Test letních pneumatik 185/60 R14: Continental na špici, Matador propadl

Z dalšího aktuálního testu letních pneumatik asi nebude mít radost Matador. Jeho pneumatika totiž jako jediná neuspěla v testu rozměru 185/60 R14.
Test letních pneumatik 185/60 R14: Continental na špici, Matador propadl

Německý autoklub ADAC rozjel testy nových letních pneumatik. Už jsme tu měli test rozměru 205/55 R16, nyní se můžeme podívat na to, jak si vedly letní pneumatiky 185/60 R14 s rychlostním indexem H (do 210 km/h).

V aktuálním testu naprosto propadla jen jedna pneumatika, a to Matador MP 16, která nezvládla test ovladatelnosti na mokru, i když nedostala rovnou nejhorší možnou známku 5,5. Nelichotivý výsledek si kvůli vlastnostem za mokra odnáší také plášť Kumho KH27 Ecowing ES 01.

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Naopak označení „dobrá“ dostalo hned šest pneumatik. ADAC jako nejlepší vyhodnotil Continental ContiPremiumContact 5. Metodiku hodnocení jsme si rozebrali u testu rozměru 205/55 R16, takže se rovnou podívejte na tabulku výsledků.

  Známka Sucho Mokro Hluk Spotřeba Opotřebení
Continental ContiPremiumContact 5 2,2 1,8 1,9 3,5 2,2 2,3
Goodyear EfficientGrip Performance 2,2 1,6 2,1 4,0 2,0 2,3
Nokian Line 2,2 2,1 2,3 3,9 2,3 1,3
Dunlop Sport BluResponse 2,3 1,8 2,2 4,0 1,9 2,3
Vredestein Sportrac 5 2,3 1,9 2,4 3,8 1,9 1,8
Hankook Kinergy Eco K425 2,4 1,8 2,4 3,6 2,1 2,5
Firestone Firehawk TZ 300 aplha 2,6 1,8 2,6 3,7 2,2 2,3
Michelin Energy Saver+ 2,6 2,6 2,6 3,7 1,9 1,3
Sava Intensa HP 2,6 2,6 2,6 4,0 2,6 1,5
Pirelli Cinturato P1 Verde 2,7 2,1 2,5 3,6 2,7 1,3
Infinity Ecosis 3,0 3,0 2,7 3,5 2,0 2,8
Yokohama BluEarth AE-01 3,1 2,0 3,1 3,6 1,8 2,0
GT Radial Champiro Eco 3,4 2,8 3,4 3,5 2,2 2,3
Semperit Comfort-Life 2 3,4 2,9 3,4 4,0 1,8 1,5
Kumho KH27 Ecowing ES 01 3,9 2,1 3,9 3,3 1,5 1,0
Matador MP 16 4,8 3,1 4,8 3,5 1,8 1,8

Je patrné, že prakticky každá pneumatika měla problémy s hlučností. Akusticky nejkomfortnější byla pneumatika Kumho KH27, která ale skončila ve spodní části tabulky.

Vyzkoušeno: Velká kola a pneumatiky kazí zrychlení, spotřebu i komfort

Vyzkoušeno: Velká kola a pneumatiky kazí zrychlení, spotřebu i komfort

Pokud jde o ovladatelnost na suchu, nejlepší byl druhý Goodyear EfficientGrip. Na mokru byl zase nejlepší vítězný Continental. Nejnižší spotřeby v testu dosáhla opět pneumatika Kumho KH27 a zvítězila i v testu opotřebení. V těchto kategoriích tak porazila i jindy dominantní Michelin Energy Saver.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků