Test Land Rover Discovery Sport SD4: Má velký potenciál

Nový Land Rover Discovery Sport je SUV, které má hodně velký potenciál. Nabízí v podstatě vše, co by zájemce o něco z této kategorie mohl chtít. Škoda, že automobilka tento potenciál zatím ještě nevyužila na sto procent. Drobné chyby se totiž najdou.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Bude se líbit, Z pohledu řidiče, Video
  2. Z pohledu rodiny, Starý motor poznáte...
  3. Podvozek: Absolutně akorát, Je to Land Rover
  4. Vezměte ho k pediatrovi, I pod milion ho koupíte
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Range Rover Evoque byl (a stále je) pro automobilku Land Rover obrovský úspěch. Perfektní design, dynamicky střižená karoserie, povedený interiér a více než solidní jízdní vlastnosti. Nelze se divit tomu, že i v našich končinách není problém toto auto potkat v reálném provozu. Nicméně Evoque má jednu pro některé zákazníky zásadní nevýhodu. Je malý. Takže kdo chtěl používat i druhou řadu sedadel, ten musel k Audi, Mercedesu nebo třeba pro Volvo. Jenže Land Rover tento problém vyřešil.

Testy | SUV | Luxusní auta | Land Rover

Test Range Rover Sport SDV8: Nádherná zbytečnost

Přesně pro zájemce o prostornější Evoque připravil model Discovery Sport, což je z poloviny Evoque a z poloviny nové auto. Platí to o designu, platí to také o technice. Britská novinka má totiž padesát procent shodných dílů, ale na rozdíl od svého staršího sourozence nabídne delší rozvor a zcela jinou zadní nápravu.

Discovery Sport jsme si podrobně představili už dvakrát v rámci statické i dynamické prezentace, takže nechme úvody stranou a pojďme se věnovat klasickému testu. Do redakce nám zavítalo pětimístné provedení SD4 s manuální převodovkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Discovery Sport je trochu Evoque a trochu Range Rover Sport. Především je to ale designově zajímavé auto, které se bude líbit

Bude se líbit

O tom, že se Discovery Sport bude líbit, jsem nikdy nepochyboval. Land Rover nasadil typické prvky, které před lety přinesl Evoque, doplnil je o několik odkazů směrem k velké Discovery a okořenil několika dalšími drobnostmi. V praxi vůz vypadá více než dobře a když si uvědomíme, že se vlastně jedná o nástupce Freelanderu, je nutné podotknout, že jde o obrovský posun kupředu.

Kdyby Discovery Sport mělo na přední kapotě nápis Range Rover a Land Rover ho tím pádem zařadil do své prémiovější řady, asi by se nikdo nezlobil. Oficiálně levnější původ na britské novince nepoznáte a důvodem bude i interiér. Ten je převzatý z Evoque, minimálně co se použitých materiálů a designu palubní desky týká. 

Testy | Design | Zajímavosti | SUV | Land Rover

Test: Land Rover Freelander II - má stále co nabídnout?  

Oficiálně levnější zařazení ovšem nakonec nepoznáte ani podle ceny, která je celkově vyšší. Testované provedení s výbavou HSE znamená cenu od 1 355 563 Kč. Když připočteme sadu příplatků, rázem se dostaneme na 1,7 milionu. Takže: Co vám za tuto sumu malé Disco nabídne?

Z pohledu řidiče

Jak už bylo řečeno, řidič dostane pracoviště ne nepodobné tomu z Range Roveru Evoque. A to je dobrá zpráva, protože v praxi to znamená především přehledně rozmístěné ovládací prvky a jednoduchý přístrojový štít.

Sympatická je také skutečnost, že v době dotykových displejů instalovaných podle hesla „čím větší, tím lepší“ a vymazávání tlačítek, zůstalo Discovery Sport u klasických řešení. Sice ledasco můžete ovládat přes dotykový displej, ale dělat to také nemusíte, protože na vše zůstala tlačítka. Možná to na fotkách nevypadá tak „cool“, ale v praxi je to významně lepší.

Testy | SUV | Land Rover

Test Range Rover Evoque SD4 Sicilian Yellow: britská limitka  

Coby řidič (nebo řidička) oceníte určitě také dobře tvarovaná sedadla s ideálně tuhou výplní (není ani moc měkká, ani moc tvrdá). Kdo by ale náhodou chtěl jezdit rychleji v zatáčkách, ten brzy objeví limity pramenící z ne úplně výrazného bočního vedení. Řidiče pak potěší také dobrý výhled z vozu nebo řadicí páka umístěná tak, že je ideálně po ruce. 

Radosti
Výborný podvozek
Prostorný interiér
Dobře využitelný zavazadelník
Variabilita
Komfort jízdy
Design
Starosti
Na dnešní dobu trochu vyšší spotřeba
Řada drobných nedostatků
Pomalý multimediální systém
Motor (vzhledem k pořizovací ceně)
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie123 fotografií
disco_sport3.jpg disco_sport-26.jpg _DSC0656.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Bude se líbit, Z pohledu řidiče, Video
  2. Z pohledu rodiny, Starý motor poznáte...
  3. Podvozek: Absolutně akorát, Je to Land Rover
  4. Vezměte ho k pediatrovi, I pod milion ho koupíte
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 136 452 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 167 231 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Superb 2.5
Rok výroby: 2004
Stav: 190 869 km
Cena: 75 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků