkou některých prémiových výrobců, například právě Michelinu a Bridgestonu.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 16 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 31 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků