Test letních pneumatik 185/60 R14: Continental na špici, Matador propadl

Z dalšího aktuálního testu letních pneumatik asi nebude mít radost Matador. Jeho pneumatika totiž jako jediná neuspěla v testu rozměru 185/60 R14.
Test letních pneumatik 185/60 R14: Continental na špici, Matador propadl

Německý autoklub ADAC rozjel testy nových letních pneumatik. Už jsme tu měli test rozměru 205/55 R16, nyní se můžeme podívat na to, jak si vedly letní pneumatiky 185/60 R14 s rychlostním indexem H (do 210 km/h).

V aktuálním testu naprosto propadla jen jedna pneumatika, a to Matador MP 16, která nezvládla test ovladatelnosti na mokru, i když nedostala rovnou nejhorší možnou známku 5,5. Nelichotivý výsledek si kvůli vlastnostem za mokra odnáší také plášť Kumho KH27 Ecowing ES 01.

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Naopak označení „dobrá“ dostalo hned šest pneumatik. ADAC jako nejlepší vyhodnotil Continental ContiPremiumContact 5. Metodiku hodnocení jsme si rozebrali u testu rozměru 205/55 R16, takže se rovnou podívejte na tabulku výsledků.

  Známka Sucho Mokro Hluk Spotřeba Opotřebení
Continental ContiPremiumContact 5 2,2 1,8 1,9 3,5 2,2 2,3
Goodyear EfficientGrip Performance 2,2 1,6 2,1 4,0 2,0 2,3
Nokian Line 2,2 2,1 2,3 3,9 2,3 1,3
Dunlop Sport BluResponse 2,3 1,8 2,2 4,0 1,9 2,3
Vredestein Sportrac 5 2,3 1,9 2,4 3,8 1,9 1,8
Hankook Kinergy Eco K425 2,4 1,8 2,4 3,6 2,1 2,5
Firestone Firehawk TZ 300 aplha 2,6 1,8 2,6 3,7 2,2 2,3
Michelin Energy Saver+ 2,6 2,6 2,6 3,7 1,9 1,3
Sava Intensa HP 2,6 2,6 2,6 4,0 2,6 1,5
Pirelli Cinturato P1 Verde 2,7 2,1 2,5 3,6 2,7 1,3
Infinity Ecosis 3,0 3,0 2,7 3,5 2,0 2,8
Yokohama BluEarth AE-01 3,1 2,0 3,1 3,6 1,8 2,0
GT Radial Champiro Eco 3,4 2,8 3,4 3,5 2,2 2,3
Semperit Comfort-Life 2 3,4 2,9 3,4 4,0 1,8 1,5
Kumho KH27 Ecowing ES 01 3,9 2,1 3,9 3,3 1,5 1,0
Matador MP 16 4,8 3,1 4,8 3,5 1,8 1,8

Je patrné, že prakticky každá pneumatika měla problémy s hlučností. Akusticky nejkomfortnější byla pneumatika Kumho KH27, která ale skončila ve spodní části tabulky.

Vyzkoušeno: Velká kola a pneumatiky kazí zrychlení, spotřebu i komfort

Vyzkoušeno: Velká kola a pneumatiky kazí zrychlení, spotřebu i komfort

Pokud jde o ovladatelnost na suchu, nejlepší byl druhý Goodyear EfficientGrip. Na mokru byl zase nejlepší vítězný Continental. Nejnižší spotřeby v testu dosáhla opět pneumatika Kumho KH27 a zvítězila i v testu opotřebení. V těchto kategoriích tak porazila i jindy dominantní Michelin Energy Saver.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků