Test letních pneumatik 175/65 R14: Ostuda pro Michelin i Kléber

I v testu letních pneumatik o rozměru 175/65 R14 některé prémiové značky neuspěly. Tři typy pneumatik pak doslova propadly, mezi nimi i Kléber.
Test letních pneumatik 175/65 R14: Ostuda pro Michelin i Kléber

Německý ADAC provedl další test letních pneumatik, tentokrát u oblíbeného rozměru 175/65 R14 s rychlostním indexem T (do 190 km/h). Některé značky dokázaly překvapit, jiné naopak velmi zklamaly (Michelin a Goodyear) nebo rovnou naprosto propadly (Kléber).

ADAC opět přišel s vlastní metodikou, která dává pneumatikám známku od 0,5 (nejlepší) po 5,5 (nejhorší). Hodnotí ovladatelnost na suchu (20 %) a mokru (40%), dále hluk a komfort (10 %), spotřebu paliva (10 %) a opotřebení pneumatiky (20 %).

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Výsledná známka se počítá váženým průměrem z kategorií. Pokud pneumatika dostane známku 2,6 a horší v ovladatelnosti na mokru nebo suchu, nemůže už být výsledná známka lepší než známka z testu na mokru nebo suchu, i kdyby v ostatních bodech získala nejlepší hodnocení.

Právě hodnocení ovladatelnosti na mokru bylo některým pneumatikám osudné, i když si v ostatních disciplínách vedly dobře. Třeba právě Michelin byl nejlepší ve spotřebě paliva a opotřebení, ale nebylo mu to nic platné.

Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Vítězem testu se stala pneumatika Continental ContiEcoContact 5, následovaná typem Hankook Kinergy Eco K425 a Pirelli Cinturato P1 Verde. Naopak Michelin se s modelem Energy Saver+ umístil až osmý těsně přes pneumatikou Barum Brillantis 2.

V testu propadly pneumatiky Debica Passio 2, Kormoran Impulser b2 a Kléber Dynaxer HP3, které selhaly při testu ovladatelnosti a brzdění na vodě.

Výsledky testu letních pneumatik 175/65 R14 T

značkaznámkasuchomokrohluk/komfortspotřebaopotřebení
Continental ContiEcoContact 52,11,62,43,51,71,3
Hankook Kinergy Eco K4252,22,01,92,92,02,5
Pirelli Cinturato P1 Verde2,21,72,33,12,32,0
Bridgestone Ecopia EP 1502,31,62,23,52,32,5
Falken Sincera SN832 Ecorun2,32,12,23,41,82,3
Nokian Line2,41,92,53,52,32,0
Firestone Multihawk2,62,22,63,82,32,0
Michelin Energy Saver+2,72,12,73,31,61,0
Barum Brillantis 22,82,82,63,12,12,5
Vredestein T-Trac 22,81,82,83,51,81,8
Goodyear Efficient Grip Compact3,12,03,13,62,12,3
Semperit Comfort-Life 23,12,13,13,51,82,5
Avon ZT53,93,33,94,22,32,5
Debica Passion 25,02,35,04,22,11,3
Kormoran Impulser b25,02,55,03,32,32,5
Kléber Dynaxer HP35,22,85,23,41,91,3

 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků