Test Land Rover Discovery Sport SD4: Má velký potenciál

Nový Land Rover Discovery Sport je SUV, které má hodně velký potenciál. Nabízí v podstatě vše, co by zájemce o něco z této kategorie mohl chtít. Škoda, že automobilka tento potenciál zatím ještě nevyužila na sto procent. Drobné chyby se totiž najdou.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Bude se líbit, Z pohledu řidiče, Video
  2. Z pohledu rodiny, Starý motor poznáte...
  3. Podvozek: Absolutně akorát, Je to Land Rover
  4. Vezměte ho k pediatrovi, I pod milion ho koupíte
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Range Rover Evoque byl (a stále je) pro automobilku Land Rover obrovský úspěch. Perfektní design, dynamicky střižená karoserie, povedený interiér a více než solidní jízdní vlastnosti. Nelze se divit tomu, že i v našich končinách není problém toto auto potkat v reálném provozu. Nicméně Evoque má jednu pro některé zákazníky zásadní nevýhodu. Je malý. Takže kdo chtěl používat i druhou řadu sedadel, ten musel k Audi, Mercedesu nebo třeba pro Volvo. Jenže Land Rover tento problém vyřešil.

Test Range Rover Sport SDV8: Nádherná zbytečnost

Test Range Rover Sport SDV8: Nádherná zbytečnost

Přesně pro zájemce o prostornější Evoque připravil model Discovery Sport, což je z poloviny Evoque a z poloviny nové auto. Platí to o designu, platí to také o technice. Britská novinka má totiž padesát procent shodných dílů, ale na rozdíl od svého staršího sourozence nabídne delší rozvor a zcela jinou zadní nápravu.

Discovery Sport jsme si podrobně představili už dvakrát v rámci statické i dynamické prezentace, takže nechme úvody stranou a pojďme se věnovat klasickému testu. Do redakce nám zavítalo pětimístné provedení SD4 s manuální převodovkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Discovery Sport je trochu Evoque a trochu Range Rover Sport. Především je to ale designově zajímavé auto, které se bude líbit

Bude se líbit

O tom, že se Discovery Sport bude líbit, jsem nikdy nepochyboval. Land Rover nasadil typické prvky, které před lety přinesl Evoque, doplnil je o několik odkazů směrem k velké Discovery a okořenil několika dalšími drobnostmi. V praxi vůz vypadá více než dobře a když si uvědomíme, že se vlastně jedná o nástupce Freelanderu, je nutné podotknout, že jde o obrovský posun kupředu.

Kdyby Discovery Sport mělo na přední kapotě nápis Range Rover a Land Rover ho tím pádem zařadil do své prémiovější řady, asi by se nikdo nezlobil. Oficiálně levnější původ na britské novince nepoznáte a důvodem bude i interiér. Ten je převzatý z Evoque, minimálně co se použitých materiálů a designu palubní desky týká. 

Test: Land Rover Freelander II - má stále co nabídnout?  

Test: Land Rover Freelander II - má stále co nabídnout?  

Oficiálně levnější zařazení ovšem nakonec nepoznáte ani podle ceny, která je celkově vyšší. Testované provedení s výbavou HSE znamená cenu od 1 355 563 Kč. Když připočteme sadu příplatků, rázem se dostaneme na 1,7 milionu. Takže: Co vám za tuto sumu malé Disco nabídne?

Z pohledu řidiče

Jak už bylo řečeno, řidič dostane pracoviště ne nepodobné tomu z Range Roveru Evoque. A to je dobrá zpráva, protože v praxi to znamená především přehledně rozmístěné ovládací prvky a jednoduchý přístrojový štít.

Sympatická je také skutečnost, že v době dotykových displejů instalovaných podle hesla „čím větší, tím lepší“ a vymazávání tlačítek, zůstalo Discovery Sport u klasických řešení. Sice ledasco můžete ovládat přes dotykový displej, ale dělat to také nemusíte, protože na vše zůstala tlačítka. Možná to na fotkách nevypadá tak „cool“, ale v praxi je to významně lepší.

Test Range Rover Evoque SD4 Sicilian Yellow: britská limitka  

Test Range Rover Evoque SD4 Sicilian Yellow: britská limitka  

Coby řidič (nebo řidička) oceníte určitě také dobře tvarovaná sedadla s ideálně tuhou výplní (není ani moc měkká, ani moc tvrdá). Kdo by ale náhodou chtěl jezdit rychleji v zatáčkách, ten brzy objeví limity pramenící z ne úplně výrazného bočního vedení. Řidiče pak potěší také dobrý výhled z vozu nebo řadicí páka umístěná tak, že je ideálně po ruce. 

Radosti
Výborný podvozek
Prostorný interiér
Dobře využitelný zavazadelník
Variabilita
Komfort jízdy
Design
Starosti
Na dnešní dobu trochu vyšší spotřeba
Řada drobných nedostatků
Pomalý multimediální systém
Motor (vzhledem k pořizovací ceně)
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie123 fotografií
disco_sport3.jpg disco_sport-26.jpg _DSC0656.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Bude se líbit, Z pohledu řidiče, Video
  2. Z pohledu rodiny, Starý motor poznáte...
  3. Podvozek: Absolutně akorát, Je to Land Rover
  4. Vezměte ho k pediatrovi, I pod milion ho koupíte
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie

bazar

Land Rover Freelander 2
Rok výroby: 2002
Stav: 206 036 km
Cena: 80 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 70 913 km
Cena: 720 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 194 970 km
Cena: 196 000 Kč
Land Rover Range Rover 3
Rok výroby: 2002
Stav: 185 337 km
Cena: 216 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2017
Stav: 6 058 km
Cena: 1 300 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 936 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků