Test letních pneumatik 185/60 R14: Continental na špici, Matador propadl

Z dalšího aktuálního testu letních pneumatik asi nebude mít radost Matador. Jeho pneumatika totiž jako jediná neuspěla v testu rozměru 185/60 R14.
Test letních pneumatik 185/60 R14: Continental na špici, Matador propadl

Německý autoklub ADAC rozjel testy nových letních pneumatik. Už jsme tu měli test rozměru 205/55 R16, nyní se můžeme podívat na to, jak si vedly letní pneumatiky 185/60 R14 s rychlostním indexem H (do 210 km/h).

V aktuálním testu naprosto propadla jen jedna pneumatika, a to Matador MP 16, která nezvládla test ovladatelnosti na mokru, i když nedostala rovnou nejhorší možnou známku 5,5. Nelichotivý výsledek si kvůli vlastnostem za mokra odnáší také plášť Kumho KH27 Ecowing ES 01.

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Naopak označení „dobrá“ dostalo hned šest pneumatik. ADAC jako nejlepší vyhodnotil Continental ContiPremiumContact 5. Metodiku hodnocení jsme si rozebrali u testu rozměru 205/55 R16, takže se rovnou podívejte na tabulku výsledků.

  Známka Sucho Mokro Hluk Spotřeba Opotřebení
Continental ContiPremiumContact 5 2,2 1,8 1,9 3,5 2,2 2,3
Goodyear EfficientGrip Performance 2,2 1,6 2,1 4,0 2,0 2,3
Nokian Line 2,2 2,1 2,3 3,9 2,3 1,3
Dunlop Sport BluResponse 2,3 1,8 2,2 4,0 1,9 2,3
Vredestein Sportrac 5 2,3 1,9 2,4 3,8 1,9 1,8
Hankook Kinergy Eco K425 2,4 1,8 2,4 3,6 2,1 2,5
Firestone Firehawk TZ 300 aplha 2,6 1,8 2,6 3,7 2,2 2,3
Michelin Energy Saver+ 2,6 2,6 2,6 3,7 1,9 1,3
Sava Intensa HP 2,6 2,6 2,6 4,0 2,6 1,5
Pirelli Cinturato P1 Verde 2,7 2,1 2,5 3,6 2,7 1,3
Infinity Ecosis 3,0 3,0 2,7 3,5 2,0 2,8
Yokohama BluEarth AE-01 3,1 2,0 3,1 3,6 1,8 2,0
GT Radial Champiro Eco 3,4 2,8 3,4 3,5 2,2 2,3
Semperit Comfort-Life 2 3,4 2,9 3,4 4,0 1,8 1,5
Kumho KH27 Ecowing ES 01 3,9 2,1 3,9 3,3 1,5 1,0
Matador MP 16 4,8 3,1 4,8 3,5 1,8 1,8

Je patrné, že prakticky každá pneumatika měla problémy s hlučností. Akusticky nejkomfortnější byla pneumatika Kumho KH27, která ale skončila ve spodní části tabulky.

Vyzkoušeno: Velká kola a pneumatiky kazí zrychlení, spotřebu i komfort

Vyzkoušeno: Velká kola a pneumatiky kazí zrychlení, spotřebu i komfort

Pokud jde o ovladatelnost na suchu, nejlepší byl druhý Goodyear EfficientGrip. Na mokru byl zase nejlepší vítězný Continental. Nejnižší spotřeby v testu dosáhla opět pneumatika Kumho KH27 a zvítězila i v testu opotřebení. V těchto kategoriích tak porazila i jindy dominantní Michelin Energy Saver.

Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

včera | Miro Mihálik | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Škoda Slavia mohla být jiná, ale nastala krize. Řídili jsme ji poprvé a asi naposled

Škoda Slavia 1.5 TSI DSG

Naposledy vyráběla Škodovka kabriolet v 60. letech. Že by se tento fakt měl změnit, dávají jasně najevo studenti Středního odborného učiliště Škoda Auto, kteří postavili už sedmý koncept. Počtvrté jde o otevřený vůz, nazvaný Škoda Slavia.

28.  7.  2020 | Michal Dokoupil | 17 příspěvků