Test letních pneumatik 175/65 R14: Ostuda pro Michelin i Kléber

I v testu letních pneumatik o rozměru 175/65 R14 některé prémiové značky neuspěly. Tři typy pneumatik pak doslova propadly, mezi nimi i Kléber.
Test letních pneumatik 175/65 R14: Ostuda pro Michelin i Kléber

Německý ADAC provedl další test letních pneumatik, tentokrát u oblíbeného rozměru 175/65 R14 s rychlostním indexem T (do 190 km/h). Některé značky dokázaly překvapit, jiné naopak velmi zklamaly (Michelin a Goodyear) nebo rovnou naprosto propadly (Kléber).

ADAC opět přišel s vlastní metodikou, která dává pneumatikám známku od 0,5 (nejlepší) po 5,5 (nejhorší). Hodnotí ovladatelnost na suchu (20 %) a mokru (40%), dále hluk a komfort (10 %), spotřebu paliva (10 %) a opotřebení pneumatiky (20 %).

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Výsledná známka se počítá váženým průměrem z kategorií. Pokud pneumatika dostane známku 2,6 a horší v ovladatelnosti na mokru nebo suchu, nemůže už být výsledná známka lepší než známka z testu na mokru nebo suchu, i kdyby v ostatních bodech získala nejlepší hodnocení.

Právě hodnocení ovladatelnosti na mokru bylo některým pneumatikám osudné, i když si v ostatních disciplínách vedly dobře. Třeba právě Michelin byl nejlepší ve spotřebě paliva a opotřebení, ale nebylo mu to nic platné.

Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Vítězem testu se stala pneumatika Continental ContiEcoContact 5, následovaná typem Hankook Kinergy Eco K425 a Pirelli Cinturato P1 Verde. Naopak Michelin se s modelem Energy Saver+ umístil až osmý těsně přes pneumatikou Barum Brillantis 2.

V testu propadly pneumatiky Debica Passio 2, Kormoran Impulser b2 a Kléber Dynaxer HP3, které selhaly při testu ovladatelnosti a brzdění na vodě.

Výsledky testu letních pneumatik 175/65 R14 T

značkaznámkasuchomokrohluk/komfortspotřebaopotřebení
Continental ContiEcoContact 52,11,62,43,51,71,3
Hankook Kinergy Eco K4252,22,01,92,92,02,5
Pirelli Cinturato P1 Verde2,21,72,33,12,32,0
Bridgestone Ecopia EP 1502,31,62,23,52,32,5
Falken Sincera SN832 Ecorun2,32,12,23,41,82,3
Nokian Line2,41,92,53,52,32,0
Firestone Multihawk2,62,22,63,82,32,0
Michelin Energy Saver+2,72,12,73,31,61,0
Barum Brillantis 22,82,82,63,12,12,5
Vredestein T-Trac 22,81,82,83,51,81,8
Goodyear Efficient Grip Compact3,12,03,13,62,12,3
Semperit Comfort-Life 23,12,13,13,51,82,5
Avon ZT53,93,33,94,22,32,5
Debica Passion 25,02,35,04,22,11,3
Kormoran Impulser b25,02,55,03,32,32,5
Kléber Dynaxer HP35,22,85,23,41,91,3

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků