Test Land Rover Discovery Sport SD4: Má velký potenciál

Nový Land Rover Discovery Sport je SUV, které má hodně velký potenciál. Nabízí v podstatě vše, co by zájemce o něco z této kategorie mohl chtít. Škoda, že automobilka tento potenciál zatím ještě nevyužila na sto procent. Drobné chyby se totiž najdou.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Bude se líbit, Z pohledu řidiče, Video
  2. Z pohledu rodiny, Starý motor poznáte...
  3. Podvozek: Absolutně akorát, Je to Land Rover
  4. Vezměte ho k pediatrovi, I pod milion ho koupíte
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Range Rover Evoque byl (a stále je) pro automobilku Land Rover obrovský úspěch. Perfektní design, dynamicky střižená karoserie, povedený interiér a více než solidní jízdní vlastnosti. Nelze se divit tomu, že i v našich končinách není problém toto auto potkat v reálném provozu. Nicméně Evoque má jednu pro některé zákazníky zásadní nevýhodu. Je malý. Takže kdo chtěl používat i druhou řadu sedadel, ten musel k Audi, Mercedesu nebo třeba pro Volvo. Jenže Land Rover tento problém vyřešil.

Test Range Rover Sport SDV8: Nádherná zbytečnost

Test Range Rover Sport SDV8: Nádherná zbytečnost

Přesně pro zájemce o prostornější Evoque připravil model Discovery Sport, což je z poloviny Evoque a z poloviny nové auto. Platí to o designu, platí to také o technice. Britská novinka má totiž padesát procent shodných dílů, ale na rozdíl od svého staršího sourozence nabídne delší rozvor a zcela jinou zadní nápravu.

Discovery Sport jsme si podrobně představili už dvakrát v rámci statické i dynamické prezentace, takže nechme úvody stranou a pojďme se věnovat klasickému testu. Do redakce nám zavítalo pětimístné provedení SD4 s manuální převodovkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Discovery Sport je trochu Evoque a trochu Range Rover Sport. Především je to ale designově zajímavé auto, které se bude líbit

Bude se líbit

O tom, že se Discovery Sport bude líbit, jsem nikdy nepochyboval. Land Rover nasadil typické prvky, které před lety přinesl Evoque, doplnil je o několik odkazů směrem k velké Discovery a okořenil několika dalšími drobnostmi. V praxi vůz vypadá více než dobře a když si uvědomíme, že se vlastně jedná o nástupce Freelanderu, je nutné podotknout, že jde o obrovský posun kupředu.

Kdyby Discovery Sport mělo na přední kapotě nápis Range Rover a Land Rover ho tím pádem zařadil do své prémiovější řady, asi by se nikdo nezlobil. Oficiálně levnější původ na britské novince nepoznáte a důvodem bude i interiér. Ten je převzatý z Evoque, minimálně co se použitých materiálů a designu palubní desky týká. 

Test: Land Rover Freelander II - má stále co nabídnout?  

Test: Land Rover Freelander II - má stále co nabídnout?  

Oficiálně levnější zařazení ovšem nakonec nepoznáte ani podle ceny, která je celkově vyšší. Testované provedení s výbavou HSE znamená cenu od 1 355 563 Kč. Když připočteme sadu příplatků, rázem se dostaneme na 1,7 milionu. Takže: Co vám za tuto sumu malé Disco nabídne?

Z pohledu řidiče

Jak už bylo řečeno, řidič dostane pracoviště ne nepodobné tomu z Range Roveru Evoque. A to je dobrá zpráva, protože v praxi to znamená především přehledně rozmístěné ovládací prvky a jednoduchý přístrojový štít.

Sympatická je také skutečnost, že v době dotykových displejů instalovaných podle hesla „čím větší, tím lepší“ a vymazávání tlačítek, zůstalo Discovery Sport u klasických řešení. Sice ledasco můžete ovládat přes dotykový displej, ale dělat to také nemusíte, protože na vše zůstala tlačítka. Možná to na fotkách nevypadá tak „cool“, ale v praxi je to významně lepší.

Test Range Rover Evoque SD4 Sicilian Yellow: britská limitka  

Test Range Rover Evoque SD4 Sicilian Yellow: britská limitka  

Coby řidič (nebo řidička) oceníte určitě také dobře tvarovaná sedadla s ideálně tuhou výplní (není ani moc měkká, ani moc tvrdá). Kdo by ale náhodou chtěl jezdit rychleji v zatáčkách, ten brzy objeví limity pramenící z ne úplně výrazného bočního vedení. Řidiče pak potěší také dobrý výhled z vozu nebo řadicí páka umístěná tak, že je ideálně po ruce. 

Radosti
Výborný podvozek
Prostorný interiér
Dobře využitelný zavazadelník
Variabilita
Komfort jízdy
Design
Starosti
Na dnešní dobu trochu vyšší spotřeba
Řada drobných nedostatků
Pomalý multimediální systém
Motor (vzhledem k pořizovací ceně)
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie123 fotografií
disco_sport3.jpg disco_sport-26.jpg _DSC0656.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Bude se líbit, Z pohledu řidiče, Video
  2. Z pohledu rodiny, Starý motor poznáte...
  3. Podvozek: Absolutně akorát, Je to Land Rover
  4. Vezměte ho k pediatrovi, I pod milion ho koupíte
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie

bazar

Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 194 970 km
Cena: 200 000 Kč
Land Rover Range Rover 3
Rok výroby: 2002
Stav: 185 337 km
Cena: 220 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2017
Stav: 6 058 km
Cena: 1 300 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 196 602 km
Cena: 202 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 179 868 km
Cena: 177 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 74 071 km
Cena: 264 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků