Test letních pneumatik 185/60 R14: Continental na špici, Matador propadl

Z dalšího aktuálního testu letních pneumatik asi nebude mít radost Matador. Jeho pneumatika totiž jako jediná neuspěla v testu rozměru 185/60 R14.
Test letních pneumatik 185/60 R14: Continental na špici, Matador propadl

Německý autoklub ADAC rozjel testy nových letních pneumatik. Už jsme tu měli test rozměru 205/55 R16, nyní se můžeme podívat na to, jak si vedly letní pneumatiky 185/60 R14 s rychlostním indexem H (do 210 km/h).

V aktuálním testu naprosto propadla jen jedna pneumatika, a to Matador MP 16, která nezvládla test ovladatelnosti na mokru, i když nedostala rovnou nejhorší možnou známku 5,5. Nelichotivý výsledek si kvůli vlastnostem za mokra odnáší také plášť Kumho KH27 Ecowing ES 01.

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Naopak označení „dobrá“ dostalo hned šest pneumatik. ADAC jako nejlepší vyhodnotil Continental ContiPremiumContact 5. Metodiku hodnocení jsme si rozebrali u testu rozměru 205/55 R16, takže se rovnou podívejte na tabulku výsledků.

  Známka Sucho Mokro Hluk Spotřeba Opotřebení
Continental ContiPremiumContact 5 2,2 1,8 1,9 3,5 2,2 2,3
Goodyear EfficientGrip Performance 2,2 1,6 2,1 4,0 2,0 2,3
Nokian Line 2,2 2,1 2,3 3,9 2,3 1,3
Dunlop Sport BluResponse 2,3 1,8 2,2 4,0 1,9 2,3
Vredestein Sportrac 5 2,3 1,9 2,4 3,8 1,9 1,8
Hankook Kinergy Eco K425 2,4 1,8 2,4 3,6 2,1 2,5
Firestone Firehawk TZ 300 aplha 2,6 1,8 2,6 3,7 2,2 2,3
Michelin Energy Saver+ 2,6 2,6 2,6 3,7 1,9 1,3
Sava Intensa HP 2,6 2,6 2,6 4,0 2,6 1,5
Pirelli Cinturato P1 Verde 2,7 2,1 2,5 3,6 2,7 1,3
Infinity Ecosis 3,0 3,0 2,7 3,5 2,0 2,8
Yokohama BluEarth AE-01 3,1 2,0 3,1 3,6 1,8 2,0
GT Radial Champiro Eco 3,4 2,8 3,4 3,5 2,2 2,3
Semperit Comfort-Life 2 3,4 2,9 3,4 4,0 1,8 1,5
Kumho KH27 Ecowing ES 01 3,9 2,1 3,9 3,3 1,5 1,0
Matador MP 16 4,8 3,1 4,8 3,5 1,8 1,8

Je patrné, že prakticky každá pneumatika měla problémy s hlučností. Akusticky nejkomfortnější byla pneumatika Kumho KH27, která ale skončila ve spodní části tabulky.

Vyzkoušeno: Velká kola a pneumatiky kazí zrychlení, spotřebu i komfort

Vyzkoušeno: Velká kola a pneumatiky kazí zrychlení, spotřebu i komfort

Pokud jde o ovladatelnost na suchu, nejlepší byl druhý Goodyear EfficientGrip. Na mokru byl zase nejlepší vítězný Continental. Nejnižší spotřeby v testu dosáhla opět pneumatika Kumho KH27 a zvítězila i v testu opotřebení. V těchto kategoriích tak porazila i jindy dominantní Michelin Energy Saver.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků