Test letních pneumatik 175/65 R14: Ostuda pro Michelin i Kléber

30 komentářů

Jakub
31. prosince • 12:47

Zdravím, co se týče letních pneumatik, koukali jsme na barumky tady: https://www.pneu-kvalitne.cz/barum-bravuris-5... - máte s nimi zkušenosti? Děkuji.

neodhalitelny
12. července • 11:47

Musíme si uvědomit, že lidi standardně nejezdi na "limitu" pneumatiky.. co se adheze týče atd... čili většina lidí, co jezdí "normálně", tj. při krouhání zatáček mu nekvílí gumy, když prší, dává si větší pozor a jede opatrněji, limity pneu nepozná - vezměme příklad, Conti bude na 100%, Michelin na 80%, ale lidi jezdí na 50% mezní síly ztráty adheze.. toto poznáte (a doceníte) právě v případech kritické situace (brzdění před náhle zastavujícím autem, opomenutí, že támhle za horizontem je zatáčka a je mokro). Ono pak rozdíl 10% může činit třeba 5 km/h a to může být rozdíl mezi lehkým a vážným zraněním... co se týče "ne bezpečnostních vlastností" - hluk, opotřebení, životnost, valivý odpor - nevím jak ostatní, ale já poznám rozdíl akorát, pokud bezprostředně po sobě přesednu z jednoho stejného auta do druhého, ale obutého na jiných pneu..Každá pneu hlučí, každá jinak - specificky. Já osobně to po chvilce přestanu vnímat. Co se úspory paliva týče, daleko větší vliv má například huštění - 20%, povrch - 20%. Dle výsledků porovnání, například u Michelinu úspora PHM nedosáhne rozdílu v ceně pneu ani náhodou. Je na každém z vás (z nás), jestli zvolí "nejvyšší bezpečnost", kterou uplatní jen v nouzové situaci nebo zvolí úsporu peněz co se týče pořizovacích nákladů či se sveze na pseudoekologické vlně...

Atreus
6. září • 8:26

Klasicky se ozvali majitelé "postižených" značek, aby se necítili jako blbci :) Klasika. Přitom testům ADACu se moc věřit ani nedá. Na jaře byl zase článek, jak jsou špatný Continentaly a pořád dokola. Já měl zrovna Contíky, o kterých jsem si v testech zjistil, že na 1,6mm se dostanou po cca 22000km, a přitom jsem je měnil po 4 letech na 4-5mm po cca 37500km... Já bych se tím tolik neřídil, myslím, že rozdíly mezi Conti-GoodYear-Dunlop a podobnými značkami budou pro 98% lidí neznatelné.

Franta
11. července • 21:43

Nevím jaká ostuda pro michelin? Pravda na mokru má o trochu horší přilnavost než Continental ale na rozdíl od Continentalu zase něco vydrží! Takže když chčije jedu na michelinech opatrněji, zato nemusím přezouvat každý rok! :-D Na druhém novém voze mám Continental sport najeto 14600km a vzorek jde docela do hajzlu :-O

Tom
14. července • 7:43

Psal jsem to i vyse, mam stejnou zkusenost, gumy po dvou pulrocnich sezonach dokonale vyhlazene bez vzorku a to jsem prehazoval predni a zadni napravu. Horsi jsem nikdy nemel. Guma za 5500Kc/ks v takoveto kvalite je pro me dozivotni ostuda. No zkusil jsem a vim.

Radon
11. července • 19:49

Kurna fix, ty ostudne Micheliny mam na aute. Co ted? Mam prezout? Nejezdit v desti? Pokud ma nejlepsi pneu v desti dvojku a nejhorsi petku, jak moc zla je mezi nima znamka 2,7?

Pavel
12. července • 18:13

Kupte si barumky, máte jsitotu, že jsou ještě horší.:-))

Quebe
11. července • 15:20

Kleber Dynaxer HP3 jsem jezdil ve 185/60 R14 asi dva roky a v žádných podmínkách jsem si na ni nemohl stěžovat. Ať už v porovnání s Primacy HP nebo SportContact3. Nově jsou na druhém autě koupeny v rozměru 215/50 R17 a rovněž v pořádku.

pinpo
11. července • 10:45

zaskocili na Goodyear pneumatiky, v zimnych testoch dost casto boli na poprednych miestach a pri tomto rozmere a letnej pneumatike je dost daleko, takmer na konci

Řidič
11. července • 16:14

No, jám mám na ostavii godyeray ještě z prvomontáže, a hučí jak lesácká Tatra... a ve Škoduvce mi řekli, že mám smůlu, že se na hučení pneu záruka nevztahuje... ono totiž začaly hučet cca 25 tis. km..

Jiří Kokoška
11. července • 16:19

Nic ve zlým ale hluk od kol je jedna z bolestí právě Octavii! Důvodem je konstrukce přední nápravy, jednoduché těsnění dveří a ošizené protihlukové nástřiky karoserie. Poněkud to je lepší pokud použiješ nějaké tvrdší ekologické gumy! Otázka jak se pak budou chovat na vodě!? Dost dobré ale v poněkud vyšší cenové kategorii jsou Continentály Eco!

Erik
11. července • 10:05

Podľa mňa Michelin dopadol presne tak, ako sa očakávalo podľa názvu. Je najúspornejšia (palivo) a má najlepšiu výdrž (km). Energy Saver ako lusk :)

tito
11. července • 10:26

Dej si NEenergysaver Pilot Primacy na auto s předním pohonem a od první zatáčky se nebudeš stačit divit. Příšerné. To i číňani dělají lepší.

Lukáš
11. července • 13:20

Mám na předokolce s 200 koníky Michelin Primacy HP a v zatáčkách s nimi žádný problém nemám, naopak dávají dobrou zpětnou vazbu o ztrácející se adhezi. Nezkoušel ses někdy zamyslet nad tím, jestli to spíš nebude řidičem nebo autem?

ja
11. července • 19:03

S primacy HP jsem taky spokojen - je dobre vzit v potaz, ze (nejenom) u Michelinu jsou nektere typy pneu/vzorku/materialu vhodne a s dobrymi vlastnostmi jen u nekterych velikosti a pouziti tehoz v male velikosti/sirce muze vest ke ztrate ci naopak zlepseni vlastnosti. Jinak Michelin Eco jsem mel jen chvili (vnutili mi je docasne diky spatne objednavce nez dorazi spravne) a uz nikdy vice...

mex
11. července • 10:02

Pouze po přečtení nadpisu jsem odhadl následující, test vydal ADAC a vyhrál Continental :D. Asi se dam na věštění.

tito
11. července • 10:23

Nemusíš se dávat na věštění. Michelin nevyhrává testy ani v nacionáoních francouzských médiích. Michelin a jeho lowendová odnož Kleber nejsou ničím víc, než mizerným francouzským výrobkem. Ještě nikdy jsem neměl M/K gumy, aby neměly nějaký problém. Primacy nezatáčely, Pilotsport nebrzdily na mokru, Krisalp zase nedržely na mokrém sněhu, atd. Obecné pravidlo, že z Francie ano sýry a víno ale jen žádnou techniku, platí i u pneumatik. Pokud chceš kvalitní, musíš do USA, Německa, Itálie Koreje a Japonska. A brzy i do Číny. Do Francie rozhodně ne.

Kenny
13. července • 21:12

Já mám michelin pilote premacy (větší než testované) a jsem spokojený. Na sněhu (letní) sice brždění ani fň, jinak perfektní gumy. Tiché, rychlé, odolné, v zatáčkách na hranici se auto tolik nesune po tečně ven - jen si pískne ale drží, a nesjíždějí se. ...Ale každý co jeho jest.

Sparrow
11. července • 15:22

Teda zimni Kleber jsem měl na nekolika autech a úplně v pohodě. na letnich HP2 jsem najel asi 30tis.km s fabii a v tehle cenove kategorii patri mezi lepší.

Jiří Kokoška
11. července • 11:04

A co potom ty naše Nexeny!? Už se nemohu dočkat až sundám ty mizerný Continentály!

Tito
11. července • 11:35

Každý svého štěstí strojvedoucím.
Mezi námi, cena, kterou žádá Mišelín za své gumovky, je od dost vyšší, než cena Nexenu. Je i tak velký rozdíl v kvalitě?

mex
11. července • 11:48

Když na to nemáš, tak to nekupuj, ne každý je sockou.

runner42
11. července • 10:52

Michelin Pilot Super Sport jsou rozhodně nejlepší pneumatiky, jaké jsem kdy měl. Mnohem lepší než Potenzy, ADVAN Sporty a ContiForce.

Tom
14. července • 7:38

Pokud mas zajem mam jeste dva kousky v garazi. Jsou pripravene na jezdeni po okruhu ;), maji po dvou pulrocnich sezonach dokonale vyzehleny vzorek :D. Prisaham ze horsi gumy jsem na aute nemel Continentaly jsem vozival pred lety, uz si moc nepamatuju jake byly, ted jsem si zvykl na Dunlopy hlavne kvuli zimakum, mam tezke auto a jsou v pohode. Proc nejsou v testu je dost prekvapujici, protoze ty zimni testy dost casto vyhravaji. Problem bude asi ve znacce ADAC, ktera ma asi horsi povest nez Michelin.

mex
11. července • 10:26

A mě se na Alpinech jezdi dobre :-)

revan_21
11. července • 15:48

Mimořádně souhlasím. Alpiny jsem měl a opravdu dobré gumy.

Jiří Kokoška
11. července • 16:12

Mimořádně souhlasím! Dát na auto za 20t Kč gumy a sadu kol za 35t Kč, taky řešení! :-D:-D:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Revan_21
12. července • 17:04

Ignor, hlupáku.
Umíš něco jineho než napadat?

Tito
11. července • 11:45

Láska je mocná čarodějka. Hory přenáší a chyby nevidí.

mex
11. července • 11:48

Pointa?

Doporučujeme

Články odjinud